Ο 10λογος του μανατζερ

Θάνος Κυριαζής, Managing Director της Miele Hellas

Οι Έλληνες μάνατζερς μοιράζονται τους κανόνες, τις αρχές και τα μικρά μυστικά τους.

Φωτογραφία :
Taph Team
 

«Δίνω τον καλύτερό μου εαυτό προκειμένου να προστατεύσω εμένα και την Ομάδα μου από περιττές διασπάσεις και πιθανές σπασμωδικές κινήσεις».

– Ποιο είναι το πρώτο που κάνετε σε μια κρίση;
Ψυχραιμία! Δίνω τον καλύτερό μου εαυτό προκειμένου να προστατεύσω εμένα και την Ομάδα μου από περιττές διασπάσεις και πιθανές σπασμωδικές κινήσεις που, εύλογα, προκαλεί μια εκλαμβανόμενη κρίση. Το βασικό είναι να υπάρχει ξεκάθαρο Όραμα και στρατηγική που θα λειτουργούν ως αξιόπιστος πυλώνας εστίασης. Όταν ο προορισμός και το πλάνο εμπνέουν και τυγχάνουν ειλικρινούς αποδοχής, τότε η εκάστοτε κρίση μπορεί να γίνει μοναδική ευκαιρία. Μια ευκαιρία που όχι μόνο γεννά επιπλέον οφέλη αλλά συμβάλει ενεργά και στη διαμόρφωση μιας κουλτούρας συνεχούς ανάπτυξης, δημιουργία ανεκτίμητου κεφαλαίου για το μέλλον.

– Καταφέρνετε να είστε φίλος με τους υπαλλήλους της επιχείρησής σας, και με ποιο τρόπο;
Έχω την τύχη και την τιμή να έχω συνεργαστεί με Ομάδες που ήταν πραγματικά δεμένες και κατάφερναν τα «ακατόρθωτα» με καταπληκτικά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο προσωπικής όσο και επιχειρησιακής ανάπτυξης. Η φιλία όμως, με τη στενή έννοια του όρου, δεν αποτελεί αυτοσκοπό στα πλαίσια της επαγγελματικής μου ζωής.

»Η πρόθεσή μου είναι να συμβάλω ενεργά στη διαμόρφωση ενός κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης, σεβασμού και εναρμόνισης στη διεκδίκηση ενός κοινού Οράματος με βάση τις Εταιρικές Αρχές και Αξίες. Ο δικός μου τρόπος στηρίζεται στην ειλικρίνεια, ξεκάθαρες επικοινωνίες, γνήσια ενθάρρυνση αντίλογου και αναγνώριση λαθών. Όλα αυτά σε ένα περιβάλλον που, πολύ απλά, αισθανόμαστε και περνάμε καλύτερα!

«Τα λάθη αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι στη συνεχή προσπάθεια να γινόμαστε πάντα καλύτεροι».

«Κάθε συνεργάτης, εσωτερικός και εξωτερικός, φροντίζω να έχει ξεκάθαρη εικόνα του εταιρικού Οράματος».

– Ταυτίζεστε με το αντικείμενό σας στο σημείο που νιώθετε δική σας την επιχείρηση ή κρατάτε τις αποστάσεις;
Ταυτίζομαι απόλυτα και απολαμβάνω στο έπακρο το «αίσθημα ιδιοκτησίας» της Miele Hellas! Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, εκτιμώ ότι σε διαφορετική περίπτωση δε θα μπορούσα καν να αποτελώ μέρος του Οργανισμού της. Με εμπνέει η δέσμευση της Εταιρείας να δημιουργεί διαρκώς αξεπέραστες αγοραστικές εμπειρίες επαναπροσδιορίζοντας την τελειότητα και αισθάνομαι το σύστημα Αξιών της εξαιρετικά κοντά στο αντίστοιχο δικό μου.

»Η Miele είναι για περισσότερα από 120 χρόνια συνώνυμο ποιότητας, αξιοπιστίας και πρωτοποριακής τεχνολογίας και αυτή η πολυετής παράδοση σε συνδυασμό με την καινοτομία με συναρπάζει. Immer Besser, «Πάντα Καλύτερα» είναι το βασικό χαρακτηριστικό του γενετικού κώδικα της Miele που αισθάνομαι ότι χαρακτηρίζει και κινητοποιεί καθημερινά και εμένα τον ίδιο προσωπικά.

– Εκτός από το όραμά σας, μοιράζεστε και οικονομικά στοιχεία με τους συνεργάτες σας;
Οπωσδήποτε ναι, σεβόμενος απόλυτα την αρχή της εμπιστευτικότητας! Κάθε συνεργάτης, εσωτερικός και εξωτερικός, φροντίζω να έχει ξεκάθαρη εικόνα του εταιρικού Οράματος αλλά και συνεχή γνώση των αποτελεσμάτων του και των τυχών αποκλίσεων έναντι πλάνου. Σκοπός είναι ο καθένας από εμάς να γνωρίζει που βρίσκεται καθώς και τι χρειάζεται να κάνει προκειμένου είτε να διορθώσει είτε να επιταχύνει περισσότερο την εκάστοτε τάση.

«Η εστίαση στη μεγάλη εικόνα είναι στρατηγική μου επιλογή».

– Με ποιο τρόπο ενθαρρύνετε τους συνεργάτες σας να παίρνουν δύσκολες αποφάσεις; Είστε διατεθειμένος να τους αφήσετε να κάνουν λάθος;
Εκτιμώ ότι η αρχή είναι απλή και προσπαθώ να την ενθαρρύνω ενεργά στην καθημερινότητά μας. Κάνουμε πάντα το σωστό για την Εταιρεία, υπηρετώντας το Σκοπό μέσα στα πλαίσια των Αξιών και Αρχών μας. Αναμφισβήτητα θα υπάρχουν και δύσκολες αποφάσεις που θα πρέπει να έχουμε την ωριμότητα και τον επαγγελματισμό να τις υλοποιήσουμε στη σωστή στιγμή. Το σημαντικό είναι να υπηρετούν έναν Σκοπό που εμπνέει.

»Τα λάθη αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι στη συνεχή προσπάθεια να γινόμαστε πάντα καλύτεροι και να δημιουργούμε αξεπέραστες αγοραστικές εμπειρίες. Ο ίδιος έχω κάνει και θα συνεχίσω να κάνω λάθη. Το σημαντικό και αυτό που προσπαθώ να ενθαρρύνω στον Οργανισμό μου είναι να μαθαίνουμε από αυτά και να τα αξιοποιούμε ως μοναδικές ευκαιρίες για να βελτιωνόμαστε συνεχώς.

«Τα λάθη αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι στη συνεχή προσπάθεια να γινόμαστε πάντα καλύτεροι και να δημιουργούμε αξεπέραστες αγοραστικές εμπειρίες».

– Πώς καταφέρνετε να απεμπλακείτε από το micromanagement καθημερινών λεπτομερειών; Από τα “δέντρα” που σας αποσπούν από το “δάσος”;
Η εστίαση στη μεγάλη εικόνα είναι όντως στρατηγική μου επιλογή στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Οδηγός για την επίτευξή της είναι η εμπιστοσύνη. Εμπιστοσύνη στις δεξιότητες των ανθρώπων που γνωρίζουν καλύτερα και σε μεγαλύτερο βάθος το εκάστοτε αντικείμενο. Εμπιστοσύνη στην ύπαρξη των απαραίτητων διαδικασιών και εμπειριών που διευκολύνουν την επιτυχή διαχείριση των καθημερινών λεπτομερειών.

»Ωστόσο, σε περιπτώσεις που κάποια από τις παραπάνω συνθήκες εμπιστοσύνης δεν υφίσταται (π.χ. νέα δραστηριότητα, ανάγκη ανάπτυξης καινούριων δεξιοτήτων κτλ) επιλέγω με χαρά να εμπλέκομαι άμεσα, να συμβάλω και να μαθαίνω μαζί με την Ομάδα μου. Με άλλα λόγια, συνειδητά αποφεύγω το micromanagement στις περισσότερες των περιπτώσεων επικουρούμενος από την εμπιστοσύνη στους ανθρώπους μου. Σε καμία περίπτωση όμως δεν διστάζω να ασχοληθώ ενεργά με τις καθημερινές λεπτομέρειες όταν αυτό προσθέτει πραγματική αξία.

«Συνειδητά αποφεύγω το micromanagement στις περισσότερες των περιπτώσεων επικουρούμενος από την εμπιστοσύνη στους ανθρώπους μου».

– Πόσο συχνά και με τι αφορμές λέτε “δεν ξέρω” και “συγγνώμη”;
Ομολογώ περήφανα ότι αποδέχομαι ότι «δεν ξέρω» πολύ συχνά και δρω ανάλογα ώστε όχι μόνο να μαθαίνω ο ίδιος συνεχώς αλλά και να συμβάλω στη δημιουργία επιχειρησιακής κουλτούρας που εμπνέει τη διαρκή μάθηση. Εκτιμώ ότι αυτή είναι μια απαραίτητη συνθήκη για την επίτευξη βιώσιμης προσωπικής και επιχειρησιακής ανάπτυξης στο εξαιρετικά δυναμικό περιβάλλον που λειτουργούμε.

»Επίσης δε διστάζω να ζητήσω «συγγνώμη» οποτεδήποτε αντιλαμβάνομαι ότι έκανα λάθος χειρισμό. Τολμώ να πω ότι και σε αυτή την περίπτωση η εστίαση σε ξεκάθαρο Όραμα και Στρατηγικές σε συνδυασμό με την προσήλωση σε συγκεκριμένο σύστημα Αρχών και Αξιών αποτελεί πολύτιμη πυξίδα για την αποφυγή τέτοιων χειρισμών.

«Από τις πιο ευρέως γνωστές προσωπικότητες στο χώρο του managment θα επέλεγα τον Bill Gates».

– Καταφέρνετε να διατηρήσετε το χιούμορ σας και πώς;
Αισθάνομαι ότι, ούτως ή άλλως, δε θα μπορούσα να κάνω αλλιώς. Θεωρώ ότι το να περνάμε καλά και στο χώρο εργασίας αποτελεί ουσιαστικό οδηγό στην προσπάθεια επίτευξης τόσο των προσωπικών όσο και των επιχειρησιακών στόχων βιώσιμης ανάπτυξης. Το χιούμορ αποτελεί για εμένα βασικό καταλύτη σε αυτή την κατεύθυνση ακόμα και στις πιο απαιτητικές στιγμές.

– Νιώθετε πετυχημένος στην προσωπική σας ζωή;

Αναμφισβήτητα και περήφανα ναι! Έχω την τύχη να απολαμβάνω μια ευτυχισμένη ζωή μαζί με την οικογένεια και ξεχωριστούς φίλους μου.

Ποιος μάνατζερ (μπορεί να είναι προπονητής, στρατηγός, πολιτικός, επιχειρηματίας…) αποτελεί πρότυπο για εσάς;
Έχω την πολυτέλεια να έχω συνεργαστεί με πραγματικά καταπληκτικούς managers τα τελευταία 20 χρόνια – κάποιοι από αυτούς αποτελούν και πολύτιμους Μέντορές μου ακόμα και αν δεν βρισκόμαστε πλέον κάτω από την ίδια επαγγελματική στέγη. Αυτοί αποτελούν και τα πρότυπά μου. Από τις πιο ευρέως γνωστές προσωπικότητες θα επέλεγα τον Bill Gates.

– Πείτε μας μια δουλειά που δεν θα έπρεπε να κάνετε στην επιχείρηση που διοικείτε και όμως την κάνετε.
Δεδομένου ότι είχα την τιμή να αναλάβω τα ηνία της Miele Hellas  πριν λίγους μήνες και οι περισσότερες εμπειρίες μου προέρχονται από διαφορετικό κλάδο, ασχολούμαι πολύ περισσότερο από ότι θα έπρεπε ακόμα και με τις πιο μικρές διαδικασίες, κυριολεκτικά με τα πάντα! Το κάνω όμως με περίσσεια χαρά καθώς αυτή η ενασχόληση δρα ενισχυτικά στην ταχύτερη και πιο αποτελεσματική μάθηση.

«Έχω την πολυτέλεια να έχω συνεργαστεί με πραγματικά καταπληκτικούς managers τα τελευταία 20 χρόνια».

– Πότε πρέπει ένας μάνατζερ να συγκρούεται με τους μετόχους της επιχείρησης του;
Οποτεδήποτε είναι για το καλό της Εταιρείας και την καλύτερη υπηρέτηση του Σκοπού της. Εκτιμώ ότι η δημιουργική διαφωνία είναι η προσδοκία των μετόχων όπως και δική μου υποχρέωση να μοιράζομαι την οπτική μου για συνεχή, βιώσιμη ανάπτυξη δημιουργώντας αξεπέραστες αγοραστικές εμπειρίες. Η μόνη απαράβατη αρχή είναι αυτή η διάδραση να γίνεται πάντα με απόλυτο σεβασμό στο κοινό σύστημα Αξιών και Αρχών.

– Ποια είναι η ηθική σας πυξίδα, οι απαράβατοι κανόνες που τηρείτε στο επιχειρείν;
Εμπιστοσύνη, ειλικρίνεια, διαφάνεια, ταπεινότητα και ήθος. Σε μια πρόταση, να κάνω πάντα το σωστό.

«Έχω δει πάρα πολλά Ελληνικά στελέχη να διαγράφουν λαμπρές καριέρες ως διεθνή στελέχη και να εμπνέουν με την πορεία και εξέλιξή τους».

– Βγαίνετε κοινωνικά με τους υφισταμένους σας;
Αισθάνομαι ότι έχω εξαιρετικά αρμονικές σχέσεις με τους συναδέλφους μου εντός και εκτός εργασιακών χώρων. Βασική μου επιδίωξη είναι να αυξάνω τις ευκαιρίες για αλληλεπίδραση σε δράσεις πέρα των επαγγελματικών ορίων και, πολύ απλά, να γνωριζόμαστε καλύτερα και να περνάμε ομορφότερα. Η βασική αρχή που διέπει αυτή την επιδίωξη είναι ο κατάλληλα οργανωμένος σχεδιασμός ώστε να περιορίζεται αισθητά η πιθανότητα παρερμηνειών σχετικών με μεροληψία.

– Πώς λειτουργείτε όταν πρέπει να απολύσετε κάποιον;
Με απόλυτο σεβασμό στον άνθρωπο και στην εκάστοτε, διαφορετική κατάσταση. Δίνω τον καλύτερό μου εαυτό προκειμένου να βοηθήσω ο ίδιος όσο περισσότερο μπορώ στη μετάβαση, στο επόμενο βήμα και στην αξιοποίηση των σχετικών εργαλείων που παρέχει η Εταιρεία.

«Αισθάνομαι ότι έχω εξαιρετικά αρμονικές σχέσεις με τους συναδέλφους μου εντός και εκτός εργασιακών χώρων».

– Έχετε εργαστεί στο εξωτερικό; Πόσο δύσκολο είναι για έναν Έλληνα να γίνει διεθνές στέλεχος;
Είχα τη χαρά να εργαστώ σε πολλές χώρες του εξωτερικού με διαφορετικούς ρόλους είτε ζώντας με την οικογένειά μου εκεί είτε συνεχίζοντας να έχω ως έδρα μου την Αθήνα. Όλες οι σχετικές εμπειρίες και ιδιαίτερα αυτές που συνοδεύονταν από μετεγκατάσταση ήταν εξαιρετικά πολύτιμες και συνέβαλλαν ενεργά τόσο στην προσωπική όσο και επαγγελματική μου ανάπτυξη.

»Έχω δει πάρα πολλά Ελληνικά στελέχη να διαγράφουν λαμπρές καριέρες ως διεθνή στελέχη και να εμπνέουν με την πορεία και εξέλιξή τους. Προσωπικά δε βλέπω καμία απολύτως δυσκολία. Τα συστατικά που χρειάζονται είναι απλά και γνωστά σε όλους μας και δεν περιλαμβάνουν την Εθνικότητα: Πάθος για να κάνεις τη διαφορά, όρεξη για συνεχή μάθηση και τόλμη να ζεις έξω από το comfort zone.

– Τι είναι το τελευταίο που κάνετε φεύγοντας από το γραφείο;
Απλή, χαλαρή επικοινωνία με όποιον συνάδελφο βρίσκεται ακόμα εκεί και ενεργή ενθάρρυνση να κλείσει ό,τι κάνει!

– Γιατί δεν γίνατε επιχειρηματίας;
Έχω την τύχη να έχω εργαστεί για καταπληκτικές εταιρείες που μου έδωσαν πολλές ευκαιρίες να αναπτύσσομαι συνεχώς τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Μπορώ εύκολα να ισχυριστώ ότι ο κάθε μου ρόλος ήταν πάντα ο καλύτερος που είχα αναλάβει και δεν έχω βαρεθεί ποτέ! Αυτή η πολυτέλεια σε συνδυασμό με το αίσθημα ιδιοκτησίας στο τρόπο που επιχειρώ ικανοποιούν απόλυτα τις προσωπικές μου επιδιώξεις και φιλοδοξίες.

 

Διαβάστε ακόμα: Νίκος Καλογιάννης, Πρόεδρος ποτοποιίας Πλωμαρίου «Ισίδωρος Αρβανίτης».

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close