Η Engel & Völkers είναι πολυεθνική εταιρεία real estate με 800 γραφεία σε όλον τον κόσμο  (Engel & Völkers / Janine Weitenauer).

    Η Αθήνα γυαλίζει από τον δέκατο όροφο του Πύργου Αθηνών, μια ημέρα με τόσο καθαρή ατμόσφαιρα που βλέπεις, από τo Μητροπολιτικό Κέντρο της Engel & Völkers Ελλάδας, τα νησιά του Αργοσαρωνικού. Περιμένω τον Online Marketing Manager της εταιρείας Πέτρο Άγγο ενόσω με θερμομετρούν και μου προσφέρουν καφέ. Με ενάμιση χρόνο παρουσίας στην Ελλάδα και περισσότερα από σαράντα σε ολόκληρο τον κόσμο, είναι σίγουρο ότι θα έχουμε να πούμε πολλά.

    Τι είναι, λοιπόν, η Engel & Völkers Ελλάδας τον ρωτώ: «Είμαστε πολυεθνική εταιρεία με γερμανική ποιότητα και Έλληνες υπαλλήλους. Μια εταιρεία real estate με 800 γραφεία σε όλον τον κόσμο. Στόχος μας είναι να έχουμε πάντα premium ακίνητα, δηλαδή τα καλύτερα ακίνητα σε κάθε περιοχή, δίνοντας προτεραιότητα στο residential κομμάτι και έπειτα θα επιχειρήσουμε και στο commercial. Να εξυπηρετούμε το ελληνικό κοινό μας και να εναποθέσουν με εμπιστοσύνη τις ελπίδες τους σε χέρια Ελλήνων, αλλά και ξένους επενδυτές, οι οποίοι μας γνωρίζουν ήδη.

    «Η Ελλάδα έδειξε ένα πολύ σοβαρό πρόσωπο στη διαχείριση της εν λόγω κρίσης και έλαβε δραστικά μέτρα ώστε να περιορίσει την πανδημία και τα κατάφερε», σημειώνει ο CEO της Engel & Völkers Ελλάδος, Γιώργος Πετράς (Taph Team).

    Τι καινούριο έχει φέρει η εταιρεία στην Ελλάδα; «Το premium service. Υπήρχε ένα μεγάλο κενό κατανόησης των αναγκών των Ελλήνων πελατών. Όταν έρχεται μια μεγάλη εταιρεία, είναι λογικό να προσελκύσει μεγάλα ακίνητα, καθώς εκείνα απαιτούν δυνατό μάρκετινγκ για να πουληθούν. Όμως δεν είμαστε μόνο luxury real estate. Προσφέρουμε premium service σε εκείνον που πουλάει μια βίλα στη Μύκονο, και σ΄εκείνον που πουλάει ένα διαμέρισμα στον Πειραιά».

    Γιώργος Πετράς (CEO): «Η Αθηναϊκή Ριβιέρα έχει την πιο μεγάλη πιθανότητα να γίνει Κυανή Ακτή».

    Στον στρατηγικό σχεδιασμό περιλαμβάνεται και η δημιουργία shops στην Ελλάδα. Εκτός από τη Ρόδο όπου ήδη υπάρχουν δύο καταστήματα περισσότερο από δέκα χρόνια, θα ανοίξουν σε καίριες περιοχές της Αθήνας καθώς και στα ελληνικά νησιά. «Ισόγεια καταστήματα, με εύκολη πρόσβαση και βιτρίνα όπου κάποιος μπορεί να δει το ακίνητο των ονείρων του», αυτό είναι το concept ενός Engel & Völkers shop παγκοσμίως.

    Οι βιτρίνες αποτελούν μάλιστα το δυνατό τους σημείο. Ένα από τα πρώτα marketing tool του ιδρυτή Christian Völkers είναι η εξής φόρμουλα: 100 exposé οδηγούν σε 70 επαφές με πελάτες, αυτές με τη σειρά τους σε 10 viewings του ακινήτου που θα οδηγήσουν σ’ ένα deal. «Γι’ αυτό ακολουθούν την ίδια αισθητική σε όλα τα καταστήματα και Μητροπολιτικά Κέντρα στον κόσμο». Φωτεινοί χώροι, με το λευκό να κυριαρχεί, τεχνολογία αιχμής στα γραφεία όλων των συνεργατών, open plan γραφεία όπου χρειάζεται και booths για εκείνους που θέλουν να συγκεντρωθούν.

    Στον στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας περιλαμβάνεται και η δημιουργία shops στην Ελλάδα (Engel & Völkers / Janine Weitenauer ).

    «Είμαστε ένας κύκλος», μου λέει ο Πέτρος Άγγος, ένας κύκλος που λειτουργεί καλοκουρδισμένα «για να υπάρχει αρμονικό αποτέλεσμα: από τους sales agents και το marketing μέχρι το Quality Control και το Client Service δίνουμε όλοι τον καλύτερό μας εαυτό. Υποστηρίζουμε τους πωλητές μας για να κάνουν τη δουλειά τους με τον βέλτιστο τρόπο. Χρησιμοποιούν όλα τα δίκτυα που είναι διαθέσιμα για να κάνουν γνωστά τα ακίνητα που προσφέρουν, με αρχικό εργαλείο την παγκόσμια πλατφόρμα της Engel & Völkers μέσα από την οποία επιχειρούν 12.000 σύμβουλοι ακινήτων παγκοσμίως σε περισσότερα από 800 shops στον κόσμο.

    Οδηγούμαστε προς το γραφείο του CEO της Engel & Völkers Ελλάδος, Γιώργου Πετρά, ο οποίος κάνει μια ενδελεχή αποτίμηση της νέας πραγματικότητας: «Η αγορά ακινήτων τον τελευταίο καιρό έδειξε ανοδικές τάσεις και με τη φυσική ομορφιά που διαθέτει, έχει τη δυνατότητα να φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα. Σχετικά με την κρίση λόγω κορωνοϊού είναι πολύ νωρίς για προβλέψεις. Η Ελλάδα έδειξε ένα πολύ σοβαρό πρόσωπο στη διαχείριση της εν λόγω κρίσης και έλαβε δραστικά μέτρα ώστε να περιορίσει την πανδημία και τα κατάφερε.

    «Ο Ελληνας πλέον βλέπει την αγοραπωλησία ακινήτων και σαν επένδυση», τονίζει ο Online Marketing Manager της εταιρείας Πέτρος Άγγος (Engel & Völkers / Janine Weitenauer).

    Πέτρος Άγγος (Online Marketing Manager): «Υποστηρίζουμε τους πωλητές μας για να κάνουν τη δουλειά τους με τον βέλτιστο τρόπο. Δίνουμε όλοι τον καλύτερο εαυτό μας».

    »Η Ελλάδα προτείνεται παγκοσμίως ως μία από τις πιο ασφαλής χώρες τόσο για διακοπές όσο και για αγορά δεύτερης κατοικίας είτε στην Αθήνα είτε στα ελληνικά νησιά. Το κέντρο της Αθήνας είναι στις πρώτες επιλογές. Πέριξ της Ακρόπολης αλλά και Παγκράτι, Γκάζι, σταθερά το Κολωνάκι. Η Αθηναϊκή Ριβιέρα έχει την πιο μεγάλη πιθανότητα να γίνει Κυανή Ακτή. Μοιάζει πολύ, έχει υποδομές, και δεν υπάρχει πρωτεύουσα στην Ευρώπη που μέσα σε 10 λεπτά από το κέντρο είσαι στη θάλασσα και μέσα σε μία ώρα σε νησί. Η Ριβιέρα είναι μια Ελληνική αγορά ως επί το πλείστον, είναι οι Έλληνες ευκατάστατοι που έχουν τα σπίτια μέχρι το Σούνιο, και πιστεύω ότι αποτελεί τη νέα αγορά και για τους ξένους επενδυτές στην απόκτηση εξοχικής κατοικίας.

    «Πάθος, ομαδικότητα και δυναμική», σημειώνει ο ιδρυτής της Christian Völkers στο λεύκωμα της εταιρείας ως τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας (Engel & Völkers / Janine Weitenauer).

    Ο Θεολόγος Μπόσδας, Sales Manager Βορείων Προαστίων Αθήνας φέρνει στη συζήτηση τις αγοραπωλησίες στα Βόρεια Προάστια. «Το θετικό κλίμα αποτυπώνεται και στα Βόρεια. Μέχρι πρότινος έλκυε πολύ λιγότερο τους ξένους όμως εκείνοι που έχουν αποκτήσει πρόσβαση στη ζώνη Σένγκεν και επιθυμούν να ζήσουν στην Ελλάδα, βλέπουν και την Κηφισιά ή τη Φιλοθέη ως ιδανικό τόπο κατοικίας: σωστές υποδομές, ξενόγλωσσα σχολεία, ηλιοφάνεια είναι μερικούς από τους λόγους που οδηγούν Κινέζους, γείτονες Τούρκους, Λιβανέζους και Κεντροευρωπαίους εκεί. Όσο για το Ελληνικό, θα περιμένουμε να μπει πρώτα η τσάπα. Σίγουρα θα προσφέρει θετικές εξελίξεις στην αγορά ακινήτων. Επίσης, θα δούμε το  ενδιαφέρον για το κέντρο να ανοίγει προς Πατησίων για παράδειγμα, ύστερα μάλιστα και από τις ανακοινώσεις για τον Μεγάλο Περίπατο».

    «Εκείνοι που έχουν αποκτήσει πρόσβαση στη ζώνη Σένγκεν και επιθυμούν να ζήσουν στην Ελλάδα, βλέπουν και την Κηφισιά ή τη Φιλοθέη ως ιδανικό τόπο κατοικίας», αναφέρει ο Θεολόγος Μπόσδας, Sales Manager Βορείων Προαστίων Αθήνας, στον συνεργάτη του Andro, Δημήτρη Παπαδόπουλο (Engel & Völkers / Janine Weitenauer).

    Υπάρχουν πελάτες από το εξωτερικό που δεν μπορούν να έρθουν για να ολοκληρώσουν τη συμφωνία, να δουν τα ακίνητα από κοντά», σημειώνει ο Αργύρης Φουντούκης, Finance Manager της Engel & Völkers. Και ο Ελληνας; «Ο Ελληνας πλέον βλέπει την αγοραπωλησία ακινήτων και σαν επένδυση. Με το ελάχιστο επιτόκιο απόδοσης που έχουν οι αποταμιεύσεις, είναι μια σίγουρη επένδυση, παρά τη βαριά φορολογία που επιβαρύνει ακόμη την ιδιοκτησία ακινήτου». Είναι όμως και η ψυχολογία του Έλληνα: «Δεν θα πάψει ποτέ ο Ελληνας να αναζητά στέγη, εστία. Είναι εμποτισμένο το DNA του. Το κεραμίδι είναι πρωτεύουσα ανάγκη», λέει ο Θεολόγος Μποσδάς.

    Αργύρης Φουντούκης (Finance Manager): «Τo real estate δεν είναι τούβλα, είναι το αίσθημα ασφάλειας και προστασίας, είναι η ανάγκη για στέγη».

    Στόχος της Engel & Völkers είναι τα premium ακίνητα, δηλαδή τα καλύτερα ακίνητα σε κάθε περιοχή, είτε commercial είτε residential (Engel & Völkers / Janine Weitenauer).

    Σχετικά με την κρίση του κορωνοϊού υπογραμμίζει ότι έκαναν την εμφάνιση τους τα vulture funds, που διψούσαν για «αίμα» όμως οι περισσότεροι ιδιοκτήτες έχουν ικανοποιήσει τις επιθυμίες τους. Πώς μεταφράζεται σε πωλήσεις: «κράτησε την ανάσα του ο αγοραστής αλλά δεν αποθαρρύνθηκε». Στη διάρκεια της καραντίνας δούλεψαν όλοι, ασφαλώς και απομακρυσμένα για να μπορέσει η εταιρεία να αντεπεξέλθει στην επόμενη ημέρα, «να κρατήσουμε ψηλά το φρόνημα. Τo real estate δεν είναι τούβλα, είναι το αίσθημα ασφάλειας και προστασίας, είναι η ανάγκη για στέγη».

    Ένα λεύκωμα απαράμιλλης αισθητικής για τα 40 χρόνια της εταιρείας (Engel & Völkers / Janine Weitenauer).

    Φεύγοντας μού χαρίζουν μια εξαιρετικά καλαίσθητη έκδοση της εταιρείας, ένα λεύκωμα απαράμιλλης αισθητικής για τα 40 χρόνια της. Καθώς κατεβαίνω τους δέκα ορόφους με το ασανσέρ, τη φυλλομετρώ: «πάθος, ομαδικότητα και δυναμική», σημειώνει ο ιδρυτής της Christian Völkers ως τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας που τον κρατούν περισσότερα από 40 χρόνια στην πρώτη γραμμή του real estate. Στην περίπτωση της ελληνικής Engel & Völkers θα πρόσθετα και την αξία της χώρας μας, την οποία μεταλαμπαδεύουν μέσα από το δίκτυο τους σε όλον τον κόσμο: από το Μπέβερλι Χιλς ως το Μπουένος Άιρες. «Let’s go Hellas» είναι εξάλλου και ο τίτλος του βιβλίου του Γιώργου Πετρά, του ανθρώπου που ξεδίπλωσε την Engel & Völkers στην Ελλάδα. Let’s go.

     

    Διαβάστε ακόμα: Γιώργος Πετράς, Engel & Völkers – «Είμαστε ακόμα στην αρχή ενός μεγάλου ταξιδιού στο real estate».

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top