Μέσω του προγράμματος Learning for Life είναι δυνατό να καταπολεμηθεί ένα μέρος της ανεργίας που πλήττει τους νέους.

    Οι ευκαιρίες, σε αντίθεση με τα λεφτά, υπάρχουν. Ναι, δεν είναι άπλετες. Πώς θα μπορούσε άλλωστε από τη στιγμή που η Ελλάδα βιώνει μια μακρόχρονη διαδικασία απογαλακτισμού από τις «κακές» συνήθειες του παρελθόντος και προσπαθεί να δημιουργήσει μια νέα κανονικότητα.

    Ακόμη κι έτσι, όμως, παρά το βάρος της ανεργίας που πλήττει κυρίως τους νέους, την πλέον παραγωγική ομάδα της κοινωνίας, οι ευκαιρίες να ξεφύγει κανείς από τη στενωπό της ανεργίας δεν έχουν εξαφανιστεί από τη χώρα μας. Και ίσως αυτή να είναι μια νότα ελπίδας για τη μη περιθωριοποιήση ανθρώπων που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να προσφέρουν στους εαυτούς τους, αλλά και να είναι ουσιαστικά γρανάζια στην οικονομική μηχανή.

    Το παράδοξο της Ελλάδας: οι περισσότερες ευκαιρίες δεν έρχονται από μια οργανωμένη προσπάθεια του κράτους (τη εξαιρέσει των αθρόων προσλήψεων στο Δημόσιο που αντί να λύνουν προβλήματα τα μεγεθύνουν), αλλά από φωτεινές εξαιρέσεις ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Για να αποδειχθεί στην πράξη ότι ο Ιδιωτικός Τομέας που έχει πολλάκις δαιμονοποιηθεί στην πατρίδα μας, αρκετές φορές είναι ο μοναδικός φορέας ελπίδας.

    Το πρόγραμμα εντάσσεται οργανικά στα υπόλοιπα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Diageo και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων.

    Η σύμπραξη της εταιρείας Diageo με την Ανθρωπιστική Οργάνωση «PRAKSIS», υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων δείχνει το δρόμο της κοινωνικής ευθύνης, αλλά και της οραματικής σχέσης που πρέπει να έχουν οι εταιρείες όχι μόνο τους δυνητικούς πελάτες τους, αλλά με τα μέλη του κοινωνικού συνόλου που βρίσκονται -αναγκαστικά κι όχι από δική τους απόφαση- εκτός των τειχών.

    Το πρόγραμμα έχει φέρει καρπούς στο Περού και την Κολομβία, αλλά και σε συνολικά 40 χώρες.

    Οι τρεις φορείς, ο καθένας από την πλευρά του, αλλά και από κοινού, αποφάσισαν να υλοποιήσουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα την πρωτοβουλία που φέρει τον χαρακτηριστικό τίτλο «Learning for Life. O στόχος είναι συγκεκριμένος: να βοηθήσει τους νέους να ενταχθούν στην αγορά εργασίας και συγκεκριμένα στους κλάδους Τουρισμού και Ψυχαγωγίας, μέσω της εκπαίδευσης και της ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους.

    Το πρόγραμμα εντάσσεται οργανικά στα υπόλοιπα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Diageo και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων. Δεν είναι τυχαία η επιλογή του χώρου στον οποίο μπορούν να απορροφηθούν οι νέοι στο μέλλον, καθώς η Diageo είναι η κορυφαία εταιρεία premium αλκοολούχων ποτών στον κόσμο. Επομένως, οι άνθρωποί της γνωρίζουν απόλυτα τις ανάγκες του χώρου, αλλά και τις δυνατότητες εργασιακής ευελιξίας.

    Επί του πρακτέου: το πρόγραμμα Learning for Life ξεκίνησε πιλοτικά στις 18 Φεβρουαρίου και θα έχει διάρκεια επτά εβδομάδων. Απευθύνεται σε νέους ηλικίας 18-35 ετών που ανήκουν σε εργασιακά ευάλωτες ομάδες και περιλαμβάνει δύο στάδια: βασική εκπαίδευση (διάρκειας 3 εβδομάδων) και πρακτική άσκηση (διάρκειας 4 εβδομάδων).

    Οι εθελοντές του προγράμματος Learning for Life.

    Στο πρώτο στάδιο, οι 18 μαθητευόμενοι συμμετέχουν σε δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει την παροχή εξειδικευμένων γνώσεων από επαγγελματίες barista, bartenders, ειδικούς στο κρασί και την μπίρα, καθώς και σεμινάρια για την ενδυνάμωση της προσωπικότητας και των διαπροσωπικών τους ικανοτήτων (life skills). Στο δεύτερο στάδιο, παρέχεται στους συμμετέχοντες πρακτική άσκηση με απώτερο στόχο την ομαλή ενσωμάτωσή τους
    στην αγορά εργασίας και τη δημιουργία μελλοντικών ευκαιριών απασχόλησης.

    Το Learning for Life είναι πρόγραμμα δοκιμασμένο και έχει δώσει καρπούς σε χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής.

    Θα ήταν, ωστόσο, άνευ νοήματος αν οι μαθητευόμενοι έμεναν μόνο στα… θρανία και δεν εξασκούνταν πίσω από την μπάρα. Κάπως έτσι, η βασική τους εκπαίδευση θα γίνει σε πραγματικό χρόνο και χώρο. Ήτοι: στο Bar Academy, το οποίο συνεργάζεται γι’ αυτό το λόγο με την Diageo.  Άλλωστε, το Bar Academy είναι καθιερωμένο κέντρο δια βίου μάθησης, που εξειδικεύεται στην εκπαίδευση bartenders.

    Παράλληλα, η «Ολυμπιακή Ζυθοποιία» και το «Κτήμα Κοκοτού» θα προσφέρουν στους συμμετέχοντες γνώσεις και βιωματική εκπαίδευση σε θέματα μπίρας και κρασιού, αντίστοιχα, ενώ το τελευταίο στάδιο του προγράμματος, η πρακτική άσκηση, θα πραγματοποιηθεί χάρη στη συνεργασία των επιχειρήσεωνΌμιλος Momentum, Zambri, Lagonissi Grand Resort και GRECOTEL, οι οποίοι θα παράσχουν εργασιακή ευκαιρία στους αποφοίτους.

    Αίφνης, η έννοια του εργασιακού αποκλεισμού για κάποιους ανθρώπους παύει να είναι δεσμευτική. Το Learning for Life είναι πρόγραμμα δοκιμασμένο και έχει δώσει καρπούς σε χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής, όπου, επίσης, η ανεργία είναι μια σκληρή καθημερινότητα. Κατέχει, δε, σημαντική θέση στις δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της DIAGEO.

    Η Πηνελόπη Κούρκαφα, Γενική Διευθύντρια, DIAGEO Ελλάδας και Ιταλίας στην εκδήλωση για την επίσημη ανακοίνωση του προγράμματος Learning for Life.

    Ξεκίνησε να αναπτύσσεται το 2008 και πλέον έχει αναπτυχθεί σε πάνω από 40 χώρες. Πάνω από 90 τέτοια προγράμματα έχουν πραγματοποιηθεί παγκοσμίως με πάνω από 160.000 νέους να έχουν εκπαιδευτεί μέσω της πρωτοβουλίας. Αυτό που κάνει (σ.σ.: αυτός είναι και ο στόχος της DIAGEO) είναι να ανοίξει την πόρτα σε ανθρώπους που υπό άλλες συνθήκες θα τις έβλεπαν όλες κλειστές.

    Η εμπειρία και η υπευθυνότητα της DIAGEO στο χώρο των αλκοολούχων ποτών σε συνδυασμό με το έργο που έχει επιδείξει ως τώρα η Ανθρωπιστική Οργάνωση PRAKSIS (έχει κύριο στόχο το σχεδιασμό, εφαρμογή και υλοποίηση προγραμμάτων ανθρωπιστικής και ιατρικής δράσης), καθιστούν το εγχείρημα κάτι παραπάνω από σίγουρο για επιτυχή έκβαση.

    Προφανώς δεν το σκεφτόμαστε όταν πηγαίνουμε σε κάποιο μπαρ να διασκεδάσουμε, ωστόσο, στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών στη χώρα μας, υπάρχουν πάνω από 31 χιλιάδες θέσεις εργασίας. Οι επιχειρήσεις που ασχολούνται σε όλο το φάσμα του κλάδου είναι πάνω από 14 χιλιάδες, ενώ η συνεισφορά στο ΑΕΠ της χώρας αγγίζει τα 1,5 δισ. ευρώ (το 2016). Όλα τούτα δείχνουν πως ευκαιρίες υπάρχουν και μάλιστα σε έναν χώρο που έχει σημαίνουσα θέση στην εθνική Οικονομία.

     

    Διαβάστε ακόμα: Ήρθε η εποχή των φιλελεύθερων διαφημίσεων.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top