Η γκέι αισθητική του Γουόρχολ δεν έγινε εύκολα δεκτή στην ομοφοβική εποχή του.

    Πολύ πριν γίνει ο «ιερέας» της Pop Art, ο Άντι Γουόρχολ είχε δημιουργήσει και παρουσιάσει μια σειρά από σαγηνευτικά σχέδια που γιόρταζαν την ανδρική ομορφιά. Πάνω από τριακόσια σχέδια, τα περισσότερα φτιαγμένα με μελάνι πάνω σε χαρτί, συναποτελούν το λεύκωμα «Andy Warhol Love, Sex & Desire: Σχέδια 1950-1962» που εξέδωσε ο εκδοτικός οίκος Taschen.

    Tα περισσότερα σχέδια απεικονίζουν νέους άντρες, πολλοί από αυτούς είναι γυμνοί, κάποιοι εξ αυτών είναι σεξουαλικά φορτισμένοι ή, τέλος πάντων, σε ιμερική κατάσταση. Αυτό που προκαλεί ενδιαφέρον είναι ότι σε κάποια σχέδια αυτοί οι άντρες είναι διακοσμημένοι με περίεργες μαύρες καρδιές ή με άλλα υπέροχης αισθητικής διακοσμητικά στοιχεία.

    Αρρενωπότητα, αλλά και χάρη.

    Ο Γουόρχολ παρατηρεί εντατικά τα μοντέλα του. Σαν να θέλει να εισχωρήσει μέσα στις μορφές τους, στις ερωτικές τους ιδιότητες και την ανεξέλεγκτη σεξουαλικότητά τους. Η παρατήρησή του είναι αρπαχτική, όπως και τα βλέμματα των περισσότερων αντρών. Υπάρχει μια ευαισθησία στην τραχύτητα τους και μια ευαίσθητη περηφάνεια στη θωριά τους.

    Ο Γουόρχολ σχεδίασε πάνω από χίλια σχέδια σε όλη τη ζωή του.

    Μέσα από τα σχέδιά του, ο Γουόρχολ μας φανερώνει μια ακόμη πτυχή του ταλέντου του και αναδεικνύει ακόμη περισσότερο το αίνιγμα που τον κυκλώνει ακόμη και σήμερα. Να σημειωθεί πως ο τρομερός Άντι ήταν ένας ονομαστός εικονογράφος διαφήμισης όταν δημιούργησε αυτές τις μελέτες πάνω στο αντρικό σώμα και τις εξέθεσε στην Πινακοθήκη Bodley στην Upper East Side της Νέας Υόρκης το 1956.

    Το αίνιγμα του καλλιτέχνη Γουόρχολ αναδεικνύονται ακόμη περισσότερο μ’ αυτά τα σχέδια.

    Θεωρούσε πως με αυτά τα σχέδια θα μπορούσε να εισέλθει πιο εύκολα στην καλλιτεχνική σκηνή της Νέας Υόρκης υποτιμώντας όμως την διαδεδομένη ομοφοβία εκείνης της εποχής. Συνολικά ο Γουόρχολ ζωγράφισε πάνω από χίλια κομψά και φαινομενικά αβίαστα σχέδια. Αν και δεν κατάφερε ποτέ να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα: να δει αυτά τα σχέδια τυπωμένα σε βιβλία ως μια μορφή μονογραφίας.

    Τα διακοσμητικά στοιχεία σε πολλά σχέδια είναι ιδιαιτέρως κομψά.

    Τούτο συμβαίνει τώρα με την παρούσα εκλεκτή έκδοση του οίκου Taschen που συγκεντρώνει τα σημαντικότερα από αυτά τα σχέδια που έρχονται στο φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά και επιλέχθηκαν από το Andy Warhol Foundation for the Visual Arts.

    Τα σκίτσα συνομιλούν με ποιήματα γνωστών ζωγράφων.

    Το εισαγωγικό σημείωμα ανήκει στον Michael Dayton Hermann εκ μέρους του Ιδρύματος, ενώ το δοκίμιο για τα έργα ανήκει στον βιογράφο του Γουόρχολ Blake Gopnik. Τέλος, στην έκδοση υπάρχει και η οπτική του κριτικού τέχνης Drew Zeiba. Τα σχέδια συνομιλούν με ποιήματα των James Baldwin, Thom Gunn, Harold Norse, Essex Hemphill και Allen Ginsberg δημιουργώντας στιγμές ενδοσκόπησης, οι οποίες επεκτείνονται στα θέματα και τις διαθέσεις που παρουσιάζονται στα σχέδια.

    Eίναι φανερή η αποστασιοποίηση του ηδονοβλεψία στον τρόπο που σχεδιάζει ο Άντι Γουόρχολ.

    Τα σχέδια του Γουόρχολ έχουν κάτι από τα αντίστοιχα σκίτσα του Jean Cocteau, ακόμη και του Matisse: είναι εξαιρετικά αποσταγμένα, γραμμικά, αλλά ταυτόχρονα χαλαρά. Ο Γουόρχολ καταφέρνει να γίνει ένας αποστασιοποιημένος voyer, ενώ αφήνει υπογείως να διαρρεύσει μια αίσθηση ειρωνικού κοιτάγματος. Ένα είδος χιούμορ πολύ συναφές με τον κατοπινό Γουόρχολ.

     

    Διαβάστε ακόμα: Blue movie – 50 χρόνια από την πρώτη «porno-chic» ταινία του Γουόρχολ.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top