Με τον φακό του Mario Sorrenti για το Purple magazine.

Tη σήμερον, κυκλοφορούν ηθοποιές ευάρεστα ψηλόλιγνες, με τέλειες αναλογίες, σαν την Keira Kneightley, τη Charlize Theron ή, εν προκειμένω, τη δική μας Milla Jovovitch. Μπορούμε να τις αποκαλέσουμε ηθοποιούς-μοντέλα, από τη στιγμή μάλιστα που ευάριθμες εξ αυτών προέρχονται από το χώρο.

Τα ίχνη γίνονται ευδιάκριτα στον τρόπο με τον οποίο τις σκηνοθετούν. Aς πούμε, η Μίλα όταν ανεβοκατεβαίνει διαδρόμους στο «Ultraviolet» του 2006. Μαζί προσφέρουν ένα πρόσωπο διαπερατό στις συγκινήσεις. Ορθάνοιχτα μάτια, σφιγμένα δόντια, θεληματικό στόμα, ξεφυσήματα αποφασιστικότητας εν ώρα μάχης. Επιπλέον γδύνονται εύκολα, αλλά κάθονται δύσκολα. Τελικό αποτέλεσμα: μια υπεραξία μυστηρίου, ψυχρότητας και κυνισμού.

Στις πετυχημένες ταινίες δράσης, μια ηθοποιός αυτής της κατηγορίας βρίσκεται σε αρμονία με το σώμα της. Κουνγκ Φου ένα πράμα. Σύμφωνα με τον Καρλ Γιουνγκ, υπάρχουν δύο θεμελιώδης κατηγορίες: anima και animus: η πρώτη αφορά στη γυναικεία πλευρά που δίνει το «παρών» στο ανδρικό υποσυνείδητο, η δεύτερη στο αντίστροφο.

Μια ανάλυση αυτού του είδους, οδηγεί στην υπόθεση ότι το ζητούμενο σ’ αυτές τις ταινίες είναι οι ηρωίδες τους να επιβεβαιώσουν τη θηλυκότητά τους μέσω αυτού του δυισμού, ο οποίος παρουσιάζεται ως διακύβευμα. Όχι και πολύ φεμινιστικό.

Πριν λίγα χρόνια στη Βενετία (Photo by Jacopo Raule/WireImage/Ideal image).

Ωραία, να βάλω τώρα τέλος στο παραλήρημα, αν μη το άλλο συνοπτικό. Για να κεντράρουμε στο ζητούμενο: τι σόι πράμα είναι η Γιόβοβιτς. Θυμίζει το εξωτικό που ακούει στο όνομα Λιβ Τάιλερ, αλλά εκείνη το πάει ένα βήμα παρακάτω, ενσαρκώνοντας την «υπεσχημένη μετάλλαξη». Επιπλέον, είναι η πιο Αμερικανίδα από τις Ουκρανές ηθοποιούς.

Το πλάσμα είναι αναμφίβολα χαρισματικό. Τα λεπτά χαρακτηριστικά και η κομψότητά του αποτελούν προσόντα που γοήτεψαν ένα σωρό labels, από Emporio Armani ώς Calvin Klein. Και το υποκριτικό της ταλέντο σίγουρα δεν είναι του πεταμάτου.

Γνωστή για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους της στο «Πέμπτο Στοιχείο» του Μπεσόν και τη σάγκα «Resident Evil», η Μίλα γεννήθηκε το 1975 στο Κίεβο, στην Ουκρανία, εστία πανέμορφων γυναικών.

Υπήρξε η κόρη ενός αλκοολικού Σέρβου γιατρού και μιας Ρωσίδας ηθοποιού. Τα πρώτα της χρόνια είναι αλλεπάλληλα πηγαινέλα μεταξύ Αγγλίας και Ρωσίας. Στις αρχές του 1980, σύσσωμη η οικογένεια την κάνει για το Σακραμέντο της Καλιφόρνια. Πάραυτα, οι γονείς τη βάζουν να σπουδάσει ηθοποιία. Την καριέρα της ως μοντέλο την ξεκινάει στα 11, μπροστά στο φακό του Ρίτσαρντ Άβεντον. Διάσημη γίνεται ως πρόσωπο της Revlon. Η κινηματογραφική της καριέρα ξεκινά.

Για το περιοδικό της Pirelli, το 1998 (Bruce Weber).

Βήμα-βήμα, οι ρόλοι γίνονται όλο και πιο σημαντικοί, αλλά αναμφίβολα εκείνος που την ανέδειξε είναι της Λίλου της εξωγήινης, το 1997. Η κραυγή της «Leeloo Dallas Mooooultipass!» κλέβει μαζί με την καρδιά του Μπρους Γουίλις και τη δική μας. Μαθαίνει μια φανταστική γλώσσα 400 λέξεων κι ο Ζαν-Πολ Γκοτιέ την στολίζει μ’ ένα κοστούμι καμωμένο από ιατρικούς επιδέσμους. Η επιτυχία της ταινίας στο Φεστιβάλ των Καννών είναι εκκωφαντική, η υποδοχή που της γίνεται στις ΗΠΑ πιο χλιαρή. Εντωμεταξύ, έχει σπάσει τα ταμεία: $ 263 εκατ. εισπράξεις και βάλε του box office, τρεις φορές πάνω από το budget.

Το 1997, η Μίλα με τα μάτια στο χρώμα του νεφρίτη και την κόκκινη χαίτη, παντρεύεται τον Λυκ Μπεσόν. Ο διεθνής Γάλλος σκηνοθέτης θα της χαρίσει κι άλλο σπουδαίο ρόλο, όταν ενσαρκώνει τη Ζαν ντ’ Αρκ, την «παρθένα της Λωραίνης». Δεν στάθηκε αρκετό. Μετά από δύο χρόνια το ζευγάρι χωρίζει.

Καθώς η όμορφη Ουκρανή έχει εξελιχθεί σε μια ηθοποιό αξιόπιστη και θηλυκό περιζήτητο, αρχίζει να δουλεύει με τα πιο μεγάλα ονόματα της κινηματογραφικής βιομηχανίας, όπως τον Σπάικ Λι στην ταινία «He Cot Game» (μια σεληνιακή πόρνη) και τον Βιμ Βέντερς στο «The Million Dollar Hotel» (ένας εκπεπτωκώς άγγελος).

Είμαστε στο 2002 όταν βγαίνει στις αίθουσες το «Resident Evil», κινηματογραφική μεταφορά τους προσφιλούς video game. Η Μίλα έχει περάσει χοντρή εκπαίδευση στις πολεμικές τέχνες για το ρόλο. Η επιτυχία ήταν τέτοια που θα ακολουθήσουν πέντε (!) ακόμα συνέχειες. Πριν είχε δοκιμάσει την τύχη της στη βλακώδη κωμωδία «Zoolander» με τον Μπεν Στίλερ.

Έχοντας παραμελήσει την καριέρα της ως μοντέλο, αποφασίζει να επιστρέψει δυναμικά. Γίνεται η πρέσβειρα μεγάλων οίκων, όπως της L’Oréal, ενώ παράλληλα λανσάρει και τη δική της σειρά ρούχων, τη Jovovich-Hawk. Τα περιοδικά κάνουν πάρτι. Μέχρι σήμερα έχει εμφανιστεί σε πάνω από 100 εξώφυλλα, με αποτέλεσμα ο Μπρετ Ίστον Έλις να αισθανθεί υποχρεωμένος να αναφερθεί στο πρόσωπό της στο μυθιστόρημά του «Glamorama».

Στα 44 της χρόνια, η Γιόβοβιτς βρίσκεται στην κορυφή των καλύτερα αμειβόμενων ηθοποιών με έσοδα της τάξης των 46 εκατ. ευρώ για το 2019.

Πέντε χρόνια αργότερα, αποκτά το πρώτο της παιδί, ρομαντικός καρπός της σχέσης της με τον σκηνοθέτη Paul W.S. Anderson, τον οποίο και θα παντρευτεί το 2009. Χρονιά πολύ παραγωγική για κείνη, αφού θα αναδειχθεί σε μούσα του Roberto Cavalli, ενώ φιγουράρει δίπλα στον Ντε Νίρο και τον Έντουρντ Νόρτον στο θρίλερ «Stone» (Δόλωμα γένους θηλυκού). Μεταξύ άλλων… Ένα δεύτερο τέκνο θα ακολουθήσει το 2015 κι ένα μικροσκοπικό κοριτσάκι μόλις πριν από τρεις βδομάδες.

Κάνουμε ένα διετές πηδηματάκι και τη βρίσκουμε να πρωταγωνιστεί στους «Τρεις Σωματοφύλακες» σε σκηνοθεσία του συζύγου, κι ένα χρόνο αργότερα να κυκλοφορεί το single «Electric Soul», όπου σου χαϊδεύει τ’ αφτιά η πολύ ροκ, αισθησιακή φωνή της. Πρόκειται ήδη για το 5ο άλμπουμ της από το 1994.

Στα 44 της χρόνια, η Γιόβοβιτς βρίσκεται στην κορυφή των καλύτερα αμειβόμενων ηθοποιών με έσοδα της τάξης των 46 εκατ. ευρώ για το 2019. Γενικά, μια μετριοπαθής εκτίμηση λέει ότι ζυγίζει 145 εκατ., περιουσία που οφείλεται σε μετοχές, ακίνητα κι ένα πολύ αποδοτικό διαφημιστικό συμβόλαιο με τα προϊόντα ομορφιάς CoverGirl. Ακόμα, κατέχει διάφορα εστιατόρια στην Ουάσινγκτον, μια ποδοσφαιρική ομάδα στο Κίεβο, ενώ έχει λανσάρει επιτυχώς και το άρωμα «L’ eau de Milla».

Η Μίλα, που θεωρεί κατά δήλωσή της τον εαυτό της θηρευτή, εξακολουθεί να διαβάζει το χιόνι.

 

Διαβάστε ακόμα: Mimi Thorisson, η «τέλεια γυναίκα».

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top