Ένα από τα δαχτυλίδια της συλλογής biomorphic των WhiteIslandWorks που αποδεικνύουν ότι το επιχειρείν στην ψηφιακή εποχή θέλει ιδέες και δημιουργία.

Ένα από τα δαχτυλίδια της συλλογής biomorphic των WhiteIslandWorks που αποδεικνύουν ότι το επιχειρείν στην ψηφιακή εποχή θέλει ιδέες και δημιουργία.

Φανταστείτε ότι κάθεστε στην παραλία εμπρός στο πέλαγος. Λευκό νησί, άγρια ομορφιά, Φολέγανδρος. Μαγεία. Χαλαρές στιγμές, ενώ ο αέρας χαϊδεύει το πρόσωπο. Ξαφνικά, τις σκέψεις διακόπτει ένας θόρυβος στο κινητό. Είναι η επόμενη παραγγελία στο ψηφιακό κατάστημα που φτιάξατε. Δεν έχει ταμπέλες, ούτε τόση χαρτούρα όση ξέρατε. Λειτουργεί 24/7 και τα εμπορικά επιμελητήρια δεν το εντάσσουν στους «αγώνες για κεκτημένα» ωράρια… Είναι το όνειρο του καθενός, που εύκολα γίνεται πια πράξη. Μια τέτοια ιστορία, απελευθέρωσης δημιουργικότητας και σύγχρονου επιχειρείν, είναι του Κωνσταντίνου και της Αρτέμιδας, που δεν αναρωτιούνται μονότονα «πώς να περάσει η κρίση», αλλά πράττουν και δημιουργούν.

Η ιστορία είναι πολύ διδακτική για την επιχειρηματικότητα και την ανθρώπινη δράση στα χρόνια που έρχονται. Ο Κωνσταντίνος είναι ανήσυχο μυαλό: art director, εικονογράφος και ως εικαστικός δημιουργός κάνει εκθέσεις για να αναδεικνύει το έργο του, και ολοκληρώνει τις μεταπτυχιακές σπουδές του. Πρέπει όμως να βιοποριστεί κιόλας.

Οι εκδόσεις και η διαφήμιση έχουν πτωτική πορεία, οπότε δεν χάνει το χρόνο του. Η ψηφιακή οικονομία του δίνει εναλλακτικές και πλατφόρμες, αρκεί να υπάρχει μια ιδέα και πάθος να παλέψεις για αυτή. Ξέρετε, παλαιότερα όλα αφορούσαν –στο μυαλό των επιχειρούντων– στο πώς να αυξήσεις τα έσοδά σου, να πλουτίσεις βρε αδελφέ, σήμερα όλο και περισσότερο το θέμα είναι να αυξάνεις τη σχετικότητα και την αξία σου σύμφωνα με τα ζητούμενα της εποχής. Η συνήθεια λέει, για παράδειγμα, εγώ γραφίστας ήμουν, μακέτες ξέρω να κάνω… και εκεί αρχίζουν τα αδιέξοδα!

O Rob Kalin ιδρυτής του etsy.com της μεγαλύτερης διαδικτυακής πλατφόρμας market place. Photo: TechCrunch/flickr

O Rob Kalin ιδρυτής του etsy.com της μεγαλύτερης διαδικτυακής πλατφόρμας market place. Photo: TechCrunch/flickr

Πίσω στην ιστορία μας. Η ψηφιακή οικονομία δεν είναι τεχνολογία-σκέτο. Χρειάζεσαι ιδέες κι επίσης τα χέρια και τις δημιουργίες ανθρώπων (κι όποιος κατάλαβε, αγαπητοί μου)! Ο Κωνσταντίνος με την Αρτέμιδα, την αγαπημένη του σύζυγο, εμπνεύστηκαν μια σειρά μοντέρνων κοσμημάτων με αφαιρετικά σχέδια, πάνω σε μαύρο Plexiglas και άρχισαν. Μολύβι και χαρτί, αναζήτηση προμηθευτών υλικού και το διακριτό όνομα White Island Works μπλογκ που το στήνεις σε 5 λεπτά της ώρας. Να, τα πρώτα βήματα branding μιας μεγάλης συλλογής, που μπορεί σήμερα να έχει κοσμήματα, αύριο όμως μπορεί να προστεθεί σε αυτή οποιοδήποτε χειροποίητο δημιούργημα φτιάχνουν στο νησιώτικο εργαστήριό τους.

Διαβάστε ακόμα: Δυο αδέλφια που γράφουν Ιστορία με τις εφαρμογές τους

Οι δυο γονείς απλώνουν «πραμάτεια» σε παράλληλους χώρους. Αξιοποιούν καθετί που ξέρουν, χωρίς να μένουν στο βασικό τους αντικείμενο περιοριστικά. Κάτω από την ίδια επιχειρηματική ομπρέλα, το «works», φτιάχνουν ζωγραφιές, σχέδια, χαρακτικά, βιβλία, κοσμήματα, e-books, εφαρμογές (apps) και videogames. Επόμενο δίδαγμα της ιστορίας: Όλα αυτά δεν θα γίνονται μόνο με το ωράριο 9-17:00 και υπαλληλική σχέση. Το αντίθετο μάλιστα, μπορείς να δημιουργείς, να προωθείς τη δουλειά σου, να εξυπηρετείς πελάτες, να απαντάς σε email, κρατώντας στα χέρια το μονάκριβο παιδί σου. Έτσι, κατακτάς την ποιότητα ζωής, που την έχεις ανάγκη για να είσαι σταθερά και όμορφα δοσμένος σε αυτό που ονειρεύτηκες και για να προσπαθείς ωραία στη ζωή.

Η ψηφιακή οικονομία δεν είναι τεχνολογία-σκέτο. Χρειάζεσαι ιδέες κι επίσης τα χέρια και τις δημιουργίες ανθρώπων –και όποιος κατάλαβε, αγαπητοί μου!

Τα White Island Works, εκτός από το εκφραστικό παιχνίδι σχημάτων στα κοσμήματα, επεκτείνονται σε εικαστικά και ψηφιακά creations. Αλλο ένα δίδαγμα: ποικιλία ζητά ο ιντερνετικός πελάτης, κάνοντας browse σε χιλιάδες websites και e-shops. Όποιος θέλει να γεμίσει το σπίτι και το γραφείο του με τη δημιουργική έμπνευση από τη Φολέγανδρο, αγοράζει… κι ας είναι Αμερικανός, Γερμανός, Έλληνας, δεν παίζει ρόλο. Η έμπνευση αρκεί για να κλείσει η πώληση.

Το μόνο που έλειπε μετά στο ζευγάρι των δημιουργών ήταν να απλωθούν στα ψηφιακά μέσα, τα κανάλια που θα τους φτάσουν μέχρι την άκρη του κόσμου… για να πουλήσουν. Με ένα κλικ και βρίσκεις την άγρια ομορφιά και έμπνευση της Φολεγάνδρου και τους δύο δημιουργούς στις διεθνείς πλατφόρμες e-commerce etsy, και BigCartel. Οι πλατφόρμες αυτές είναι παγκόσμιες και σου δίνουν με μικρό κόστος ένα, ας πούμε, δικό σου πάγκο εμπορίου.

 Ο Κωνσταντίνος στο εργαστήριο των WhiteIslandWorks αγκαλιά με τον μικρό του. «Εργασία και χαρά», που λένε.

Ο Κωνσταντίνος στο εργαστήριο των WhiteIslandWorks αγκαλιά με τον μικρό του. «Εργασία και χαρά», που λένε.

Δεν σταματούν εκεί, αλλά αποκτούν παρουσία και στο ελληνικότατο e-shop jamjar.gr  που το έφτιαξαν άλλες δύο νέες κοπελιές (πόσοι φιλόδοξοι άνθρωποι, Θεέ μου, δεν εκφράζονται σήμερα από στην Ελλάδα…). Σε αυτά τα σημεία επαφής, βάζεις τις δικές σου ανταγωνιστικές εικόνες, τιμές και προσφορές. Βρίσκεσαι μέσα στα marketplaces (έτσι λέγονται) ανθρώπων και δημιουργών. Συγκρίνεις και επιλέγεις ανάμεσα σε περισσότερες από 1.000 κατηγορίες προϊόντων. Γνωρίζω ακόμη και μια ράφτρα στη γειτονιά μου, που, αντί να περιμένει πότε θα μαντάρει το επόμενο παντελόνι, ανοίχτηκε στον κόσμο με χειροποίητες δουλειές της…, φτιάχοντας από περίεργων υφασμάτων θήκες ipad έως χειροποίητα ρούχα.

Δηλαδή οι φίλοι της ιστορίας μας απέκτησαν, με σχετικά χαμηλά κόστη, το ηλεκτρονικό τους «μαγαζί» με πολλές βιτρίνες… και μαζί τα links για να διαδίδουν τη δημιουργική πραμάτειά τους στα social media (facebook page, και twitter). Εκεί που χιλιάδες ψάχνουν, χαζεύουν, αγοράζουν και αναμεταδίδουν. Μάλιστα, δημιουργούν ακόμη και διαγωνισμούς για να προβάλλουν το τι κάνουν, αλλά και να δώσουν το 1/3 των εσόδων τους σε κοινωνικό καλό σκοπό.

Oι εικαστικές δημιουργίες και συσκευασίες biomorphic της WhiteIslandWorks είναι η δημιουργική έκφραση δύο γονιών που ξεχωρίζουν από μακριά... στα ψηφιακά μαγαζιά.

Oι εικαστικές δημιουργίες και συσκευασίες biomorphic της WhiteIslandWorks είναι η δημιουργική έκφραση δύο γονιών που ξεχωρίζουν από μακριά… στα ψηφιακά μαγαζιά.

Δυο νέοι άνθρωποι λοιπόν, αντί να μεμψιμοιρούν για την κρίση, πραγματοποιούν τα όνειρά τους με εργαλεία της ψηφιακής εποχής. Στην ακροθαλασσιά διατηρούν μια όμορφη ζωή και επιχειρούν. Στοχεύουν μακροπρόθεσμα και όχι σε «αρπαχτές». Το άγχος τους θα είναι δημιουργικό, δηλαδή ποια θα είναι η επόμενη συλλογή τους, ενώ θα μπορούν να δώσουν χρόνο στα παιδιά τους και έτσι θα επιλέγουν εκείνοι τις προτεραιότητες. Ομολογώ ότι τους ζηλεύω, όχι μόνο για την έμπνευση της Φολεγάνδρου, αλλά για την ισορροπία και την ποιότητα ζωής.

Πριν κάμποσο καιρό έγραφα για τα «Ρολά λόγω κρίσης: Το «σύστημα Amazon», η Tesco και μαθήματα λιανικής» και νομίζω ότι με τη σημερινή ιστορία επιβεβαιώνονται οι σκέψεις μου. Ότι δηλαδή το εμπόριο πρέπει να είναι μια καλή ιδέα, ευχάριστη εμπειρία, πάθος για ανάπτυξη, υπηρεσία στον πελάτη, και όχι απόκτηση γρήγορου, ακριβού αυτοκινήτου και εξοχικού με δάνειο. Μαζί και με λίγη ποιότητα ζωής, γίνεται μια πραγματικά μεγάλη εμπειρία ζωής.

O Τάσος Παγκάκης είναι στέλεχος επιχειρήσεων από το 1988.

Διαβάστε ακόμα: Τώρα όλοι θέλουν να γίνουν startups!

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top