Ισχύς μου η αγάπη του λαού: Το σοφιστικέ πενάκι του Κωνσταντίνου Παπαμιχαλόπουλου

    Ο γνωστός καλλιτέχνης, «πατώντας» πάνω στο γνωστό τσιτάτο του στέμματος, παρουσιάζει τη νέα του έκθεση στην οικία του Ίωνα Βορρέ.

     

    Ο Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος, συνομιλεί με την παράδοση, με 25 έργα του που δημιουργήθηκαν ειδικά για να κρεμαστούν με μαεστρία, ανάμεσα σε εκθέματα υψηλής λαϊκής τέχνης, που απέκτησε ο μεγάλος συλλέκτης Ίων Βορρές.

    Ισχύς μου η αγάπη του λαού: το βασιλικό σύνθημα δύο μοναρχιών της Ευρώπης κατά τον 19ο και τον 20ο αιώνα που προέρχονται από τον Οίκο Σλέσβιχ-Χόλσταιν-Σόντερμπουργκ–Γκλύξμπουργκ, ευρύτερα γνωστός και ως Οίκος του Γκλύξμπουργκ. Αυτό είναι το πρώτο αποτέλεσμα που θα σου βγει στο Google, αν βάλεις στην αναζήτηση τη φράση «ισχύς μου η αγάπη του λαού».

    Πάνω σε αυτό το τσιτάτο αποφάσισε να «πατήσει» ο Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος, προκειμένου να δημιουργήσει και να παρουσιάσει τη νέα του δουλειά. Ο γνωστός εικαστικός συνομιλεί με την παράδοση, με 25 έργα του που δημιουργήθηκαν ειδικά για να κρεμαστούν με μαεστρία, ανάμεσα σε βημόθυρα, φαγιάνς, μεταβυζαντινές εικόνες και αντικείμενα άλλοτε καθημερινής χρήσης, σήμερα εκθέματα υψηλής λαϊκής τέχνης, που απέκτησε σε βάθος δεκαετιών ο μεγάλος συλλέκτης Ίων Βορρές.

    Στην έκθεση ο καλλιτέχνης απεικονίζεται άλλοτε ως εστεμμένος βασιλιάς, άλλοτε ως «σύντροφος» με στρατιωτική στολή και άλλοτε ως ταγός μπολιβαριανής χώρας.

    Στην έκθεση ο καλλιτέχνης απεικονίζεται άλλοτε ως εστεμμένος βασιλιάς, άλλοτε ως «σύντροφος» με στρατιωτική στολή και άλλοτε ως ταγός μπολιβαριανής χώρας. Τοποθετεί κουφάρια ψαριών ως πολεμικές μηχανές βγαλμένες από τον κόσμο του Ιερώνυμου Μπος δίπλα σε θωρηκτά του ελληνικού στόλου και εισάγει ντελικάτες ζωόμορφες «κυρίες της αυλής» και γκροτέσκες φιγούρες στρατιωτικών απέναντι στους ένδοξους ήρωες της εθνεγερσίας ή τα βασιλικά πρόσωπα, για να εντάξει το ιδιαίτερο βλέμμα του στην ελληνική παράδοση.

    Η έκθεση «Ισχύς μου η αγάπη του λαού» θα διαρκέσει έως τις 14 Ιανουαρίου 2018.

    Έργα που δεν μοιράζονται μόνο τον χώρο με τα εκθέματα του λαογραφικού Μουσείου Βορρέ, αλλά τεχνικές και θεματολογίες, δημιουργούν αφηγήσεις σε χρόνους παράλληλους. Ζωγραφική προσεγμένη στην παραμικρή της λεπτομέρεια, με αυγοτέμπερα πάνω σε φύλλα χρυσού, σχολιάζει καταστάσεις και συμβολισμούς, υπογραμμίζει εικόνες που έχουν δημιουργήσει συνειδήσεις και τελικά επιχειρεί μια συνομιλία με ένα πολύ επίκαιρο παρελθόν.

    Ισχύς μου η αγάπη του λαού
    Που: Μουσείο Βορρέ (Πάροδος Διαδόχου Κωνσταντίνου 1, Παιανία). Τηλ. 210 6642520
    Πότε: Κάθε Σάββατο και Κυριακή (10.00-14.00) έως τις 14 Ιανουαρίου 2018.
    Επιμέλεια: Γιώργος Μυλωνάς
    Πληροφορίες: vorresmuseum.gr

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα: Ο ηλιόλουστος λησμονημένος κόσμος του Θωμά Τουρναβίτη

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Στο νέο του βιβλίο «Λεωφόρος ΝΑΤΟ» ο Νικήτας Σινόσογλου αναπλάθει το βίωμα μιας περιπλάνησής του στην οδό ταχείας κυκλοφορίας που συνδέει τον Ασπρόπυργο με την Ελευσίνα. Μια περιπλάνηση που «εξελίχθηκε σε ισχυρή εμπειρία αποκοπής από τον δημόσιο χώρο και τον οικείο εαυτό».

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Έτσι έχει εμπνεύσει τους ποιητές μας η Γέννηση του Θεανθρώπου. Ως «ευσπλαχνία», ως «έρωτας», ως «ένα πυκνό σημείο αιωνιότητας», ως «ένα παραμύθι της αγάπης για τους απελπισμένους»... Αυτά είναι πέντε από τα ωραιότερα –και πιο αντιπροσωπευτικά– ποιήματα. Συνοδευμένα με μουσικές στο πνεύμα της ημέρας.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Πόσο καλά γνωρίζουμε τα έργα και τις ημέρες του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας; Ποιο ήταν το όραμά του και γιατί δολοφονήθηκε; Η συγγραφέας Καρολίνα Μέρμηγκα, με αφορμή το νέο της βιβλίο, μιλάει στο Andro για τον άνθρωπο και πολιτικό που εξακολουθεί να περιβάλλεται από ένα μυστήριο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Μια χειμωνιάτικη μέρα του Δεκέμβρη του 1952 ο Αλμπέρ Καμύ –έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα πριν από 60 χρόνια– επιστρέφει στον αγαπημένο από την εφηβεία του αρχαιολογικό χώρο της Τιπαζά, στην Αλγερία. «Μου φαινόταν πως επιτέλους ξαναγύριζα στο λιμάνι, για μια στιγμή τουλάχιστον, μια στιγμή που δε θα τελείωνε ποτέ πια», γράφει.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close