Η «οικονομική πολιτική» πίσω από τη μεταγραφή του LeBron James

    Οι περισσότεροι πιστεύουν απλά ότι η μεταγραφή του «Βασιλιά» έκανε τους Λέικερς και πάλι υπερομάδα και τον LJ πλουσιότερο κατά 154 εκ. δολάρια. Ωστόσο η μετακόμισή του από το Κλίβελαντ στο Λος Άντζελες έχει πολύ μεγαλύτερο οικονομικό ζουμί. Είναι αυτό που ονομάζουν στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού «The LeBron James Effect».

     

    Η μεταγραφή του LeBron James στους Λέικερς επηρεάζει το Κλίβελαντ, το Λος Άντζελες και το NBA περισσότερο από όσο πιστεύουμε. (Εικονογράφηση: ESPN)

    Το ημερολόγιο έγραφε 1η Ιουλίου 2018. Ήταν η μέρα που έσκασε μια «βόμβα» στον κόσμο του NBA, καθώς ο LeBron James ανακοίνωνε -για 2η φορά στην καριέρα του- ότι άφηνε το Κλίβελαντ. Αυτή τη φορά ο προορισμός του ήταν το Λος Άντζελες και οι ένδοξοι Λέικερς.

    Το deal της μετακίνησης έκλεισε στα 154 εκ. δολάρια, πράγμα που σημαίνει ότι ο «Βασιλιάς» σε 4 χρόνια από τώρα θα έχει βάλει συνολικά στον τραπεζικό του λογαριασμό μόνο από τα συμβόλαιο 387.2 εκ., με αποτέλεσμα να είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος παίκτης του NBA όλων των εποχών. Αρκεί κανείς να σκεφτεί ότι ο Kobe Bryant στα 20 χρόνια που έπαιξε κέρδισε 323.3 εκ., ενώ ο Michael Jordan σε 15 σεζόν έβαλε στην τράπεζα από τα συμβόλαιά του μόλις 89.8 εκ. Άλλες εποχές θα πει κάποιος.

    Την ίδια ώρα οι Λέικερς, με αυτή την κίνηση, βλέπουν να ξεφεύγουν από τη μιζέρια που ζούσαν τα 5 τελευταία χρόνια, να βάζουν ξανά έναν σούπερ σταρ στο ρόστερ τους και να γίνονται ένα από τα φαβορί για είσοδο στα πλέι-οφ της δυτικής περιφέρειας.

    Όμως όλα τα παραπάνω είναι απλά η επιφάνεια και τίποτα περισσότερο. Η μετακίνηση του LeBron δεν επηρεάζει μόνο τον ίδιο και τους Λέικερς, αλλά σχεδόν όλο το χάρτη του NBA. Είναι αυτό που ονομάζουν στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού «The LeBron James Effect».

    Έως την 1η Ιουλίου τα εισιτήρια διαρκείας των Λέικερς κόστιζαν 3.499 δολάρια το ένα. Είκοσι λεπτά μετά την μεταγραφή του LeBron είχαν εκτοξευτεί στα 5.800 δολάρια.

    The LeBron James Effect στα εισιτήρια
    Στα μάτια μας ένας αγώνας NBA δεν είναι απλά ένα ματς, αλλά μια γιορτή – μια γιορτή που ο κόσμος παίρνει τα παιδιά του και πάει να διασκεδάσει πίνοντας αναψυκτικά, τρώγοντας ποπ κορν και βλέποντας θέαμα. Αλλά η αλήθεια είναι πως δεν ζουν όλες οι ομάδες συνεχώς αυτή την εικόνα. Οι Καβαλίερς τη σεζόν 2002-2003, δηλαδή έναν χρόνο πριν αποκτήσουν τον James, ήταν τελευταίοι στην προσέλευση θεατών με μόλις 11.500 ανά παιχνίδι -είχαν 9.000 λιγότερους φιλάθλους από τους Πίστονς. Από την εποχή LeBron και μετά, στη συγκεκριμένη λίστα βρίσκονται πάντα στις κορυφαίες θέσεις, με αποκορύφωμα τα τελευταία 4 χρόνια που ήταν σταθερά 2οι πίσω από το Σικάγο. Η μοναδική περίοδος που έπεσαν ήταν η 4ετια που ο «Βασιλιάς» είχε πάει στο Μαϊάμι.

    Βέβαια την ίδια περίοδο οι Χιτ είχαν εκτοξεύσει τη προσέλευση θεατών τους, κάτι που δείχνει ότι ο κόσμος θέλει να τον δει. Δυστυχώς οι Λέικερς δεν μπορούν να ανεβάσουν ιδιαίτερα την προσέλευση θεατών – το Staples Center χωράει 18.997 και η ομπαδα του ΛΑ μαζεύει κατά μέσο όρο 18.934 θεατές. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να αυξήσουν την τιμή του εισιτηρίου. Έτσι, ενώ η τιμή του εισιτηρίου για το περσινό εναρκτήριο ματς των Λέικερς ήταν 60 δολάρια, φέτος θα ξεπεράσει τα $500! Ναι, 800% αύξηση. Κι αν αποφασίσουν να κρατήσουν τις τιμές σε αυτό το επίπεδο, υπολογίζεται να βάλουν στα ταμεία τους 424.5 εκ. σε μια σεζόν.

    Όσο για τα εισιτήρια διαρκείας των Λέικερς; Έως την 1η Ιουλίου κόστιζαν 3.499 δολάρια το ένα. Είκοσι λεπτά μετά την μεταγραφή του LeBron είχαν εκτοξευτεί στα 5.800 δολάρια.

    Σύμφωνα με το Fanatics, το Νο.1 online store για αθλητικά αξεσουάρ, η ζήτηση για τη φανέλα των Λέικερς εκτοξεύτηκε κατά 600% μέσα σε 3 ώρες. Θα ακολουθήσουν και τα παπούτσια. Photo: Gregory Shamus / Getty Images.

    The LeBron James Effect στις φανέλες
    Η φανέλα των Λέικερς ήταν πάντα μια από τις αγαπημένες στις ΗΠΑ. Δεν είναι τυχαίο τα τελευταία χρόνια, που η ομάδα του ΛΑ πάει από το κακό στο χειρότερο, η φανέλα του συλλόγου συνεχίζει να πουλάει σαν τρελή. Μόλις ανακοινώθηκε η απόκτηση του LeBron, η τρέλα έγινε μανία. Σύμφωνα με το Fanatics, το Νο.1 online store για αθλητικά αξεσουάρ, η ζήτηση για τη φανέλα των Λέικερς εκτοξεύτηκε κατά 600% μέσα σε 3 ώρες.

    Το ΛΑ είναι μια πόλη 4 εκ. κατοίκων κι αν μόλις το 5% αυτών αποφασίσει να αγοράσει τη νέα φανέλα του LeBron, τότε στα ταμεία των Λέικερς θα μπουν αυτομάτως 14 εκ. δολάρια. Μόνο το 5%. Στοίχημα ότι η ζήτηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη;

    The LeBron James Effect στην αξία του Κλίβελαντ
    Όταν τον Ιούλιο του 2010 είχε ανακοινώσει τη μεταγραφή του στους Χιτ, το Κλίβελαντ είχε σοκαριστεί. Ο κόσμος έκαιγε στους δρόμους τη φανέλα με 23 και ευχόταν τα χειρότερα για τον LeBron. Όμως, για την οικονομία της πόλης, η φυγή του ήταν ένα σκληρό χτύπημα. Για αρχή, η αξία των Καβαλίερς έπεσε 121 εκ. δολάρια μέσα σε μια χρονιά, καθώς από εκεί που άξιζαν 476 εκ. είδαν τις μετοχές τους να κατρακυλούν και το 2011 άξιζαν 356 εκ.

    Ακόμα χειρότερα ήταν τα πράγματα για τα μικρά καταστήματα γύρω από το Quicken Loans Arena, αφού πολλά μαγαζιά αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο, καθώς μειώθηκε η προσέλευση των θεατών στο γήπεδο. Έρευνες έδειξαν ότι η φυγή του James στους Χιτ στοίχισε στην τοπική κοινωνία 48 εκ. δολάρια. Βέβαια αποζημιώθηκαν με την επιστροφή του – μια επιστροφή που άξιζε 500 εκ. για την οικονομία του Κλίβελαντ!

    Πλέον η ομάδα του LA παίζεται 7/1 για την κατάκτηση του τίτλου.

    Όταν ο ΛεΜπρον έφυγε για πρώτη φορά από τους Cavs, η αξία των Καβαλίερς έπεσε 121 εκ. δολάρια μέσα σε μια χρονιά. Photo: Ezra Shaw / Staff / Getty Images.

    The LeBron James Effect στο Λας Βέγκας
    Όταν κλείνει μια σεζόν στο NBA και οι ομάδες ξεκινάνε το χτίσιμο για την επόμενη χρονιά, στα στοιχηματικά γραφεία του Λας Βέγκας πέφτουν τα πρώτα χρήματα για το ποια ομάδα θα είναι η επόμενη πρωταθλήτρια. Φέτος όμως αυτό δεν ίσχυσε. Με τις φήμες να οργιάζουν για αποχώρηση του James από το Κλίβελαντ, τα μεγάλα γραφεία αρνήθηκαν να «ανοίξουν» το στοίχημα, περιμένοντας την απόφαση του «Βασιλιά» πρώτα.

    Λογικό, καθώς άλλη απόδοση έχουν οι Λέικερς χωρίς LeBron και άλλη με LeBron, και οι bookmakers φοβήθηκαν ότι θα έμπαιναν μέσα στο τέλος της σεζόν. Τελικά ο James πήρε την απόφασή του και πλέον η ομάδα του LA παίζεται 7/1 για την κατάκτηση του τίτλου. Όσο για το Κλίβελαντ; 500/1 και πολλά είναι.

     

    Διαβάστε ακόμα: Η πρώτη (και τελευταία) λάθος κίνηση του Michael Jordan

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Ο συνιδρυτής της εταιρείας Kizi Design Studio μιλάει στο Andro για το νέο μετάλλιο του Αυθεντικού Μαραθωνίου που σχεδίασε αφιλοκερδώς, τις εξελίξεις στο design και την αρχιτεκτονική στην Ελλάδα, αλλά και το brand identity που πρέπει να αποκτήσει η χώρα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ιδιοκτήτης των Αθηναϊκών Θεάτρων και του Action24, κινείται καθημερινά μεταξύ ενημέρωσης και θεάτρου. Μιλάει στην Μία Κόλλια για τη σχέση του με την επιτυχία, το θεατρικό σανίδι, την τηλεοπτική αγορά, τον ΣΥΡΙΖΑ και τον φίλο του Ευάγγελο Βενιζέλο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Λίγες ημέρες πριν από το κορυφαίο αθλητικό γεγονός της χρονιάς, τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, η εταιρεία που ειδικεύεται στα σπορ του βουνού (κι όχι μόνο) θα παρουσιάσει στους επισκέπτες όλα τα νέα της είδη ένδυσης και υπόδησης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Θεωρείτε πως σας αδικούν και δεν λαμβάνετε την αναγνώριση που σας αξίζει; Μπορεί να λέμε πως ο σεβασμός κερδίζεται μέσα στο χρόνο και δεν επιβάλλεται, όμως, υπάρχουν και ορισμένοι τυφλοσούρτες για άμεση εφαρμογή. Ακολουθούν συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro