4pz6mh copy

Ελάχιστοι άρρενες ηθοποιοί τόλμησαν να βάλουν σε κίνδυνο το προφίλ τους σε ταινίες όπου κάμερα και κοινό παρακολουθούσαν και το παραμικρό τρέμισμα του τεράστιου σουτιέν της Σοφίας και της μικροσκοπικής κιλότας της Μπριζίτ.

Μοναδική περίπτωση για δίδυμες, γεννήθηκαν με διαφορά 8 ημερών, σε δυο διαφορετικές χώρες και σε αντίθετες όχθες της αστρολογικής γραμμής που χωρίζει Παρθένο και Ζυγό. Γεγονός που εξηγεί ένα σωρό πράγματα.

Αυτό που τις διαφοροποιεί δεν είναι μόνο η γλώσσα, η προφορά, οι θεϊκές αναλογίες ή το χρώμα των μαλλιών. Η Λόρεν είναι αυτή που ζει με τους γιους της, η Μπριζίτ αυτή που ζει με τα ζώα της.

Η Σοφία Λόρεν δεν έχει πρόβλημα να εξακολουθεί να εκτίθεται ενώπιον του φακού και της οθόνης. Συχνά μαζί με κάποιον απ’ τους δυο γιους της. Ως ανέπαφη εικόνα της μητέρας-θεάς.

Η Μπαρντό ποτέ δεν έπαιξε αυτόν το ρόλο. Με τον πληθωρικό της χαρακτήρα, η Σοφία δεν κρύφτηκε ποτέ από κανέναν. Αντίθετα, η Μπριζίτ κρύβεται από τους πάντες.

Πόσο άλλαξε τούτο το κορίτσι που ξεκίνησε ως ναμποκοφικό κοκτέιλ προπέτειας και αναλγησίας στο «Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα»!

Το αστέρι της Ιταλίας, ο θησαυρός της Νάπολης, γεννήθηκε σε κλινική κοινωνικής πρόνοιας της Ρώμης στις 20 Σεπτεμβρίου του 1934, νόθο τέκνο που πήρε ωστόσο το όνομα του πατέρα του, για να γίνει η Σοφία Βιλάνι Τσιλικόνε.

brigitte-bardot-2

Tο 1958, ο ευρωπαϊκός Τύπος είχε δημοσιεύσει 29.345 φωτογραφίες της Μπε-Μπε.

Μεγάλωσε εν μέσω του πολέμου, κάτω από τις βόμβες, μέσα στη φτώχεια και τη miseria. Μια 9μελής φαμίλια σε 4 δωμάτια. Ήταν τόσο αδύνατη που οι γείτονες τη φώναζαν “stuzzicadente” (οδοντογλυφίδα).

Από την άλλη, η σειρήνα της Γαλλίας έσκασε το πρώτο της κοκέτικο χαμόγελο στις 28 Σεπτεμβρίου του 1934, την ώρα του μεσημεριανού γεύματος στο οικογενειακό διαμέρισμα της λεωφόρου La Bourdonnais, κάτω από τον πύργο του Άιφελ.

Άνθισε μέσα στα λούσα, εκείνη σε μια 4μελή οικογένεια που καταλάμβανε 9 δωμάτια. Φόραγε γυαλιά, εξαιτίας του αστιγματισμού της, και υπέφερε χοντρά από έκζεμα.

Οι ταινίες της Λόρεν απαιτούσαν μακαρόνια, μωρά, Μαστρογιάνι, Ντε Σίκα και μεγάλα τράβελινγκ του βαδίσματός της στα σοκάκια της Νάπολης, πολύ πιο σέξι από μπροστά απ’ ό,τι της Μέριλιν από πίσω.

Για πάνω από 20 χρόνια (1953-1973), αυτές οι δίδυμες θα κυριαρχούσαν στο σινεμά και τα πρωτοσέλιδα (το 1958, ο ευρωπαϊκός Τύπος είχε δημοσιεύσει 29.345 φωτογραφίες της Β.Β.), αλλά θα καθόριζαν επίσης σεξουαλικότητα και μόδα.

Από τη μίνι φούστα που η Mary Quant εμπνεύστηκε έχοντας στο νου της τις γάμπες της Μπαρντό ως τα μαύρα εσώρουχα, που καμιά δεν τόρνευε τόσο όμορφα όσο η ηδυπαθής Λόρεν.

sophia-loren-hot-2140583686 copy

Η γυναίκα που τόρνευε ωραιότερα από κάθε άλλη τα σέξι εσώρουχα, μικρή ήταν τόσο αδύνατη που οι γείτονες τη φώναζαν “οδοντογλυφίδα”.

Πάστα, μωρά και Μαστρογιάνι

Η αισθησιακή Ιταλιάνα μας βρήκε τον μέντορά της όταν πήρε μέρος σ’ έναν διαγωνισμό ομορφιάς στη Ρώμη. Από τότε υπήρξε, τόσο επί της οθόνης όσο και πίσω από τα σίδερα, μια παραγωγή Κάρλο Πόντι.

Οπωσδήποτε καλύτερο απ’ το να είσαι μια παραγωγή Ντίνο ντε Λαουρέντις (αν και στη Λόρεν δεν χρειάστηκε παρά ένα βλέμμα των ετρούσκικων ματιών της για να γονατίσει τον «Κόναν», εκείνον τον βάρβαρο).

Η Γαλλίδα αδελφούλα της απογαλακτίστηκε στα γρήγορα από τον δικό της μέντορα Βαντίμ και υπήρξε ένα φεγγάρι που έφερνε περισσότερα χρήματα στη Γαλλία από τη Renault επί Ντε Γκολ.

Διαβάστε ακόμα: Ο γυναικοκατακτητής Ολάντ.

Το αιλουροειδές Β.Β. (κάτι σαν τον πάνθηρα της Cartier) ήταν το πρώτο τη δεκαετία του ’50 που κατάφερε να βγάλει από το λήθαργό τους Εγγλέζους και Αμερικάνους, που δεν έβλεπαν την ώρα να της πέσει η πετσέτα.

Με εξαίρεση την τανία «Η Αλήθεια», τα σενάρια της Μπαρντό στηρίζονταν αποκλειστικά στα μπικίνι και τα σεντόνια μέσα ή έξω από τα οποία πόζαρε, χοροπήδαγε ή έκανε την περίφημη μούτα της.

Οι ταινίες της Λόρεν απαιτούσαν μακαρόνια, μωρά, Μαστρογιάνι, Ντε Σίκα και μεγάλα τράβελινγκ του βαδίσματός της στα σοκάκια της Νάπολης, πολύ πιο σέξι από μπροστά απ’ ό,τι της Μέριλιν από πίσω.

Η Μπε-Μπε κινηματογραφήθηκε κατ’ αρχάς ως μπεμπέ. Ο σκηνοθέτης της ήταν και παραγωγός της, δηλαδή ο μπαμπάς της.

Η Σοφία πρωτοεμφανίστηκε στο «Kβο Βάντις» σε ρόλο κομπάρσου. Στην πρώτη ταινία που αναδύεται γυμνή ακούει στο όνομα Σοφία Λαζάρο – ίσως γιατί σκέφτηκαν ότι οι ηφαιστειώδεις καμπύλες της θα ξυπνούσαν και νεκρούς.

Τελικά, ένας παραγωγός που είχε κάνει σταρ τη Σουηδέζα Μarta Τoren αποφάσισε να βάλει κάτω την αλφαβήτα: Boren, Coren, Doren… ως το L. Μετά, Τζον Γουέιν, Φρανκ Σινάτρα, Κάρι Γκραντ ήρθαν στην Ευρώπη να γυρίσουν ταινίες μαζί της.

soph0349 copy

Η Μπαρντό ξεκίνησε ως ναμποκοφικό κοκτέιλ προπέτειας και αναλγησίας στο «Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα» και η Λόρεν δεν χρειάστηκε παρά ένα βλέμμα των ετρούσκικων ματιών της για να γονατίσει τον «Κόναν».

Όταν ρώτησε την Μπε-Μπε πότε θα ήθελε ν’ αρχίσουν τα γυρίσματα, εκείνη απάντησε: «Ο εραστής μου κι εγώ θα χωρίσουμε το Σεπτέμβριο, οπότε τότε θα είμαι διαθέσιμη».

Στη συνέχεια, έρχεται η σειρά του Χόλιγουντ, αλλά χρειάστηκε ο ρόλος της mamma στο «Η Ατιμασμένη» για να πάρει το Όσκαρ. Είχαν περάσει μόλις δέκα χρόνια.

Αντίθετα, τη μικρή μας μπουρζουάζ δεν την είχε κόψει ποτέ η λόρδα. Η Μπριζίτ αντιμετώπισε την Αμερική με μια περιφρόνηση εφάμιλλη ενός Ντε Γκολ.

Αυτός που επέμεινε περισσότερο ήταν ο Τζορτζ Άξελροντ. Έχοντας γράψει το «7 χρόνια φαγούρα» για τη Μέριλιν και το «Will Success Spoil Rock Hunter?» για την Τζέιν Μάνσφιλντ, νόμιζε ότι ήξερε τα πάντα για τα sex-symbols.

Πήγε να τη βρει στο Παρίσι, για μια ταινία της οποίας τα γυρίσματα έπρεπε να ξεκινήσουν τον Ιούνιο του 1964. Ήταν το «Πώς να δολοφονήσετε τη γυναίκα σας» με τον Τζακ Λέμον. Του εξήγησε ότι αυτό ήταν αδύνατο.

Όταν τη ρώτησε πότε εκείνη θα μπορούσε, του απάντησε: «Ο εραστής μου κι εγώ θα χωρίσουμε το Σεπτέμβριο, οπότε τότε θα είμαι διαθέσιμη».

Πριν ακόμη από τα τέλη της δεκαετίας του ’70, η καριέρα και των δυο τους είχε οδηγηθεί σε αδιέξοδο. Αιτία, η ανανδρία των αρσενικών.

Ελάχιστοι άρρενες ηθοποιοί τολμούσαν να βάλουν σε κίνδυνο το προφίλ τους σε ταινίες όπου κάμερα και κοινό παρακολουθούσαν και το παραμικρό τρέμισμα του τεράστιου σουτιέν της Σοφίας και της μικροσκοπικής κιλότας της Μπριζίτ.

Επιπλέον, η Λόρεν ήταν πιο ψηλή από τους περισσότερους χολυγουντιανούς σταρ της εποχής. Για να ανταλλάξει ατάκες με τον Άλαν Λαντ, έπρεπε να της σκάψουν όρυγμα.

Άλλοι, όπως ο Κλαρκ Γκέιμπλ, ο Άντονι Κουίν, ο Ουίλιαμ Χόλντεν, ο Άντονι Πέρκινς έπαιξαν μαζί της – κι έχασαν, Ο Κάρι Γκραντ θέλησε να την παντρευτεί. Έχασε επίσης.

Παρά το λαβύρινθο της ιταλικής, καθολικής, ακόμα και γαλλικής νομοθεσίας σχετικά με τα διαζύγια, εκείνη παντρεύτηκε τελικά τον Κάρλο Πόντι.

Όσο για την Μπε-Μπε, αηδιασμένη από το κινηματογραφικό τσουνάμι ερωτισμού που η ίδια είχε προκαλέσει, αποσύρεται μετά από 48 ταινίες και 80 τραγούδια μέσα σε 21 χρόνια.

*Η αυτοβιογραφία της Σοφία Λόρεν, με τίτλο «Χθες, σήμερα, αύριο» κυκλοφόρησε στις 20 Σεπτεμβρίου, ημέρα των γενεθλίων της, από τη Rizzoli.

 

Διαβάστε ακόμα: Ο Ερωτύλος Έλληνας στον αστερισμό του ΕΟΤ.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top