Για να γίνετε δημιουργικοί βγείτε απ’ το γραφείο!

Tις τελευταίες εβδομάδες κάθομαι ανάμεσα σε φίκους και ακουμπώ το κομπιούτερ σ’ ένα καναπεδάκι. Μόνο τα τσόκαρά μου λείπουν, για να είμαι σαν στο σπίτι μου.

 
Photo Credit: Anil Chopra/flickr

Τα εσωτερικά meetings της Google στη Ζυρίχη γίνονται εδώ. Photo Credit: Anil Chopra/flickr

Νιώθετε κάποιες φορές ότι το μυαλό σας «χαζεύει», καθώς κοιτάζετε επίμονα στις οθόνες των υπολογιστών σας; Άλλες φορές, αφού έχετε βρει τον κωδικό πρόσβασης στο WiFi του καφέ που πήγατε, δεν σας πιάνει μια μικρή βαριεστημάρα; Κι όμως, η «αφοσίωσή» μας στις οθόνες είναι μια σύγχρονη πραγματικότητα.

Έχει όμως αποδειχτεί, ότι σκεφτόμαστε καλύτερα όταν είμαστε στη φύση, όταν είμαστε έξω, όταν μας χτυπάει το καθαρό αεράκι, όταν περπατάμε και, γενικά, όταν βρισκόμαστε σε κίνηση. Η δράση μειώνει το στρες και μας γεμίζει δημιουργικές σκέψεις. Η θεωρία αυτή, μάλιστα, πρόσφατα στηρίχτηκε από μία μελέτη του Stanford University  που, ο του θαύματος, συμπεραίνει ότι το περπάτημα αυξάνει τη δημιουργική σκέψη!

Είναι αλήθεια ότι το 40% των εργαζομένων παγκοσμίως είναι ήδη σε κίνηση, ή «mobile» αν θέλετε, με την ευρύτητα του όρου. Το κύμα έχει ήδη αρχίσει. Οι λόγοι είναι πολλοί: οικονομικοί, πρακτικοί και αλλαγή του στερεότυπου για το γραφείο ως έπιπλο, χώρο, υποχρέωση. Εργαζόμενοι από το σπίτι, στο καφέ, στο υπόγειο ενός συνεργάτη. Είναι ίσως και ένα είδος απάντησης στο αίτημα «life-work balance». Το θέμα γίνεται πιο σημαντικό, αν σκεφτούμε τον αντίκτυπο από τη μείωση των μετακινήσεων (μόλυνση, οικονομική επιβάρυνση, κόστη, κούραση και προσωπικές αντοχές).

Οι ελεύθεροι και πιο αυτόνομοι «mobile» εργαζόμενοι θα έχουν παγκόσμια εργαλειοθήκη την τεχνολογία, τις εφαρμογές, τις πλατφόρμες και τις συσκευές. Είναι μια αλλαγή που νομίζω ότι δεν την προβλέψαμε στην Ελλάδα και ακόμη είμαστε ανέτοιμοι σε εργασιακά, οργανωτικά και ζητήματα κουλτούρας και διαχείρισης του φαινομένου. Πώς να εξηγήσεις ότι όλοι οι συνεργάτες και προμηθευτές σου μπορεί να είναι κάπου εκεί έξω με ένα laptop ή/και smartphone «always-on» και η τυπική σχέση σας να είναι πιο ελεύθερη και ανοιχτή;

Ένας εργαζόμενος σε κίνηση και κοντά στη φύση κερδίζει σε διάθεση και βγάζει τον καλύτερο εαυτό του. Οι επιχειρήσεις τό ‘χουν καταλάβει.

Ένας «επαναστατικός» τρόπος είναι να φέρουμε τη φύση μέσα στους εργασιακούς χώρους. Ξέρω πόσο μαγικό αποτέλεσμα έχει για τη διάθεση και το κέφι για δουλειά, μιας και τις τελευταίες εβδομάδες κάθομαι ανάμεσα σε φίκους και μεγάλες γιούκα και ακουμπώ το κομπιούτερ σ’ ένα καναπεδάκι. Μόνο τα τσόκαρά μου λείπουν, για να είμαι σαν στο σπίτι μου.

Άλλες εταιρείες αλλάζουν και βελτιώνουν τα κτίρια τους. Τα μετατρέπουν σε πλήρη, αυτόνομα οικοσυστήματα από πλευράς ενέργειας, φυσικού περιβάλλοντος και καλής διάθεσης για όλους, επισκέπτες και εργαζόμενους. Οι εφαρμογές design υπηρετούν επιχειρησιακά συστήματα virtual ομάδων, παγκόσμιων έργων, ανταλλαγής γνώσης και διαχείρισης πολυπολιτισμικών ομάδων.

Άραγε, αυτό γίνεται για να μετριαστεί η φυσική και λογική διάθεσή μας να είμαστε εκτός γραφείου; Για να δημιουργηθεί γενικά ένα καλύτερο κλίμα; Οι λόγοι είναι πολλοί και αφορούν στον ανθρώπινο παράγοντα. Από την αδιαμόρφωτη ιδέα startup στο μαγαζί της γωνίας έως τη μεγάλη επιχείρηση, όλοι θα ήθελαν χαρούμενους εργαζόμενους και συνεργάτες. Και καλό κλίμα, ώστε να υπάρχει ποιότητα, δημιουργικότητα και εμπνευσμένη εργασία. Ενδυναμώνοντας τους ανθρώπους, βγάζουμε τον καλύτερο εαυτό τους. Αλλά το industrial design δεν αρκεί.

Χρειάζονται βόλτες εκεί έξω, κουβέντες, ένα γεύμα της ομάδας, μια ανοιχτή συζήτηση μεταξύ φίλων. Όσο περισσότερο κολλάμε στο γραφείο τόσο χειρότερα θα είμαστε όλοι, άνθρωποι και επιχειρήσεις. Βγαίνοντας έξω από το γραφείο φυσικά και νοητά, αλλάζει η ρουτίνα μας και ξαναβρίσκουμε το κέφι μας και τη διάθεσή μας για δημιουργία.

 

Διαβάστε ακόμα: Πότε τα Επιμελητήρια φέρνουν ανάπτυξη.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο συνιδρυτής της εταιρείας Kizi Design Studio μιλάει στο Andro για το νέο μετάλλιο του Αυθεντικού Μαραθωνίου που σχεδίασε αφιλοκερδώς, τις εξελίξεις στο design και την αρχιτεκτονική στην Ελλάδα, αλλά και το brand identity που πρέπει να αποκτήσει η χώρα.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ιδιοκτήτης των Αθηναϊκών Θεάτρων και του Action24, κινείται καθημερινά μεταξύ ενημέρωσης και θεάτρου. Μιλάει στην Μία Κόλλια για τη σχέση του με την επιτυχία, το θεατρικό σανίδι, την τηλεοπτική αγορά, τον ΣΥΡΙΖΑ και τον φίλο του Ευάγγελο Βενιζέλο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Λίγες ημέρες πριν από το κορυφαίο αθλητικό γεγονός της χρονιάς, τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, η εταιρεία που ειδικεύεται στα σπορ του βουνού (κι όχι μόνο) θα παρουσιάσει στους επισκέπτες όλα τα νέα της είδη ένδυσης και υπόδησης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Θεωρείτε πως σας αδικούν και δεν λαμβάνετε την αναγνώριση που σας αξίζει; Μπορεί να λέμε πως ο σεβασμός κερδίζεται μέσα στο χρόνο και δεν επιβάλλεται, όμως, υπάρχουν και ορισμένοι τυφλοσούρτες για άμεση εφαρμογή. Ακολουθούν συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro