4.Στο Grand Col Ferret 2.537m

Στο Grand Col Ferret, στα 2537μ. Από αριστερά: Περικλής Κουμπούρης, Δημήτρης Τσιόβουλος, Νίκος Ροδίτης.

To 2014, βλέποντας το βίντεο μιας εταιρείας ποδηλάτων, ένας αθλητής της οποίας είχε σχεδιάσει να κάνει το γύρο του Λευκού Όρους ΤΜΒ, γοητεύτηκα τόσο από την ομορφιά του τοπίου, τη δυσκολία του τερέν και τα πολλά μονοπάτια με τις μεγάλες υψομετρικές διαφορές, που στο μυαλό μου γεννήθηκε ένας στόχος. Έδειξα το βίντεο και μίλησα για αυτόν στους φίλους ποδηλάτες Περικλή Κουμπούρη και Δημήτρη Τσιόβουλο. Τον μοιράστηκαν μαζί μου με ενθουσιασμό.

Στις 4 Αυγούστου 2015 φορτώσαμε τα ποδήλατά μας στο αμάξι και ξεκινήσαμε το ταξίδι προς το Chamonix. Φτάνοντας, αφού ξεκουραστήκαμε μια μέρα και πήραμε πληροφορίες από το γραφείο οδηγών, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από το Chamonix προς την Ελβετία, δηλαδή δεξιόστροφα. Ο κύριος λόγος που πήραμε αυτήν την απόφαση ήταν το ότι θα καλύπταμε το δύσκολο κομμάτι της διαδρομής τις δυο πρώτες μέρες.

Η μετεωρολογική πρόβλεψη έδινε τέσσερις μέρες καλού καιρού σε όλο το εύρος της διαδρομής, οπότε τη σχεδιάσαμε με τέτοιο τρόπο ώστε να κινηθούμε με μικρότερο φορτίο, διανύοντας μεγαλύτερη απόσταση καθημερινά.

2.Κατεβαίνοντας προς την κοιλάδα του Trient

Κατεβαίνοντας, κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας, από το col de Balme προς την κοιλάδα του Trient.

Ημέρα 1η (49 km / AD: +3.650/-3.250)

Ξεκινώντας από τον κεντρικό δρόμο του Chamonix κινηθήκαμε βόρεια, ανηφορίζοντας προς το Refuge de Bellachat, στα 2.152 μ., και με μεγάλα ανεβοκατεβάσματα κατευθυνθήκαμε προς το Col du Brevent, στα 2.368 μ. Από τα πρώτα χιλιόμετρα η διαδρομή μάς είχε δείξει τις ομορφιές, αλλά και τις δυσκολίες της.

Κατευθυνόμενοι προς το χωριό Le Tour, στα 1.470 μ., πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη ανάβαση προς το Col de Balme, στα 2.200 μ. και, εν συνεχεία, κατηφορίσαμε σε ένα υπέροχο –καλοδιατηρημένο και τεχνικά δύσκολο– μονοπάτι, καταλήγοντας στην κοιλάδα του Trient.

5.Διανυκτέρευση με αρκετή υγρασία στο Champex-Lac

Διανυκτέρευση –με αρκετή υγρασία– στο Champex-Lac.

Ακολούθησε η ανάβαση στο Col de la Forclaz (1.528 μ.), φυσικό σύνορο Γαλλίας-Ελβετίας, όπου κάναμε μια μικρή στάση στο αναψυκτήριο, αφού είχε ήδη μεσημεριάσει. Μπροστά μας είχαμε μια δύσκολη ανάβαση για τα επόμενα 5 χλμ.

Από τα πρώτα ήδη μέτρα, το μονοπάτι άρχισε να γίνεται δύσβατο και με αρκετά μεγάλη κλίση. Τα ποδήλατα επ’ ώμου και καθυστέρηση δυο ώρες από το πρόγραμμά μας. Τελικός προορισμός της πρώτης μέρας το Champex-Lac, στις 9 το βράδυ. Διανυκτέρευση με αρκετή υγρασία στην ύπαιθρο, αφού δεν υπήρχε τίποτε ανοιχτό για διαμονή εκείνη την ώρα.

9.Σε ένα από τα πολλά ρέματα της διαδρομής

Ο Νίκος Ροδίτης σε ένα από τα πολλά ρέματα της διαδρομής.

Στην επόμενη σελίδα: Κατηφοριές, τραβέρσες και ομορφιές εκπληκτικές