Αυτές είναι οι τέσσερις μπίρες Νήσος που βραβεύτηκαν.

    Από την Τήνο έως το Λονδίνο η απόσταση είναι μόλις μια μπίρα. Μάλλον, τέσσερις μπίρες. Μόνο που μιλάμε για συγκεκριμένες μπίρες που είναι ικανές να καλύψουν τη χιλιομετρική (και όχι μόνο) απόσταση με χαρακτηριστική επιτυχία. Τη Nissos Apocalyψη (ναι, έτσι γράφεται), μια μοναστηριακού τύπου μπίρα με βαθύ κόκκινο χρώμα, την κλασική πλέον Pilsner που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2013 κάνοντας τομή στην εγχώρια αγορά, τη βιολογική Νήσο με χαμηλή γλουτένη και το πρωτοποριακό νέο κουτάκι Pure Lager.

    Η Μπίρα Νήσος, η πιο αγαπητή μικροζυθοποιία που έχει έδρα την… νήσο Τήνο, κατάφερε να πετύχει τετραπλή -διεθνή- βράβευση στον διαγωνισμό European Beer Challenge που διεξάγεται στο Λονδίνο με κριτές έμπειρους γνώστες του κόσμου της μπίρας. Πρόκειται για αγοραστές μεγάλων αλυσίδων εστίασης, εμπορίας ποτών, ξενοδοχείων και στελέχη από εκλεκτές κάβες. Σαν να λέμε: κρίνουν άνθρωποι που ξέρουν άριστα το αντικείμενο σε έναν διαγωνισμό άκρως ανταγωνιστικό αφού μετέχουν ζυθοποιεία από όλο τον κόσμο.

    Το κουτάκι της Νήσος που βραβεύτηκε ήταν η πρώτη παρτίδα: Πήγε στον διαγωνισμό πριν ακόμα φτάσει σε όλα τα μαγαζιά.

    Ακολουθώντας τη διαδικασία της τυφλής γευσιγνωσίας, οι κριτές βαθμολογούν αυτό που έχουν γευτεί και ακολούθως ανακοινώνονται τα αποτελέσματα. Έχουμε να κάνουμε με έναν διαγωνισμό όπου στο τέλος διακρίνονται οι πραγματικά καλές μπίρες.

    Ανάμεσα στους νικητές βρέθηκε και η Μπίρα Νήσος όχι μια, αλλά τέσσερις φορές. Συγκεκριμένα η Nissos All Day Organic έλαβε χρυσό μετάλλιο, η Nissos Apocalyψη τιμήθηκε με ασημένιο μετάλλιο, η Nissos Pilsner κέρδισε χρυσό μετάλλιο και η Nissos Pure Lager έφερε πίσω ένα ακόμα χρυσό μετάλλιο.

    Η τελευταία βράβευση μάλιστα συνιστά μια πρώτης τάξεως έκπληξη, καθώς πρόκειται για την πρώτη Νήσος σε κουτάκι. Να σημειωθεί πως το κουτάκι της Νήσος που βραβεύτηκε ήταν η πρώτη παρτίδα με την έννοια ότι πήγε στον διαγωνισμό την ίδια στιγμή που πήγε και στα πρώτα μαγαζιά.

    Κριτές στον διαγωνισμό #europeanbeerchallenge είναι μεγάλοι αγοραστές μπίρας ανά τον κόσμο.

    Μπορεί στην Ελλάδα το κουτάκι να είναι συνυφασμένο με μεγάλες βιομηχανικές μπίρες, εντούτοις η Νήσος σπάει αυτό το στερεότυπο και όπως μας είπε ο ιδιοκτήτης της Νήσος, Αλέξανδρος Κουρής (που μαζί με την Μάγια Τσόκλη συνδημιούργησαν το 2013 αυτό το τηνιακό «θαύμα»): «Ακολουθήσαμε μια διεθνή τάση υπέρ του κουτιού. Στην Αμερική και στην Ευρώπη μεγάλα ή μικρά ζυθοποιεία που δημιουργούν ποιοτικές μπίρες προωθούν ως μέσο συσκευασίας το κουτί για λόγους που έχουν να κάνουν με το βάρος, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, τη μεταφορά, τη διάθεση, και επιπλέον, το κουτάκι είναι εξίσου καλός περιέκτης με το μπουκάλι. Ειδικά στην μπίρα που έχει θέμα με την οξείδωση που προέρχεται από το φως».

    «Εχουμε πάρει Ευρωπαϊκό Αστέρι Μπίρας που είναι μακράν η μεγαλύτερη σε πρεστίζ διάκριση που μπορεί να πάρει μια μπίρα στην Ευρώπη», λέει στο Andro ο ιδιοκτήτης της μπίρας Νήσος, Αλέξανδρος Κουρής.

    To εντυπωσιακό με τη Νήσος είναι ότι αυτή η τετραπλή βράβευση δεν είναι η πρώτη. Εχουν προηγηθεί και άλλες. Οπως μας λέει ο κ. Κουρής: «Εχουμε πάρει και σημαντικότερα βραβεία από τα τωρινά χωρίς να θέλω να τα υποβαθμίσω. Εχουμε πάρει Ευρωπαϊκό Αστέρι Μπίρας που είναι μακράν η μεγαλύτερη σε πρεστίζ διάκριση που μπορεί να πάρει μια μπίρα στην Ευρώπη και μια από τις 2-3 καλύτερες διακρίσεις στον κόσμο. Έχουμε πάρει Ασημένιο Ευρωπαϊκό Αστέρι για την Pilsnen μας που είναι η πιο δύσκολη και μεγαλύτερη κατηγορία μπίρας στον κόσμο. Επίσης, έχουμε πάρει χρυσό μετάλλιο με την 7 Μποφόρ στον πλέον παραδοσιακό και συντηρητικό διαγωνισμό του Βελγίου. Εκεί διαγωνιστήκαμε με μπίρες αιώνων. Ολη η βαριά παραδοσιακή ζυθοποιία της Ευρώπης μετέχει σ’ αυτόν τον διαγωνισμό. Αλλο ένα μετάλλιο είναι το ασημένιο που πήρε η Θολή, πάλι στο Λονδίνο, στον International Beer Challenge που είναι κι αυτός διαγωνισμός γευσιγνωσίας μπίρας από ειδικούς».

    Οι κριτές ακολουθούν τον κανόνα της τυφλής γευσιγνωσίας που εξασφαλίζει το αδιάβλητο του διαγωνισμού.

    «Το όραμά μας εξαρχής ήταν όχι να γίνουμε ένα καλό τοπικό προϊόν, αλλά να γίνουμε ένα καλό τοπικό προϊόν που είναι world class».

    Τα βραβεία εκ των πραγμάτων είναι πολλά και αξιόλογα. Τι μπορεί να σημαίνουν για μια μικρή ζυθοποιία από την Τήνο; Μένει σ’ αυτά; Κάνει όνειρα επέκτασης στο εξωτερικό; Ο Αλέξανδρος Κουρής μας λέει: «Από την αρχή, το 2013 που πρωτοκυκλοφορήσαμε, το όραμά μας ήταν όχι να γίνουμε ένα καλό τοπικό προϊόν, αλλά να γίνουμε ένα καλό τοπικό προϊόν που είναι world class, έχει διεθνή αναγνώριση. Να μπορεί να παίξει στα ίσια με ιστορικές μπίρες διεθνώς. Η Νήσος μπορεί να σταθεί παντού».

    Στο τέλος της γευσιγνωσίας οι κριτές βαθμολογούν κάθε μπίρα ξεχωριστά.

    Το επόμενο βήμα, επομένως είναι οι επενδύσεις και η παραγωγή σε δίκτυα. Σημειώνει ο κ. Κουρής: «Εχουμε ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα και θα μπορούμε να επεκτείνουμε την παραγωγή μας. Αυτή τη στιγμή η παραγωγή μας κάθε χρόνο ταβανώνει. Ηδη θα είχαμε ένα δεύτερο εργοστάσιο έτοιμο, αλλά ο ιός μας καθυστέρησε. Αυτό θα μας δώσει την ευκαιρία να ασχοληθούμε και με τις εξαγωγές. Αυτή τη στιγμή έχουμε 10% εξαγωγές. Οταν μας ζητούν από το εξωτερικό μπίρες μας, είμαστε σε ετοιμότητα να στείλουμε. Δεν έχουμε, όμως, μια ενεργητική στρατηγική όπως έχουμε για την Ελλάδα. Η προτεραιότητά μας είναι η δική μας αγορά, όχι οι εξαγωγές».

    Οπως και να έχει, το τελευταίο λόγο έχουμε εμείς οι καταναλωτές. Ένα παγωμένο μπουκάλι μπίρας Νήσος στα χείλη είναι συνυφασμένο με την αίσθηση του ελληνικού καλοκαιριού. Αλλά ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε και το κουτάκι της Νήσου -με νέα, ελαφριά συνταγή- που αυτές τις μέρες εξαπλώνεται σταδιακά σε ράφια σε όλη την Ελλάδα.

     

    Διαβάστε ακόμα, Γιώργος Πίττας: «Με πρωτοπόρους τους έλληνες κρασάδες, έγινε μια επανάσταση».

     

     

     

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top