Η κριση ως ευκαιρια!

    Βασίλης Μπαρτζώκας: Έτσι θα εξάγουμε ελληνικό ντιζάιν

    Ο ιδρυτής της πρωτοποριακής ιντερνετικής πλατφόρμας DesignLobby εξηγεί πώς συνδυάζει design με επικοινωνία, φέρνοντας σε επαφή Έλληνες σχεδιαστές με Κινέζους επιχειρηματίες.

     
    Bartzokas

    «Όχι μόνο παρουσιάζουμε Έλληνες σχεδιαστές στις δυναμικές εκθέσεις της Κίνας, αλλά τους προωθούμε σε πολλαπλά επίπεδα», λέει ο Βασίλης Μπαρτζώκας.

    Με δύναμη από το Βερολίνο κατεβαίνει ο Βασίλης Μπαρτζώκας στην Αθήνα, με το φιλόδοξο στόχο να «πουλήσει» το ελληνικό σχέδιο στις μεγάλες αγορές της Ασίας. Στις 25 Οκτωβρίου διοργανώνει ημερίδα βιομηχανικού σχεδίου στη «Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών», σε συνεργασία με το περιοδικό +DESIGN και τον Δημήτρη Φακίνο, ενώ για τον Φεβρουάριο του 2014 δρομολογεί το συνέδριο interior Design «Έσω».

    Το design και η επικοινωνία ήταν πάντοτε οι φυσικοί μου χώροι. Σπούδασα μάρκετινγκ, φλέρταρα με την διαφήμιση και ενώ έκανα την θητεία μου στην Προεδρική Φρουρά σκεφτόμουν μια πρόταση για επαγγελματική καριέρα στο μπάσκετ –από μικρός έπαιζα στον Πανιώνιο. Τελικά, βρέθηκα στις Ηνωμένες Πολιτείες ως trainee δίπλα στον CEO της εταιρείας Shelby Williams. Η Shelby Williams κατασκευάζει εξοπλισμό για καζίνο και ξενοδοχεία και την αντιπροσώπευε στην Ελλάδα ο πατέρας μου. Μόλις επέστρεψα από τις ΗΠΑ, ρίχτηκα στον επανασχεδιασμό της οικογενειακής μας εταιρείας υφασμάτων και ταπετσαρίας τοίχου Carteco, συνδυάζοντας design και επικοινωνία πάνω σε καινοτόμα projects.

    Το 2005 διοργάνωσα στο ίδρυμα ΔΕΣΤΕ την έκθεση Invisible Hotel, όπου δέκα νέοι αρχιτέκτονες σχεδίασαν το ξενοδοχείο του μέλλοντος. Νικητής αναδείχθηκε ο αρχιτέκτονας Νικόλας Τραβασάρος των Divercity Architects.

    Divercity 2013_lo rez_Page_49

    Divercity 2013_lo rez_Page_51

    Το υπό κατασκευήν One Athens Apartment Building από τους Diversity Architects.

    Το 2007 ξεκίνησα την Κολλεκτίβα 39.22, ένα σχέδιο διάρκειας δύο χρόνων. Το «έτρεξαν» η Μελισσάνθη Λασκαράτου ως creative director και ο Κωνσταντίνος Χούρσογλου ως καλλιτεχνικός διευθυντής. Το όνομα Κολλεκτίβα 39.22 προέρχεται από τις γεωγραφικές συντεταγμένες της Ελλάδας, 39 βόρεια και 22 ανατολικά. Νέοι designers και street artists σχεδίασαν μια σειρά από ταπετσαρίες τοίχου, που είχαν ανταπόκριση στο 100% Design του Λονδίνου και στο Design Week της Zona Tortona του Μιλάνου. Αποτέλεσμα: το ξενοδοχείο NΗOW στο Μιλάνο επέλεξε τα υφάσματα για τις σουίτες του από τη συλλογή της Κολλεκτίβα 39.22.

    «Το designlobby.gr ήρθε το 2013 να συμπληρώσει την πλατφόρμα designlobby.asia, προκειμένου να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους designers από την Ελλάδα».

    Το 2008 λανσάρισα στη Θεσσαλονίκη το project The Archives, σε συνεργασία με τις Κατερίνα Κοτζιά και Κορίνα Φιλοξενίδου. Επρόκειτο για ένα inshop concept που στήσαμε στην οδό Μητροπόλεως, ένα χώρο προσβάσιμο όλο το 24ωρο. Στο χώρο αυτό ο σχεδιαστής-μέλος του The Archives έμπαινε με κάρτα εγγύτητας και είχε τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να βρει βιβλία και υλικά αρχιτεκτονικής και να συναντηθεί με τον πελάτη του για παρουσιάσεις. Το σχέδιο αυτό το «τρέχουν» σήμερα η ηλεκτρονική πλατφόρμα μας archisearch.gr και το κολλέγιο AKTO. Παράλληλα το 2008 και το 2010 στήσαμε με το Brainlab και την Έφη Κομνηνού στο Σύνταγμα στην Αθήνα το «Green Design Festival». Συνδέσαμε οικολογία με design και μόδα. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν μεγάλη. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν ότι το 2009 η Carteco κέρδισε το βραβείο Customer Focus των European Business Awards.

    392209_11_18_3922LOWRES-1_Page_44

    «Νέοι designers και street artists σχεδίασαν μια σειρά από ταπετσαρίες τοίχου, που είχαν ανταπόκριση στο 100% Design του Λονδίνου και στο Design Week της Zona Tortona του Μιλάνου».

    392209_11_18_3922LOWRES-1_Page_42

    «Το ξενοδοχείο NΗOW του Μιλάνου επέλεξε τα υφάσματα για τις σουίτες του από τη συλλογή της Κολλεκτίβα 39.22, ένα σχέδιο διάρκειας δύο χρόνων, που ξεκίνησα το 2007».

    Η κρίση γείωσε τους Έλληνες. Ως μια μορφή κάθαρσης, έβγαλε στην επιφάνεια τον αληθινό μας εαυτό. Γίναμε πιο αληθινοί, πιο συνειδητοποιημένοι, έτοιμοι να εκμεταλλευθούμε κάθε ευκαιρία. Για μένα ήταν η αφορμή για να εγκατασταθώ στο Βερολίνο, την καρδιά των start up επιχειρήσεων. Πέρυσι ίδρυσα τη νεοφυή επιχείρηση designambassador.com, η οποία μέσα σε ένα χρόνο έγινε η μητέρα εταιρεία στην οποία ανήκουν τα brands που δημιούργησα στη συνέχεια: το archisearch.gr, το designlobby.asia, το designlobby.gr κα.

    Με την ιντερνετική πλατφόρμα designlobby.asia ξεκινήσαμε φέτος τη διείσδυση στην τεράστια αγορά της Κίνας. Στόχος μας να δημιουργήσουμε γέφυρες, να στήσουμε επαφές μεταξύ ταλαντούχων Ελλήνων σχεδιαστών και δυναμικών Κινέζων επιχειρηματιών. Συνδυάζουμε design consulting και business management. Συνδέουμε δηλαδή καταναλωτικές ανάγκες με τις ιδέες των Ελλήνων σχεδιαστών για προϊόντα, υπηρεσίες και δράσεις. Η ιντερνετική πλατφόρμα designlobby.gr ήρθε φέτος για να συμπληρώσει την πλατφόρμα designlobby.asia, προκειμένου να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους designers από την Ελλάδα.

    «Έχουμε στήσει ένα ευρύτερο δίκτυο συνεργατών και design ambassadors στην Καντόνα, την Σαγκάη και το Πεκίνο, και τώρα στήνουμε ένα στην αναδυόμενη Καμπότζη».

    Στην Kίνα επενδύουν πλέον στη σχεδιαστική καινοτομία, ώστε να πουλήσουν καλοσχεδιασμένα προϊόντα και υπηρεσίες σε πιο υψηλές τιμές. Οι Κινέζοι σέβονται πολύ την χώρα μας, βλέπουν με δέος την ελληνική ιστορία. Κάτι πολύ θετικό, γιατί, ταυτόχρονα, το ελληνικό design διανύει μια εξαιρετική περίοδο. Ονόματα, όπως οι DesignersUnited, Beetroot, Nomint, Μηνάς Κοσμίδης, A&M Architects, Χάρης Τσέβης, έχουν κερδίσει βραβεία και διεθνή αναγνώριση.

    Designers United

    Οι «Designers United» Δημήτρης Κολιαδήμας και Δημήτρης Παπάζογλου, από τα ελληνικά γραφεία που συνεργάζονται με το DesignLobby, έχουν υπογράψει, μεταξύ άλλων, το graphic design των αγώνων ιστιοπλοΐας Volvo Ocean Race.

    Εκεί που πάντοτε υστερούσαμε στην Ελλάδα ήταν η συνεργασία και η υπομονή, κάτι που όμως σταδιακά αλλάζει. Χρειάζεται χρόνος για να ωριμάσουν οι σχέσεις, αλλά ήδη είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τη μέχρι τώρα πορεία μας. Όχι μόνο παρουσιάζουμε Έλληνες σχεδιαστές στις δυναμικές εκθέσεις της Κίνας (Canton Fair, Beijing Design Week, Guangazhou Design Week κ.α.), αλλά τους προωθούμε σε πολλαπλά επίπεδα. Στην Canton Fair του 2012 πετύχαμε και εντάξαμε Έλληνες designers-μέλη του DesignLobby στους προτιμητέους σχεδιαστές της Tchibo.com, ενός από τους μεγαλύτερους retailers στην Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι αν η Tchibo.com επιλέξει κάποιο σχέδιο ενός δικού μας σχεδιαστή για να το παράγει στην Κίνα και να το ρίξει κατόπιν στην αγορά της Ευρώπης, η παραγωγή του δεν θα είναι ποτέ μικρότερη από 50.000 κομμάτια. Έχουμε στήσει ένα ευρύτερο δίκτυο συνεργατών και design ambassadors στην Καντόνα, την Σαγκάη και το Πεκίνο, και τώρα στήνουμε ένα και στην αναδυόμενη Καμπότζη.

    Ταυτόχρονα ξεκινήσαμε συνεργασίες με σχεδιαστές σε Μαδρίτη και Μιλάνο, προκειμένου να εδραιώσουμε ακόμη περισσότερο την δυναμική μας. Οι σχεδιαστές Χαρά Κατσίκη, Κωνσταντίνος Χούρσογλου και Θάνος Ζακόπουλος έχουν ήδη υπογράψει τις πρώτες συμφωνίες συνεργασίας τους με εταιρείες όπως οι ZARA Home, Habitat, Tesco, Home Depot.

    Logo, Packaging and Brochure for Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport από την Χαρά Κατσίκη

    Το λογότυπο, το packaging και η μπροσούρα για την Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport δια χειρός Χαράς Κατσίκη.

    Αυτή τη στιγμή αρχιτέκτονες-μέλη του designlobby συμμετέχουν σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς για διαμόρφωση εσωτερικών χώρων και φυσικού τοπίου στη Σαγκάη και στο Μόναχο. Τα νέα σχέδια που υλοποιούμε και οι ακόμη πιο δυναμικές συμμετοχές μας στις κινεζικές εκθέσεις, όπως στα τέλη Οκτωβρίου στην Canton Fair, μας δίνουν τη σιγουριά ότι τον επόμενο χρόνο θα κινηθούμε ακόμη πιο ανοδικά.

    Τι επιλέγω ανάμεσα σε Ευρώπη και Ασία;
    Επαγγελματικά, τις τεράστιες ευκαιρίες που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην Ασία. Ως κουλτούρα, την Ευρώπη. Κάποια πράγματα στην Ασία θυμίζουν λίγο «Άγρια Δύση»…

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Ο συνιδρυτής της εταιρείας Kizi Design Studio μιλάει στο Andro για το νέο μετάλλιο του Αυθεντικού Μαραθωνίου που σχεδίασε αφιλοκερδώς, τις εξελίξεις στο design και την αρχιτεκτονική στην Ελλάδα, αλλά και το brand identity που πρέπει να αποκτήσει η χώρα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ιδιοκτήτης των Αθηναϊκών Θεάτρων και του Action24, κινείται καθημερινά μεταξύ ενημέρωσης και θεάτρου. Μιλάει στην Μία Κόλλια για τη σχέση του με την επιτυχία, το θεατρικό σανίδι, την τηλεοπτική αγορά, τον ΣΥΡΙΖΑ και τον φίλο του Ευάγγελο Βενιζέλο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Η Κατερίνα Διονυσοπούλου και ο Billy Μαυρόπουλος έχουν να μας πουν πολλά για το «κλειδί» της επιτυχίας. Πρόσφατα κέρδισαν την ανώτατη τιμητική διάκριση «Architect of the Year» στα βραβεία των Sunday Times και τα έργα τους απλώνονται από τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο έως την Ελλάδα. Μίλησαν στον Κίμωνα Φραγκάκη και το Andro για το πώς είναι να δημιουργείς κάτι μη αναμενόμενο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Θεωρείτε πως σας αδικούν και δεν λαμβάνετε την αναγνώριση που σας αξίζει; Μπορεί να λέμε πως ο σεβασμός κερδίζεται μέσα στο χρόνο και δεν επιβάλλεται, όμως, υπάρχουν και ορισμένοι τυφλοσούρτες για άμεση εφαρμογή. Ακολουθούν συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro