Η κριση ως ευκαιρια!

    «The Life Goddess»: Η απλή μέθοδος των τριών στο Λονδίνο

    Τον Ιανουάριο οι Θεσσαλονικείς Γιώργος Νυφούδης, Νίκος Νυφούδης και Ηλίας Κουλακιώτης άνοιξαν (βοηθούσης της κρίσης...) ένα πανέμορφο ελληνικό μπακάλικο. Με τέτοια επιτυχία, που πλέον το Λονδίνο δεν τους χωράει.

     
    DSC_0099

    Οι τρεις ιδιοκτήτες του The Life Goddess. Από αριστερά: Γιώργος Νυφούδης, Ηλίας Κουλακιώτης και Νίκος Νυφούδης

    Το Bloomsbury δεν ανήκει στις mainstream γειτονιές του Λονδίνου. Συνορεύει μεν με μεγάλους δρόμους και αρκετά πανεπιστήμια, αλλά φιλοξενεί κυρίως τυπικές βρετανικές κατοικίες, διακοσμημένες με πολύχρωμα παρτέρια στην είσοδο. Τη Store street, ωστόσο, δύσκολα μπορείς να την παρακάμψεις, αφού σε οδηγεί στο Βρετανικό Μουσείο. Εκεί, στο μικρό αλλά πολυσύχναστο δρόμο, τρεις Θεσσαλονικείς έστησαν τον περασμένο Ιανουάριο, το «ναό» της θεάς Αμάλθειας: ένα μοντέρνο μπακάλικο, εμπνευσμένο από το μύθο της ιερής κατσίκας που έτρεφε με γάλα το Δία –θεά, επίσης της ζωής και της αφθονίας.

    DSC_0076

    Χάρη στο The Life Goddess από τον Ιανουάριο η Store Street έχει μετατραπεί σε ελληνικό πόλο έλξης.

    Στο χώρο παρελαύνουν εκλεκτά προϊόντα της ελληνικής γης, όπως λαδοτύρι Ζακύνθου, τόνος Αλοννήσου, λιαστή ντομάτα Σαντορίνης και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο Λακωνίας, με σκοπό να ταξιδέψουν σε ουρανίσκους εκτός συνόρων. Πάνω απ’ όλα όμως, το The Life Goddess είναι ένα στέκι για όσους θελήσουν να ξεκινήσουν τη μέρα τους με ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης, με μία μπουγάτσα ή με σπανακόπιτα ταψιού ή για όσους πεθύμησαν να γευτούν πιάτα ημέρας όπως γεμιστά και χωριάτικη σαλάτα με παξιμάδι για μεσημεριανό. Πρόκειται για «ένα delicatessen, αλλά όχι πολυτελείας», όπως τονίζει ο νεότερος εκ των τριών και συντονιστής του εγχειρήματος, Νίκος Νυφούδης.

    Οι τρεις νεαροί φιλοδοξούν να ανοίξουν σύντομα ένα «αδελφάκι» του «Τhe Life Goddess» στο Λονδίνο και συζητούν ήδη για άλλα δυο, στις Βρυξέλλες και στο Ντουμπάι.

    Πράγματι, το «The Life Goddess», διαμορφωμένο με υλικά όπως το μέταλλο, το ξύλο και η μαύρη πέτρα, που παραπέμπουν στην ελληνική ύπαιθρο, σε προσκαλεί με την απλότητά του. Το λογότυπο –ένα κατσικάκι, σχεδιασμένο αφαιρετικά από τους, επίσης Θεσσαλονικείς, βραβευμένους designers, Beetroot‒ πρωτοστατεί σε όλες τις συσκευασίες των προϊόντων στα ράφια και στα ψυγεία, τα βότανα ‒όπως κλωνάρια ρίγανης και φασκόμηλου‒ στολίζουν τους τσίγκινους κουβάδες στο πάτωμα, ενώ ο τεράστιος πάγκος με τα κρεμασμένα αλλαντικά, τις ξεροψημένες φρατζόλες και τα ντιπ που ετοιμάζει καθημερινά ο σεφ Μάνος Μπρούσας σε προκαλούν να απλώσεις το χέρι.

    DSC_0106

    «Όταν ξεκινήσαμε, η κρίση δεν είχε ακόμα βαθύνει στην Ελλάδα. Τότε οι παραγωγοί μας έλεγαν “εντάξει, θα δούμε…”. Αργότερα, μας έπαιρναν οι ίδιοι τηλέφωνο».

    Η ιδέα ξεκίνησε πριν από δυο χρόνια περίπου χρόνια. Οι αδελφοί Γιώργος και Νίκος Νυφούδης και ο Ηλίας Κουλακιώτης γνωρίζονταν από τα φοιτητικά τους χρόνια στο Λονδίνο. Όσες φορές, όμως, στο παρελθόν επιδίωξαν να στήσουν κάτι παρόμοιο, σκόνταφταν στις τιμές. «Παρότι η Αγγλία είναι ακριβή, τα είδη πρώτης ανάγκης διατίθενται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό μας απαγόρευε να εισάγουμε ελληνικά ποιοτικά προϊόντα», λέει ο Ηλίας.

    Η κρίση, ωστόσο, βοήθησε. Επί ένα ολόκληρο χρόνο ο Γιώργος και ο Νίκος Νυφούδης ταξίδευαν σε όλη την Ελλάδα για να εντοπίσουν προϊόντα με συγκριτικό ποιοτικό πλεονέκτημα και να κλείσουν συμφωνίες με παραγωγούς. «Όταν ξεκινήσαμε, η κρίση δεν είχε ακόμα βαθύνει στην Ελλάδα. Τότε οι παραγωγοί μας έλεγαν “εντάξει, θα δούμε…”. Αργότερα, μας έπαιρναν οι ίδιοι τηλέφωνο», θυμάται ο Νίκος.

    DSC_0068

    Η θεά Αμάλθεια, η ιερή κατσίκα που έτρεφε τον Δία, έχει σχεδιαστεί από τους –επίσης Θεσσαλονικείς– Beetroot.

    Τελικά τα κατάφεραν και σήμερα το «The Life Goddess» ανατρέπει την επικρατούσα αντίληψη για το «θολό» χύμα ελληνικό προϊόν. Εκτός από Έλληνες και Κύπριους φοιτητές, που «σαρώνουν» καθημερινά τα ροξάκια Θεσσαλονίκης, συγκεντρώνει ολοένα και περισσότερους Βρετανούς, αλλά και ξένους τουρίστες που, ενώ σταματούν για να φωτογραφίσουν τη βιτρίνα με την παλιά ζυγαριά, στη συνέχεια δοκιμάζουν εξαιρετικό ελληνικό κρασί με ονομασία προέλευσης.

    Και μιας που η επιτυχία μετριέται πλέον σε κιβώτια και σε παλέτες – «φέτος είχα παραγγείλει μόνο 50 κιλά σύκα Κύμης, του χρόνου θα παραγγείλω γύρω στα 200», όπως λέει ο Νίκος‒, οι τρεις νεαροί από την Θεσσαλονίκη φιλοδοξούν να ανοίξουν σύντομα ένα «αδελφάκι» του «Τhe Life Goddess» στο Λονδίνο, μάλλον προς τα νότια, και συζητούν ήδη για άλλα δυο, στις Βρυξέλλες και στο Ντουμπάι.

    DSC_0028

    O χώρος είναι διαμορφωμένος από μέταλλο, ξύλο και μαύρη πέτρα, υλικά που παραπέμπουν στην ελληνική ύπαιθρο.

     

    DSC_0039

    Εκλεκτά προϊόντα της ελληνικής γης, συσκευασμένα αποκλειστικά για το TLG.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close