O γνωστός ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ (Ντάνιελ Κρεγκ), ο οποίος επ’ αμοιβή επιδιώκει να λύσει γρίφους και μυστήρια (φωτογραφία: Netflix.com).

Η επιστήμη, εναγώνια, προσπαθεί να λύσει το μεγάλο, χωρίς όρια πυκνό μυστήριο της φύσης και της ζωής. Φαίνεται ότι θα κατάφερνε να δώσει κάποιες ερμηνείες, να φέρει στην επιφάνεια κάποιες επαμφοτερίζουσες έστω απαντήσεις, αν δεν υπήρχε μια ασύλληπτα μεγάλη, περίπλοκη και δαιδαλώδης δυσκολία.

Eμείς οι άνθρωποι και ό,τι κουβαλάμε εντός μας από το βαθύ συλλογικό παρελθόν, ως ανάμνηση, και από το μακρύ μέλλον ως προσδοκία,  είμαστε κομμάτι του μυστηρίου που παλεύουμε μέσα στους αιώνες να λύσουμε. Δεν έχουμε φαίνεται και πολλές ελπίδες, αλλά αν ακουμπήσουμε στις ράγες της αγάπης και της ευγένειας έχουμε κάποιες ελπίδες να μην εκτροχιαστούμε εντελώς.

O Μπενουά Mπλανκ, με το Glass Onion: A Knives Out Mystery έχει λάβει ήδη θέση στο πάνθεον των σπουδαιότερων αναλυτών δύσκολων και μυστήριων καταστάσεων του κινηματογραφικού σύμπαντος.

O Μπενουά Mπλανκ, με το Glass Onion: A Knives Out Mystery έχει λάβει ήδη θέση στο πάνθεον των σπουδαιότερων αναλυτών δύσκολων και μυστήριων καταστάσεων του κινηματογραφικού σύμπαντος. Μετά την πρεμιέρα  στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο 2022 , η ταινία προβλήθηκε στους κινηματογράφους για μία εβδομάδα στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλες διεθνείς αγορές από τις 23 έως τις 29 Νοεμβρίου 2022, πριν το Netflix είχε αποκτήσει τα δικαιώματα για δύο σίκουελ του Knives Out για περίπου 450 εκατομμύρια δολάρια και ξεκινήσει η ροή της στην δημοφιλή πλατφόρμα.

Ο Ράιαν Τζόνσον μέσα σε ειδυλλιακό τοπίο στήνει ένα hi-tech πλαίσιο (φωτογραφία: Netflix.com).

Στο Glass Onion: A Knives Out Mystery ένας δισεκατομμυριούχος της τεχνολογίας, ο Μάιλς Μπρον (Έντουαρντ Νόρτον) καλεί τους φίλους του στο ελληνικό ιδιόκτητο νησί του για ένα τριήμερο με κεντρικό αίνιγμα την ίδια την δολοφονία του.

Η πρόσκληση που λαμβάνουν οι προσκεκλημένοι εμπεριέχει τι άλλο; Έναν γρίφο, ο οποίος θα ανοίξει τον κύκλο του μυστηρίου, των αινιγμάτων, των ερωτημάτων και των ημιτελών απαντήσεων. Οι φίλοι του πάμπλουτου εκκεντρικού ιδιοκτήτη του νησιού είναι μια φιλόδοξη Γερουσιαστής (Κάθριν Χαν), ένα πρώην μοντέλο νυν  influencer η οποία αδυνατεί να προσαρμοστεί στο politically correctness του καιρού μας (Κέιτ Χάντσον), ένας χημικός ήπιων τόνων και επιστήμονας  ήρεμων προβλέψεων (Λέσλι Όντομ Τζούνιορ), ένας YouTuber (Ντέιβ Μπαουτίστα), με εκατομμύρια followers που ζει με τη μαμά του κάτω από την ασίγαστη επιρροή της.

Οι αλλοπρόσαλλοι επισκέπτες του νησιού καλούνται να βρουν τον δολοφόνο ξεφυλλίζοντας το Glass Onion (Γυάλινο Κρεμμύδι) της τεράστιας έπαυλης που βρίσκεται στο κέντρο ενός ελληνικού νησιού (φωτογραφία: Netflix.com).

Η ιστορία αναπτύσσεται εν μέσω του πρώτου κύματος της πανδημίας σε ένα κολοσσιαίο οικοδόμημα, τυλιγμένο στους ελαιώνες και το μπλε του Αιγαίου.

Μαζί με όλους αυτούς έρχεται και η πρώην συνεργάτης του ιδιοκτήτη της νήσου (Τζανέλ Μονέ), την οποία έχει ξαποστείλει από την κοινή τους επιχείρηση με δόλιο τρόπο ο δισεκατομμυριούχος, και η οποία φέρει βαρέως όλο αυτή την αδικία που αναπτύχθηκε εις βάρος της και τέλος στην προβλήτα υποδοχής στο Πόρτο Χέλι φτάνει ο γνωστός ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ (Ντάνιελ Κρεγκ), ο οποίος επ’ αμοιβή προσεγγίζει την περιοχή να απολαύσει το ελληνικό τοπίο, να λύσει τους γρίφους και τα μυστήρια που βρέχουν από παντού το νησί και να σπάσει τη ρουτινιάρικη επανάληψη ενός ακόμα Σαββατοκύριακου.

Η ιστορία αναπτύσσεται εν μέσω του πρώτου κύματος της πανδημίας σε ένα κολοσσιαίο οικοδόμημα, τυλιγμένο στους ελαιώνες και το μπλε του Αιγαίου και τους ετερόκλητους προσκεκλημένους του οικοδεσπότη. Αυτό είναι το πλαίσιο, ο χώρος και οι πρωταγωνιστές ενός weekend στo οποίο οι γρίφοι θα έχουν τον πρώτο λόγο ξωπίσω τους ακολουθούν τα σκοτεινά μυστικά αλλά και οι φθαρμένες ενοχές, οι απρόσμενες αποκαλύψεις που θα ανατρέψουν τους κανόνες του παιχνιδιού. Οι αλλοπρόσαλλοι επισκέπτες του νησιού καλούνται να βρουν τον δολοφόνο ξεφυλλίζοντας το Glass Onion (Γυάλινο Κρεμμύδι) της τεράστιας έπαυλης που βρίσκεται στο κέντρο του νησιού.

Ο σκηνοθέτης Ράιαν Τζόνσον ( Έγκλημα στο Κολέγιο, Looper, Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi), ξαναβρίσκεται στο ακρωτήριο της δημιουργικότητας (φωτογραφία: Netflix.com).

Αλλά όσο η ιστορία μας εξελίσσεται διαπιστώνουμε ότι:

– Κυρίες και κύριοι διεπράχθη  φόνος και ο δολοφόνος κρύβεται σε κοινή θέα. Για τουλάχιστον έναν αυτό δεν είναι παιχνίδι.

Ακόμα πληροφορούμαστε ότι:

– Ο δολοφόνος θα ξανασκότωνε για να κρύψει τα ίχνη του.

Ο σκηνοθέτης Ράιαν Τζόνσον ( Έγκλημα στο Κολέγιο, Looper, Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi), ξαναβρίσκεται στο ακρωτήριο της δημιουργικότητας, τροχίζοντας  και εξελίσσοντας τον ήρωα του και είναι «Στα Μαχαίρια» με την επανάληψη, τους εύκολους γρίφους και τα απλά αινίγματα.

Η κριτική του δημιουργού του «Glass Onion: Στα Μαχαίρια» Ράιαν Τζόνσον μένει στα ρηχά των Σπετσών και στους κολπίσκους του Αργοσαρωνικού.

Δεν τα καταφέρνει τόσο καλά όσο στο Knives Out, αλλά συνεχίζει το εγχείρημα χωρίς να λείπει η αγωνία, το χιούμορ και τα ευρήματα. Ο Ράιαν Τζόνσον μέσα σε ειδυλλιακό τοπίο στήνει ένα hi-tech πλαίσιο και στήνει όλον τον «καλό τον κόσμο» που έχει προσκαλέσει να αποτυπώσει κάθε ανοησία, απερισκεψία, αφροσύνη, επιπολαιότητα και μωρία που διακρίνει τους εκλεκτούς, την «αφρόκρεμα» και κάθε ελίτ που μας διαφεντεύει και  οδηγεί τον πλανήτη από κρίση σε κρίση, από αποτυχία σε αποτυχία και από έκρηξη σε έκρηξη.

Θα αποκαλυφθεί ποιος διέπραξε το φόνο; (φωτογραφία: Netflix.com).

Η κριτική του δημιουργού του «Glass Onion: Στα Μαχαίρια» Ράιαν Τζόνσον μένει στα ρηχά των Σπετσών και στους κολπίσκους του Αργοσαρωνικού. Αποφεύγει να τρυπήσει το περίβλημα της άρρωστης κοινωνίας μας και να μιλήσει για τις βαθιές αιτίες και τις αφορμές του κακοφορμισμένης μας κοινωνίας. Γιατί είναι βέβαιο ότι Πολιτισμός είναι η πρόοδος προς μια κοινωνία ελεύθερων ανθρώπων.

Η ζωή των πρωτόγονων ήταν δημόσια και κατευθυνόμενη από τους νόμους της φυλής. Η κοινωνίες των πρωτόγονων λειτουργούν με το ένστικτο και συνήθειες της αγέλης. Ο πολιτισμός όμως  είναι ή καλύτερα θα έπρεπε να είναι, η αργή αλλά σταθερή διαδικασία της απελευθέρωσης του ανθρώπου από τους ανθρώπους, από τις επιβολές, τις δεσμεύσεις και  τους εξαναγκασμούς που επιβάλουν οι αγριεμένες, βίαιες και ανόητες ελίτ στους ανθρώπους, που εναγωνίως προσπαθούν να ζήσουν δημιουργικά, ειρηνικά και ελεύθερα.

 

Διαβάστε ακόμα: Είδαμε τον «Λευκό Θόρυβο». Ένα αποτυχημένο ντελίριο.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top