Ο Κέβιν Κόστνερ έβαλε 38 εκ. δολάρια από την τσέπη του, προκειμένου να κάνει το «Horizon»: την ταινία που πάντα ονειρευόταν.(Φωτογραφία: Julian Ungano / The Hollywood Reporter)

«Ξέρω ότι λένε πως έβαλα 20 εκατομμύρια δολάρια από την τσέπη μου για να γίνει το “Horizon”. Αλλά δεν είναι αλήθεια αυτό. Έβαλα 38 εκατομμύρια από την τσέπη μου. Αυτή είναι η αλήθεια. Αυτό είναι το αληθινό νούμερο». Με αυτά τα λόγια, σε μια longread συνέντευξη στο GQ, ο Κέβιν Κόστνερ έβαλε τα πράγματα στη θέση τους, το ποσό που επένδυσε να γίνει η ταινία που ονειρευόταν να γυρίσει από το 1988 και το πάλεψε τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.

Στα 69 του χρόνια ο Κέβιν Κόστνερ δεν είναι απλά ένα από τα πιο γνωστά και αγαπημένα ονόματα του Χόλιγουντ, αλλά θυμίζει κάτι από icon της Αμερικής. Ίσως και για αυτό να μην τον αγαπάνε τόσο πολύ στον υπόλοιπο κόσμο. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι στο Φεστιβάλ των Καννών την προηγούμενη εβδομάδα, όταν προβλήθηκε το «Horizon: An American Saga – Chapter 1» δεν αποθεώθηκε για δέκα λεπτά από το κοινό. Το άξιζε; Και μόνο ότι για μια ακόμα φορά στην καριέρα του πήγε «όλα μέσα», η απάντηση είναι «ναι, το άξιζε»!

Έχει αποδείξει ότι δεν διστάζει να ρισκάρει τα πάντα, όταν πιστεύει σε κάτι πάρα πολύ.

Παθιασμένος με την Άγρια Δύση, με τους καουμπόηδες, τα ράντζα, τα άλογα, το Τέξας, το μπέιζμπολ, τους αγώνες NASCAR και την κάντρι μουσική μοιάζει σαν τον άνθρωπο που η εικόνα του αντιπροσωπεύει το «American dream». Κι όταν έχεις τέτοια εικόνα στο… χρηματιστήριο του αμερικάνικου Χόλιγουντ, δεν είναι και τόσο δύσκολο να γυρίσεις την ταινία που θέλεις. Ή μήπως είναι πιο δύσκολο από ότι φανταζόμαστε;

Μπορεί με το πάθος του με την κάντρι μουσική να μην ταυτιζόμαστε, αλλά σίγουρα του βγάζουμε το καπέλο για όσα έχει καταφέρει να πετύχει όλα αυτά τα χρόνια ο Κέβιν Κόστνερ. Όχι μόνο για τις εμπορικές επιτυχίες που έχει στη μεγάλη οθόνη από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 και για το πόσο εύκολα προσαρμόστηκε στην εποχή του Netflix με το «Yellowstone». Περισσότερο, επειδή, δεν δίσταζε ποτέ να ρισκάρει τα πάντα όταν πίστευε σε κάτι. Κι αυτό δεν είναι κάτι που έκανε για πρώτη φορά με την ταινία «Horizon». Το κάνει εδώ και χρόνια και όπου βγάλει.

Το «Χορεύοντας με τους Λύκους» όχι μόνο σάρωσε στα Όσκαρ και έσπασε τα ταμεία, αλλά ο Κόστνερ έβαλε περισσότερα από 40 εκ. δολάρια στην τσέπη του, χάρη στο ρίσκο που πήρε.

Κανείς δεν ήθελε να τον βοηθήσει να γυρίσει την ταινία «Χορεύοντας με τους Λύκους», για αυτό αποφάσισε να γίνει και παραγωγός και σκηνοθέτης.

Κανείς δεν ήθελε να χορέψει με τους λύκους

Όσοι ασχολούνται έστω και ελάχιστα με τον κινηματογράφο, γνωρίζουν το φιλμ «Χορεύοντας με τους Λύκους». Ήταν μια μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, εντυπωσιακή ταινία, που στο τέλος κέρδισε και 7 βραβεία Όσκαρ. Ωστόσο στα τέλη της δεκαετίας του ’80, κανείς δεν ήθελε να τη γυρίσει. Δηλαδή, κανείς εκτός του Κόστνερ.

Όταν αποφάσισε να κάνει ταινία το σενάριο του «Χορεύοντας με τους Λύκους», έφαγε «πόρτα» από όλα τα μεγάλα στούντιο. Τα γουέστερν δεν είχαν πέραση, ενώ το σενάριο ήταν τεράστιο – η ταινία είχε τελικά διάρκεια 181 λεπτά. Μετά έφαγε «πόρτα» και από τρεις γνωστούς σκηνοθέτες, για τους ίδιους λόγους. Ενώ κάποιοι τον συμβούλευσαν να μην κάνει ταινίες που έχουν μέσα ζώα και παιδιά – ποτέ δεν πάνε καλά.

Η ταινία «Χορεύοντας με τους Λύκους» κέρδισε συνολικά 7 βραβεία Όσκαρ – με τα δύο να είναι ολόδικά του, αυτά της Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας. (Φωτογραφία: Snap / Shutterstock)

Τελικά, όσα του είπαν να μην κάνει, εκείνος τα έκανε. Μάλιστα έβαλε και 3-4 εκατομμύρια δολάρια από την τσέπη του, ώστε να ολοκληρωθούν τα γυρίσματα, αναγκάζοντας κάποιους να αποκαλουν το project του «Kevin’s Gate» – κάνοντας πλάκα με το γουέστερν φιλμ «Heaven’s Gate» που είχε κυκλοφορήσει δέκα χρόνια νωρίτερα και ήταν μια τεράστια αποτυχία.

Κι όμως, στο τέλος ήταν ο Κόστνερ που χαμογέλασε: όχι μόνο σάρωσε στα Όσκαρ το 1991, όχι μόνο η ταινία έβγαλε πάνω από 400 εκ. δολάρια παγκοσμίως, αλλά ο πρωταγωνιστής – σκηνοθέτης – παραγωγός του φιλμ έβαλε στην τσέπη του πάνω από 40 εκ.

Το 1995 δεν άκουσε ούτε τις συμβουλές του Στήβεν Σπίλμπεργκ, με αποτέλεσμα να πάνε όλα λάθος στην παραγωγή του «Waterworld».

Βουλιάζοντας με το «Waterworld»

Το «Kevin’s Gate» που απέφυγε το 1990, όμως θα έρθει πέντε χρόνια μετά. Ήταν τότε που ο Κόστνερ είχε την ιδέα να κάνει, ως παραγωγός και πρωταγωνιστής, μια μετα-αποκαλυπτική ταινία με τον τίτλο «Waterworld». Κι εκεί πήγαν όλα, λάθος.

Ο 69χρονος σταρ ήθελε να το κάνει όπως εκείνος το είχε στο μυαλό του: απείλησε να φύγει, παραλίγο να χάσει τη ζωή του στα γυρίσματα, απέλυσε αρκετό κόσμο κατά την διάρκεια της παραγωγής, ενώ δεν άκουσε ούτε καν τον Στήβεν Σπίλμπεργκ όταν του είπε «μην κάνεις γυρίσματα στη θάλασσα, αλλά σε δεξαμενή».

Όχι, όμως, δεν άκουσε κανέναν. Το μπάτζετ των 100 εκ. δολαρίων εκτοξεύτηκε στα 175 δολάρια, η ταινία δεν πήρε τις κριτικές που ήθελε, το διαζύγιο και η εξωσυζυγική του σχέση ακούγονταν περισσότερο από την ταινία, ενώ χρειάστηκε να περάσει αρκετός καιρός για να θεωρηθεί το φιλμ κερδοφόρο. Δεν το λες και επιτυχία.

«Δεν ξέρω γιατί ήταν τόσο δύσκολο να γίνει αυτή η ταινία. Την είδατε. Δεν καταλαβαίνω γιατί χρειάστηκε τόσο καιρό να πείσω ανθρώπους να συμμετέχουν σε αυτήν» δήλωσε για το «Horizon».

Το «Horizon» είναι το επικό γουέστερν που ονειρευόταν να γυρίσει από τα τέλη της δεκαετίας του ’80.

Όλα για όλα με το «Horizon»

Από το «Waterworld» του 1995 έως το πρώτο μέρος του «Horizon» του 2024 έχουν περάσει κάτι λιγότερο από 30 χρόνια. Ως παραγωγό τον Κόστνερ δεν τον λες και φουλ επιτυχημένο: πολλά του φιλμ δεν τα έχουν πάει καλά, όπως τα «Postman» και «Thirteen Days». Αλλά αυτό, δεν σημαίνει κάτι, για αυτόν. Άλλωστε, όταν θέλει κάτι θα κάνει τα πάντα για να το πετύχει. Το έχει αποδείξει αυτό, ουκ ολίγες φορές.

Και σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το «Horizon». Ένα επικό γουέστερν που ήθελε να γυρίσει ο Κέβιν Κόστνερ από τα τέλη της δεκαετίας του ’80. Τότε το ονειρεύτηκε για πρώτη φορά, το 2003 έφτασε κοντά να το πραγματοποιήσει αλλά τους χώρισαν 5 εκ. δολάρια με τη Disney και το 2012 αποφάσισε να μαζέψει μόνος του 100 εκ. για να το κάνει πραγματικότητα.

Ο κόσμος τον χειροκρότησε στις Κάννες, αλλά οι πρώτες κριτικές για το «Horizon» είναι διχασμένες.

«Δεν ξέρω γιατί ήταν τόσο δύσκολο να γίνει αυτή η ταινία. Την είδατε. Δεν καταλαβαίνω γιατί χρειάστηκε τόσο καιρό να πείσω ανθρώπους να συμμετέχουν σε αυτήν» είπε ο Κόστνερ μετά τη προβολή του τρίωρου (!) «Horizon: An American Saga – Chapter 1» στις Κάννες. Και τονίζουμε το «Chapter 1», γιατί το «Horizon» θα έχει συνολικά τέσσερα κεφάλαια! Ω, ναι.

Τρελό; Εντελώς. Ο κόσμος τον χειροκρότησε στις Κάννες; Εννοείται. Άρεσε η ταινία όμως; Ανάμεικτες οι πρώτες κριτικές. «Δεν λέω ότι η ταινία μου είναι καλύτερη από όλων των άλλων. Όπως όλων των άλλων δεν είναι καλύτερη από τη δική μου. Δεν θα έβγαζα ποτέ μια ταινία αν πίστευα ότι δεν είναι καλή» ήταν η απάντηση του Κέβιν Κόστνερ. Λόγια που θύμιζαν περισσότερο χρησμό της Πυθίας. Λόγια που απλά επιβεβαιώνουν αυτό που ξέραμε: είτε πάει είτε δεν πάει καλά το«Horizon» σε εισπράξεις είναι το τελευταίο που τον ενδιαφέρει. Εκείνος το έκανε γιατί το πίστευε, κι αυτό του είναι υπέρ αρκετό.

 

Διαβάστε ακόμα: Τομ Γουλφ, ο τζέντλεμαν από τον Νότο με την βιτριολική γραφή

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top