Έρχονται τα ρομποτικά αυτοκίνητα και θα μειώσουν τα τροχαία

Μαζί με τα επιβατικά χωρίς οδηγό αναμένουμε ταξί χωρίς οδηγό, παράδοση πίτσας, ενοικίαση λιμουζίνας για τρυφερό ραντεβού και, φυσικά, νταλίκες χωρίς οδηγό.

 
070913MobileEyemaster2-1373404712051

Η λειτουργία, η οδήγηση και ο συνεχής έλεγχος των αυτοκινήτων εκ του μακρόθεν θα μειώσει τους κινδύνους ατυχημάτων.

«Με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά» έλεγε το τραγούδι για τις νταλίκες και είναι αρκετά επίκαιρο ερέθισμα για τη σημερινή Ιδέα 2020. Ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα αξιώματα στο best-seller «Superfreakonomics» ήταν ότι, σύμφωνα με τις στατιστικές, αν έχετε μεθύσει σε ένα πάρτι, είναι ασφαλέστερο για σας να οδηγήσετε προς το σπίτι μεθυσμένος παρά να πάτε με τα πόδια στο σπίτι. Οι πιθανότητές σας να σκοτωθείτε είναι περίπου οκτώ φορές μεγαλύτερες για κάθε μίλι με τα πόδια, σε αντίθεση με την οδήγηση σε κατάσταση μέθης. Το πρόβλημα, βέβαια, το οποίο δεν αναφέρεται, είναι ότι ακόμη κι αν είναι ασφαλέστερη η οδήγηση για σας, είναι τεράστιος ο κίνδυνος στο δρόμο για τους άλλους ανθρώπους.

Παρόμοιες σκέψεις αφορούν στην οδήγηση και την επικινδυνότητα χρήσης των μεγάλων φορτηγών ή ρυμουλκών ή τρακτέρ που επιφέρουν τεράστια κούραση στον οδηγό. Τον Ιούνιο 2014, στις ΗΠΑ, ο οδηγός φορτηγού της Walmart Kevin Roper σχεδόν πέρασε πάνω από μια λιμουζίνα-λεωφορείο, σκοτώνοντας έναν επιβάτη και τραυματίζοντας σοβαρά άλλους τέσσερις. Ο οδηγός, σύμφωνα με τη νομοθεσία του New Jersey, ελέγχεται με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας και, επιπλέον, για το αδίκημα ότι ήταν ξύπνιος και οδηγούσε συνεχόμενα επί 24 ώρες. Η Walmart εξέδωσε ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία, αν πράγματι ευθύνεται το φορτηγό τους για το ατύχημα, θα αναλάβει την πλήρη και αποκλειστική νομική αστική ευθύνη.

Οι Αρχές δεν ήταν σίγουρες για το πόσο χρόνο ο οδηγός ήταν άυπνος εν ώρα υπηρεσίας, αλλά, όπως και στην Ευρώπη, όλα τα φορτηγά είναι υποχρεωμένα να τηρούν λεπτομερή αρχεία καταγραφής οδήγησης και λειτουργίας του οχήματος. Στις ΗΠΑ υπάρχει εδώ και καιρό ώθηση για ρύθμιση στο θέμα, με την εγκατάσταση ηλεκτρονικών συσκευών καταγραφής – προφανώς για να αποφευχθεί η προχειρότητα τήρησης αρχείου ή τα «μαγειρέματα» των αριθμών.

Eπτά βιομηχανίες ήδη δοκιμάζουν self-driving αυτοκίνητα, τα οποία θα καλούμε με μία εφαρμογή για το smartphone.

Αφήστε για λίγο αυτό το παράδειγμα κι ελάτε να κάνουμε λίγα μόλις βήματα προς το μέλλον, για να δούμε ποιο ρόλο μπορεί να παίξει η τεχνολογία στον κλάδο των οδικών μεταφορών. Μέσα στα επόμενα χρόνια (πάντως στην παρούσα ζωή), θα δούμε απολύτως ασφαλή, self-driving αυτοκίνητα στους δρόμους (πάνω από 7 αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται προς αυτήν την κατεύθυνση). Αυτό σημαίνει, κατ’ επέκταση, ότι θα έχουμε στόλους αυτοκινήτων προς ενοικίαση και χρήση χωρίς ιδιοκτησία, πάνω-κάτω δηλαδή ένα είδος ρομποτικών αυτοκινήτων, τα οποία θα τα καλούμε νά ‘ρθουν στο σημείο που βρισκόμαστε με μία εφαρμογή για το smartphone. Ποιότητα ζωής, χαμηλότερο κόστος, μηδέν άγχος του service κ.λπ.

Πιθανόν και το software των αυτοκινήτων και το software των υπηρεσιών θα είναι διαθέσιμα στο «cloud», σαν να πρόκειται για μία βάση δεδομένων ανά χρήστη (Θα έχετε ακούσει για το «λογισμικό ως υπηρεσία». Ε, λοιπόν, σκεφτείτε το «οδήγηση ως υπηρεσία.»). Φυσικά, μαζί με τα επιβατικά χωρίς ιδιοκτήτη-οδηγό μπορούμε να περιμένουμε ταξί χωρίς οδηγό, παράδοση πίτσας, ενοικίαση λιμουζίνας για τρυφερό ραντεβού και, φυσικά, φορτηγά μεγάλων αποστάσεων χωρίς οδηγό. Αυτή η εξέλιξη θα μειώσει τα κόστη σε τρομερά επίπεδα για τον πολίτη και τις βιομηχανίες, θα βελτιώσει δραματικά την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα σε δουλειές μεγάλων αποστάσεων.

google-self-driving-car-hed-2014

Πιθανόν και το software των αυτοκινήτων και το software των υπηρεσιών θα είναι διαθέσιμα στο «cloud», σαν να πρόκειται για μία βάση δεδομένων ανά χρήστη. Mια πρώτη προσπάθεια έγινε από το αυτοκινητάκι της Google.

Ήδη μεγάλες βιομηχανίες εξετάζουν λύσεις τοποθέτησης έξυπνων μετρητών σε φορτηγά και containers, για να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή την ακριβή θέση του αυτοκινήτου, πού κινείται και πόσο, το συνολικό αριθμό χιλιομέτρων, τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου, τις τεχνικές ελλείψεις και κινδύνους που πρέπει να προσέξει το service, την κατάσταση και τη θερμοκρασία των μεταφερόμενων προϊόντων (για να υπολογίσουν ζημιές ή/και απώλειες στις παραγγελίες).

Η λειτουργία, η οδήγηση και ο συνεχής έλεγχος των φορτηγών εκ του μακρόθεν θα μειώσει τους κινδύνους ατυχημάτων, απ’ τα οποία υποφέρουμε άσχημα στην Ελλάδα με χαμένα παιδιά σχολείων κ.λπ. Με κανόνες ασφάλειας, με αυτοκίνητα αυστηρά εντός του επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας, όλα θα λειτουργούν καλύτερα και μάλιστα όχι για 70 μόνο ώρες την εβδομάδα, αλλά για 140 ώρες, 52 εβδομάδες το χρόνο, χωρίς πληρωμένες υπερωρίες, χωρίς χάπια και βιταμίνες, χωρίς ποτό ή καφέ και χωρίς καμπίνα με κρεβάτι στο πίσω μέρος.

Όλα αυτά τα μελλοντολογικά είναι αναπόφευκτα και αναμφισβήτητα στο άμεσο μέλλον, διότι ο νόμος του Moore δεν διαχωρίζει κανέναν άνθρωπο και κατάσταση. Προτού διατυπώσετε τις ενστάσεις σας μπροστά στο ενδεχόμενο αυτής της εξέλιξης, ας συμφωνήσουμε ότι τίποτε δεν είναι τέλειο και ότι η εξέλιξη πάντα παράλληλα φέρνει προβλήματα, τα οποία πρέπει να αντιμετωπίζουν οι κοινωνίες. Αλλά η τεχνολογία στο σύστημα μεταφορών της κάθε χώρας θα δημιουργήσει ασφαλή πρότυπα, τα οποία θα επαναλαμβάνονται από όχημα σε όχημα, στις ίδιες προβληματικές συνθήκες ή κακούς δρόμους. Και δεν θα έχουμε να ανησυχούμε για την αλήθεια της κατάθεσης του ιδιώτη ή του επαγγελματία οδηγού, για το αν έχουμε αυτόπτες μάρτυρες ή πού βρισκόταν το θύμα, αφού όλα θα καταγράφονται την ώρα που συμβαίνουν.

Δυστυχώς, αυτές οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν έχουν φτάσει ακόμη εδώ, για να μειώσουν δραματικά τα 13.641 περιστατικά ατυχημάτων που συμβαίνουν κάθε χρόνο στη χώρα μας με τους 1.600-2.000 νεκρούς ετησίως. Εκ των οποίων, το 86% γίνεται στους αστικούς δρόμους και, εξ αυτών πάλι, ο ανθρώπινος παράγοντας ευθύνεται κατά 80% , ενώ η ποιότητα του δρόμου μόλις κατά 11%. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η Ελλάδα κατέχει την 3η υψηλότερη θέση στους δείκτες θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων ως 25 ετών στην Ε.Ε., με 14 θανάτους ανά 100.000 άτομα! Φανταστείτε ότι στην Ελλάδα μόνο τα παιδιά έως 17 ετών εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα, κυρίως ως πεζοί σε ποσοστό 45%! Τι άλλο να πούμε; Μακάριοι όσοι εργαστούν για την τεχνολογική εξέλιξη στα συστήματα μεταφορών.

Διαβάστε ακόμα: Οι Wendell Burnette Architects στην έρημο της Αριζόνα

mobileye

Η τεχνολογία στο σύστημα μεταφορών της κάθε χώρας θα δημιουργήσει ασφαλή πρότυπα, τα οποία θα ελαχιστοποιήσουν την πρόκληση ατυχημάτων.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο συνιδρυτής της εταιρείας Kizi Design Studio μιλάει στο Andro για το νέο μετάλλιο του Αυθεντικού Μαραθωνίου που σχεδίασε αφιλοκερδώς, τις εξελίξεις στο design και την αρχιτεκτονική στην Ελλάδα, αλλά και το brand identity που πρέπει να αποκτήσει η χώρα.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ιδιοκτήτης των Αθηναϊκών Θεάτρων και του Action24, κινείται καθημερινά μεταξύ ενημέρωσης και θεάτρου. Μιλάει στην Μία Κόλλια για τη σχέση του με την επιτυχία, το θεατρικό σανίδι, την τηλεοπτική αγορά, τον ΣΥΡΙΖΑ και τον φίλο του Ευάγγελο Βενιζέλο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Λίγες ημέρες πριν από το κορυφαίο αθλητικό γεγονός της χρονιάς, τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, η εταιρεία που ειδικεύεται στα σπορ του βουνού (κι όχι μόνο) θα παρουσιάσει στους επισκέπτες όλα τα νέα της είδη ένδυσης και υπόδησης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Θεωρείτε πως σας αδικούν και δεν λαμβάνετε την αναγνώριση που σας αξίζει; Μπορεί να λέμε πως ο σεβασμός κερδίζεται μέσα στο χρόνο και δεν επιβάλλεται, όμως, υπάρχουν και ορισμένοι τυφλοσούρτες για άμεση εφαρμογή. Ακολουθούν συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro