Η Λιζ Χάρλεϊ στα νιάτα της και ο ανέμελος Τζέρεμι Άιρονς σε ένα ταξί (Φωτογραφίες: johnstoddartphotography.com).

    O John Stoddart διατηρεί ένα βασιλικό προνόμιο: γνωρίζει τους σταρ όσο κανείς άλλος. Διότι ένας φωτογράφος (του δικού του διαμετρήματος) είναι κάτι σαν εξομολόγος και περιηγητής της εσωτερική τους σκιαμαχίας. Μπρος σε έναν φωτογραφικό φακό ακόμη και ο πιο φανταχτερός αστέρας μοιάζει άβουλος, γυμνός, παραδομένος στο βασανιστικό «κλικ» της στιγμής.

    Οι γυναίκες είχαν πάντα την τιμητική τους στον φακό του (Φωτογραφίες: johnstoddartphotography.com).

    Βρετανός μεν, αλλά και λίγο «δικός» μας, καθώς το 2019 αποφάσισε να μετακομίσει μόνιμα στην Ελλάδα, στη Σκόπελο και την Αθήνα. Χρειάστηκε να περάσουν τρία χρόνια για να εκθέσει τη δουλειά του πρώτη φορά στην χώρα μας.

    Μια από τις πρώτες του δουλειές ήταν με τους Frankie Goes to Hollywood, ένα συγκρότημα που στα 80s έκανε το ένα smash hit μετά το άλλο.

    Η γκαλερί i-D ProjectArt παρουσιάζει, λοιπόν, την παρθενική εμφάνιση του άγγλου φωτογράφου στην Αθήνα. Η έκθεση με τίτλο «Come Close», από την συλλογή ποιημάτων της Σαπφούς, που έχει επιμεληθεί ο ίδιος ο John Stoddart και η Adrienne Crow θα παρουσιάσει εμβληματικά πορτραίτα από τον Μάρτιν Σκορσέζε, τον Σερ Άντονι Χόπκινς και την Τζέρι Χολ έως τον Ντάνιελ Κρεγκ.

    Ηταν στις αρχές της δεκαετίας του ’80 όταν ο βρετανός φωτογράφος John Stoddart (πιτσιρίκι τότε) ξεκινούσε τη φωτογραφική του καριέρα στη γενέτειρα του, το Λίβερπουλ. Μια από τις πρώτες του δουλειές ήταν με τους Frankie Goes to Hollywood, ένα συγκρότημα που στα 80s έκανε το ένα smash hit μετά το άλλο.

    Η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς και ο Iggy Pop. O καθείς και το κρεβάτι του (Φωτογραφίες: johnstoddartphotography.com).

    Ο Stoddart, εξαρχής, φανέρωσε τη δική του οπτική: όχι το προφανές, όχι αυτό που φαίνεται, αλλά εκείνο που εφορμά από τα μέσα του ειδώλου.

    Συνέχισε δημιουργώντας κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες του μουσικού και κινηματογραφικού κόσμου. Κάθε φωτογραφία είναι τραβηγμένη απευθείας από ένα αρνητικό και δεν έχει ψηφιακή επεξεργασία, αποκαλύπτοντας την μοναδική ικανότητα του να αποτυπώνει την ίδια την ουσία των θεμάτων του και την ιστορία πίσω από την εικόνα. Ο Stoddart, εξαρχής, φανέρωσε τη δική του οπτική: όχι το προφανές, όχι αυτό που φαίνεται, αλλά εκείνο που εφορμά από τα μέσα του ειδώλου.

    Η θωπεία και ο Αντονι Χόπκινς (Φωτογραφίες: johnstoddartphotography.com).

    Ο John Stoddart δεν φοβήθηκε τη λάμψη των προβεβλημένων. Εξού και αναδείχθηκε σε «φωτογράφο των αστεριών». Από το Μπέβερλι Χιλς έως το Σόχο, η μηχανή του έχει απαθανατίσει τις ιδιαίτερες εκφράσεις του Πιρς Μπρόσναν του Ντάνιελ Κρεγκ, του Άντονι Χόπκινς, των Stones και πλείστων άλλων.

    Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ και ο Χιου Γκραντ (Φωτογραφίες: johnstoddartphotography.com).

    Είχε, δε, την τύχη να φωτογραφίσει αρκετούς από αυτούς πριν φτάσουν στο peak της καριέρας τους, πριν γίνουν τρανοί. Κάτι που μας προσφέρει μια ετεροχρονισμένη γνώση για το πώς ήταν πριν γίνουν αυτό που είναι τώρα. Από την Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς που χορεύει σε ένα κρεβάτι στο ξενοδοχείο Ντόρτσεστερ μέχρι τον Τζέρεμι Άιρονς που κάθεται στο πίσω μέρος ενός ταξί και κοιτάζει ευθεία στον φακό. Εδώ υπάρχει κάτι αυθεντικό και απροσχεδίαστο. Λείπει η πόζα, λείπει ο ακκισμός.

    Η αποκαλυπτική Λιζ Χάρλεϊ και ο Πιρς Μπρόσναν την εποχή του Τζέιμς Μποντ (Φωτογραφίες: johnstoddartphotography.com).

    Εχει συνεργαστεί με προσωπικότητες όπως οι Rolling Stones, η Βρετανική Βασιλική οικογένεια και με πολλούς αστέρες της ροκ, του κινηματογράφου και celebrities.

    Να σημειωθεί πως κατά τη διάρκεια της καριέρας του, έχει συνεργαστεί με προσωπικότητες όπως οι Rolling Stones, η Βρετανική Βασιλική οικογένεια και με πολλούς αστέρες της ροκ, του κινηματογράφου και celebrities. Έχει εργαστεί για τις μεγάλες εκδόσεις Vogue, Tatler, Harper’s Bazaar, New York Times, Vanity Fair και άλλες. Έχει εκθέσει τις φωτογραφίες του στο Λονδίνο, στο Λος Άντζελες και στο Παρίσι.

    Ο Ντάνιελ Κρεγκ πριν από το… λούστρο του 007 (Φωτογραφίες: johnstoddartphotography.com).

    Έχει συνεργαστεί σε δύο ταινίες του Τζέιμς Μποντ με «μοντέλα» τον Πιρς Μπρόσναν και τον Ντάνιελ Κρεγκ.

    Το 1988, ψηφίστηκε ως Φωτογράφος Πορτραίτου της Χρονιάς από την Εθνική Πινακοθήκη Φωτογραφίας του Ηνωμένου Βασιλείου στο Λονδίνο. Έχει εκδώσει τέσσερα βιβλία για το έργο του: It’s Nothing Personal, Peep World, Liverpool Before the Exodus και Liverpool Flags and Badges.

    Ο μετρ της φωτογραφίας, John Stoddart, πάντα δίπλα σε ευειδείς υπάρξεις (Φωτογραφία: squarespace).

    Έχει συνεργαστεί σε δύο ταινίες του Τζέιμς Μποντ με «μοντέλα» τον Πιρς Μπρόσναν και τον Ντάνιελ Κρεγκ. Το 2013, συμπεριλήφθηκε στους 100 πιο επιδραστικούς φωτογράφους όλων των εποχών του περιοδικού Professional Photographer.

     

    //i-D ProjectArt, Κανάρη 12, Κολωνάκι, Αθήνα
    Εγκαίνια: Τρίτη 12 Iουλίου 2022, στις 18.00. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 22/8

     

    Διαβάστε ακόμα: Η Ύδρα του Robert McCabe, 1950s-1960s. Μια έκθεση γεμάτη αναμνήσεις.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top