Η φωτογραφία που τράβηξε ο instagramer George Bozouris από την Καλαμπάκα.

    «Αν μια νύχτα του χειμώνα ένας ταξιδιώτης…» το υπόλοιπο είναι μια ολόκληρη ιστορία του Ίταλο Καλβίνο με τον μοντερνισμό που μας είχε συνηθίσει ο Ιταλός μαιτρ. Αν, όντως, μια νύχτα του χειμώνα ένας ταξιδιώτης ερχόταν στην Ελλάδα, τι θα έβλεπε άραγε; Και πόσο θα άλλαζε η οπτική του γωνία για τις αθέατες πλευρές της χώρας μας;

     Υπάρχει μια συγκεκριμένη λογική για την τουριστική Ελλάδα που είναι λίγο φολκλόρ (στο όριο της μπαναλιτέ) που ταυτίζει τα πάντα με τη θάλασσα, το κρασί και το… έτερον ήμισυ από δίπλα. Δεν είναι απαραίτητα κακό, με την έννοια ότι η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας αναπτύσσεται ραγδαία επί τη βάσει των καλοκαιρινών διακοπών που φέρνουν κατά κύματα τους τουρίστες στα νησιά μας. Δεν είναι, όμως, η μόνη.

    Στόχος πάντα ήταν να έχουμε τουρισμό 12 μήνες το χρόνο και μάλιστα σε περιοχές που ξεφεύγουν λίγο από την πεπατημένη και έχουν να προσφέρουν άκρατες συγκινήσεις στους μυημένους και μη. Το στοίχημα είναι σημαντικό και αν πετύχει θα έχει αντανάκλαση -και μάλιστα άμεση- στο είδος των τουριστών που θα έρθουν στα μέρη μας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ένα σημαντικότατο μέρος του ΑΕΠ της Ελλάδας προέρχεται από τα έσοδα που φέρνει ο τουρισμός στα κρατικά ταμεία.

    Σκοπός της συνέργειας είναι η ανάδειξη και προώθηση της αθέατης πλευράς της Ελλάδας, μέσα από την σύγχρονη οπτική.

    Τι χρειάζεται για να αυξηθούν αυτά τα έσοδα; Καινοτόμες ιδέες, πρωτοποριακές. Προτάσεις και ενέργειες που ξεπερνούν τα στεγανά και βάζουν στο «παιχνίδι» και τάσεις του σήμερα, όπως είναι η επιδραστικότητα των social media. Είναι πρόδηλο πως όλα αυτά δεν χρειάζεται να μείνουν σχέδια επί χάρτου, αλλά να γίνουν πράξη. Έγιναν!

    Η φωτογραφία του instagramer «the noise diary» στην περιοχή Παλιά Βροντού στον Όλυμπο.

    Το φιλόδοξο project «Unseen Greece by 20 Mates», υπό την αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού σε συνεργασία με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Huawei δείχνει εμπράκτως πως η «ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας, ο τουρισμός, δεν στερεύει από ιδέες. Αντιθέτως, λειτουργεί προωθητικά και μοντέρνα.

    Σκοπός της συνέργειας αυτής, είναι η ανάδειξη και προώθηση της αθέατης πλευράς της Ελλάδας, μέσα από την σύγχρονη και συχνά διαφορετική ματιά Ελλήνων, ερασιτεχνών και μη φωτογράφων του Instagram, με την αποκλειστική χρήση του κορυφαίου intelligent smartphone Huawei Mate 20 Pro. Τα οφέλη αυτής της προσπάθειας είναι πολλαπλά και θα λειτουργήσουν σε βάθος χρόνου. Με δεδομένο ότι το Instagram είναι ο νέος τρόπος προώθησης των πάντων (άρα και των τουριστικών σημείων μιας χώρας), αυτές οι φωτογραφίες αναμένεται να… ταξιδεύσουν σε πάρα πολλές οθόνες κινητών ανά τον κόσμο και να προκαλέσουν τους χρήστες να σκεφτούν ένα ταξίδι στην αθέατη Ελλάδα. Αυτό ακριβώς που θέλουμε ως χώρα. Να δείξουμε μια σύγχρονη οπτική στον ξένο τουρίστα που να ξεφεύγει από τα στεγανά «μπλε ουρανός, θάλασσα, παραλία». Είπαμε: είναι κι αυτό, αλλά όχι μόνο αυτό.

    Τα Ζαγοροχώρια μέσα από τον φωτογραφικό φακό του Άρη Κατσιγιάννη.

    Oι είκοσι σύγχρονοι φωτογράφοι – instagrammers που ανταποκρίθηκαν στο δημόσιο, μέσω Instagram, κάλεσμα για συνεργασία της Huawei, επέλεξαν να αποτυπώσουν μια διαφορετική Ελλάδα. Απελευθερωμένοι από τα τουριστικά κλισέ ταξίδεψαν τόσο σε εμβληματικούς τουριστικούς προορισμούς, όπως τη Σαντορίνη, τα Ζαγοροχώρια, τη Μάνη, τα Μετέωρα και την Ύδρα, τα Χανιά, τον Όλυμπο και τη Χαλκιδική, σε αστικά κέντρα όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, αλλά και άγνωστα σημεία, όπως η λίμνη Μπελέτσι, το Ωραιόκαστρο κ.α. και απαθανάτισαν εικόνες της χώρας με μια διαφορετική ματιά, εμπλουτίζοντας έτσι την εικόνα που έχουμε για την Ελλάδα τόσο οι Έλληνες όσο και οι αλλοδαποί επισκέπτες.

    Οι φωτογραφίες αυτές δεν θα μπουν, φυσικά, σε αχρηστία. Αντιθέτως, ο ΕΟΤ μπορεί να τις χρησιμοποιήσει με ποικίλους τρόπους φτιάχνοντας ειδικές καμπάνιες. Μπορούν να γίνουν αφίσες, μπορούν να γίνουν καρτ ποστάλ και πολλά άλλα. Στόχος είναι να αποκτήσουν τη δύναμη ενός εύγλωττου μηνύματος. Μια άλλου τύπου διαφήμιση της τουριστικής Ελλάδας.

    Το σίγουρο είναι ότι θα συγκεντρωθούν και θα αποτελέσουν το υλικό της πλατφόρμας www.unseengreece.com, καθώς και στα κανάλια της Huawei στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Instagram και Youtube) προσφέροντας έτσι την ευκαιρία σε όλους να ανακαλύψουν ξανά τις ομορφιές της Ελλάδας, ενώ οι χρήστες του Instagram μπορούν να παρακολουθούν και το hashtag της ενέργειας, #UnseenGreece. 

    Ο Πρόεδρος του Eλληνικού Οργανισμού Τουρισμού κ. Χαράλαμπος Καρίμαλης κατά την επίσημη παρουσίαση του προγράμματος τόνισε πως: «Από το 2015 και μετά, ξεκίνησε για πρώτη φορά να σχεδιάζεται και να υλοποιείται από το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, μια συνολική εθνική στρατηγική, τόσο σε επίπεδο δράσεων όσο και σε επίπεδο επικοινωνίας και μάρκετινγκ» για τη «χρονική διεύρυνση της τουριστικής σεζόν, με απώτερο στόχο τις 365 μέρες το χρόνο», χαρακτήρισε την ενέργεια «Unseen Greece» ως «out of the box concept» που έρχεται με τη δύναμη της τεχνολογίας HUAWEI να «διευρύνει κατά… 365, και όχι μόνο 360, μοίρες την οπτική του διεθνούς κοινού για τη χώρα μας».

    Επίσης, στάθηκε ιδιαίτερα στην δυναμική των instagrammers, σημειώνοντας ότι τα αυθεντικά βιωματικά ταξίδια αποτελούν την κυρίαρχη τάση στην διεθνή τουριστική αγορά, γεγονός που ενίσχυσε την πίστη τόσο του Υπουργείου Τουρισμού όσο και του ΕΟΤ στο συγκεκριμένο project, το οποίο όπως υπογράμμισε «μπορεί να αποτελέσει ιδανικό πρεσβευτή της εθνικής τουριστικής στρατηγικής».

    Το Andro μίλησε με τον φωτογράφο Άρη Κατσιγιάννη, ο οποίος ήταν ένας από τους 20 instagramers που πήραν μέρος στο project. Για την εμπειρία που αποκόμισε είχε να πει μόνο θετικά λόγια: «Eίμαι πραγματικά περήφανος που συμμετείχα σε ένα project για την ανάδειξη της Ελλάδας στο εξωτερικό! Είναι σίγουρα τιμή μου που η δική μου ματιά, μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης, αλλά και μέσο ανάδειξης της κρυμμένης ομορφιάς των Ζαγοροχωριών. Ήταν μια εμπειρία που μου χάρισε το επάγγελμα μου αυτό του φωτογράφου που τόσο αγαπώ και αυτό με έκανε διπλά περήφανο».

    Η επιλογή της περιοχής ήταν δική του κι όπως εξήγησε: «Ο προορισμός αποτέλεσε δική μου επιλογή, καθώς λατρεύω τα Ζαγοροχώρια και πάντα ανακαλύπτω και κάτι διαφορετικό! Πραγματικά η Ελλάδα έχει αναρίθμητους χειμερινούς προορισμούς που δεν τους ξέρουν και δεν τους φαντάζονται οι ξένοι. Τα χρώματα του φθινοπώρου, η όλη αίσθηση των τοπίων ήταν μοναδική, χαρίζοντάς στον φακό μου υπέροχες φωτογραφίες. Τα Ζαγοροχώρια όλες τις εποχές είναι μαγικά».

    Ο Άρης Κατσιγιάννης συμφωνεί πως το Unseen Greece αντιμετωπίζει την τουριστική προώθηση της Ελλάδα με εντελώς σύγχρονο τρόπο. Λέει συγκεκριμένα: «Η στρατηγική προώθησης και επικοινωνίας της Ελλάδας, τα τελευταία χρόνια, φαίνεται να βρίσκεται σε καλό δρόμο, αλλά νομίζω ότι πρέπει να… φύγουμε από τα κλισέ! Η Ελλάδα είναι παγκόσμια γνωστή για το καλοκαίρι της, αλλά όμως υπάρχει τόση κρυμμένη ομορφιά που πρέπει να αναδειχθεί! Ναι το πιστεύω πρέπει να φύγουμε από τις κλισέ καλοκαιρινές εικόνες, και το project “Unseen Greece” αποτελεί το ιδανικό όχημα του να ταξιδέψει προς τα έξω μια άλλη Ελλάδα, ως ιδανικός προορισμός για όλο το χρόνο».

    Η φωτογραφία της instagramer Lia Pavlopoulou στη Μάνη.

    Αν ανακάλυψε μια άλλη Ελλάδα; Το σίγουρο είναι ότι όλες οι πλευρές της χώρας αξίζουν. Ειδικά οι αθέατες. Λέει επ’ αυτού: «Δεν θα έλεγα ανακάλυψα ακριβώς, αλλά ναι ήρθα αντιμέτωπος με πολύ διαφορετικές εικόνες από αυτές που έχω συνηθίσει ως κάτοικος της Αθήνας. Πλησιάζει κανείς τα Ζαγοροχώρια και ανακαλύπτει την τόση ομορφιά αυτής της χώρας και πόσο αρμονικά συνυπάρχουν όλα στο τοπίο. Αξίζει αυτή η πλευρά της Ελλάδας να προβληθεί!».

     

    Διαβάστε ακόμα: Το Four Seasons στον «Αστέρα» ανοίγει σε τρεις μήνες. Δείτε πώς θα είναι.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top