Ο Julien Tornare, ένα έμπειρο στέλεχος στη βιομηχανία πολυτελών ρολογιών, έχει αναλάβει λαμπρούς ρόλους στις Raymond Weil, Vacheron Constantin, και Zenith πριν από την τωρινή του θητεία στην TAG Heuer. Τον συνάντησα στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του, λίγο πριν τα επίσημα εγκαίνια του νέου καταστήματος της TAG Heuer στην οδό Σταδίου.
Με ενδιέφερε να μοιραστεί στο Andro, τόσο τη διοικητική του φιλοσοφία, όσο και την άποψή του για αυτά που αλλάζουν και όσα μένουν σταθερά στον ιδιαίτερο κλάδο της ωρολογοποιίας: τις εξελισσόμενες δυναμικές των σχέσεων με τους πελάτες και την διαρκή δεξιοτεχνία που χαρακτηρίζει την κατασκευή ρολογιών. Οι σκέψεις του υπογραμμίζουν έναν συνδυασμό σεβασμού προς την κληρονομιά και του καινοτόμου οράματος, προσφέροντας μια διακριτική άποψη για το μέλλον της βιομηχανίας.
– Κύριε Tornare, έχετε εκτεταμένη εμπειρία στη βιομηχανία ωρολογοποιίας, ξεκινώντας από τη Raymond Weil και αναλαμβάνοντας σημαντικές θέσεις στις Vacheron Constantin, Zenith, και τώρα στην TAG Heuer. Καθώς μετακινείστε μεταξύ μεγάλων εταιρειών, τι έχει διαμορφώσει το διοικητικό στυλ σας;
Όταν εργάζεται κανείς στη βιομηχανία πολυτελών ρολογιών, αυτό που συμβουλεύω τους νεότερους συναδέλφους μου είναι να παραμένουν πιστοί σε αυτό που είναι και να παραμένουν προσγειωμένοι. Όταν θυμάσαι ποιος είσαι, δεν γίνεσαι αλαζονικός. Δεν ξεχνάς ότι οι πελάτες είναι οι πιο σημαντικοί στον τομέα μας, και πρέπει να δουλεύεις για να εξυπηρετείς τις ανάγκες τους. Η βιομηχανία ρολογιών, αρχικά ήταν πολύ προσανατολισμένη στην κατασκευή, μετά στο προϊόν, και τώρα οι καλύτερες εταιρείες είναι προσανατολισμένες στον πελάτη. Επίσης, πρέπει να επισκέπτεσαι συχνά τις αγορές. Προσωπικά ταξιδεύω πολύ γιατί έτσι μαθαίνω όσο το δυνατόν περισσότερο και παραμένω κοντά στους πελάτες σε διάφορες χώρες.
– Η τεχνολογία έχει επικρατήσει σε διάφορα στάδια, από τα συστήματα CRM και την ανάλυση δεδομένων. Όταν ανοίγει ένα νέο κατάστημα Tag Heuer, όπως αυτό εδώ στην Αθήνα, πώς αναπτύσσονται οι σχέσεις με τους πελάτες και τους διανομείς; Αλλάζει ο τρόπος που κάνουμε επιχειρήσεις στη βιομηχανία ρολογιών;
Δεν θα πρέπει να το εκλαμβάνουμε ως μια μεγάλη αλλαγή, αλλά περισσότερο ως μια επέκταση των δραστηριοτήτων μας. Στο παρελθόν, οι εταιρείες είχαν μόνο χονδρικές συνεργασίες, αυτό αλλάζει. Αλλά πρέπει να ικανοποιούμε τις διαφορετικές ανάγκες των διαφορετικών πελατών. Ένας εξειδικευμένος πελάτης που γνωρίζει για τα ρολόγια, θέλει να επισκεφτεί το κατάστημα TAG Heuer για να απολαύσει την πλήρη εμπειρία που προσφέρει η εταιρεία. Ωστόσο, κάποιος που δεν γνωρίζει πολλά ή δεν έχει μυηθεί στη φιλοσοφία μιας συγκεκριμένης εταιρείας και θέλει να αγοράσει ένα ρολόι ως σημείο εκκίνησης χρειάζεται συμβουλές και συνήθως βασίζεται σε έναν κοσμηματοπώλη που έχει μια σειρά από μάρκες για να εξηγήσει ποια του ταιριάζει. Έτσι, το δίκτυο συνεργατών μας παραμένει εξαιρετικά σημαντικό. Θα ήταν αλαζονικό να μην λαμβάνουμε υπόψη το δίκτυο λιανικής, γι’ αυτό προσπαθούμε να διατηρούμε μια ισορροπία.
– Η εταιρεία έχει μια μακρά κληρονομιά που προφανώς σέβεστε, αλλά προσπαθείτε να εμπνεύσετε τη δημιουργικότητα. Υπάρχει κάτι δεσμευτικό σε αυτό;
Πιστεύω ότι είμαστε η πιο δυναμική εταιρεία στη βιομηχανία ρολογιών αυτή τη στιγμή. Είμαστε πολύ δραστήριοι με σημαντική εμβέλεια. Ταυτόχρονα, θέλουμε οι άνθρωποι να κατανοήσουν πόσο πλούσια είναι η κληρονομιά και η τεχνογνωσία μας. Η TAG Heuer έχει 164 χρόνια ιστορίας με πολλές ανόδους και πτώσεις, πολέμους και κρίσεις. Δεν θα είμαι εδώ για πάντα, αλλά η TAG Heuer θα είναι εδώ, πέρα από τη διασκέδαση και το coolness.
– Η ωρολογοποιία εξαρτάται πολύ από τη μεγάλη δεξιοτεχνία. Είναι ακόμα το ανθρώπινο χέρι που κάνει τη διαφορά, πώς το προβάλλετε αυτό στον κόσμο;
Στην TAG Heuer, υπάρχει τεράστια τεχνογνωσία, και θέλουμε να την προβάλλουμε περισσότερο. Ετοιμάζουμε ένα νέο κτίριο αφιερωμένο στη φιλοξενία, και σε 1,5 χρόνο, οι επισκέπτες θα έχουν μια εκπληκτική εμπειρία από την περιοχή παραγωγής. Μου αρέσει να βάζω τους ανθρώπους πίσω από τον πάγκο, και συνήθως δεν έχουν ερωτήσεις μετά. Προσπάθησα να το κάνω ο ίδιος, αλλά δεν είμαι καλός σε αυτό. Απαιτείται τεράστια υπομονή!
– Ξεκινήσατε ως διευθυντής πωλήσεων στην Ευρώπη στο παρελθόν, άρα σίγουρα έχετε έρθει στη χώρα μας και στην αρχή της καριέρας σας. Έχετε παρατηρήσει αλλαγές στην Ελλάδα;
Η Ελλάδα έχει εισέλθει στην παγκοσμιοποίηση. Στο παρελθόν, στο αεροδρόμιο της Αθήνας, έβρισκες μόνο ελληνικά προϊόντα. Τώρα υπάρχει μια παγκόσμια ατμόσφαιρα. Νομίζω ότι η Ελλάδα είναι ένας υπέροχος συνδυασμός που καλωσορίζει τουρίστες και ντόπιους με μεγάλη κουλτούρα ωρολογοποιίας και γνώση της κατασκευής ρολογιών. Πριν από την πανδημία, πολλά brands εξαρτώνταν πολύ από τους τουρίστες, αλλά τώρα είναι πιο ισορροπημένο. Για εμάς, είναι 60% ντόπιοι και 40% τουρίστες.
– Ποια είναι η τάση της TAG Heuer στην Ελλάδα;
Το Aquaracer, το οποίο είναι κατάλληλο για θαλάσσιες και αεροπορικές δραστηριότητες, είναι σημαντικό για τον σύγχρονο πελάτη και είναι ταιριαστό για τους Έλληνες. Ένα πολύ δυναμικό ρολόι! Φέρνουμε επίσης κάποια πολυτελή ρολόγια, όπως αυτά που παρουσιάζουμε στο Μονακό. Νομίζω ότι πρέπει να επικεντρωθούμε περισσότερο στα θέρετρα και θέλουμε να έχουμε μεγάλο αντίκτυπο το καλοκαίρι στην Ελλάδα, για να δημιουργήσουμε περισσότερη προσοχή.
Διαβάστε ακόμα: Δυο μέρες με τον Tommy Hilfiger στη Μύκονο.