«Γιατί ρε τη Folli Follie;»

    Η Quintessential Capital Management έβαλε στο στόχαστρό της ίσως την μοναδική ελληνική εταιρεία με παγκοσμίως αναγνωρισμένο brand και ο Γιάννης Παλιούρης αναλύει τις επιπτώσεις αυτής της «κόντρας».

     

    H Quintessential Capital Management έβαλε στο στόχαστρό του ίσως την μοναδική ελληνική εταιρεία με παγκοσμίως αναγνωρισμένο brand και τζίρο περίπου 1 δις ευρώ ετησίως: τη Folli Follie. (Φωτογραφία: Brian Ach / Getty Images for New York Magazine / Ideal Image)

    «Γιατί ρε Globo»; Αυτός ήταν ο τίτλος του άρθρου ενός φίλου και πολύ καλού δημοσιογράφου που δημοσιεύτηκε πριν από δύομισι περίπου χρόνια, όταν ένα άγνωστο, τότε, αμερικανικό fund έβαλε στο στόχαστρό του ένα ελληνικό success story, τη Globo. Η Globo ήταν μια καινοτόμος εταιρεία λογισμικού με εξειδίκευση τις mobile εφαρμογές για επαγγελματίες. Μια εταιρεία «διαμάντι», όπως έλεγαν όλοι, η οποία είχε κατορθώσει να εισαχθεί ακόμα και στην παράλληλη Εναλλακτική Αγορά (ΑΙΜ) του χρηματιστηρίου του Λονδίνου.

    Μέχρι που μια πολυσέλιδη έρευνα του fund Quintessential Capital Management (QCM) ανέφερε πως η Globo δεν ήταν παρά παραφουσκωμένο μπαλόνι με ανακριβή έσοδα, ανύπαρκτους εμπορικούς συνεργάτες και πελάτες και ένα κανάλι πωλήσεων «φάντασμα».

    H Globo κατέρρευσε μέσα σε εβδομάδες, αν όχι ημέρες απ’ όσο θυμάμαι, στα τέλη του 2015. Και το μόνο που έμεινε πίσω της ήταν τα χολερικά δημοσιεύματα ξένων ΜΜΕ για τους… απατεώνες Έλληνες. Εύκολος συνειρμός άλλωστε εκείνη την περίοδο, αφού δεν είχαν περάσει παρά λίγοι μόνο μήνες από την «διαπραγμάτευση» του Γιάνη (με ένα νι).

    Μαζί με την Globo ξεχάσαμε, ευτυχώς, και το fund Quintessential Capital Management. Μέχρι που πριν λίγες ημέρες έσκασε η βόμβα: η Quintessential Capital Management έβαλε στο στόχαστρό του ίσως την μοναδική ελληνική εταιρεία με παγκοσμίως αναγνωρισμένο brand και τζίρο περίπου 1 δις ευρώ ετησίως: τη Folli Follie.

    H ελληνική εταιρεία αντέδρασε σχεδόν ακαριαία κάνοντας λόγο για «οργανωμένο σχέδιο κερδοσκόπων κατά του ομίλου FF Group» και προαναγγέλλοντας προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Η «κόντρα» της ελληνικής εταιρείας παίρνει σταδιακά και άλλες διαστάσεις καθώς στο «παιχνίδι» μπήκε και ο κινεζικός επενδυτικός όμιλος Fosun, προχωρώντας σε αγορά μετοχών της Folli Follie μέσω του ελληνικού χρηματιστηρίου. Όπως ανακοίνωσε η Folli Follie, η Fosun International Limited προχώρησε στην αγορά 750.000 μετοχών οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό 1,120% επί του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής εισηγμένης. Έτσι, το ποσοστό συμμετοχής της Fosun International Limited στη Folli Follie αυξήθηκε στο 15,007% από 13,886% που ήταν έως τώρα. Μια κίνηση που ερμηνεύεται ως ξεκάθαρη προσπάθεια στήριξης της ελληνικής εταιρείας. Βεβαίως, η υπόθεση της Folli Follie παραμένει άκρως επικίνδυνη.

    Η Folli Follie δεν είναι τυχαίο μέγεθος. Έβαλε ένα ελληνικό προϊόν στον παγκόσμιο χάρτη και ενίσχυσε όχι μόνο το δικό της εμπορικό brand αλλά και τη φήμη του ελληνικού επιχειρείν γενικότερα.

    Και αυτό για δύο λόγους:

    Ο πρώτος έχει να κάνει καθαρά με τον αντίκτυπο στο Χρηματιστήριο, στις άλλες εταιρείες και τελικά στο σύνολο της Οικονομίας. Ήδη τις τελευταίες ημέρες και με αφορμή την υπόθεση της Folli Follie διακινήθηκαν τερατώδεις φήμες σύμφωνα με τις οποίες η QCM «ψάχνει» και άλλες ελληνικές εταιρείες. Αποτέλεσμα ήταν το Χρηματιστήριο να θυμίζει ρόλερ κόστερ και αρκετές μετοχές να βολοδέρνουν μεταξύ Σκύλας και Χάρυβδης.

    Ο δεύτερος είναι και ο σημαντικότερος κατά τη γνώμη μου. Στο χειρότερο δυνατό σενάριο που οι ισχυρισμοί της QCM αποδειχθεί ότι έχουν και στοιχεία βασιμότητας, το πλήγμα δεν θα είναι συντριπτικό μόνο για τη Folli Follie αλλά θα έχει αντίκτυπο σε ολόκληρη την ελληνική επιχειρηματικότητα.

    Η Folli Follie δεν είναι τυχαίο μέγεθος. Ούτε έχει το περιορισμένο αποτύπωμα σε μια niche αγορά όπως η Globo. Η Folli Follie έβαλε ένα ελληνικό προϊόν – στη συγκεκριμένη περίπτωση τα προσιτά κοσμήματα – στον παγκόσμιο χάρτη και ενίσχυσε όχι μόνο το δικό της εμπορικό brand αλλά και τη φήμη του ελληνικού επιχειρείν γενικότερα.

    Αν τυχόν αποδειχθεί ότι είχε και χαρακτηριστικά «φούσκας» κάτι που ασφαλώς απευχόμαστε, τα χολερικά δημοσιεύματα περί «απατεώνων» Ελλήνων θα επιστρέψουν. Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται η χώρα, λίγους μόλις μήνες πριν τη λήξη, έστω και για τα μάτια του κόσμου, των Μνημονίων.

    Ήδη η υπόθεση της Folli Follie φιγουράρει στα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά πρακτορεία. Από το Reuters έως το Bloomberg και πάει λέγοντας. Ας ελπίσουμε ότι είναι ένα απλό «σορτάρισμα» στη μετοχή της από το fund Quintessential Capital Management και τίποτα παραπάνω. Και να κάνουμε τον σταυρό μας μη δούμε ποτέ κάποιο άρθρο με τον τίτλο «Γιατί ρε Folli Follie;». Χωρίς το «τη»….

     

    Διαβάστε ακόμα: Η χαρά του ΚΠΣΙΝ και ο «μαντάμ σουσουδέ» επαρχιωτισμός μας

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Ο συνιδρυτής της εταιρείας Kizi Design Studio μιλάει στο Andro για το νέο μετάλλιο του Αυθεντικού Μαραθωνίου που σχεδίασε αφιλοκερδώς, τις εξελίξεις στο design και την αρχιτεκτονική στην Ελλάδα, αλλά και το brand identity που πρέπει να αποκτήσει η χώρα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ιδιοκτήτης των Αθηναϊκών Θεάτρων και του Action24, κινείται καθημερινά μεταξύ ενημέρωσης και θεάτρου. Μιλάει στην Μία Κόλλια για τη σχέση του με την επιτυχία, το θεατρικό σανίδι, την τηλεοπτική αγορά, τον ΣΥΡΙΖΑ και τον φίλο του Ευάγγελο Βενιζέλο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Λίγες ημέρες πριν από το κορυφαίο αθλητικό γεγονός της χρονιάς, τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, η εταιρεία που ειδικεύεται στα σπορ του βουνού (κι όχι μόνο) θα παρουσιάσει στους επισκέπτες όλα τα νέα της είδη ένδυσης και υπόδησης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Θεωρείτε πως σας αδικούν και δεν λαμβάνετε την αναγνώριση που σας αξίζει; Μπορεί να λέμε πως ο σεβασμός κερδίζεται μέσα στο χρόνο και δεν επιβάλλεται, όμως, υπάρχουν και ορισμένοι τυφλοσούρτες για άμεση εφαρμογή. Ακολουθούν συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro