Οι γυναίκες που σχεδιάζει είναι αληθινές.

    Πριν από 5 χρόνια, ένα έργο του Alex Varenne σε πλειστηριασμό που έγινε στο Ερωτικό Μουσείο του Παρισιού έπιασε τα 13.524 ευρώ, ήτοι 13 φορές πάνω από την αρχική εκτίμηση. Ένα παράσημο γι’ αυτόν τον ερωτομανή εστέτ που μπορεί βέβαια να μην απόλαυσε ποτέ την αναγνωρισιμότητα του συναδέλφου και φίλου του Milo Manara (τα δικά του κόμιξ είναι πολύ πιο trash) αλλά παραμένει ωστόσο ένας από τους πλέον αξιεκτίμητους εκπροσώπους του «καβλωμένου σχεδίου» κατά Ρολάν Μπαρτ.

    Με θυελλώδη ερωτική ζωή, ενθουσιώδης πρεσβευτής εκείνου του φερομονικού πάρτι που έλαβε χώρα τις δεκαετίες του ’70 και του ‘80, «ακριβώς πριν από το χάπι και ακριβώς πριν από το AIDS», κατάφερε να πεθάνει πέρυσι 19 Οκτωβρίου στο Παρίσι, στα 81 του χρόνια. 35 άλμπουμ μετά, και όχι εντελώς.

    Ο Αλέξ Βαρέν ποτέ δεν έπαιξε το ρόλο του διεστραμμένου σκατόγερου.

    Θεωρούσε πως το χρώμα είναι άχρηστο στα κόμιξ. Αυτός ήταν κι ο λόγος που δεν ζωγράφιζε μαύρες γυναίκες, παρότι έζησε πέντε χρόνια στη Μαρτινίκα.

    Ο Αλέξ Βαρέν ποτέ δεν έπαιξε το ρόλο του διεστραμμένου σκατόγερου. Μάλιστα, το 2016, είχε παρουσιάσει το άλμπουμ «Dolly Doll» και μια ωραιότατη σειρά από νέο-ποπ ζωγραφιές που επαναφέρουν όλους τους γραφιστικούς κώδικες της BD: σκίτσα σε τετραγωνάκια, γραμμική αφήγηση, συννεφάκια, πλακάτα χρώματα, όλα αυτά στην υπηρεσία μικροϊστοριών αιχμηρών όσο κι ένα ιαπωνέζικο χαϊκού.

    Ωστόσο, ανέκαθεν θεωρούσε πως το χρώμα είναι άχρηστο στα κόμιξ. Αυτός ήταν κι ο λόγος που δεν ζωγράφιζε μαύρες γυναίκες, παρότι έζησε πέντε χρόνια στη Μαρτινίκα. Κι άλλα δύο στην Ιαπωνία. Οι εκδόσεις Kodansha τον είχαν καλέσει για να κάνει ένα φρεσκαρισματάκι στα mangas τους του 1 εκατ. αντιτύπων έκαστο.

    Εικόνες γυναικών που είναι πανίσχυρες και σπερμοβόρες, που έκρυβαν στις ζαρτιέρες τους τα μεγάλα μυστικά του κόσμου.

    Όλα τούτα τον καθιέρωσαν οριστικά ως τον Roy Lichtenstein του κώλου και μετέφεραν σε μεγάλο σχήμα τον ειδωλολατρικό του έρωτα για τις γυναίκες. Εικόνες παντοδύναμες και σπερμοβόρες, που έκρυβαν στις ζαρτιέρες τους τα μεγάλα μυστικά του κόσμου.

    O έρωτάς του για τις γυναίκες ήταν ειδωλολατρικός.

    «Μόνο στους Ασιάτες μπορώ να δείξω πράγματα κάπως τολμηρά. Δεν έχουν αυτόν το νοσηρό και ένοχο τρόπο να βλέπουν το σεξ», έλεγε χαρακτηριστικά.

    Και οι γυναίκες που σχεδιάζει είναι όλες αληθινές. Έχουν ποζάρει για εκείνον. Τις βρίσκει, τις τραβάει φωτογραφίες -τουλάχιστον 500 τον αριθμό εκάστη. Ήθελε να παρακολουθεί την κινησιολογία τους, πώς καπνίζουν, πώς πίνουν… Η εξεύρεσή τους δεν αποτέλεσε ποτέ πρόβλημα.

    Από την αρχή θέλησε να απασφαλίσει τα λουκέτα του ιουδαιοχριστιανισμού και αγάπησε την ασιατική τέχνη.

    Γεννημένος στις 29 Αυγούστου του 1939 στη Λυόν, ακολούθησε σπουδές σχεδίου στη σχολή Claude Bernard του Παρισιού, για να γίνει μετά καθηγητής, κάνοντας τη χάρη στον πατέρα του. Απέκτησε τη φήμη του με τις αστείες όσο και «hard» εικονογραφήσεις του της δεκαετίας του ’80. Από την αρχή θέλησε να απασφαλίσει τα λουκέτα του ιουδαιοχριστιανισμού και αγάπησε την ασιατική τέχνη. Έλεγε: «Μόνο στους Ασιάτες μπορώ να δείξω πράγματα κάπως τολμηρά. Δεν έχουν αυτόν το νοσηρό και ένοχο τρόπο να βλέπουν το σεξ».

    Στην αρχή τα κόμιξ του πουλούσαν σαν ζεστά ψωμάκια στα πολυκαταστήματα και φιγουράριζαν στις προθήκες των βιβλιοπωλείων. Σήμερα, είναι γκετοποιημένα. Τα βρίσκεις μόνο στα ράφια των τμημάτων για ενήλικες.

    Yπήρξε στενός συγγενής του αδικοχαμένου Wolinski, γέννημα θρέμμα της εποχής του Charlie Mensuel (κατόπιν Hebdo) (Φωτογραφία: generationbd.com).

    Αυτός ο ηδονιστής, στενός συγγενής του λατρεμένου και αδικοχαμένου Wolinski, γέννημα θρέμμα της εποχής του Charlie Mensuel (κατόπιν Hebdo), δεν έκρυβε την αγανάκτησή του: «Ζούμε σε μια πουριτανική εποχή όπου η σεξουαλικότητα είναι κυρίως αυνανιστική, όπου περνάμε σκανδαλώδεις και υποκριτικούς νόμους για να τιμωρήσουμε τους πελάτες των πορνείων, όπου στο web υπάρχει υπερπροσφαρά για τους νέους σε πορνό βία, ενώ κατ’ εμέ η σεξουαλικότητα πρέπει να μαθαίνεται στα σχολεία».

    Θεωρούσε τον εαυτό του δαρβινιστή, δεν οδηγούσε κι αρνιόταν να προμηθευτεί κινητό τηλέφωνο. Θα ‘θελε νά ‘χει σπίτι του έναν όμορφο πίνακα του Καραβάτζιο ή ένα ωραίο γυμνό του Τισιανού.

     

    Διαβάστε ακόμα: Moebius – ο Ρεμπώ των κόμιξ.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top