dimitris_steinhauer

Ο Δημήτρης Steinhauer τη βραδιά του τελικού. Credit by bitterbooze.com Φωτογραφία: Δανάη Ίσαρη

Oταν χθες βράδυ, καθισμένη σε έναν απόμερο καναπέ του εστιατορίου Hytra, στο πανέμορφο roof garden της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, συζητούσα με τον εμπνευστή και ιδιοκτήτη του Skinos, Δημήτρη Steinhauer, για το «Mediterranean Cocktail Challenge 2013» (με «χαλί» τις μουσικές του πάρτι που ακολούθησε τον τελικό), ξαφνικά μου ήρθε στο νου μια σκέψη ‒παρηγορητική και μελαγχολική μαζί: Αν μόνο μπορούσαν να γίνονταν τα πράγματα στην Ελλάδα με τον τρόπο που ο Steinhauer διαχειρίστηκε το Skinos…

Λίγο πριν επτά εξαιρετικοί bartenders, οι φιναλίστ που προέκυψαν από τους 140 περίπου που διαγωνίστηκαν φέτος, έδιναν την «παράστασή» τους στον τελικό, με σκοπό να διεκδικήσουν τον τίτλο του νικητή του διαγωνισμού και το εισιτήριο για τον κορυφαίο cocktail event, το «Tales of Cocktail», στην Νέα Ορλεάνη, τον Ιούλιο.

Το Roof Garden της Στέγης ήταν κατάμεστο από κόσμο που, ρουφώντας Skinos Sour και ακούγοντας μουσικές του Εν Λευκώ, παρακολουθούσε τους διαγωνιζόμενους bartenders από όλη την Ελλάδα, καθώς και τις επιπλέον συμμετοχές από τον Λίβανο, την Τουρκία και την Κύπρο, να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Ηλιοβασίλεμα από το Hytra, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, όπου έγινε ο τελικός. Φωτογραφία: Θύμιος Βούλγαρης

Η ιδέα για το Skinos

Ο Δημήτρης Steinhauer, όπως μου είχε πει παλιότερα σε μια συνέντευξη, έψαχνε μια ιδέα, κάτι μοναδικό που να μην υπάρχει αλλού στον κόσμο, για να την αναπτύξει επιχειρηματικά. «Ένα βράδυ λοιπόν, χρόνια πριν, στο Αριστερά Δεξιά», ξαναπιάνει το νήμα, «δοκίμασα ένα λικέρ μαστίχας και είπα ”να τι δεν υπάρχει”: μια μαστίχα ξεχωριστή, σύγχρονη, μοναδική, που να ξεφεύγει από την παραδοσιακή εικόνα του προϊόντος που έπιναν οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας το απόγευμα, πριν ή μετά το φαγητό». Έτσι, δημιούργησε ένα εντελώς καινούργιο brand, που λανσάρισε ως ένα μοναδικό απόσταγμα, πραγματικά μεσογειακό, αφού η μαστίχα δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο, παρά μόνο στη Μεσόγειο.

Το Skinos εμφιαλώθηκε σε μπουκάλι από γυαλί Limoges, το βάρος του είναι όσο ενός μπουκαλιού σαμπάνιας, ενώ η εκτύπωσή του γίνεται εκεί όπου τυπώνονται όλες οι super premium βότκες. «Φτιάξαμε μια συσκευασία υψηλής αξίας, όπως αρμόζει και στο προϊόν. Μην ξεχνάμε ότι ένα κιλό μαστίχα κάνει 200€, είναι αμαρτία να έχεις αυτό το προϊόν σε ένα φτηνό μπουκάλι. Επίσης, είμαστε οι μοναδικοί που ακολουθούμε την παραδοσιακή μέθοδο παραγωγής, παίρνουμε δηλαδή μαστίχα σε κρύσταλλο πρώτης ποιότητας και κάνουμε εκχύλιση και απόσταξη. Χωρίς μαστιχέλαιο και αρώματα».

Οι διαγωνιζόμενοι bartenders ετοιμάζονται πυρετωδώς. Φωτογραφία: Θύμιος Βούλγαρης

Πέρνα πίσω απ’ την μπάρα!

Και μετά ήρθε η, κατά την γνώμη μου, million dollar ιδέα, που αν η Ελλάδα την ακολουθούσε για κάμποσα ‒πολλά‒ από αυτά που έχει να προσφέρει ως χώρα, θα βγαίναμε από την κρίση μέχρι να πεις κύμινο!

Ο Δημήτρης Steinhauer είχε λοιπόν ένα εξαιρετικό προϊόν σε όλα τα επίπεδα, το οποίο όμως στο μυαλό του κόσμου εξακολουθούσε να είναι «το δωρεάν κέρασμα στην ταβέρνα» μετά το φαγητό, οπότε δεν θα ήταν αυτό που θα σκεφτόταν ένας bartender να βάλει στη μοδάτη μπάρα του. Έτσι, δημιούργησε από μόνος του ένα διαγωνισμό κοκτέιλ αφενός για να δημιουργήσει την κατηγορία των mediterranean cocktails, που δεν υπήρχε, και αφετέρου για να δώσει άλλο lifestyle στο Skinos και ταυτόχρονα να βάλει τους bartenders στο παιχνίδι να φτιάχνουν κοκτέιλ με αυτό.

Έτσι άρχισε να καλλιεργείται η κουλτούρα του μεσογειακού κοκτέιλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. «Υπάρχουν χώρες που γνωρίζουν τη μαστίχα και την αντιμετωπίζουν ως κάτι οικείο», μου λέει. «Αρκετοί όμως, όπως οι Αμερικανοί για παράδειγμα, δεν ξέρουν τη μαστίχα. Όποτε για αυτούς το Skinos είναι σαν ένα εξωτικό προϊόν, που δίνει μεσογειακό αποτύπωμα στα κοκτέιλ και τις μείξεις».

Ο Παρουσιαστής της βραδιάς και Brand Ambassador του Skinos, Σπύρος Αντωνόπουλος. Φωτογραφία: Θύμιος Βούλγαρης

Ο παρουσιαστής της βραδιάς και Brand Ambassador του Skinos, Σπύρος Αντωνόπουλος. Φωτογραφία: Θύμιος Βούλγαρης

«Η Αμερική είναι μια τεράστια και ταυτόχρονα δύσκολη αγορά», μπαίνει στη συζήτηση ο Θάνος Προυνάρους, ένας εκ των κριτών της αποψινής βραδιάς. «Αν σου πω πώς λειτουργεί εκεί ο πωλητής, θα καταλάβεις: Έχει ένα παχύ βιβλίο με προϊόντα που προωθεί ‒μεταξύ τους και το Skinos‒, κι αυτό που πρέπει να κάνει είναι να θυμηθεί να το πουλήσει. Ο τρόπος που το προωθεί είναι απλός: τους βάζει να δοκιμάσουν. Όποιος δοκιμάσει, παίρνει. Είναι πολύ εξωτική γεύση για τη δική τους παλέτα και τους αρέσει».

«Ταυτόχρονα όλο αυτό βοήθησε τον Έλληνα bartender να σκεφτεί να βάλει ελληνικά ποτά στην μπάρα του», λέει ο Δημήτρης. «Πράγμα σημαντικό και για τον τουρισμό μας. Αν σκεφτείς ότι, το 2006, που βγήκε το Skinos, στην μπάρα του Έλληνα bartender δεν υπήρχε άλλο ελληνικό ποτό εκτός ίσως από το Metaxa. Και τώρα βλέπεις αρκετά τα οποία ο barman χρησιμοποιεί και είναι περήφανος για αυτά. Ιδού η μεγαλύτερη κατάκτηση της προσπάθειας που έχουμε κάνει.»

 

And the winner is…

Φέτος, τρίτη χρονιά του διαγωνισμού «Skinos Mediterranean Cocktail Challenge», είδαμε κάποιες εξαιρετικές παρουσίες bartenders, που έκαναν αληθινά δύσκολη την ετυμηγορία των κριτών: του Θάνου Προυνάρου από το Baba au Rum και του Σπύρου Πατσιαλού από το μπαρ Faltso.

Tο κοκτέιλ El Greco, του Γιάννη Δενδράκη.

Tο κοκτέιλ «El Greco», του Γ. Δενδράκη από την Κρήτη. Φωτογραφία: Θύμιος Βούλγαρης

Πρώτος ξεκίνησε ο Γιώργος Δενδράκης από την Κρήτη με το κοκτέιλ του «El Greco». Ανακάτεψε Skinos, σπιτικά bitters φασκόμηλου, manzanilla sherry και Martini Bitter με rolling και το σέρβιρε σε ποτήρι κρασιού με ένα μεγάλο κομμάτι πάγου! Επόμενος ο Ζάχος Κυρίτσης, ιδιοκτήτης του μπαρ TEN στη Λαμία. Στο κοκτέιλ του «Hippocrate’s Oath» ανακάτεψε Skinos με τζιν Tanqueray Ten που είχε εμβαπτίσει σε τσάι, πουρέ από μανταρίνι, φρεσκοστειμμένο χυμό λεμονιού, σιρόπι καραμέλας και λίγο γλυκό σταφυλιού από τη Χίο. Ο Sinan Dolu από το ξενοδοχείο Swissotel της Κωνσταντινούπολης έφτιαξε το «Mediterranean Breeze» με Skinos λάιμ και κόκκινο γκρέιπφρουτ, φρέσκο passion fruit, φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι και τριμμένο πάγο. Ο Κωνσταντίνος Φιλιππίδης, από την Λευκωσία και το μπαρ «Παλαιά Πινέζα» της Παλαιάς Πόλης, έφτιαξε ένα «Jammastic-Jam Skinos»: χτύπησε στο σέικερ Skinos, βότκα Grey Goose, σπιτική μαρμελάδα δαμάσκηνο και φρέσκο lemongrass, και σέρβιρε σε βαζάκια μαρμελάδας με πάγο.

Ο Βασίλης Κυρίτσης, από το The Gin Joint, κατέλαβε τη δεύτερη θέση με το κοκτέιλ «Forgotten Chios Bell».

Ο εξαιρετικός Βασίλης Κυρίτσης από το «The Gin Joint», με το γνωστό εκκεντρικό του στυλ, ξεκίνησε να ξεναγεί τους κριτές στα υλικά του κοκτέιλ του μέσα από παλιά ξύλινα μπαούλα και μυστικές συνταγές του παππού του. Ετοίμασε (εξαιρετική παρουσίαση) το «Forgotten Chios Bell» με Skinos, Tanqueray Rangpur, βερμούτ Cocchi di Torino, απόσταγμα σοκολάτας Mozart Dry, μέλι από μαύρο τσάι, bitters καρδάμωμου και εσάνς από γιαούρτι: ένα κοκτέιλ που ισορροπούσε εξαιρετικά με τα bitter στοιχεία τη γλυκύτητα του Skinos, αφήνοντας όλα τα ωραία αρώματα.

Προτελευταίος διαγωνιζόμενος ο Γιώργος Μεγαλοκονόμος (το έτερο μεγάλο φαβορί) από το μπαρ «Think+» στο Χαλάνδρι. Το «South of Heaven» του, με Skinos, Cocchi Americano, Fernet Branca και bitters από σέλερι ήταν πολύ ενδιαφέρον ‒ωραιότατα αρώματα στη μύτη, αρκετά γλυκιά επίγευση: το «συνόδευσε» με μια καλοφτιαγμένη ιστορία με ελιξίρια και σοφιστές.

Ο Jack Zgheib, τέλος, από το «Meister cocktail bar» της Βυρηττού παρουσίασε, με λιτό τρόπο, το «Skinos Orange Tears»: φρεσκοστυμμένος χυμός λάιμ, σιρόπι μάνγκο, σιρόπι βασιλικού και φρεσκοστειμμένος χυμός πορτοκαλιού. Μεγάλος νικητής του τελικού αναδείχθηκε ο Γιώργος Μεγαλοκονόμος. Ο Βασίλης Κυρίτσης πήρε τη δεύτερη θέση και ο Ζάχος Κυρίτσης την τρίτη. Άξιοι και οι τρείς τους!

Γιώργος Μεγαλοκονόμος, bartender στο Think+ (Χαλάνδρι), Νικητής του Skinos Mediterrenean Coktails Challenge 2013.  Φωτογραφία: Θύμιος Βούλγαρης

Ο μεγάλος νικητής του «Skinos Mediterrenean Coktails Challenge 2013», Γιώργος Μεγαλοκονόμος, bartender στο Think+. Φωτογραφία: Θύμιος Βούλγαρης

Τι αγαπάει το Skinos

Με τι ποτά ταιριάζει το Skinos; «Είναι πολύ δύσκολο να χειριστείς μια τόσο γλυκιά βάση, ταυτόχρονα όμως είναι και μεγάλη πρόκληση το να καταφέρεις να βγάλεις ένα ισορροπημένο ποτό», απαντά ο Δημήτρης Steinhauer.

«Το Skinoς έχει πολλά χαρακτηριστικά geniver, οπότε ταιριάζει πολύ καλά με τζιν, κι επίσης με bitters, angostura bitters, campari, εσπεριδοειδή ‒πορτοκάλι, λεμόνι, grapefruit. Η μαγεία είναι να αναμείξεις ποτά αυτά καθαυτά μεταξύ τους. Όχι μόνο με βότανα και μπαχάρια», λέει ο Θάνος Προυνάρους. Για να καταλήξει: «Πολλοί διαγωνιζόμενοι χρησιμοποίησαν τσίπουρο και τζιν. Προσωπικά, θα ήθελα να το δω το να αναμειγνύεται με ρούμι, bourbon. Στη Νέα Υόρκη πρόσφατα δοκίμασα το Skinos με Rye ουίσκι και γκρέιπφρουτ ‒και ήταν πάρα πολύ ενδιαφέρον».

Tο νικητήριο cocktail: South of Heaven

Tο νικητήριο κοκτέιλ «South of Heaven» του Γιώργου Μεγαλοκονόμου. Φωτογραφία: Θύμιος Βούλγαρης

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top