Ένα μεγάλo τραπέζι στήθηκε για να ενώσει διαφορετικούς ανθρώπους.

    Συνήθως ταυτίζουμε ένα brand μόνο με τα προϊόντα του. Τα περισσότερα από αυτά, άλλωστε, είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας. Τα ζούμε, μας διευκολύνουν τη ζωή, δεν μπορούμε να φανταστούμε πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς αυτά.

    Άφιξη στη λίμνη των Ιωαννίνων: Αριστερά, η αρχιτέκτων Κάτια Μαργαρίτογλου. Δεξιά, ο δημιουργός του Design Ambassador Βασίλης Mπαρτζώκας.

    Σπάνια, όμως, σκεφτόμαστε τη φιλοσοφία, τους ανθρώπους ή ακόμη και τις γεωγραφικές ρίζες μιας εταιρίας. Τι είναι αυτό που την κινητοποιεί, την κάνει να συνεχίζει το έργο της και ποιες είναι οι καταγωγικές πηγές της. Κάπως έτσι συμβαίνει και με την εταιρία Knauf.

    Το πρώτο event «Knauf World Episode 01» από την Design Ambassador για την Knauf, είχε ως στόχο να αναδείξει μια άλλη πτυχή της εταιρίας, πέρα από το επιχειρείν.

    Μπορούν να συνδυαστούν δείπνο με γιαννιώτικα μπακίρια και νυχτερινή επίσκεψη σε λατομείο; Στα events της Design Ambassador, μπορούν!

    Γνωρίζουμε την Knauf από τις εξαιρετικές ποιότητας γυψοσανίδες που κατασκευάζει (μεταξύ πολλών άλλων), προφανώς έχουμε κάνει χρήση των υλικών της στα σπίτια μας, αλλά τι πραγματικά πρεσβεύει αυτή η εταιρία που μας έρχεται από το Iphofen της Γερμανίας (με έτος ίδρυσης το 1932) και δραστηριοποιείται έντονα στη χώρα μας;

    Το πρώτο event «Knauf World Episode 01» από την Design Ambassador για την Knauf είχε ως στόχο να αναδείξει μια άλλη πτυχή της εταιρίας, λιγότερη γνωστή στο ευρύ κοινό. Ουσιαστικά να αποκαλύψει το ανθρώπινο πρόσωπο, αλλά και τη φιλοσοφία της εταιρείας. 

    Ολα ξεκινούν με τον οίνο… Και κορυφώνονται με ένα τραγούδι.

    Η εμπειρία

    Κάπως έτσι η διήμερη απόδραση με έδρα τα Ιωάννινα και σταθμό το εργοστάσιο και το λατομείο της Knauf στο Ξηρόμερο Αιτωλοακαρνανίας, εξελίχθηκε με μια μορφή ανακάλυψης. Συνεπής στη φιλοσοφία των events της, η Design Ambassador επιμελήθηκε μία εμπειρία στην οποία τα προϊόντα παρουσιάζονται μέσα σε ένα πλαίσιο φιλοξενίας και one of a kind στιγμών καλής ζωής.

    Οι τόποι επιλέχθηκαν σύμφωνα με την κουλτούρα του brand της Knauf και σύμφωνα με την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου.

    Αριστερά: μυσταγωγικά μαγειρέματα στο τσoυκάλι, πάνω από τη ζωντανή φωτιά. Δεξιά: οινικά παντρέματα από τον εξπέρ Αρτέμιο Λαϊνά.

    Η επιλογή των τόπων και της σκηνογραφίας τους έγινε σύμφωνα με την κουλτούρα του brand της Knauf και σύμφωνα με την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου και των ανθρώπων του. Αυτό που αντιλαμβάνεται ο μέτοχος αυτής της εκδρομής είναι οι αναμνήσεις και οι συναισθηματικοί δεσμοί που δημιουργούνται μέσα του και οι οποίοι σε βάθος χρόνου ενισχύουν τους θετικούς συνειρμούς για τις δραστηριότητες και τις αξίες της Knauf. 

    To πρώτο “Knauf Episode” κινήθηκε γύρω από τον άξονα του θεμελιώδους και της εξέλιξής του για το καλό της ανθρωπότητας, λόγω της αρχαιότητας της λειτουργίας της εξόρυξης αλλά και της υπεροχής της Knauf στον τομέα της τεχνολογίας, του R&D, της παραγωγής αλλά και της κοινωνικής ανταπόδοσης.

    Τα καζάνια έχουν ανάψει, το φαγητό ετοιμάζεται και οι κινήσεις είναι σβέλτες και ακριβείς.

    Το event διήρκησε 2 ημέρες και παρευρέθηκαν εκπρόσωποι από 17 κορυφαία αρχιτεκτονικά γραφεία.

    Η νομαδικότητα των λαών της περιοχής ενέπνευσαν το εφήμερο των σκηνικών εγκαταστάσεων σε θέματα γεύσης, αλλά και στο concept της ενίσχυσης των σχέσεων όπως στα μέλη μίας ομάδας. Το event διήρκησε 2 ημέρες και παρευρέθηκαν εκπρόσωποι από 17 κορυφαία αρχιτεκτονικά γραφεία. 

    Δεν γινόταν γλέντι χωρίς μουσική και τραγούδια.

    Μοναδικότητα

    Η παραφθορά και η συχνή χρήση της λέξης «μοναδικό» δεν πρέπει να μας επηρεάζει. Ελάχιστες φορές κάτι αγγίζει την έννοια της μοναδικότητας. Οι επισκέπτες του Knauf Episode άρχισαν να το αντιλαμβάνονται ότι έφτασαν στην πόλη των Ιωαννίνων εν πλω, κατά τη μετάβασή στο νησάκι της λίμνης. Μετά το ηλιοβασίλεμα, τα φώτα των χωριών στις απόκρημνες πλαγιές έμοιαζαν με αστέρια που αντίκριζαν τους μιναρέδες του επιβλητικού Ιτς Καλέ – το εσωτερικό κάστρο.

    Το τραπέζι στρώθηκε κάτω από έναν τεράστιο πλάτανο, ντυμένο στα χρώματα του φθινοπώρου, κοντά στο νερό.

    Το… μαρουλίζειν εστί φιλοσοφείν: Όταν οι σεφ της ομάδας nomadeetsauvage συζητούν για τις καλύτερες πρώτες ύλες.

    Η άφιξη στο νησάκι της λίμνης έγινε στις 8 και η παραμονή διήρκησε ως τις 12. Δηλαδή δυο ώρες πιο αργά απ’ ό,τι μένουν τα τελευταία τουριστικά καραβάκια. Έτσι οι επισκέπτες είχαν τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν το νησί, σχεδόν στο σκοτάδι και με την υπόνοια της παρουσίας των 120 μόνιμων κατοίκων του, πίσω από τα λίγα φωτισμένα παράθυρα στα στενά καλντερίμια. Η ώρα του φαγητού οδήγησε τους πάντες στην προκυμαία, στο νομαδικό σκηνικό της ομάδας Nomade et Sauvage. 

    Το τραπέζι στρώθηκε κάτω από έναν τεράστιο πλάτανο, ντυμένο στα χρώματα του φθινοπώρου, κοντά στο νερό. Στη ζεστασιά μιας τέτοιας τελετουργίας ενδυναμώνονται οι δεσμοί της φιλίας.

    Τα φαγητό πάντα θα ενώνει φίλους και επαγγελματίες.

    Η οινογευστική εμπειρία από τον Wine Experience Designer Αρτέμιο Λαϊνά, ταξιδεύοντας ανάμεσα στα μονοπάτια των αρωμάτων, των γεύσεων και της αφήγησης έδωσε μια επιπλέον νότα οικειότητας που κορυφώθηκε με το μοναστηριακό Imperator Vlachavona με παραγωγή μόλις 300 φιάλες ετησίως, αναβίωση μιας παλιάς σχεδόν χαμένης τοπικής ποικιλίας σταφυλιού που μέχρι πρόσφατα επιβίωνε στις αυλές των σπιτιών και εγκαταλελειμμένους αμπελώνες της περιοχής.

    Δεν είναι μαγική εικόνα, αλλά τα Ιωάννινα.

    Τα Ιωάννινα

    Τα Ιωάννινα παρουσιάζουν αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον σε 4 πράξεις. Η πρώτη είναι η πιο προσωπική και αφορά στην διαμονή σε μπουτίκ ξενοδοχεία, μέσα στο Κάστρο. Η παραδοσιακή φιλοξενία συνάδει με την άνεση, εντός sense of place. Με την έξοδο από το ξενοδοχείο, η παλιά οχυρωμένη πόλη των Ιωαννίνων αποκαλύπτει τα ίχνη από το Βυζαντινό της παρελθόν με κυρίαρχη ωστόσο την οθωμανική μνημειακή αρχιτεκτονική.

    Μια περιήγηση στο κέντρο των Ιωαννίνων αποκαλύπτει ένα μωσαϊκό χρωμάτων και χρήσεων, με συστατικά την μικρή κλίμακα και το ανθρώπινο στοιχείο.

    Το Βυζαντινό μουσείο απλώνεται σ’ ένα ευρύχωρο πάρκο, με δεσπόζουσες τις μεγάλες δομές σε ένα ευρύχωρο περιβάλλον. Τα ανακατασκευασμένα τείχη από τον Αλή Πασά το 1815 στηρίχθηκαν σε ένα διπλό τείχος για επιπλέον θωράκιση με το ενδιάμεσο να γεμίζει με μπάζα ή να διαρθρώνεται σε τοξωτές στοές, που σήμερα φιλοξενούν εκθέσεις.   

    Μια βόλτα στη λίμνη στα χρώματα του ηλιοβασιλέματος.

    Πέρα από την κλασική βόλτα στην όχθη της λίμνης, η περιήγηση στο κέντρο αποκαλύπτει ένα μωσαϊκό χρωμάτων και χρήσεων, με συστατικά την μικρή κλίμακα και το ανθρώπινο στοιχείο: μία παράταξη σπιτιών, παλιών και νεότερων, όμορφων και άσχημων, στοιχειωμένων και ανακαινισμένων, καθένα με τη δική του πρόσοψη, ταμπέλα, βιτρίνα, εμπορεύματα, καρέκλες και τραπέζια συνθέτουν την εικόνα μίας ζωντανής πόλης που αναπνέει και πορεύεται σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων της.  

    Στη λίμνη Αμβρακία βρίσκεται το εργοστάσιο και το λατομείο της Knauf.

    Γαστρονομία, τέχνη, αρχιτεκτονική, διαχρονικά υλικά και το μεράκι για καλή ζωή, παντρεύτηκαν από την Design Ambassador για την KNAUF.

    Σε αυτό τον ιστό ξεχωρίζουν τα Γιάννενα του μοντερνισμού, με τα 4 κτίρια του Άρη Κωνσταντινίδη. Μία διαφορετική έκφραση της ελληνικότητας, το αρχαιολογικό μουσείο δεσπόζει στο σημείο που κάποτε βρίσκονταν οι τουρκικοί στρατώνες. Σε μικρή απόσταση, το καφέ «Όαση»,  με τον απόλυτο εσωτερικό κάναβο και την ανάδειξη της φύσης των υλικών υπηρετεί επίσης την αληθινή αρχιτεκτονική.

    Η φλόγα του ήλιου και η φλόγα που μαγειρεύει. Πάνω από όλα, η φλόγα που υπάρχει στους ανθρώπους.

    «Αληθινό είναι και ό,τι έχει προϋπάρξει. Δηλαδή ό,τι έχει προκύψει σε περασμένα χρόνια και το ξαναβρίσκει μία σύγχρονη εποχή, μέσα από τους δικούς της πια τρόπους, κι αφού το ίδιο το είχε βρει η παλιά εποχή με τους δικούς της κι αυτή τρόπους. Μ’ άλλα λόγια, ότι ξαναζωντανεύει, είναι επειδή το κρίνουμε αναγκαίο, ωφέλιμο και παραγωγικό», όπως είχε πει ο Άρης Κωνσταντινίδης. 

    Η προσήλωση και η εξέλιξη στα θεμελιώδη σημαίνει την επιστροφή στην πρώτη ύλη και στη φύση που μας τη χαρίζει. Φεύγοντας από τη λίμνη των Ιωαννίνων, οι εκδρομείς κατευθύνθηκαν στη λίμνη Αμβρακία, για την επίσκεψη στο εργοστάσιο και το λατομείο της Knauf.  

    Το εργοστάσιο της Knauf βρίσκεται στο Στάνο Αμφιλοχίας.

    Το εργοστάσιο της Knauf

    Η πρώτη εντύπωση από το εργοστάσιο της Knauf είναι ότι εντάσσεται σε ένα ευρύτερο οικοσύστημα. Η βιομηχανική μονάδα βρίσκεται μέσα σε ένα ακμάζον δάσος, που οι αντικατοπτρισμοί της λίμνης αγγίζουν τις συσκευασμένες γυψοσανίδες. Ο βιομηχανικός θόρυβος που ενέπνευσε την πειραματική μουσική του 20ου αιώνα δίνει τη θέση του στο τραγούδι των πουλιών. Είναι αλήθεια πως, η βιομηχανία που παράγει για τον άνθρωπο, συλλειτουργεί με το ζωτικό φυσικό περιβάλλον μας.

    Η πρώτη εντύπωση από το εργοστάσιο της Knauf είναι ότι εντάσσεται σε ένα ευρύτερο οικοσύστημα.

    Καινοτόμα προϊόντα που μέχρι στιγμής δεν είχαν παραχθεί στην ελληνική αγορά, υποστηρίζουν τη σύγχρονη τάση της «αφαίρεσης του βάρους».

    Η διαφάνεια στην μέθοδο παραγωγής εντυπωσιάζει. Δεν είναι αδιάφορο να μαθαίνεις πως παράγεται κάτι φαινομενικά ταπεινό που ωστόσο πρωταγωνιστεί στη λειτουργικότητα της ζωής μας. Κάθε άλλο. Η νέα γραμμή της Knauf είναι πολύ ευέλικτη παραγωγικά, ως προς την ποικιλία των τύπων και των ιδιοτήτων γυψοσανίδων που μπορεί να δώσει.

    Οι προσκεκλημένοι αρχιτέκτονες περιηγούνται στους χώρους του εργοστασίου της Knauf.

    Σανίδες με διαφορετικά επίπεδα ανθυγρότητας, ηχομόνωσης και πυραντοχής, για χρήσεις εσωτερικές και εξωτερικές σου δίνουν τη δυνατότητα να φτιάξεις πράγματα που πριν δεν μπορούσες. Καινοτόμα προϊόντα που μέχρι στιγμής δεν είχαν παραχθεί στην ελληνική αγορά, υποστηρίζουν τη σύγχρονη τάση της «αφαίρεσης του βάρους», όπως ο Ίταλο Καλβίνο την οραματίστηκε για την εξέλιξη της τέχνης στον αιώνα μας και όπως τελικά απασχολεί ως πεδίο έρευνας την αρχιτεκτονική, για λόγους οικονομίας, ταχύτητας και αειφορίας.

    Επόμενος σταθμός η πρότυπη κατοικία που κατασκευάσθηκε από τη knauf το 2011 με υβριδικό μεταλλικό σκελετό και ειδικά συστήματα ξηράς δόμησης που προάγουν την αποθήκευση και διαχείριση ενέργειας στο κτίριο.

    Η Knauf επενδύει στην έρευνα στα πλαίσια ανταγωνιστικών ερευνητικών προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 1994.

    Η Knauf επενδύει στην έρευνα στα πλαίσια ανταγωνιστικών ερευνητικών προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 1994 με ποιο πρόσφατο έργο την ανάπτυξη συστημάτων βελτίωσης ακουστικής – ηχητικής – θερμικής απόδοσης και πυραντοχής πολυώροφων κατασκευών με ξύλινο σκελετό και CLT. 

    Η Knauf μεριμνά για τη βιωσιμότητα του νεοφυούς δάσους, έχοντας αναλάβει την ύδρευσή του.

    Το εντυπωσιακό λατομείο της Knauf.

    Το λατομείο της Knauf

    Το λατομείο της Knauf αντικρίζει το εργοστάσιο από την αντίπερα όχθη της λίμνης. Για να φτάσεις εκεί περνάς πρώτα μέσα από τον οργανικό ελαιώνα της Knauf. Ακολουθεί ένα δάσος που αναπτύσσεται κάθετα, στα σημεία του λατομείου, τα οποία πλέον επιστρέφονται στη φύση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η Knauf μεριμνά και για τη βιωσιμότητα του νεοφυούς δάσους, έχοντας αναλάβει την ύδρευσή του.

    Ο χώρος του εργοστασίου μετατράπηκε σε ένα pop up restaurant. Μία μοναδική στιγμή που θα χαθεί αμέσως το επόμενο πρωί όταν το λατομείο επανέλθει στη χρήση της εξόρυξης. Για λίγο ως μετατρέπεται σε ένα μαγικό ηχοτοπίο υπό τους dream pop και trip hop ήχους του διδύμου Wera & Nick.

    Ο χώρος του εργοστασίου μετατράπηκε σε ένα pop up restaurant.

    Το δεύτερο βράδυ του event “Knauf Episode” το τραπέζι των Nomade et Sauvage επαυξάνεται από τις γεύσεις της περιοχής γύρω από τη λίμνη Αμβρακία.

    Ένα signature απόσταγμα από τσίπουρο ζεσταίνει τις καρδιές των επισκεπτών. Για το κλείσιμο της ημέρας, το σκηνικό μεταφέρεται στο χώρο της αποθήκευσης της Knauf. Την αίσθηση συνέχειας προσφέρει ο φωτισμός σε μπλε, μοβ και φούξια τόνους και η μουσική από κιθάρα και τσέλο.

    Μια αναμνηστική φωτογραφία. Για να θυμούνται όλοι την ωραία βραδιά.

    Για το δεύτερο βράδυ του event “Knauf Episode” το τραπέζι των Nomade et Sauvage επαυξάνεται από τις γεύσεις της περιοχής γύρω από τη λίμνη Αμβρακία και νέους συνδαιτημόνες εργαζόμενους αλλά και τα κατοικίδια του εργοστασίου.

    Ενα μαγικό ηχοτοπίο υπό τους dream pop και trip hop ήχους του διδύμου Wera & Nick.

    Το φως και  η  ευχάριστη ψύχρα της λίμνης, μαζί με τη διάχυτη αίσθηση γύψου και τα χαμογελαστά πρόσωπα,  αποκαλύπτει το συναίσθημα της Μαλαγουζιάς από τα 900 μέτρα υψόμετρο, ξεδιπλώνοντας όλον τον φρέσκο, δροσερό και ορυκτό χαρακτήρα της. Σαν να αναγνώρισε τον τόπο καταγωγής της.

     

    //Oλες οι φωτογραφίες είναι του Spyros Hound Curated by the Design Ambassador.

     

    Διαβάστε ακόμα: Man on the Moon. Το πιο ξεχωριστό marketing event της περυσινής χρονιάς.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top