Ο Αλέξης Πανταζής και ο Αιμίλιος Μάρκου στα γραφεία της Hellas Direct

    Ο Αλέξης Πανταζής και ο Αιμίλιος Μάρκου στα γραφεία της Hellas Direct

    Για να ξεκινήσετε την Hellas Direct, αφήσατε πίσω σας «χτισμένες» καριέρες στον χρηματοοικονομικό τομέα. Τολμηρή κίνηση… Η απόφαση να κάνουμε κάτι δικό μας δεν μας φάνηκε ποτέ τολμηρή. Ίσα ίσα, ήταν το λογικό επόμενο βήμα και για τους δυό μας. Ούτε το γεγονός πως θα το πραγματοποιούσαμε στην Ελλάδα μας φάνηκε τόσο παράδοξο. Βλέπαμε την κρίση να κινείται προς τη Μεσόγειο και θεωρήσαμε ότι κάθε κρίση μπορεί να προσφέρει πολλές ευκαιρίες. Έτσι, βρήκαμε τη δική μας και την αρπάξαμε.

    Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν το να πείσετε τους επενδυτές να πιστέψουν στο όραμά σας και να επενδύσουν στην Hellas Direct; Ήταν πολύ δύσκολο και αρκετά χρονοβόρο. Προσεγγίσαμε συνολικά 2.500 υποψήφιους επενδυτές, συναντηθήκαμε με 300 από αυτούς σε 14 χώρες, για να καταλήξουμε τελικά σε 11 ανθρώπους. Αν μετατρέψουμε αυτούς τους αριθμούς σε ποσοστά, είχαμε 99,6% πιθανότητα αποτυχίας. Οι δυσκολίες που συναντήσαμε, όμως, δεν αφορούσαν τόσο το όραμά μας, όσο το γεγονός ότι σκοπεύαμε να το πραγματοποιήσουμε στην Ελλάδα. Ξεκινήσαμε να ψάχνουμε για κεφάλαια το 2010. Η Ελλάδα είχε μπει στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και ζούσε το πρώτο Μνημόνιο. Μέχρι να ξεκινήσει τη λειτουργία της η Hellas Direct, η Ελλάδα είχε αλλάξει τρία μνημόνια, πέντε πρωθυπουργούς, τρεις κυβερνήσεις και ζούσε υπό την απειλή της επιστροφής στη δραχμή. Η δυσκολία δεν ήταν να τους πείσουμε για το business plan μας, αλλά για την Ελλάδα, τη χώρα όπου θα επενδύαμε και το αβέβαιο μέλλον της.

    Ποιες ήταν οι σημαντικότερες δυσκολίες που αντιμετωπίσατε στην ελληνική γραφειοκρατική πραγματικότητα; Αφού βρήκαμε τους κατάλληλους επενδυτές, επόμενή μας κίνηση ήταν να έρθουμε σε επαφή με την Αρμόδια Αρχή για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Το 2011, που κάναμε την πρώτη επαφή, η αρχή υπαγόταν στο Υπουργείο Ανάπτυξης, όμως λίγο μετά μεταφέρθηκε υπό την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Οι συγκυρίες το 2011 ήταν τέτοιες που η διαδικασία πήρε περισσότερο καιρό από ό,τι συνήθως και σίγουρα περισσότερο από όσο υπολογίζαμε. Έτσι, και αφού είχαν περάσει έξι μήνες χωρίς να πάρουμε μια απάντηση, απευθυνθήκαμε στην αντίστοιχη αρχή της Κύπρου, από όπου πήραμε τελικά την άδεια. Συνολικά, μας πήρε ένα χρόνο να βρούμε τα κεφάλαια και άλλον έναν για να πάρουμε τις απαραίτητες εγκρίσεις! Και όλα αυτά, αφού βάλαμε πάνω από 300 υπογραφές ο καθένας…

    Πριν καν συμπληρώσετε ένα χρόνο λειτουργίας, έχετε ήδη δύο μεγάλες διακρίσεις: στα E-volution Awards, όπου η Hellas Direct βραβεύτηκε ως η πιο καινοτόμος διαδικτυακή επιχείρηση, και από τον παγκόσμιο οργανισμό Endeavor, όπου επιλεγήκατε ανάμεσα στους καλύτερους επιχειρηματίες του κόσμου. Πιστεύατε ότι θα φτάνατε τόσο γρήγορα, τόσο ψηλά; Όταν ξεκινάς μια εταιρεία, μοιραία φαντασιώνεσαι βραβεία Νόμπελ, τα Όσκαρ, την επόμενη Google, τη νέα Amazon, την ελληνική εκδοχή του Richard Branson και άλλα πολλά. Έτσι κι εμείς.  Στην πορεία, βέβαια, αυτά τα όνειρα σταματούν, τα γεγονότα σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα και κάποιες φορές μετατρέπονται σε εφιάλτες. Στη δική μας περίπτωση, όντως είμαστε περήφανοι για όσα έχει καταφέρει η Hellas Direct, αλλά δεν έγιναν σε καμία περίπτωση γρήγορα. Ασχέτως εάν ξεκινήσαμε επισήμως τη λειτουργία μας  και τις πωλήσεις τον Αύγουστο του 2012, τρέχουμε για την εταιρεία από το 2009. Για τρία χρόνια φτιάχναμε το business plan, το συζητούσαμε και ξανασυζητούσαμε, το διορθώναμε, αναπτύσσαμε ιδέες, ψάχναμε καινοτομίες και λύσεις, δημιουργήσαμε την τεχνολογία πάνω στην οποία λειτουργούμε, τρέχαμε για κάθε είδους γραφειοκρατικά ζητήματα και πάλι από την αρχή.

    Στα E-volution Awards η Hellas Direct βραβεύτηκε ως η πιο καινοτόμος διαδικτυακή επιχείρηση και οι δυο εμπνευστές της επελέγησαν από τον παγκόσμιο οργανισμό Endeavor ανάμεσα στους καλύτερους επιχειρηματίες του κόσμου.

    Ποια είναι τα τρία βασικά χαρακτηριστικά που σας ξεχωρίζουν από μία «παραδοσιακή» ασφαλιστική εταιρεία; Αυτό που μας διαφοροποιεί από τις «παραδοσιακές» ασφαλιστικές είναι το γεγονός ότι επικεντρωνόμαστε στην εξυπηρέτηση του καταναλωτή. Η αγορά ήταν ανέκαθεν δομημένη γύρω από την εξυπηρέτηση των ασφαλιστών και όχι γύρω από τον τελικό καταναλωτή. Όντας direct, έχουμε την ευκαιρία να μιλάμε απευθείας με τους πελάτες μας και να ανταποκρινόμαστε άμεσα στις ανάγκες τους, είτε αυτό αφορά την καλύτερη εξυπηρέτησή τους σε περίπτωση ζημιάς είτε συζητώντας μαζί τους για να δημιουργήσουμε  προϊόντα και υπηρεσίες που χρειάζονται.

    Και τι σας διαφοροποιεί από τις υπόλοιπες εταιρείες του χώρου που δραστηριοποιούνται online; Πρώτον, είμαστε γρήγοροι: Η εξυπηρέτηση των πελατών μας είναι το παν. Η ιστοσελίδα, η ομάδα Client Service, η ομάδα διαχείρισης ζημιών και γενικά όλη η φιλοσοφία της εταιρείας είναι δομημένη γύρω από την αμεσότητα και την καλή εξυπηρέτηση. Η ομάδα client service, για παράδειγμα, η οποία στην ουσία απαρτίζει το τηλεφωνικό κέντρο της Hellas Direct, δεν λειτουργεί με σενάρια και δεν αξιολογείται βάσει των πωλήσεων, αλλά βάσει του βαθμού ικανοποίησης των πελατών μας όταν κλείνουν το τηλέφωνο. Δεύτερον, σκεφτόμαστε απλά: Έχουμε δημιουργήσει ολοκληρωμένα προγράμματα και χρησιμοποιούμε απλή, κατανοητή γλώσσα. Το βασικό μας πρόγραμμα, για παράδειγμα, αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη πρόταση στην αγορά, με καλύψεις που ξέρουμε ότι κάθε οδηγός χρειάζεται. Τρίτον, εξοικονομούμε χρήματα: Χρησιμοποιούμε παραμετρική τιμολόγηση και κάνουμε ερωτήσεις που αφορούν τον πελάτη, το αυτοκίνητο και τον τρόπο οδήγησης του. Η λογική μας είναι ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι και άρα δεν υπάρχει λόγος να πληρώνουμε όλοι τα ίδια ασφάλιστρα. Το αποτέλεσμα είναι ότι μπορούμε να προσφέρουμε 20-25% καλύτερες τιμές στους ασφαλείς οδηγούς.

    «Τι μας διαφοροποιεί από τις υπόλοιπες εταιρείες του χώρου που δραστηριοποιούνται online; Πρώτον, είμαστε γρήγοροι. Δεύτερον, σκεφτόμαστε απλά. Και τρίτον, εξοικονομούμε χρήματα στον πελάτη».

    Είχατε θέσει κάποιους συγκεκριμένους στόχους σε ό,τι αφορά την αποδοχή από το κοινό και κατά πόσο η πραγματικότητα ξεπέρασε τις προσδοκίες σας; Είχαμε θέσει μετρήσιμους στόχους σχετικά με την ανταπόκριση του κοινού και τα επίπεδα εξυπηρέτησης που θα προσφέραμε. Σε καμία περίπτωση, πάντως, δεν περιμέναμε την αποδοχή που τελικά λάβαμε. Από τους πρώτους κιόλας μήνες της λειτουργίας μας έχουμε μια  πολύ ανοδική πορεία, η οποία ως επί το πλείστον οφείλεται σε word of mouth, πελάτες μας δηλαδή, που μας συστήνουν σε φίλους τους. Η υποστήριξη που έχουμε λάβει είναι απίστευτη, μας δίνει ώθηση για τη συνέχεια και αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση!

    Μέχρι στιγμής ασφαλίζετε μόνο Ι.Χ. αυτοκίνητα. Υπάρχουν πλάνα για επέκταση σε μοτοσικλέτες, φορτηγά κλπ; Προς το παρόν ασφαλίζουμε μόνο Ι.Χ.Ε αυτοκίνητα και μόνο στην Αττική. Θέλαμε να σιγουρευτούμε ότι αυτό που κάνουμε λειτουργεί εξαιρετικά καλά πριν επεκταθούμε και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Υπάρχουν πλάνα για επέκταση και στο είδος ασφάλισης και στη γεωγραφική περιοχή. Αυτή τη στιγμή όμως, προέχει να τελειοποιήσουμε τις υπηρεσίες μας στην ασφάλιση αυτοκινήτου.

    Ποιες συμβουλές θα δίνατε σε νέους επιχειρηματίες που θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα σε μία Ελλάδα που πλήττεται από την οικονομική κρίση; Να μην το βάζουν κάτω. Η κρίση προσφέρει ευκαιρίες και αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, δημιουργίας και καινοτομίας στην Ελλάδα, σε πάρα πολλούς τομείς.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top