dismissal

Όταν πάρετε την απόφαση, επουδενί δεν κάνετε πίσω. Εννοείται πως, όταν απολύουμε κάποιον, δεν το κάνουμε ούτε την περίοδο των γιορτών ούτε πριν από τις διακοπές ούτε τη μέρα των γενεθλίων του.

Στη ζωή έρχονται στιγμές που πρέπει να κάνουμε πράγματα που θα θέλαμε πάση θυσία να αποφύγουμε: να κάνουμε απόψυξη, ν’ αλλάξουμε σεντόνια, να εγκαταλείψουμε μια γυναίκα, να απολυθούμε και, βέβαια, ν’ απομακρύνουμε κάποιον συνεργάτη.

Στην Ελλάδα, η απόλυση έχει γίνει μια δύσκολη υπόθεση που απαιτεί λεπτούς χειρισμούς, ισάξιους ενός γυναικολόγου. Την D-Day, παίρνετε βαθιά εισπνοή και κάνετε σαν να βγάζατε έναν επίδεσμο. Ακόμα κι αν δεν είναι δικό σας λάθος, πρέπει να αναγγείλετε στον ενδιαφερόμενο το νέο κι είναι λογικό ο αποδέκτης του να σας μισήσει, αφού η απόφαση αλλάζει τη ζωή τόσο τη δική του όσο και της οικογένειάς του.

Ωστόσο, δεν πρέπει να σας πιάσουν οι συναισθηματισμοί. Αποχωρίζεστε έναν υπάλληλο, δεν παίρνετε διαζύγιο. Οπότε αποδραματοποιήστε την απόλυση, αλλά κρατήστε και λίγη ανθρωπιά. Όπερ σημαίνει ότι είστε βέβαιοι για την αναγκαιότητά της και κάνετε σωστά τη δουλειά σας ως μάνατζερ.

Εξηγήστε του με σαφήνεια και σε τόνο ουδέτερο, χωρίς φραστικές επιθέσεις, αλλά και χωρίς συμπάθεια. Η όλη διαδικασία δεν πρέπει να κρατήσει πάνω από 15 λεπτά. Επειδή το ν’ απολύεις έναν συνεργάτη είναι σαν να τον ρίχνεις, καλό είναι νά ‘χει ήδη μια ιδέα για το τι θα επακολουθήσει.

Είναι όπως στο ποδόσφαιρο: προτού βγάλεις κόκκινη κάρτα, πρέπει να βγάλεις μια κίτρινη. Η απόλυση πρέπει να είναι στοιχειοθετημένη, αλλά όταν πάρετε την απόφαση, επουδενί δεν κάνετε πίσω.

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από καταστάσεις όπου ο εργαζόμενος πέφτει απ’ τα σύννεφα. Πρέπει να τον έχετε προειδοποιήσει όποια κι αν είναι τα αίτια. Οικονομικά: Δείχτε του τους αριθμούς. Προσωπικά: Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, του κάνατε ένα σωρό επισημάνσεις, αλλά εκείνος συνέχιζε να κωλοβαράει ή η συμπεριφορά του να είναι απαράδεκτη.

Είναι όπως στο ποδόσφαιρο: προτού βγάλεις κόκκινη κάρτα, πρέπει να βγάλεις μια κίτρινη. Η απόλυση πρέπει να είναι στοιχειοθετημένη: πτώση των αποτελεσμάτων, λίστα υποθέσεων που δεν έφερε σε πέρας, σύγκριση με άλλα μέλη της ομάδας… Βγάλτε απ’ το συρτάρι το συμβόλαιό του και επισημάνετέ του όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν απ’ αυτό κι εκείνος δεν εκπλήρωσε.

Όταν πάρετε την απόφαση, επουδενί δεν κάνετε πίσω. Όσο στενοχωρημένος κι αν είναι δεν του λέτε πως όλα θα διορθωθούν και του δίνετε μια τελευταία ευκαιρία. Πόσες του έχετε δώσει όλον αυτόν τον καιρό; Ακούστε με σεβασμό τις διαμαρτυρίες του και ενημερώστε τον αναλυτικά για την αποζημίωσή του, ώστε να μην καταρρακωθεί τελείως.

Καλό είναι στη συνάντηση να παρίσταται και τρίτο πρόσωπο, κάποιος από το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού π.χ., ως μάρτυρας. Εννοείται πως, όταν απολύουμε κάποιον, δεν το κάνουμε ούτε την περίοδο των γιορτών ούτε πριν από τις διακοπές ούτε τη μέρα των γενεθλίων του.

Ωστόσο, προτιμήστε να τον απαλλάξετε άμεσα, ακόμα κι αν σας στοιχίσει περισσότερο, αν δεν θέλετε να καταστραφεί η ατμόσφαιρα στο γραφείο ή κάποιο σημαντικό έγγραφο. Κάντε το στο τέλος της ημέρας, ώστε να του δώσετε την ευκαιρία να αποχωρήσει διακριτικά και με αξιοπρέπεια.

 

Διαβάστε ακόμα: Lunch break στη δουλειά: Να κάνω, να μην κάνω; Τι να φάω, τι να πιω;

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top