Φωτογραφία: Γιάννης Τισσίζης

    Ο δημιουργός των “Hommer” Μίνως Ζαριφόπουλος φωτογραφίζεται, όπως είναι φυσικό, περιχαρής με την αφίσα προώθησης των προϊόντων. Φωτό: Γιάννης Τισσίζης

    Το όνομα Μίνως Ζαριφόπουλος με έναν τρόπο μου ήταν γνωστό. Κι όταν βρεθήκαμε και έμαθα ότι ασχολούνταν και ασχολείται με τη γραφιστική, ξεκίνησε μια αναδρομή στις καλές μέρες της επικοινωνίας. Ώσπου ήρθε η κρίση και μαζί της η ώρα για αλλαγές.

    Κάπως έτσι φτάσαμε στο «Hommer». Την άκρως ελληνική (και φιλοσοφημένη) σειρά καλλυντικών για γένια, η οποία εντάσσεται στην ομπρέλα της εταιρείας Calyndia. Η σκέψη, η ιδέα, η δημιουργία κράτησε κάμποσο και πριν από λίγο καιρό η σειρά είδε το φως της αγοράς. Με καλούς οιωνούς, προσεγμένα βήματα και όμορφες περιπέτειες σαν μια Οδύσσεια!

    Το όνομα «Hommer» παίζει ανάμεσα στον τυφλό ποιητή, τον Όμηρο, αλλά και τη γαλλική λέξη «homme» (άντρας), ακριβώς για να συνδέσει τον άνδρα και την Ελλάδα. Και εικαστικά τα δύο Μ του Hommer ενώνονται στο στέμμα, ως αισθητικό εύρημα κύρους. Το πρόσωπο της καμπάνιας είναι ο Δημήτρης Αλεξάνδρου φωτογραφημένος από τον Γιάννη Μπουρνιά.

    Τα μαντηλάκια Beard Wipes με το ανάλαφρο άρωμα και την πλούσια υφή είναι πραγματική καινοτομία: άμεσος καθαρισμός στα γένια μετά από φαγητό ή ποτό ή ό,τι άλλο ήθελε προκύψει.

    Τα «Hommer» δεν είναι μόνο εμφάνιση – και δεν μπορούν να αρκεστούν σε αυτή μόνο, γιατί το περιεχόμενο, ο «Δούρειος Ίππος» με τον οποίο θα κατακτήσουν τη διεθνή αγορά, είναι ο βασιλιάς (κάπως έτσι δεν λέγαμε κάποτε στα περιοδικά;)

    Στα τρία προϊόντα που απαρτίζουν προς το παρόν τη σειρά «Hommer» –γιατί οσονούπω έρχεται και άρωμα!- η σύνθεση αντανακλά τη φυσική προσέγγιση και την αυθεντικότητα των συστατικών. Γιατί πολύ απλά τα γένια ευδοκιμούν στο πρόσωπο κι αυτό είναι ευαίσθητο, ειδικά η περιοχή γύρω από τα χείλη, όσο κι αν ο μισός και βάλε γενειοφόρος πληθυσμός το ξεχνάει.

    11537807_713995832043268_6504881888941270544_n

    Χάρη στο επαγγελματικό background των δημιουργών τους, τα προϊόντα “Hommer” είναι άρτια στην αισθητική παρουσίασή τους.

    Για παράδειγμα, το σαμπουάν έχει αγνό παρθένο λάδι κάνναβης με σημαντικές αντιγηραντικές ιδιότητες. Η πρωτοτυπία, όμως, έγκειται στην προσθήκη στέβιας που δίνει μια γλύκα όταν το χρησιμοποιεί ο μουσάτος μας και μάλλον το ευχαριστιέται. Στο Hommer Beard Oil πάλι, η σύνθεση που αξιοποιεί, εκτός των άλλων, και το Argan Oil δίνει ένα ελαφρό και μαλακτικό αποτέλεσμα με ένα ενδιαφέρον άρωμα από ξύλο και σοκολάτα.

    «Σε μια χώρα δεν μπορεί να υπάρχουν μονόδρομοι σε θέματα ανάπτυξης. Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις χρειάζονται τις μεγαλύτερες και το ανάποδο. Η μόνη απαραίτητη συνθήκη για να έχουμε θετικά αποτελέσματα είναι η εξωστρέφεια.»

    Κι ερχόμαστε σε μια πραγματική καινοτομία, τα μαντηλάκια (Beard Wipes). Η ιδέα είναι απλή κι εκεί έγκειται η δύναμή της: άμεσος καθαρισμός στα γένια μετά από φαγητό ή ποτό ή ό,τι άλλο ήθελε προκύψει. Στο καλοβαλμένο κουτάκι κρύβονται 15 ατομικά μαντηλάκια, με ανάλαφρο άρωμα και πλούσια υφή. Όπως μου είπε ο Μίνως, στο προϊόν αυτό ποντάρουν δυνατά και το προωθούν αναλόγως. Και μου είπε και μια σειρά ακόμη από πράγματα που ακολουθούν ευθύς αμέσως…

    – Λένε ότι η δημοσιογραφία οδηγεί παντού, αλλά από ό,τι φαίνεται και η γραφιστική… Σε ποια σημεία σου φάνηκε από χρήσιμη έως απαραίτητη η προηγούμενή σου δουλειά; 

    Κάθε επάγγελμα εφόσον το ασκείς πολύπλευρα και αποκτήσεις επαρκή εμπειρία νομίζω ότι μπορεί να σου δώσει τα εφόδια ή να συμπληρώσει την προσωπική τάση για μια “βουτιά σε βαθύτερα νερά”. Στη δική μας περίπτωση, το γεγονός ότι και εγώ και η σύζυγός μου προερχόμαστε από το χώρο της γραφιστικής μας βοήθησε να είμαστε αρκετά βέβαιοι ότι η μάρκα θα στηθεί σωστά και άρτια και ότι θα επικοινωνηθούν τα σωστά σημεία της με τον ανάλογο τρόπο. Η εμπειρία πάνω από 15 χρόνια στον επικοινωνιακό σχεδιασμό για μάρκες και προϊόντα διαφόρων πελατών μας – μεταξύ αυτών και εταιρείες καλλυντικών σε Ελλάδα και Αμερική- μας χάρισαν απλόχερα γνώσεις, τεχνικές, πρακτικές και γνωριμίες με ανθρώπους από διάφορες ειδικότητες και χώρους, πολλούς από τους οποίους προσεγγίσαμε για την υλοποίηση του HOMMER.

    HOMMER BEARD OIL

    Αριστερά, τα beard wipes, παγκόσμια πρωτοτυπία|Δεξιά, το πρόσωπο της καμπάνιας είναι ο Δημήτρης Αλεξάνδρου, φωτογραφημένος από τον Γιάννη Μπουρνιά. HOMMER BEARD OIL

    – Πώς προέκυψε ως ιδέα και πώς έγινε πράξη το HOMMER; Γιατί θα πετύχει;

    Το HOMMER προέκυψε από μια στιγμιαία έμπνευση. Μετά από παρατήρηση της αγοράς των καλλυντικών στο εξωτερικό και μετά από μια διαπίστωση ότι δεν υπήρχαν ανάλογα προϊόντα στη χώρα μας, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες για τη σύνθεση της ομάδας που θα καταφέρει να δημιουργήσει ιδιαίτερα προϊόντα με φυσικά συστατικά, ξεχωριστά και καινοτόμα σε σχέση με το διεθνή ανταγωνισμό, με ποιοτικές πρώτες ύλες, πιστοποιημένη παραγωγή και υψηλή αισθητική. Η συνάντησή μας με τη χημικό μας ήταν καθοριστική για τη σωστή υλοποίηση του όλου εγχειρήματος, καθώς διαθέτει πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας στο χώρο του φυσικού καλλυντικού και μπήκε με πολύ θετική και δημιουργική διάθεση στην ομάδα, συμβάλλοντας καθοριστικά στη δημιουργία της κάθε φόρμουλας. Όσο για την επιτυχία θα την καθορίσει η ανταπόκριση του κόσμου. Μέχρι στιγμής, τα σχόλια είναι πολύ θετικά. Το άρωμα που χαρακτηρίζει όλη τη σειρά HOMMER είναι ήδη μια επιτυχία από μόνο του και στα άμεσα σχέδιά μας είναι να το κυκλοφορήσουμε ως ξεχωριστό προϊόν. Το λάδι μας, πέρα από τους γενειοφόρους, ξετρελαίνει και τις γυναίκες, οι οποίες το βάζουν στα μαλλιά τους! Στο εξωτερικό, επίσης, βλέπουμε θετικές αντιδράσεις κυρίως για την εικόνα της σειράς, μιας και ακόμα επεξεργαζόμαστε σενάρια συνεργασιών με διάφορες χώρες, όπως Αμερική, Γερμανία, Κύπρο και Αγγλία.

    MINOS ZARIFOPOULOS HOMMER MAN & BEARD

    “Το λάδι μας (φωτ. αριστερά), πέρα από τους γενειοφόρους, ξετρελαίνει και τις γυναίκες, οι οποίες το βάζουν στα μαλλιά τους!”, λέει ο Μίνως Ζαριφόπουλος και φωτογραφίζεται με τα beard wipes ως εναλλακτική pochette! Φωτό: Γιάννης Τισσίζης

    – Είναι η startup επιχειρηματικότητα μονόδρομος για μια Οικονομία σαν την ελληνική και ειδικά σε καιρούς σαν αυτούς;

    Σε μια χώρα δεν μπορεί να υπάρχουν μονόδρομοι σε θέματα ανάπτυξης. Όλα τα επίπεδα και όλα τα μεγέθη επιχειρηματικότητας θα πρέπει να ενισχύονται και να συνυπάρχουν. Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις χρειάζονται τις μεγαλύτερες και το ανάποδο. Η μόνη απαραίτητη συνθήκη για να έχουμε θετικά αποτελέσματα είναι η εξωστρέφεια. Εμείς σχεδιάσαμε το HOMMER με εφόδια για μεγάλα ταξίδια, με όχημα την παράδοσή μας και τις αξίες μας.

    «Οι άντρες, σε πολλά μέρη του κόσμου, αφήνουν γένια. Ο βαθμός στο οποίο αυτό συμβαίνει το ανάγει σε μόδα. Τα γένια ήταν από πάντα εδώ. Η περιποίησή τους για τους αρχαίους Έλληνες αποτελούσε σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας τους. Εμείς αυτό το επαναπροσδιορίζουμε. Το ενισχύουμε. Παρέχουμε τα μέσα».

    – Πώς και σε τι έχει αλλάξει η καθημερινότητά σου με τη νέα σου ασχολία; Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε ως startup με τη γραφειοκρατία και τα τοιαύτα; 

    Η καθημερινότητά μου δεν έχει αλλάξει και πολύ, εκτός από το γεγονός ότι έχει προστεθεί και ένα νέο και άγνωστο επιχειρηματικό-οργανωτικό κομμάτι που απαιτεί αρκετό από το χρόνο μου. Δεν έχω σταματήσει και δεν θέλω να παρατήσω τη δημιουργική μου δραστηριότητα και αυτό δυσκολεύει την κατάσταση κυρίως από πλευράς χρόνου. Οι γραφειοκρατικές δυσκολίες ευτυχώς δεν ήταν πολλές. Λόγω και της προηγούμενης ασχολίας μου, θέματα όπως π.χ. ασφαλιστικό, λογιστήριο, χώρος, ήταν στρωμένα και επίσης η ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών σε σχέση με το δημόσιο διευκόλυνε κάπως το ξεκίνημα. Το μόνο μελανό σημείο ήταν σε σχέση με την τράπεζα, η οποία έκανε 2 ολόκληρους μήνες να μας ανοίξει εταιρικό λογαριασμό· κάτι που μου φάνηκε αδιανόητο και απαράδεκτο.

    – Απ’ ό,τι φαίνεται, σχεδόν όλη η Ελλάδα (ο αντρικός της πληθυσμός τουλάχιστον!) αφήνει μούσι. Πιστεύεις ότι έχει «τερματίσει» ως τάση το συγκεκριμένο look, έχει φτάσει στο σημείο της υπερβολής ή είναι εδώ για να μείνει; 

    Η μόδα κάνει κύκλους. Ή μάλλον καλύτερα σπιράλ μέσα στο χρόνο. Οι άντρες, σε πολλά μέρη του κόσμου, αφήνουν γένια. Είναι στη φύση μας. Ο βαθμός στον οποίο αυτό συμβαίνει το ανάγει σε μόδα. Αν δεχτούμε ότι στην Ελλάδα οι μόδες έρχονται με μια χρονική καθυστέρηση και παρατηρώντας ότι στην Αμερική, για παράδειγμα, τα γένια ακόμα είναι αρκετά διαδεδομένα ως στυλ με διάφορες προεκτάσεις (από μια πολύ προσεγμένη κλασική εμφάνιση μέχρι το πιο πρόσφατο «lumbersexual»), τότε ο «τερματισμός» της τάσης αυτής δεν διακρίνεται τουλάχιστον στο κοντινό μέλλον. Τα γένια πάντα ήταν εδώ. Από πάντα. Η περιποίησή τους για τους αρχαίους Έλληνες αποτελούσε σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Εμείς αυτό το επαναπροσδιορίζουμε. Το ενισχύουμε. Παρέχουμε τα μέσα.

    HOMMER BEARD OIL

    “Σχεδιάσαμε το HOMMER με εφόδια για μεγάλα ταξίδια. Το όνομα είναι εμπνευσμένο από τον Όμηρο (HOMER) και τη γαλλική λέξη για τον άνδρα (ΗΟΜΜΕ), δυο ιδιαίτερα αναγνωρίσιμες λέξεις σε παγκόσμιο επίπεδο”.

    – Θεωρείς εαυτόν hipster;
    Δεν θα ήθελα να βάλω ταμπέλα στον εαυτό μου, δεν είμαι προϊόν. Δεν πιστεύω πως έχω χαρακτηριστικά «hipster» συμπεριφοράς, μιας και δεν μένω σε κάποια πρόσφατα ανερχόμενη συνοικία του κέντρου, δεν είμαι μποέμ, δεν τρώω μόνο βιολογικά, δεν ακούω μόνο ένα είδος μουσικής… Μου αρέσουν τα γένια, μου αρέσει να ζω στην εποχή μου, μου αρέσει να διευρύνω τη σκέψη μου, μου αρέσει να δημιουργώ, μου αρέσει η πόλη, μου αρέσει η εξοχή και η φύση, αποζητώ την ποιότητα, μαγεύομαι από την αρτιότητα σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία και ό,τι και να συμβεί σκέφτομαι πως η Ακρόπολη θα είναι πάντα εκεί!

    – Ποιον θεωρείς μέντορά σου; Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σου έδωσαν έως σήμερα;

    Ο μέντοράς μου είναι ένα φανταστικό πρόσωπο που το συνθέτουν κομμάτια από σημαντικούς ανθρώπους της ζωής μου. Δεν είναι κάποιος συγκεκριμένος. Είναι λόγια των γονιών μου, ομιλίες από συνέδρια, είναι στάση ζωής φίλων μου, είναι αναγνώσεις βιβλίων, είναι ματιές δικών μου ανθρώπων που μου δίνουν έμπνευση και δύναμη να κάνω αυτά που κάνω. Η καλύτερη συμβουλή που μου έδωσαν είναι να μην υποτιμώ το ένστικτό μου και πως, αν κάτι το ονειρευτείς, μπορείς και να το πραγματοποιήσεις.

    Info: Δείτε όλη τη σειρά στο hommer.gr όπου υπάρχει και ηλεκτρονικό κατάστημα.

     

    Διαβάστε ακόμα: Tα 4 βήματα για να μην καείς σαν αστακός το καλοκαίρι.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top