‘boolean’ and (footboard), 2017.

    Η καλλιτεχνική κολεκτίβα απ’ το Τορίνο «Nucleo» παρουσιάζει ένα μοναδικό και απρόσμενο θέαμα, βασισμένο στην εφαρμογή της άλγεβρας Μπουλ (αληθές ή ψευδές) σε γλυπτικές μορφές. Με τον τρόπο αυτό, δοκιμάζει τα φυσικά και αντιληπτικά όρια των μετάλλων, της εποξικής ρητίνης, του σμάλτου και των δομικών υλικών.

    Ο τίτλος «Ο νόμος της παρελθούσας εμπειρίας» αναφέρεται σε μία από τις γνωστότερες αρχές της Gestalt Theory, εφαρμοσμένης τρισδιάστατα σε αλγεβρικό επίπεδο, ενέργεια που προξενεί χρονικές καθυστερήσεις, οι οποίες προβάλλονται πάνω σε τμήματα επιφανειών και υλικών που είναι διαμετρικά αντίθετα.

    Ο νόμος της παρελθούσας εμπειρίας επιβεβαιώνει ότι απέναντι σε μια πληθώρα στοιχείων εντός του οπτικού μας πεδίου, το βλέμμα επιλέγει και διαμορφώνει μια πολύ συγκεκριμένη ερμηνεία της πραγματικότητας μέσω των μηχανισμών του.

    Tο στούντιο Nucleo διαιρεί το αντιληπτικό πεδίο, πράγμα που προκαλείται επίσης από τις διαδρομές της μνήμης του κάθε ατομικού παρελθόντος, ώστε να ενθαρρύνει τη φαντασιακή ολοκλήρωση αντικειμένων που παραμένουν οικεία.

    Ο κανόνας αυτός προσδιορίζει πώς, από τη στιγμή που όλα τα πράγματα είναι ίσα μεταξύ τους, τα στοιχεία του οπτικού πεδίου, τα οποία δημιουργούν ένα σχήμα οικείο ή σημαντικό, οδηγούν, στο επίπεδο του υποσυνείδητου, στο σχηματισμό μια διακριτής οντότητας, δημιουργώντας μια αναπαράσταση πέραν του τομέα της πραγματικότητας.

    Αριστερά: ‘boolean’ and (chair), 2017. Δεξιά: ‘boolean’ and (table), 2017.

    Έτσι, το στούντιο Nucleo διαιρεί το αντιληπτικό πεδίο, πράγμα που προκαλείται επίσης από τις διαδρομές της μνήμης του κάθε ατομικού παρελθόντος, ώστε να ενθαρρύνει τη φαντασιακή ολοκλήρωση αντικειμένων που παραμένουν οικεία. Τα εκ των προτέρων γνωστά αντικείμενα είναι ικανά να παράξουν τα αντίθετά τους σε ό,τι αφορά τη φόρμα της επιφάνειας ή την καθημερινή χρήση.

    Αφού διάλεξαν ορισμένα χαρακτηριστικά έπιπλα των διαμερισμάτων της δεκαετίας του ’40 (της τελευταίας δεκαετίας των φουτουριστών που συνεργάστηκαν με τον Τommaso Μarinetti), η κολεκτίβα απ’το Τορίνο δείχνει και κρύβει τις χρονικές καθυστερήσεις στις στέρεες μορφές. Καμιά 50ριά έργα διαφόρων μεγεθών εκτίθενται στο ισόγειο και στο υπόγειο του FuturDome.

    Αριστερά: ‘boolean’ and (cabinet), 2017. Δεξιά: ‘boolean’ and (chair), 2017.

    // FuturDome, Μιλάνο, Via Giovanni Paisiello 6. Έως τις 25 Νοεμβρίου.

    [Πηγή: www.designboom.com]

     

    Διαβάστε ακόμα: Σε μια tech εποχή το χαρτί γυρεύει την εκδίκησή του

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top