maris_kolaz1

«Ο Γιάννης Μαρής είναι από τους πρώτους που διέγνωσε τη δυνατότητα του αστυνοµικού µυθιστορήµατος να µετατραπεί σε κοινωνικό µυθιστόρηµα».

3.

Ο Γιάννης Μαρής ανήκει στην πρωτοπορία των Ευρω­παίων αστυνοµικών συγγραφέων. Είναι από τους πρώτους που διέγνωσε τη δυνατότητα του αστυνοµικού µυθιστορήµατος να µετατραπεί σε κοινωνικό µυθιστόρηµα. Ένας µεγάλος αριθµός από τα µυθιστορήµατά του, όπως τα Έγκληµα στο Κολωνάκι, Έγκληµα στα Παρασκήνια, Ο Θάνατος του Τιµόθεου Κώνστα, Η Εξαφάνιση του Τζων Αυλακιώτη ή το Μια Γυναίκα από το Παρελθόν και Το μυστικό του Άσπρου Βράχου, για να αναφέρω µερικά, ενδεικτικά µόνο, είναι κοινωνικά µυθιστορήµατα µε αστυνοµική πλοκή.

Σήµερα, το αστυνοµικό ως κοινωνικό µυθιστόρηµα έχει καθιερωθεί σε όλη την Ευρώπη, ακόµα και στην Αγγλία. Σκανδιναβοί συγγραφείς, όπως ο Χένινγκ Μάνκελ, ο Άρνε Νταλ, ο Γκούναρ Στόλεσεν, αλλά και ο Κολοµβιανός Γκαµπριέλ Γκαρσία Μάρκες, ή ο Ιταλός Αντρέα Καµιλέρι, οι Γάλλοι Ζαν-Κλοντ Ιζό και Ζαν-Πατρίκ Μανσέτ, για ν’ αναφέρω πάλι ενδεικτικά ορισµένα παραδείγµατα, έγραψαν κοινωνικά και κοινωνικοπολιτικά µυθιστορήµατα µε αστυνοµική πλοκή. Και, για να επιστρέψω στην Αγγλία: Τι σχέση έχει ο Ίαν Ράνκιν µε το κλασικό αγγλικό αστυνοµικό µυθιστόρηµα;

Ο µόνος γνωστός συγγραφέας που έγραφε, την ίδια εποχή, κοινωνικοπολιτικά µυθιστορήµατα µε αστυνοµική πλοκή ήταν ο Ιταλός Λεονάρντο Σάσα, του οποίου τα µυθιστορήµατα είχαν ως θέµα τη διαπλοκή ανάµεσα στην πολιτική και τη Μαφία στη Σικελία.

Στην επόμενη σελίδα: «Ο Μαρής και η Αθήνα ‘’εντός των τειχών’’».

1 2 3 4 5 6

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top