Το ερώτημα στο οποίο απάντησαν δεν είχε να κάνει με την παροχή υπηρεσιών, αλλά με το τι θυμίζει Ελλάδα και μπορεί να βρει μια θέση στις βαλίτσες της επιστροφής. Θέλοντας να ξεφύγουν από τις στερεότυπες αγορές, μπρελόκ τσαρούχι, μαγνητάκι με την Ακρόπολη, t-shirt «I love Salonica», κάποιοι επιχειρηματίες επένδυσαν στην ποιότητα, στην αισθητική, στην πρωτοπορία, δημιουργώντας ολόκληρες σειρές από ρούχα, αξεσουάρ, beachwear, αναμνηστικά και design αντικείμενα, για να καλύψουν τις ανάγκες του τουρίστα που επισκέπτεται τη χώρα μας χωρίς να έχει στην άκρη του μυαλού την αρχαία Ελλάδα.
Η έκθεση GREEK BRAND NEW, η οποία διοργανώνεται φέτος για 2η φορά μετά την επιτυχία της περσινής της «πρεμιέρας», συγκεντρώνει 36 από αυτά τα brands. Η μεγαλύτερη δυσκολία, όπως εξηγεί στο andro.gr o Γιώργος Χατζηζαχαρίου, διοργανωτής της έκθεσης και δημιουργός του brand Lovegreece, δεν είναι να τα βάλεις με το παραδοσιακό, αλλά να πείσεις ότι υπάρχει και άλλη επιλογή.
Σε ποιους απευθύνεται και ποιος είναι ο απώτερος στόχος της έκθεσης Greek Brand New;
Η έκθεση απευθύνεται σε όλους του εμπόρους σε τουριστικά και καλοκαιρινά μέρη και σε ξενοδοχεία, αλλά και σε μια νέα γενιά Greek Concept Stores με πιο design αντικείμενα που έχουν αρχίσει να ανοίγουν σε όλη την Ελλάδα και προς μεγάλη μας χαρά και στο εξωτερικό.
Απώτερος στόχος μας είναι η Greek Brand New να γίνει ένας ετήσιος θεσμός όπου θα παρουσιάζεται ό,τι πιο καινούργιο και σύγχρονο αισθητικά από όλο το φάσμα της νέας ελληνικής παραγωγής.
Πόσο δύσκολη είναι η μετάβαση από το παραδοσιακό τσολιαδάκι στο αισθητικά κομψό, design σουβενίρ;
Η μετάβαση δεν είναι καθόλου δύσκολη, αρκούσε να το σκεφτούμε και να το βάλουμε σε παραγωγή. Το πιο δύσκολο είναι να βρεις τα μαγαζιά που θα το καταλάβουν και θα δεχτούν να το πουλήσουν ύστερα από δεκαετίες στερεότυπων και έλλειψης πιο σύγχρονής αισθητικής. Και πιστέψτε με, πριν από 4 χρόνια που ξεκίνησε αυτό το ρεύμα δεν ήταν καθόλου απλή υπόθεση.
Μήπως χάνουμε τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά που ζητούν οι επισκέπτες πραγματοποιώντας τέτοιες αγορές;
Οι επισκέπτες δεν έχουν όλοι τα ίδια γούστα. Άλλοι αρέσκονται στο στερεότυπο, άλλοι αποζητούν κάτι πιο σύγχρονο. Τα παραδοσιακά δεν θα χαθούν ποτέ, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών έρχεται με την εικόνα της αρχαίας Ελλάδας και των παραδοσιακών νησιών στο μυαλό. Υπάρχει όμως ένα αρκετά σημαντικό εμπορικά ποσοστό που δεν το αφορά η παραδοσιακή αισθητική και θέλουν κάτι διαφορετικό. Αυτό το κενό ερχόμαστε να συμπληρώσουμε εμείς.
Ποια είναι τα κεντρικά χαρακτηριστικά αυτής της νέας ελληνικής αισθητικής που υποστηρίζετε;
Η απλότητα του μεσογειακού μινιμαλισμού στα παραδοσιακά αντικείμενα και προϊόντα και η εφαρμογή παραδοσιακών μοτίβων σε σύγχρονα υλικά και νέες εφαρμογές.
//Στη φετινή έκθεση συμμετέχουν: A Future Perfect, Cabeli, Citrus Ties, G.I.S. Design &Velo Lab, GoGreek, Greece Revisited, Hartovasilion, Idisti, 1Mation, It’s All Greek on Me, koukoutsi, KYMA, Ladolea/The Family Beez/Golden Black, Loom Handmade, Lovegreece, Matalou at Home, m.k.e Textiles, Molla, My Scarf, Nivo Soap, Ploos Design, RDesign, Salty Bag, Samantha Sotos, Sea You Soon, Skoumoky, Sophia, The Cool Projects,The Greek Bag, The Greek IMP, Tomy K., Tourvas, Ugly Bell, Waks Candles, When in Greece.
//Η έκθεση Greek Brand New θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 15-17 Ιανουαρίου στο TheHub Αλκμήνης 5, Κ. Πετράλωνα και απευθύνεται αποκλειστικά σε επιχειρηματίες και ΜΜΕ. Πληροφορίες για τις εταιρείες που συμμετέχουν στο www.greekbrandnew.com
Διαβάστε ακόμα: Μια έκθεση-έκπληξη για το Μινιμαλισμό στο Μαρούσι