Μην το αναβάλλεις – κάν’ το τώρα!

Ποτέ κανείς δεν είναι αρκετά «έτοιμος» για να υλοποιήσει μια ιδέα. Αν ονειρεύεσαι να κάνεις πράξη το επιχειρηματικό σου όραμα, μη φοβηθείς το λάθος.

 
altExh

Δεν χρειάζεται να χτίσεις μια επιχείρηση, επενδύοντας όλο το κεφάλαιο σου, και μετά να δεις αν κάποιοι ενδιαφερθούν να αγοράσουν αυτό που διαθέτεις. Οι αρχές του lean startup μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε περίπτωση.

Ας πούμε ότι έχεις μια καλή ιδέα. Ίσως είναι κάτι που σκέφτεσαι να κάνεις εδώ και πολύ καιρό. Χωρίς όνειρα η ζωή δεν αξίζει, κι εσύ έχεις ένα όνειρο για κάτι. Το λες στους φίλους σου κι εκείνοι σε υποστηρίζουν, σου λένε πως η ιδέα που έχεις είναι πολύ καλή κι ότι, αν την υλοποιούσες θα έβγαζες πολλά λεφτά. Κι όμως, υπάρχουν διάφορες σκέψεις που σε εμποδίζουν να κάνεις το μεγάλο άλμα και το όνειρό σου πραγματικότητα.

Ως λογικός άνθρωπος που είσαι, αντιλαμβάνεσαι πλήρως τους κινδύνους μιας επιχείρησης. Ναι, μπορεί να χάσεις τα λεφτά σου. Να χάσεις το χρόνο σου. Να χάσεις κάποιες άλλες ευκαιρίες που ίσως εμφανιστούν. Κυρίως, όμως, σκέφτεσαι πόσο πολύπλοκο είναι το εγχείρημα που θέλεις να κάνεις: να βρεις κατάλληλους συνεργάτες, εργαλεία, πόρους, επενδυτικά κεφάλαια, προμηθευτές, να προωθήσεις την υπηρεσία ή το προϊόν σου στην αγορά, να κερδίσεις πελάτες και μερίδιο, να αποφύγεις τα λάθη.

Ο φόβος του λάθους είναι αυτό που σταματά πολλούς δυνητικούς επιχειρηματίες από το να κάνουν το πρώτο βήμα. Συνεχώς αναβάλλουν να ξεκινήσουν εκείνο που ονειρεύονται, επειδή φοβούνται ότι δεν είναι αρκετά «έτοιμοι». Μπορεί να ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία. Σ’ αυτήν την περίπτωση, η συμβουλή μου είναι να μην αναβάλεις άλλο. Ποτέ κανείς δεν είναι αρκετά «έτοιμος», για να ταξιδέψει προς το άγνωστο. Αν ονειρεύεσαι να κάνεις κάτι, κάν’ το τώρα!

Χρησιμοποίησε τα εργαλεία που υπάρχουν στο Ίντερνετ, για να δοκιμάσεις την αγορά σου και να ελέγξεις τη βιωσιμότητα της ιδέας σου.

Ευτυχώς, ζούμε σε μια εποχή που μας επιτρέπει να ελέγξουμε τη βιωσιμότητα της ιδέας μας με εύκολο και σχετικά φτηνό τρόπο. Δεν χρειάζεται να χτίσεις μια επιχείρηση, επενδύοντας όλο το κεφάλαιο σου, και μετά να δεις αν κάποιοι ενδιαφερθούν να αγοράσουν αυτό που διαθέτεις. Χρησιμοποίησε τα εργαλεία που υπάρχουν στο Ίντερνετ, για να δοκιμάσεις την αγορά σου. Κι αυτό ισχύει ανεξάρτητα από το αν η επιχείρηση που θέλεις να φτιάξεις είναι web-based ή όχι. Οι αρχές του lean startup μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε περίπτωση.

Για να καταλάβετε καλύτερα τι εννοώ, θα σας δώσω ένα παράδειγμα, από μια πραγματική περίπτωση κάποιων επιχειρηματιών που γνώρισα πρόσφατα εδώ στο Λονδίνο. Οι φίλοι αυτοί είχαν την ιδέα να αγοράσουν κιβώτια με κρασιά από τη Γαλλία και να τα πουλήσουν στην Αγγλία φθηνότερα στα σουπερμάρκετ, μέσω ταχυδρομικής αποστολής. Δεν γνώριζαν, όμως, ούτε αν οι Άγγλοι καταναλωτές θα ενδιαφέρονταν να αγοράσουν ολόκληρα κιβώτια, αλλά ούτε και ποια κρασιά θα πουλούσαν περισσότερο. Και, φυσικά, δεν ήθελαν να πάνε να αγοράσουν τα κρασιά και μετά ν’ ανακαλύψουν ότι κανείς δεν θα τα αγόραζε.

Αυτό που έκαναν λοιπόν ήταν να φτιάξουν μια ιστοσελίδα (κόστος: 0) όπου πρόσφεραν την υπηρεσία τους. Ξόδεψαν λίγα χρήματα να προωθήσουν την ιστοσελίδα μέσω διαφήμισης (κόστος: €1.000)… και περίμεναν. Εννοείται ότι δεν είχαν αγοράσει ούτε ένα κιβώτιο κρασί. Όταν δέχονταν μια παραγγελία, απαντούσαν ότι το συγκεκριμένο κρασί τους τελείωσε κι ότι θα επικοινωνήσουν με τον πελάτη, όταν έχουν και πάλι απόθεμα. Μέσα σε λίγες βδομάδες, με τη μέθοδο αυτή, είχαν βρει απαντήσεις και στα δυο ερωτήματά τους με ελάχιστο κόστος. Πήγαν μετά και αγόρασαν τα πιο δημοφιλή κρασιά και άρχισαν να πουλάνε. Αυτήν τη στιγμή έχουν μια εξαιρετικά κερδοφόρα επιχείρηση. Μήπως μπορείς να κάνεις κάτι αντίστοιχο κι εσύ;

//Ο Γιώργος Ζαρκαδάκης ζει στο Λονδίνο και είναι διευθυντής της Feline Quanta Communications.

 

Διαβάστε ακόμα: Είναι η κατάλληλη ώρα να κάνεις τη δική σου επιχείρηση.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο συνιδρυτής της εταιρείας Kizi Design Studio μιλάει στο Andro για το νέο μετάλλιο του Αυθεντικού Μαραθωνίου που σχεδίασε αφιλοκερδώς, τις εξελίξεις στο design και την αρχιτεκτονική στην Ελλάδα, αλλά και το brand identity που πρέπει να αποκτήσει η χώρα.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ιδιοκτήτης των Αθηναϊκών Θεάτρων και του Action24, κινείται καθημερινά μεταξύ ενημέρωσης και θεάτρου. Μιλάει στην Μία Κόλλια για τη σχέση του με την επιτυχία, το θεατρικό σανίδι, την τηλεοπτική αγορά, τον ΣΥΡΙΖΑ και τον φίλο του Ευάγγελο Βενιζέλο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Η Κατερίνα Διονυσοπούλου και ο Billy Μαυρόπουλος έχουν να μας πουν πολλά για το «κλειδί» της επιτυχίας. Πρόσφατα κέρδισαν την ανώτατη τιμητική διάκριση «Architect of the Year» στα βραβεία των Sunday Times και τα έργα τους απλώνονται από τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο έως την Ελλάδα. Μίλησαν στον Κίμωνα Φραγκάκη και το Andro για το πώς είναι να δημιουργείς κάτι μη αναμενόμενο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Θεωρείτε πως σας αδικούν και δεν λαμβάνετε την αναγνώριση που σας αξίζει; Μπορεί να λέμε πως ο σεβασμός κερδίζεται μέσα στο χρόνο και δεν επιβάλλεται, όμως, υπάρχουν και ορισμένοι τυφλοσούρτες για άμεση εφαρμογή. Ακολουθούν συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro