«Quirky maps»: Ο χάρτης του κόσμου αλλάζει;

Η υφήλιος δεν είναι πια η σφαίρα που είχαμε στο γραφείο. Τα «quirky maps» μπορεί να αλλάξουν τον κόσμο. Μαζί του και εμάς, ως χώρα και ως ομάδες επιχειρούντων.

 
map

“Σε τί διακρίνεται η κάθε χώρα”: Η Ελλάδα εμφανίζεται πρώτη στην κατανάλωση ελαιόλαδου. Σε μια άλλη εκδοχή όμως, είναι πρωταθλήτρια του καπνίσματος… Credit: http://thedoghousediaries.com

Μετά τα infographics, τον νέο εύληπτο τρόπο παρουσίασης πληροφοριών, ήταν η σειρά ενός ακόμη καινούριου στοιχείου να εμφανιστεί: των «quirky maps». Με τη μορφή χαρτών, φτιαγμένων με ελεύθερο τρόπο, οι map-makers / designers απεικονίζουν ομοειδείς ή συγκρίσιμες πληροφορίες. Μπορείτε να βρείτε πώς είναι οργανωμένο το Τορόντο, αν πάτε διακοπές εκεί. Μπορείτε να προετοιμάσετε το τι θα κάνετε στον μοντέρνο οδηγό πόλης για το Λονδίνο, να φαντασιωθείτε στους όμορφους χάρτες του Pinterest ή (γιατί όχι;) ακόμη να στοχεύσετε στον corporate world των ΗΠΑ. Μοιάζει απλώς μια νέα δημιουργική έκφραση για να ξεφύγουμε από τη μονότονη απεικόνιση των χαρτών που ξέραμε έως τώρα, ή μήπως η οργανωμένη ομαδοποίηση στοιχείων σε μορφή χάρτη μας δείχνει πράγματα που ποτέ δεν σκεφτόμασταν στο παρελθόν;

Οι 40 χάρτες της washingtonpost.com που μας εξηγούν πώς λειτουργεί ο κόσμος είναι το πιο πρόσφατο mapping που διάβασα. Είναι ένα ιδιωτικό μάθημα νέας σκέψης, διανεμόμενο ελεύθερα σε όλους. Εκτός της τεράστιας εντύπωσης που μου έκαναν τα πρωτότυπα στοιχεία, η χαρτογράφησή τους δείχνει πώς πρέπει να ξαναδιαβάσουμε τον κόσμο. Θα μιλήσει ποτέ το σχολείο στα παιδιά για αυτά; Θα αναλύουμε πραγματικά στοιχεία όταν προγραμματίζουμε επιχειρηματικές δράσεις; Το κράτος θα διαβάσει κάποτε κάπως έτσι τις συμμαχίες του;

Νέα δημιουργική έκφραση για να ξεφύγουμε από τη μονότονη απεικόνιση των χαρτών που ξέραμε ως τώρα; Ή μήπως στοιχεία (σε μορφή χάρτη) που ποτέ δεν σκεφτόμασταν στο παρελθόν;

Οι χάρτες αυτοί δείχνουν πολλά ‒μη βιαστείτε να τα θεωρήσετε αστεία. Για παράδειγμα: Πού είναι οι πιο φιλικοί προς τη μετανάστευση πληθυσμοί (χώρες δηλαδή που θα αναπτυχθούν γοργά); Πού διατίθενται οι πιο φιλικές κοινωνικές υπηρεσίες για τις νέες μητέρες (έθνη που θα διατηρηθούν δυνατά); Ποιές είναι οι καλύτερες χώρες να γεννήσεις το παιδί σου, με ένα σύνολο σύγχρονων κριτηρίων; Πού καπνίζουν περισσότερο και τι σημαίνει αυτό για το κόστος του συστήματος υγείας, τους φόρους και το αστικό περιβάλλον; Σε ποιές χώρες οι άνθρωποι είναι περισσότερο ή λιγότερο συναισθηματικοί και τι σημαίνει αυτό αν ζεις ανάμεσά τους (με τα καλά και τα κακά του); Μήπως το στοιχείο «εκεί που οι άνθρωποι αισθάνονται περισσότερη αγάπη» θα ήταν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ελλάδας ‒από τα πανεπιστήμια που θα καλοσώριζαν ξένους φοιτητές, έως το marketing των κοινωνικών υπηρεσιών; Γιατί, μην ξεγελαστείτε, σε αυτό τον αλλαγμένο κόσμο θα βρίσκουμε δουλειά για 6 μήνες, ή 12 μήνες, ή 2 χρόνια, και πρέπει να ξέρουμε…

Είμαι βέβαιος ότι στα παραπάνω έχει ήδη «πεταχτεί» ο εξυπνάκιας ‘Ελληνας να πει «έλα μωρέ, αυτά είναι για Αμερικανάκια». Κι όμως, με αφορμή και ερέθισμα τους χάρτες, θα μπορούσαμε να ξαναμάθουμε τον κόσμο, πού πάει, πού συγκεντρώνονται καλύτερα στοιχεία για κάτι που θέλουμε να πετύχουμε ως χώρα ή ως ομάδες επιχειρούντων.

Στην εποχή των μεγάλων δεδομένων, όπου μετασχηματίζονται δομές 30 και πλέον ετών και ξαναστήνονται δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες, όπου είναι διαφανή στο διαδίκτυο όλα τα δημόσια στοιχεία, αυτός ο ψηφιακός κόσμος φτιάχνεται από ανθρώπους που θέλουν να λύσουν προβλήματα και να δώσουν ίση πρόσβαση στους πολλούς… Θα μπορούσε, λέτε, ένα τέτοιος χάρτης, είτε μας τον πουλούσαν είτε τον δημιουργούσαμε εμείς, να προβάλλει την Ελλάδα παγκοσμίως και να δείχνει κάθε ένα ξεχωριστά από τα χιλιάδες στοιχεία που θα έπρεπε η χώρα να δείχνει προς τα έξω; Θα ένωνε κάτι τέτοιο κοινότητες, ιδιότητες, επιχειρήσεις, προϊόντα και όνειρα ανθρώπων; Ίσως, κανείς δεν ξέρει ποτέ σε αυτή τη τρελή χώρα.

article-2250544-1694AAF4000005DC-61_964x565

Με αφορμή και ερέθισμα τους «quirky maps», θα μπορούσαμε να ξαναμάθουμε τον κόσμο… Credit: Jenni Sparks hand drawn Map of London

O Τάσος Παγκάκης είναι στέλεχος επιχειρήσεων από το 1988.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο συνιδρυτής της εταιρείας Kizi Design Studio μιλάει στο Andro για το νέο μετάλλιο του Αυθεντικού Μαραθωνίου που σχεδίασε αφιλοκερδώς, τις εξελίξεις στο design και την αρχιτεκτονική στην Ελλάδα, αλλά και το brand identity που πρέπει να αποκτήσει η χώρα.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ιδιοκτήτης των Αθηναϊκών Θεάτρων και του Action24, κινείται καθημερινά μεταξύ ενημέρωσης και θεάτρου. Μιλάει στην Μία Κόλλια για τη σχέση του με την επιτυχία, το θεατρικό σανίδι, την τηλεοπτική αγορά, τον ΣΥΡΙΖΑ και τον φίλο του Ευάγγελο Βενιζέλο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Λίγες ημέρες πριν από το κορυφαίο αθλητικό γεγονός της χρονιάς, τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, η εταιρεία που ειδικεύεται στα σπορ του βουνού (κι όχι μόνο) θα παρουσιάσει στους επισκέπτες όλα τα νέα της είδη ένδυσης και υπόδησης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Θεωρείτε πως σας αδικούν και δεν λαμβάνετε την αναγνώριση που σας αξίζει; Μπορεί να λέμε πως ο σεβασμός κερδίζεται μέσα στο χρόνο και δεν επιβάλλεται, όμως, υπάρχουν και ορισμένοι τυφλοσούρτες για άμεση εφαρμογή. Ακολουθούν συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro