American Moth (Φωτογραφία: Annika-Ostwald).

Όπως θα περίμενε κανείς, η ψηφιακή τεχνολογία και η διαδικτυακή μετάδοση δεν θα αναχωρήσουν αυτόματα με τη σταδιακή επιστροφή των θεατών και ακροατών στις αίθουσες. Έπειτα από την τολμηρή και επιτυχή αναπροσαρμογή του Διεθνούς Φεστιβάλ του Μπέργκεν (Bergen International Festival) στις συνθήκες  της πανδημίας το 2020, για φέτος το κοινό που θα είναι στην αίθουσα (τηρώντας φυσικά τα υγειονομικά πρωτόκολλα) παρακαλείται να μη δυσανασχετήσει για τις τυχόν οχλήσεις που θα προξενήσει η παρουσία των καμερών στη διάρκεια όσων παραστάσεων ενταχθούν στο πρόγραμμα ζωντανών μεταδόσεων του φετινού φεστιβάλ, που θα διαρκέσει από τις 26 Μαΐου ως τις 9 Ιουνίου 2021.

Η τελετή έναρξης θα πραγματοποιηθεί στις 26 Μαΐου στις 12:30 το μεσημέρι.

Η τελετή έναρξης θα πραγματοποιηθεί στις 26 Μαΐου στις 12:30 το μεσημέρι (τοπική ώρα) στο Spissen, όπως ονομάζεται το φουαγιέ της Αίθουσας Γκρηγκ, και θα μεταδοθεί δωρεάν μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Την εκδήλωση θα παρουσιάσει η τρομπετίστα Tine Thing Helseth και θα περιλαμβάνει τους εναρκτήριους λόγους και μουσικό πρόγραμμα για το οποίο θα συμπράξουν ο πιανίστας Christian Ihle Hadland και μέλη της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Μπέργκεν, καθώς και άλλοι μουσικοί, οι οποίοι θα ανακοινωθούν προσεχώς, μαζί με το πρόγραμμα της συναυλίας.

Η πολυδιαφημισμένη φετινή μεγάλη παραγωγή όμως θα πραγματοποιηθεί το βράδυ της ίδιας μέρας και είναι η υβριδική πολυμεσική και πολύγλωσση δράση The American Moth (Η αμερικανική νυχτοπεταλούδα) που θα συνδυάσει χορό, θέατρο και κινηματογραφικό live video από τον σκηνοθέτη και χορογράφο Alan Lucien Øyen και την ομάδα του winter guests. Η διανομή θα συμπεριλάβει τη σπουδαία Liv Ullmann και μια ομάδα αισθητά νεώτερων συντελεστών, καθώς το θέμα της παράστασης αφορά τις σχέσεις μεταξύ των διαφορετικών ηλικιών και γενεών μέσα από μια σειρά ατομικών αφηγήσεων σε κείμενα και χορογραφίες που δημιουργήθηκαν από τη σύμπραξη με τους ίδιους τους ερμηνευτές. Η παράσταση στη συνέχεια θα παρουσιαστεί στο National Theatre and Concert Hall, Taipei και το The Kennedy Center for Performing Arts, Washington, D.C.

Το BIT20 Enseble (Johanne Karlsrude).

Για την παρακολούθηση αυτής και ίσως άλλων παραστάσεων θα περιληφθούν στο ψηφιακό πρόγραμμα θα απαιτείται η αγορά εισιτηρίου αξίας περίπου 25 ευρώ για κάθε παράσταση, ή εναλλακτικά ένα ψηφιακό πάσο αξίας 94 ευρώ (early bird 65 ευρώ αν αγοραστεί ως τις 15 Μαΐου) που θα δίνει πρόσβαση σε όλες τις παραστάσεις, είτε ζωντανά, είτε έπειτα on demand μέχρι τις 23 Ιουνίου. Όπου υπάρχει λόγος, όπως στις θεατρικές παραστάσεις, οι ζωντανές μεταδόσεις θα είναι στην πρωτότυπη γλώσσα, αλλά οι οργανωτές υπόσχονται ότι μετά από 48 ώρες θα προστίθενται υπότιτλοι στα αγγλικά.

Οφετινός προσανατολισμός θα είναι η σύγχρονη αμερικανική μουσική.

Το καθαυτό κλασικό μουσικό πρόγραμμα δεν περιορίζεται στις συμβατικές συναυλίες που θα ανέμενε κανείς σε ένα φεστιβάλ κλασικής μουσικής (το Διεθνές Φεστιβάλ του Μπέργκεν δεν αυτοπροσδιορίζεται ως αποκλειστικά μουσικό), αλλά δίνει έμφαση στη μουσική δημιουργία του 20ου και 21ου αιώνα και στους Νορβηγούς συνθέτες, ενίοτε μάλιστα και σε συνδυασμό των δύο αυτών στοιχείων. Πράγματι αν κάποιος ενδιαφέρεται να γνωρίσει την νορβηγική μουσική του 20ου και 21ου αιώνα, εδώ θα βρει μια πολύ ενδεικτική επιλογή. Επιπλέον έχει δοθεί έμφαση στην ανάδειξη των λαϊκών, φολκλοριστικών ριζών της λόγιας μουσικής, από τον Έντβαρντ Γκρηγκ ως τις μέρες μας, και σε αρκετές συναυλίες το παραδοσιακό τραγούδι και το λαϊκό βιολί (fiddle) θα συνυπάρξουν με τα κλασικά τους αντίστοιχα, στις συναυλίες που θα δοθούν από 28 ως 30 Μαΐου.

Όμως ο φετινός προσανατολισμός θα είναι η σύγχρονη αμερικανική μουσική, και στην πρώτη συναυλία στις 27 Μαΐου ο πιανίστας Christian Ihle Hadland θα ερμηνεύσει τις 36 παραλλαγές επάνω στο τραγούδι The People United Will Never Be Defeated! Του Frederic Rzewski (γεν. 1938), ένα από τα πιο  στρατευμένα έργα μουσικής του 20ου αιώνα.

Η Missy-Mazzoli (Φωτογραφία: Marlene-Mey).

Αμερικανίδα είναι και η φετινή προσκεκλημένη συνθέτης  Missy Mazzoli (γεν. 1980). Το έργο της Vespers for Violin θα παρουσιαστεί στις 2 Ιουνίου από τον βιολονίστα Peter Herresthal και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Μπέργκεν σε διέυθυνση James Gaffigan, ενώ η συνθέτης θα ερμηνεύσει live electronics. Στην ίδια συναυλία θα ερμηνευτούν το Dark with Excessive Bright της ίδιας, έργα George Walker και John Adams και η Τρίτη Συμφωνία του Charles Ives The Camp Meeting.

 Η Missy Mazzoli έχει επιμεληθεί και το πρόγραμμα της 7ης Ιουνίου όπου το BIT20 Ensemble θα ερμηνεύσει έργα από τρεις νέες γυναίκες αμερικανίδες συνθέτριες του προγράμματος Luna Composition Lab, Ebunoluwa Oguntola (γεν. 2006) Dimensions, Olivia Bennett (γεν. 2002), Mass, και Madeline Clara Cheng (γεν. 2004), Ceiling Stars, μαζί με τη δική της σύνθεση Εnthusiasm Strategies και το Shaker Loops του John Adams (γεν. 1947).

Πιο κοντά στην παραδοσιακή εικόνα κλασικών συναυλιών με έργα από το μπαρόκ μέχρι σήμερα θα είναι οι υπόλοιπες συναυλίες που θα δώσουν η χορωδία Edvard Grieg Kor, το νεανικό κουαρτέτο εγχόρδων από μέλη του εκπαιδευτικού προγράμματος crescendo με τον διάσημο πιανίστα Leif Ove Andsnes, το ρεσιτάλ πιάνου της Ingrid Andsnes, το ρεσιτάλ βιολιού του βραβευμένου με το  Norwegian Soloist Prize του  2019 Johan Dalene (γεν. 2000), ενώ ο βαρύτονος Johannes Weisser θα ερμηνεύσει τραγούδια του Edvard Grieg και τους κύκλους τραγουδιών Rückert Lieder του Gustav Mahler και Dichterliebe του  Robert Schumann (4 ως 7 Ιουνίου).

Το φεστιβάλ θα κλείσει με τη μοντερνιστική σουίτα μπαλέτου Καταιγίδα του Arne Nordheim ( 1931-2010), βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Σαίξπηρ. Θα ερμηνεύσουν η σοπράνο Mari Eriksmoen και ο βαρύτονος Johannes Weisser  με τη Bergen Philharmonic Orchestra σε διέυθυνση Edward Gardner . Θα προβληθούν βίντεο της Sarah Derendinger. Αναλυτικά το πρόγραμμα εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: John Fulljames – «Όταν βιώνεις απεριόριστη ελευθερία, είναι αδύνατο να την επαναφέρεις στο κουτί της».

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top