DSC_6671

    Στα 30 του χρόνια, ο Γιάννης Τρίγκας έχει βάλει στόχο να φτάσει όσο πιο ψηλά μπορεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Ιταλίας τον επόμενη μήνα.

    Είναι 30 ετών, ορκισμένος αναβάτης enduro και μένει μεταξύ Τρικάλων και Αθήνας. Αυτό βέβαια το χειμώνα, καθώς το καλοκαίρι θα τον βρεις στο οικογενειακό εστιατόριό τους «Κοχύλι» στη Σκιάθο. Mε σύμμαχο τη μεγάλη του αγάπη, την τετράχρονη μοτοσικλέτα του Beta RR 390, και τον μηχανικό τον Κώστα Χαχάγια, έχει βαλθεί να σκαρφαλώνει στα βάθρα, οδηγώντας αυτήν τη στιγμή τη Γενική Κατάταξη του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro.

    Στα πλάνα του Γιάννη Τρίγκα για το 2016 είναι και η συμμετοχή σε διεθνείς αγώνες, με στόχο την προσωπική του βελτίωση και τη «συλλογή» εμπειριών από τους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Και για να μην το ξεχάσουμε: αγαπάει να μισεί τον ομόσταβλό του και αδερφό του Νάσο.

    Τι είναι το enduro; Τι διαφορά έχει από το motocross;
    Οδηγώ τα πάντα στο χώμα, γιατί μου αρέσει η αίσθηση! Το motocross περιορίζεται μέσα σε μια πίστα που προσπαθείς να είσαι όλο και πιο γρήγορος για 30 λεπτά, ενώ το enduro είναι ένας μαραθώνιος 8 ωρών 200+ χιλιομέτρων σε άγνωστη διαδρομή, όπου πολλές φορές χρειάζεται πλοήγηση. Αυτό και μόνο κάθε φορά είναι κάτι καινούργιο, είναι μια πρόκληση στο άγνωστο.

    DSC_6809

    «Ο πατέρας μας πάντα είχε μηχανές. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, πήγαινα στο γκαράζ και πειραματιζόμουν με αυτές».

    Πότε και πώς ξεκίνησες;
    Ο πατέρας μας πάντα είχε μηχανές. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, πήγαινα στο γκαράζ και πειραματιζόμουν με αυτές, τις παίρναμε και φεύγαμε. Βέβαια, είμαι τυχερός που μεγάλωσα στα Τρίκαλα και όλο αυτό δεν ήταν τόσο επικίνδυνο. Αγώνες άρχισα στα 17 μου. Αυτό μου άρεσε, αυτό ήθελα να κάνω, αυτό κάνω! Πιστεύω ότι ο αθλητισμός, ό,τι και να σημαίνει αυτό για τον καθένα, μας κάνει καλύτερους ανθρώπους. Τα παιδιά σήμερα χρειάζονται αυτήν την εκτόνωση.

    Περίγραψέ μας μια συνηθισμένη μέρα σου σε περίοδο προετοιμασίας.
    Η καλή προετοιμασία είναι τα πάντα, είναι τα θεμέλια για την αγωνιστική χρόνια και τους στόχους που βάζει κάθε αθλητής. Πρωινό ξύπνημα και προπόνηση, αναλόγως τι έχει το πρόγραμμα, ποδήλατο, τρέξιμο ή μηχανάκι! Και φυσικά νωρίς στο κρεβάτι, η σωστή αποκατάσταση είναι από τα σημαντικότερα που πρέπει κάποιος να προσέχει.

    Προσέχω πολύ τη διατροφή μου, γιατί δεν επιτρέπεται να βάλω καθόλου επιπλέον κιλά! Είμαι 1,93 και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Είμαι βαρύς έτσι κι αλλιώς, όποτε δεν με παίρνει.

    Περίγραψέ μας μια μέρα σου σε αγώνα.
    Αφύπνιση στις 7. Εκεί λες «πού πάω τώρα… Αλλά μόλις βάλεις το κράνος σου αλλάζουν όλα, ξέρεις πού είσαι και γιατί! Πρέπει να δώσεις τον καλύτερό σου εαυτό και να αποζημιώσεις πρώτα εσένα και μετά τους ανθρώπους που είναι από πίσω! Πολλές φορές υπάρχει πολλή πίεση και άγχος που πρέπει να διαχειριστείς, άλλες φορές όλα πάνε καλά και σου βγαίνει η οδήγηση. Αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Εκεί φαίνεται ποιος είσαι… στις «κακές μέρες»!

    Ποιον αναβάτη enduro θαυμάζεις περισσότερο;
    Τον Davit Knight! Βετεράνος πλέον. Αυθόρμητος και ασυμβίβαστος. Έχει κερδίσει τα πάντα από Enduro, Gncc, extreme και, το βασικότερο, το έκανε με στυλ.

    Πώς προπονείσαι;
    Οδήγηση, οδήγηση, οδήγηση! Πρέπει να νιώσεις το μηχανάκι ότι είναι ένα κομμάτι του εαυτού σου, να είσαι άνετα μαζί του, δουλεύοντας τεχνικές ξανά και ξανά. Και κάνοντας motocross, για να έχεις καλύτερη φυσική κατάσταση πάνω σε αυτό! Όσο πιο πολύ δουλεύεις τόσο καλύτερος θα γίνεσαι, δεν υπάρχει μυστικό! Κάνω πολύ ποδήλατο για αερόβια άσκηση, αλλά και γιατί μου αρέσει πολύ. Με το γυμναστήριο δυστυχώς δεν έχω καλή σχέση, αν και είναι αναγκαίο. Προπονούμαι με τον αδερφό μου τον Νάσο και έτσι βλέπουμε σε τι κατάσταση είμαστε, πιέζοντας ο ένας τον άλλον. Μετά πρέπει να περάσεις λίγες ώρες στο γκαράζ με τον μηχανικό σου, συντηρώντας ή βελτιώνοντας το μηχανάκι. Είναι σημαντικό να ξέρεις πως λειτουργεί η μοτοσικλέτα, αυτό σε βοηθάει.


    Διαβάστε ακόμα – Δημήτρης Κεραμιδάς: Έτσι όργωσε με τον πίσω του τροχό κάθε γωνιά του πλανήτη


    Πώς είναι η διατροφή σου; Πίνεις; Ξενυχτάς;
    Προσέχω πολύ τη διατροφή μου, γιατί δεν επιτρέπεται να βάλω καθόλου επιπλέον κιλά! Είμαι 1,93 και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Είμαι βαρύς έτσι κι αλλιώς, όποτε δεν με παίρνει. Ωστόσο, μετά από αγώνα έχεις και καλή δικαιολογία. 8 ώρες τρέχουμε, δεν θα φάμε; Όσο για ξενύχτι και ποτό δεν το κάνω συχνά, αλλά να, με παρασέρνουν κι εμένα. Ξέρεις τώρα…

    Ανήκεις στη Beta Chachagias Team – αυτό σε βοηθάει αθλητικά;
    Η Beta Chachagias Racing αδιαμφισβήτητα είναι η καλύτερη ομάδα που έχει υπάρξει ποτέ στην Ελλάδα. Κάθε αθλητής θα ήθελε να είναι κάτω από την τέντα της. Αυτή τη στιγμή έχει πέντε αθλητές, πράγμα πολύ δύσκολο οικονομικά. Και από πίσω δουλεύουν κι άλλοι τόσοι, για να οργανωθεί όλο αυτό. Προσωπικά, ό,τι πρόβλημα έχω με ακούνε και βρίσκουμε μαζί λύσεις. Και αυτό είναι το σημαντικότερο.

    DSC_6773

    «Η Beta Chachagias Racing αδιαμφισβήτητα είναι η καλύτερη ομάδα που έχει υπάρξει ποτέ στην Ελλάδα. Κάθε αθλητής θα ήθελε να είναι κάτω από την τέντα της».

    Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη στιγμή που είχες ποτέ κατά τη διάρκεια ενός αγώνα σου;
    Καλύτερη στιγμή ήταν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Βέλγιο, όπου ξεπέρασα τον εαυτό μου και πέρασα πάνω από έναν τοίχο 2,5 μέτρων στην extreme ειδική… Είχα επιλέξει την εναλλακτική, αλλά μόλις έφτασα στο σημείο είπα «δεν ήρθα ώς εδώ για να μην ανέβω»! Κακιά στιγμή είναι σίγουρα ένας τραυματισμός, που συνήθως πονάει και λίγο.

    Είναι ακριβό σπορ το endurο;
    Για κάποιον χομπίστα όχι. Δεν αγοράζεις κάθε μέρα μοτοσικλέτα και εξοπλισμό. Από εκεί και πέρα, θες κάθε χρόνο 2-3 ζευγάρια λάστιχα και κάποια συντήρηση ανάλογα με τη χρήση. €1.000 με €1.500 και είσαι έτοιμος. Για μηχανοκίνητο σπορ νομίζω είναι λίγα! Αγωνιστικά είναι διαφορετικά τα μεγέθη.

    Πόσα (και τι) μηχανάκια έχεις;
    Εκτός τον αγωνιστικών μου, έχω μια Moto Guzzi v65 του 76 (δηλαδή τσακωνόμαστε με τον αδερφό μου το Νάσο για το ποιανού είναι) και ένα Honda c50, με λίγα λόγια το κλασικό παπί! Τεχνολογία θέλουμε στους αγώνες μόνο. Για βόλτα, μου αρέσουν οι παλιές μοτοσικλέτες, έχουν χαρακτήρα.

    Είναι πολλά αυτά που πρέπει να προσέξεις. Παίρνεις αποφάσεις σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Πνευματικά πρέπει να είσαι ξεκούραστος και συγκεντρωμένος, καθώς ένα μόνο λάθος σου στοιχίζει τον αγώνα.

    Είδαμε ότι ξέρεις να αλλάζεις λάστιχο. Σε πόση ώρα το καταφέρνεις;
    Αν βρω τα σκούρα, ξέρω ότι θα βρω δουλειά σε βουλκανιζατέρ! Ο κανονισμός των αγώνων είναι στο service τα λάστιχα να τα αλλάζει ο οδηγός, όποτε έχουμε προπονηθεί για τη διαδικασία αλλαγής σε κάτι λιγότερο από 8 λεπτά και τα δύο ελαστικά.

    Έχει περισσότερο σωματική ή πνευματική καταπόνηση; Είναι συχνοί οι τραυματισμοί;
    Και τα δύο! Είναι πολλά αυτά που πρέπει να προσέξεις. Παίρνεις αποφάσεις μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, από το πού θα πατήσει ο τροχός σου μέχρι το πού είναι το καλύτερο πέρασμα και το χρονόμετρο γράφει. Πνευματικά πρέπει να είσαι ξεκούραστος και συγκεντρωμένος, καθώς ένα μόνο λάθος σου στοιχίζει τον αγώνα. Ο τραυματισμός είναι ένας λάθος χειρισμός που έκανες πριν από λίγο, είναι το αποτέλεσμα! Αν δεν έχεις φυσική κατάσταση και δεν υπάρχει διαύγεια, τότε τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα.

    Ποιο είναι το ωραιότερο ταξίδι που έχεις κάνει ποτέ με αφορμή το enduro;
    Νομίζω τον Οκτώβριο που μας πέρασε. Κάπου στα νότια Πυρηναία. Τα τοπία ήταν μαγικά… Αλλά παίζει ρόλο και η ψυχολογία του ταξιδιού και η παρέα.

    Ποιο είναι το αγαπημένο σου σημείο στην Ελλάδα για enduro;
    Τα Τρίκαλα δεν τα αλλάζω με τίποτα, έχουν τα πάντα! Μου αρέσει πολύ και το Λουτράκι, όπου πάμε με την ομάδα για προετοιμασία το χειμώνα. Συνδυάζει βουνό και θάλασσα μέσα σε λίγα μέτρα.

    Το enduro είναι περισσότερο αγωνιστικό ή παρεΐστικο σπορ;
    Είναι και τα δύο! Μπορείς να βγεις με φίλους στο βουνό και να διασκεδάσεις! Δεν είναι το ίδιο όμως όταν πας σε αγώνα να κερδίσεις, έχεις άλλα συναισθήματα, πολύ δυνατά.

    DSC_6611

    «Η αγαπημένη μου πόλη για enduro είναι τα Τρίκαλα. Δεν τα αλλάζω με τίποτα, έχουν τα πάντα».

    Ποια είναι η ιδανική εποχή για enduro; Οι ιδανικότερες καιρικές συνθήκες;
    Στην Ελλάδα, μπορείς να κάνεις όλο το χρόνο, μας το επιτρέπει το κλίμα! Και δεν έχουμε περιορισμούς ακόμα, για παράδειγμα απαγορευμένες περιοχές όπως είναι στην Ευρώπη. Και δεν ισχύει μόνο για το enduro, αλλά για όλα τα σπορ βουνού. Καλό είναι να σεβόμαστε αυτό που έχουμε, τη φύση.

    Πώς σε φαντάζεσαι στα 40άντα σου; Θα έχεις οικογένεια;
    Στα 40; Ακόμα είμαι 30, βλέπουμε μέχρι τότε. Αν και δεν το κρύβω πως δέχομαι προτάσεις τη μία μετά την άλλη. Χαμός, δεν καταλαβαίνει; Άσε που οικογένεια έχουμε, είπαμε #betachachagias!

    Θέλω να ξεκινήσω αύριο enduro, τι πρέπει να ξέρω, να προσέξω;
    Καλό είναι να απευθυνθείς σε κάποιος που θα σε καθοδηγήσουν στο τι μοτοσικλέτα να πάρεις και τι εξοπλισμό θα χρειαστείς. Beta-chachagias racing team είναι η σελίδα μας στο Facebook και μπορείς να πάρεις απαντήσεις σε διάφορες απορίες και εννοείται να μας στείλεις μήνυμα για να σε βοηθήσουμε στη σωστή επιλογή.

    Ποιος είναι ο επόμενος στόχος σου;
    Σε ένα μήνα, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην Ιταλία. Είναι παραδοσιακά ένας από τους πιο δύσκολους γύρους του πρωταθλήματος και ανυπομονώ να βρεθώ ανάμεσα στους καλύτερους αθλητές του κόσμου.

     

    Διαβάστε ακόμα: Ο Νικόλας Πλυτάς είναι ένας ακούραστος master της σανίδας

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top