Μητρώο. Δημαρχείο Αθηνών.

    Όταν ακούς «ελληνική κρίση» ποιες είναι οι εικόνες που σου έρχονται στο μυαλό; Σίγουρα εικόνες από πορείες στο κέντρο της Αθήνας, διαμαρτυρίες έξω από δημόσιες υπηρεσίες, απεργίες που νεκρώνουν τα πάντα για ένα 24ωρο, ουρές στις τράπεζες, μούτζες στη Βουλή, μολότφ στον αέρα, καμμένοι κάδοι απορριμάτων στα στενά. Για να τα συνοψίσουμε -επειδή η λίστα μπορεί να μην σταματήσει- εικόνες έντασης και απογοήτευσης.

    Η αλήθεια είναι πώς από τον Απρίλιο του 2010 έως σήμερα αυτές τις παραπάνω εικόνες όχι απλά τις έχουμε δει στην τηλεόραση και στα social media, αλλά τις έχουμε ζήσει για τα καλά στους δρόμους της Ελλάδας. Ωστόσο η κρίση στη χώρα έχει και μια άλλη εικόνα – και σε αυτή μας πάει η Ελληνο-Ινδονήσια φωτογράφος Ειρήνη Βουρλούμη, η οποία από την Τετάρτη 2 Μαΐου παρουσιάζει στο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς 138 την φωτογραφική έκθεση «Εν Αναμονή».

    Γραφείο. Υπουργείο Ανάπτυξης.

    Η Ειρήνη Βουρλούμη ξεκίνησε την καριέρα της συμμετέχοντας ως φωτογράφος στο Metro των New York Times. Αυτή την περίοδο εργάζεται ως ανεξάρτητη φωτογράφος, εστιάζοντας στις τρέχουσες οικονομικές και προσφυγικές κρίσεις, με τη δουλειά της να έχει παρουσιαστεί σε μεγάλα media, όπως The New Yorker, The Wall Street Journal, Time, Le Monde, Business Week και The Guardian.

    Η νέα της έκθεση εξερευνά την Αθήνα και τον ρόλο που διαδραματίζει ως σκηνικό της οικονομικής κρίσης. Μέσα από τις αναταραχές και τις διαδηλώσεις, υπάρχει στην Ελλάδα και μια σιωπηλή ζωή, μια καθημερινή ευθύνη που γίνεται όλο και πιο δύσκολη στην αντιμετώπισή της. Η Ειρήνη Βουρλούμη εξερευνά κυρίως τους εσωτερικούς χώρους κυβερνητικών κτιρίων και σχολείων, θέτοντας το ερώτημα του πώς οι χώροι αυτοί αντανακλούν τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό και χαρακτήρα.

    Ενεχυροδανειστήριο.

    Μέσα από αυτά τα σκηνικά που δείχνουν τα στοιχεία της Αθήνας και της αθηναϊκής κοινωνίας που ίσως εξαφανίζονται καθώς η Ελλάδα βαδίζει προς την αλλαγή, είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο, η φωτογράφος θέλησε να απαθανατίσει τους χειροπιαστούς ενδοιασμούς και δισταγμούς. Για τον κόσμο, οι τοποθεσίες που επιλέγει η Βουρλούμη αποτελούν οικείους μικρόκοσμους που τώρα έχουν μετατραπεί σε μια δημόσια σκηνή για την εξαναγκαστική επανα-διαπραγμάτευση της ελληνικής ταυτότητας.

    Τοιχογραφία «Επωλήθη». Πρώην κτήριο Υπουργείου Εργασίας.

    //Η έκθεση «Εν Αναμονή» ανοίγει τις πόρτες της στις 2 Μαΐου στο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς 138 και θα διαρκέσει έως τις 27/5. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.

     

    Διαβάστε ακόμα: Φως, κάρβουνα και ποίηση

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top