ΤεχνοΔοχεία: έτσι η τεχνολογία γίνεται παιχνίδι σε ένα πολυπολιτισμικό σχολείο στον Ταύρο

    Δεν χρειάζονται πολλά πράγματα για να δεχθούν τα μικρά παιδιά τη γνώση με τη χαρά του παιχνιδιού. Τα ΤεχνοΔοχεία είναι ένα πρωτότυπο και διασκεδαστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έφερε τους μαθητές κοντά στις επιστήμες και τις τέχνες. Η ομάδα TΑVROS το εφάρμοσε στο 2ο Δημοτικό Ταύρου και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό.

     

    Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΤεχνοΔοχεία μετατρέπει τη γνώση σε ουσιαστικό παιχνίδι (Με την ευγενική παραχώρηση locus athens / TAVROS, φωτό Δημήτρης Παρθύμος).

    Έξι ώρες επί πέντε ημέρες. Σκυμμένα σε ένα θρανίο να προσπαθούν να ξεκλειδώσουν πράγματα άγνωστα με έναν τρόπο που ελάχιστα έχει αλλάξει όλα αυτά τα χρόνια. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι ολότελα εστιασμένο στη θεωρία και ελάχιστα -έως καθόλου- στην πραγματική διάσταση μετάδοσης της γνώσης. Απουσιάζει, δε, η έννοια του παιχνιδιού στη μάθηση.

    Οταν, όμως, συμβαίνει τα παιδιά του Δημοτικού να έρθουν σε επαφή με εξειδικευμένα πεδία γνώσης -που υπό άλλες συνθήκες θα δυσκολεύονταν να τα προσεγγίσουν- με έναν εναλλακτικό τρόπο, τότε το αποτέλεσμα είναι εξόχως δημιουργικό. Τα παιδιά του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ταύρου για δύο περίπου μήνες (Οκτώβριος-Νοέμβριος 2019) ήρθαν σε επαφή με την ομάδα Tavros (επιμελήτριες – συνιδρύτριες οι Μαρία-Θάλεια Καρρά και Όλγα Χατζιδάκη) και κάπως έτσι εφαρμόστηκε στην πράξη το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΤεχνοΔοχεία».

    Κάπως έτσι τα παιδιά πέρασαν από τη θεωρία στην πράξη (Με την ευγενική παραχώρηση locus athens / TAVROS, φωτό Δημήτρης Παρθύμος).

    Τα ΤεχνοΔοχεία είναι ένα πρωτότυπο και διασκεδαστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σχεδίασε η ομάδα Tavros (μέρος του δημόσιου προγράμματος του TAVROS που επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και το OUTSET Contemporary Art Fund, Greece) για τους μαθητές του 2ου Δημοτικού Ταύρου με συνεργάτες εικαστικούς, μουσικούς, περφόρμερ, αρχιτέκτονες στο πλαίσιο της δράσης μας στην περιοχή του Ταύρου.

    Η κεντρική λογική του προγράμματος ήταν να βρουν την ευκαιρία τα παιδιά να έχουν πρόσβαση σε «έξυπνες» τεχνολογίες και εφαρμογές, αλλά όχι μέσω θεωρίας κάτι τους αφαιρεί τη δυνατότητα να κατανοήσουν τα υλικά και την πρακτική διάστασή των επιστημών.

    Αυτό το εναλλακτικό μοντέλο εκπαίδευσης έρχεται πιο κοντά στην τεχνολογία, στην τέχνη και στην τεχνική με στόχο τα παιδιά να αντλούν δημιουργικότητα από κάθε νέα γνώση – αναλογική, ψηφιακή, ακόμα και παραδοσιακή. Κάπως έτσι τα παιδιά οικειοποιήθηκαν ένα ευρύ πεδίο ερεθισμάτων και γνώσεων από διαφορετικές επιστήμες και τεχνικές, προκειμένου να εξοικειωθούν με το φάσμα της σύγχρονης τέχνης.

    Ο διαδραστικός πίνακας ήταν αρωγός στην προσπάθεια (Με την ευγενική παραχώρηση locus athens / TAVROS, φωτό Δημήτρης Παρθύμος).

    Η Μαρία-Θάλεια Καρρά μας μετέφερε τη δική της εμπειρία: «Το στεγνό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στερείται καλλιτεχνικών προγραμμάτων. Εμείς κάναμε την πρόταση στο υπουργείο Παιδείας, την δέχθηκε και έτσι επιλέξαμε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου που είναι, πράγματι, ένα ωραίο σχολείο. Νομίζω πως η προσπάθειά μας να τα φέρουμε πιο κοντά στις επιστήμες και τις τέχνες έπιασε τόπο. Είδαμε τον ενθουσιασμό στα πρόσωπά τους και μακάρι να συμβεί κι άλλες φορές». Είναι χαρακτηριστικό πως σ’ αυτό το πρόγραμμα ήρθαν κοντά τα παιδιά από την Α’ Δημοτικού έως αυτά της ΣΤ’ Δημοτικού (κάθε τάξη σε διαφορετικά πεδία γνώσης).

    Η ώρα των πειραμάτων (Με την ευγενική παραχώρηση locus athens / TAVROS, φωτό Δημήτρης Παρθύμος).

    Από την μεριά της, η Μάρω Μιχαλακάκου, μέλος της ομάδας (οι λοιποί συνεργάτες του προγράμματος είναι οι: Γιάννης Αλεξάκης, Δάφνη Αρνέλλου, Athens Superscript (Τίνα Βαρδαλάχου, Βάσσια Λέκκα, Ναταλία Μπαζαίου, Μαριλένα Γεωργαντζή, Μιχάλης Μοσχούτης, Άννα Παγκάλου, Βασίλης Τζαβάρας και Ερατώ Τζαβάρα), μας είπε: «Τα παιδιά έμαθαν τους νόμους της Φυσικής και της Χημείας μέσω του βιώματος. Με τη βοήθεια πειραμάτων -ουσιαστικά ένα ντόμινο πειραμάτων- και με τη βοήθεια έργων τέχνης, κατανόησαν πλήρως τους νόμους της βαρύτητας, της κίνησης κλπ.

    Τα παιδιά δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους (Με την ευγενική παραχώρηση locus athens / TAVROS, φωτό Δημήτρης Παρθύμος).

     »Πραγματικά ενθουσιάστηκαν, ενώ τους δώσαμε τη δυνατότητα να κάνουν να πειράματα στο σπίτι τους, κάτι που τα εντυπωσίασε. Κάναμε ακόμη ένα εργαστήριο χαρακτικής και όλα τα παιδιά από κοινού δημιούργησαν ένα ημερολόγιο. Άρα, δεν μείναμε στη θεωρία κάτι που είναι εκ των πραγμάτων κουραστικό για τα παιδιά. Η συνεργασία με τους δασκάλους ήταν άριστη και μακάρι να υπάρξει κι άλλη ευκαιρία να κάνουμε κάτι αντίστοιχο».

     

    Διαβάστε ακόμα: Το Ladies Run στο Καταφύγιο Γυναικών Θυμάτων Βίας και Trafficking του ΕΚΚΑ.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close