Από την ίδρυση της το 2011, στην Βηρυτό του Λιβάνου, η Carwan προωθεί έργα collectible design, από καλλιτέχνες προερχόμενους -κυρίως- από την Εγγύς Ανατολή.

    Το στήσιμο και η αυτοπεποίθηση του χώρου και των ανθρώπων της γκαλερί, φανερώνουν πως οι υπεύθυνοι της Carwan Gallery ξέρουν πολύ καλά την δουλειά τους. Διαμορφώνουν συνειδητά μια ταυτότητα για τον χώρο τους και η δουλειά τους προσδίδει προστιθέμενη αξία στον γεμάτο αντιφάσεις, αλλά και καλλιτεχνική αξία, βιομηχανικό δρόμο της Πολυδεύκους στον Πειραιά. 

    Από την ίδρυση της το 2011, στην Βηρυτό του Λιβάνου, η Carwan προωθεί έργα collectible design, από καλλιτέχνες προερχόμενους -κυρίως- από την Εγγύς Ανατολή. Ακολουθώντας την τάση των κορυφαίων εκθέσεις design να παρουσιάζουν πιο σύγχρονα στοιχεία, παρά vintage, και καθώς το σύγχρονο design αντικατέστησε τις αντίκες, ανέκυψε η ανάγκη προσδιορισμού όσων σύγχρονων αντικειμένων αξίζουν να ανήκουν σε μια συλλογή (collectible design).

    Η γκαλερί στεγάζεται στον μίνιμαλ διακοσμημένο χώρο μιας παλιάς αποθήκης, με ξύλινη οροφή και πέτρινους τοίχους.

    Από την Daniella Ohad, διδάκτωρ της ιστορίας του design, μαθαίνουμε πως «ο νέος συλλέκτης πρέπει να αναζητήσει έργα που αναδεικνύουν μεγαλείο στο σχεδιασμό, κατανόηση στα υλικά, τις τεχνικές και μια ποιητικότητα στην δημιουργία, κάποιος πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με την αγορά, και το πιο σημαντικό, να έχει πάθος για να ζήσει με τον υπέροχο design του 21ου αιώνα».

    Αυτή την περίοδο εκτίθεται στην γκαλερί η συλλογή «113» του Ομέρ Αρμπέλ.

    Βαδίζοντας πλέον στον δέκατο χρόνο λειτουργίας, οι άνθρωποι της γκαλερί έχουν προσκληθεί να προβάλλουν τις εκθέσεις της σε δεκάδες, διεθνούς φήμης εκθέσεις design παγκοσμίως, από το Ντουμπάι, την Βασιλεία, το Λονδίνο έως την Νέα Υόρκη και το Μαϊάμι.

    Σήμερα, τους βρίσκουμε στον Πειραιά, στον μίνιμαλ διακοσμημένο χώρο μιας παλιάς αποθήκης, με ξύλινη οροφή και πέτρινους τοίχους. Μπαίνοντας στον χώρο, ο οποίος είναι πολύ καλά διατηρημένος, μας δημιουργήθηκε αμέσως η αίσθηση ότι βρισκόμαστε σε παλιό, βιομηχανικό χώρο, με αποτέλεσμα να ξεφεύγει από την κλασική έννοια μιας σύγχρονης γκαλερί. 

    Οι ιδιοκτήτες της γκαλερί ήθελαν να περιβάλλονται από το λιμάνι του Πειραιά και να επηρεάζονται απ’ αυτό.

    Οι ιδιοκτήτες αισθάνονται βέβαιοι για τη μεταφορά της γκαλερί από τη Βηρυτό στον Πειραιά.

    Στο κέντρο της γκαλερί, βρίσκεται το μακρόστενο, λευκό τραπέζι, πάνω στο οποίο εκτίθεται αυτή την περίοδο η συλλογή «113» του Ομέρ Αρμπέλ, το αποτέλεσμα μιας συνεχούς σειράς πειραμάτων που διερευνούν τη σχέση μεταξύ κραμάτων χαλκού και γυαλιού. Τα 113 αυτά αντικείμενα μοιάζουν σε πρώτη όψη καμένα ή κατεστραμμένα. Έχοντας, ωστόσο, την ευκαιρία να ξεναγηθούμε στην έκθεση από την Αντέλ και να μυηθούμε στην εξαιρετικά ιδιαίτερη διαδικασία παραγωγής των αντικειμένων, αντιληφθήκαμε πως πρόκειται για κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον από την πρώτη εντύπωση. 

    Στην Πολυδεύκους υπάρχουν ακόμη δύο γκαλερί, το εργαστήρι «έρευνας και παραγωγής» γλυκών του Κρίτωνα Πουλή και το ατμοσφαιρικό wine bar Paleo.

    Με το πέρας της περιήγησης, ρωτήσαμε τον Quentin Moyse, έναν εκ των δυο ιδρυτών της γκαλερί, αν το έδαφος της Αθήνας και του Πειραιά, είναι γόνιμο για να καλλιεργηθεί η κουλτούρα του collective design. Εκείνος παραδέχθηκε πως πρόκειται για ένα δύσκολο έργο, καθώς η συγκεκριμένη κουλτούρα δεν είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη στην Ελλάδα, ωστόσο ο ίδιος κι ο συνεργάτης του νιώθουν αρκετά αισιόδοξοι για το εγχείρημα τους να μετακομίσουν την έκθεση από την Βηρυτό στον Πειραιά. 

    Δεν μπορέσαμε να μην διακρίνουμε την γέφυρα που συνδέει αυτή την αλλαγή, και πράγματι ο κ. Moyse επιβεβαίωσε την επιθυμία τους η γκαλερί να βρίσκεται στα πέριξ ενός λιμανιού. «Είναι η ατμόσφαιρα του λιμανιού, που το κάνει μοναδικό». Αργότερα, μιλώντας για τους λόγους που τον οδήγησαν στην επιλογή του χώρου, μας εξήγησε ότι θεωρεί πολύ ταιριαστά για την γκαλερί τα βιομηχανικά στοιχεία της περιοχής, περιγράφοντας το πως μπορεί να δημιουργηθεί ένα ενδιαφέρον κράμα ανάμεσα σε γκαλερί, συνεργεία και παλιές αποθήκες. «Δεν θέλαμε να εγκαταστήσουμε την γκαλερί μας σε μια γειτονιά, όπως είναι το Κολωνάκι, θέλουμε όσοι μας επισκέπτονται να ξέρουν που έρχονται και τι πρόκειται να δουν». 

    «Η Carwan δίνει έμφαση στην ανάπτυξη ισχυρών συνεργασιών με πολιτιστικούς οργανισμούς, ιδρύματα και συλλέκτες», αναφέρουν οι ιδιοκτήτες της.

    Προσέθεσε επίσης, πως «η Carwan δίνει έμφαση στην ανάπτυξη ισχυρών συνεργασιών με πολιτιστικούς οργανισμούς, ιδρύματα και συλλέκτες, ενώ υιοθετεί μια ολοκληρωμένη σχεδιαστική προσέγγιση μέσω του πλήθους των συνεργασιών της μεταξύ αρχιτεκτόνων, καλλιτεχνών και σχεδιαστών, προκαλώντας μια ζωτική και πλούσια ανταλλαγή ιδεών, επιρροών, εννοιών και τεχνογνωσίας». Πρόθεση τους φαίνεται να είναι η ήπια ενσωμάτωση με τους δικούς τους όρους, σίγουρα πάντως θα προσθέσουν κάτι πολύ ενδιαφέρον στο μωσαϊκό της περιοχής. 

    Για όσους δεν γνωρίζουν την περιοχή, στον πλατύ και κινηματογραφικό δρόμο της Πολυδεύκους, πέρα από μηχανουργεία, φανοποιεία και εγκαταλελειμμένες αποθήκες, μπορεί κανείς να βρει άλλες δύο γκαλερί, το Rodeo και το INTERΜΙΣΣΙΟΝ, το εργαστήρι «έρευνας και παραγωγής» γλυκών του Κρίτωνα Πουλή και το ατμοσφαιρικό wine bar Paleo.  

     

    ΙΝFO
    //Carwan Gallery, Πολυδεύκους 39, Πειραιάς,  2104114536

     

    Διαβάστε ακόμα: Piraeus Port Plaza – επισκεφτήκαμε το πρότζεκτ που φέρνει το μέλλον στον Πειραιά.

     

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top