Λίγοι επαγγελματίες έχουν το πλεονέκτημα των γιατρών, τις επιτυχίες τους τις στεφανώνει η δημοσιότητα, η αναγνώριση και ο θαυμασμός και τις αποτυχίες να τις καλύπτει το ελαφρύ χώμα της λησμονιάς και το πυκνό σκοτάδι της λήθης.
Στη σειρά του Alpha «Ο Γιατρός», η οποία έκλεισε τον πρώτο κύκλο της προβολών της και ετοιμάζεται ο δεύτερος, η ζωή του «Γιατρού» Ανδρέα Βρεττού, τον οποίο υποδύεται ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ανατρέπεται δραματικά όταν ο πατέρας ενός ασθενούς του επιτίθεται πυροβολώντας τον, κατηγορώντας τον άδικα για τον θάνατο του γιου του από ιατρικό λάθος. Ο Ανδρέας επιβιώνει, αλλά ο τραυματισμός στο κεφάλι του προκαλεί αμνησία των τελευταίων δώδεκα ετών. Ο σημαντικός επιστήμονας και διευθυντής της παθολογικής κλινικής σε ένα από τα κορυφαία νοσοκομεία της χώρας βρίσκεται σε ένα χάος που δεν είναι καθόλου εύκολο να βάλει σε κάποια τάξη.
Ο Ανδρέας όταν αργά και βασανιστικά συνειδητοποιεί τη νέα του πραγματικότητα, αποφασίζει να ξεκινήσει τη ζωή του από την αρχή: αρχίζει να εργάζεται ως βοηθός στο νοσοκομείο που κάποτε διηύθυνε και προσπαθεί να κερδίσει πίσω την πρώην σύζυγό του και την κόρη του, με την ελπίδα να αποκατασταθεί η οικογενειακή του σχέση. Ο θεραπευτής του, και φίλος, Απόστολος Ιωάννου (Αλέξανδρος Κωχ) και η πρώην σύζυγός του Άννα Γρηγοριάδη (Δήμητρα Σιγάλα) συμφωνούν ότι ο Ανδρέας πρέπει να ανακτήσει σταδιακά την μνήμη του σχετικά με τα τελευταία δώδεκα χρόνια που έχουν διαγραφεί από τη μνήμη του.
Οι γιατροί και οι νοσηλευτές του νοσοκομείου αντιμετωπίζουν δυσκολίες να προσαρμοστούν στον νέο Ανδρέα, με την κατάσταση να είναι ακόμα πιο προβληματική για τη γιατρό Σοφία Αλεξανδρή. Πριν από τον τραγικό πυροβολισμό που βίωσε ο Ανδρέας και για μικρό χρονικό διάστημα είχε μια σχέση μαζί της, την οποία διατηρούσαν μυστική στον εργασιακό χώρο τους. Ο νέος διευθυντής της παθολογικής κλινικής, Μάρκος Μαλτεζάς, που ήταν παλιός συνάδελφος και φίλος του Ανδρέα, προσπαθεί με κάθε δυνατό τρόπο να αποτρέψει την ανάκτηση της μνήμης του Ανδρέα. Ο λόγος είναι ότι ο Ανδρέας είχε ανακαλύψει κάτι πολύ σοβαρό σχετικά με τον Μάρκο πριν από την επίθεση που δέχτηκε. Ο Μάρκος είχε δώσει σε ασθενή λάθος φάρμακο, το οποίο τον οδήγησε στο θάνατο.
Καθώς ο Ανδρέας προσπαθεί να ανακτήσει τη ζωή του, συγκρούεται με την ανάγκη του Μάρκου να τον κρατήσει απομακρυσμένο από την καινούργια πραγματικότητα του νοσοκομείου. Όλα αυτά συμβαίνουν και αναπτύσσονται τη στιγμή που η ζωή του νοσοκομείου τρέχει και οι ανάγκες των ασθενών που εισέρχονται επιβάλουν εξοντωτικούς ρυθμούς στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του νοσοκομείου. Ο Ανδρέας ασθμαίνων προσπαθεί να ενσωματωθεί στην απαιτητική λειτουργία του ιδρύματος, ενώ παράλληλα παλεύει να καλύψει τα επιστημονικά και γνωστικά κενά που δημιουργήθηκαν με τη 12χρονη απώλεια της μνήμης του. Η σειρά σε κάθε της επεισόδιο πέρα από την καθημερινότητα των πρωταγωνιστών της, ασχολείται και με δυο έκτακτα περιστατικά τα οποία εμπλουτίζουν τη δράση και ενδυναμώνουν το ενδιαφέρον του κάθε ωριαίου περίπου επεισοδίου.
Oσο για τους πρωταγωνιστές παίζει η Άννα Γρηγοριάδη (Δήμητρα Σιγάλα), η διευθύντρια του νοσοκομείου και πρώην σύζυγος του Ανδρέα, μία μοντέρνα και δυναμική γυναίκα η οποία προσπαθεί να ζυγίσει τις μεγάλες ευθύνες, με τις οικογενειακές υποχρεώσεις και την προσωπική της ζωή. Η κατάσταση του πρώην συζύγου της την οδηγεί σε επανεξέταση της ζωής της και των συναισθημάτων της.
Η Σοφία Αλεξανδρή (Βασιλική Τρουφάκου), είναι παθολόγος και το τελευταίο διάστημα πριν την δολοφονική απόπειρα του Ανδρέα είχαν αναπτύξει κάποια ερωτική σχέση. Μετά το καταστροφικό γεγονός για την μνήμη του Ανδρέα, αυτός δεν την αναγνωρίζει και βέβαια δεν υφίσταται καν σχέση. Η Σοφία προσπαθεί διακριτικά να τον προσεγγίσει, αλλά καταλαβαίνει ότι ο Ανδρέας είναι αφιερωμένος στην προσπάθειά του να επανασυνδέσει την οικογένειά του.
Ο Μάρκος Μαλτεζάς (Αντώνης Μυριαγκός) είναι γιατρός στο νοσοκομείο και για ένα διάστημα διεκδίκησε με αντίπαλο τον Ανδρέα τη θέση του διευθυντή Παθολογίας. Το σκοτεινό μυστικό του Μάρκου είναι αυτό που καθορίζει τη σχέση του με όλους γύρω του αλλά κυρίως με τον πρώην συνεργάτη και φίλο του τον Ανδρέα.
Ο Μιχάλης Καραγιάννης (Θάνος Λέκκας) ένας κάπως μποέμ και ανεξάρτητος άνθρωπος θιασώτης των μηχανών και λάτρης του γυναικείου φύλου, έχει πτώσεις και μεταπτώσεις αλλά δεν χάνει ποτέ το μέτρο.
Ο Απόστολος Ιωάννου (Αλέξανδρος Κωχ) είναι ο νευροψυχίατρος που αναλαμβάνει τη θεραπεία του φίλου του Ανδρέα μετά την επίθεση. Είναι το στήριγμα του ήρωά μας και κάθε φορά βρίσκεται δίπλα του όταν τον έχει ανάγκη.
Ο Λεωνίδας Τζαμπουλάτ (Χρήστος Ζαν Μπατίστ) κατάγεται από ένα χωριό της Αιθιοπίας και ήρθε στην Ελλάδα να σπουδάσει γιατρός με χρήματα που συγκέντρωσαν οι χωριανοί του. Σκοπεύει να επιστρέψει στην πατρίδα του για να βοηθήσει τους ευεργέτες του. Η ιστορία του δεν έχει μεταφερθεί μόνο στην ελληνική παραγωγή «Ο Γιατρός», αλλά έχει προβληθεί ήδη στην Ιταλία, με τον τίτλο «Doc». Το σενάριο είναι ίδιο με αυτό της παραγωγής του Alpha.
Η σειρά του Alpha που ολοκληρώνεται στα 16 επεισόδια, ετοιμάζεται να ρίξει αυλαία με την έρευνα για τον Ανδρέα να βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, τον ίδιο τoν Doc να έχει στο μυαλό του μόνο την Άννα και τη δοκιμασία που περνά με την υγεία της.
Ο σκηνοθέτης Γιώργος Παπαβασιλείου, που πέρυσι υπέγραψε μια από τις καλύτερες σειρές την «Καρτ-Ποστάλ» η οποία προβλήθηκε στην ΕΡΤ, φέτος σκηνοθέτησε σε απόδοση σεναρίου του Παναγιώτη Ιωσηφέλη αυτή τη σειρά. Ο σκηνοθέτης σημειώνει για τον «γιατρό» του: «Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης ταυτίστηκε τόσο με το ρόλο του Doc, του Αντρέα, που δε χρειάστηκε ποτέ να παίξει κάτι. Ήταν ο ρόλος. Αυτοσυγκεντρωνόταν, κι όταν ξεκινούσε το γύρισμα ήταν στη συναισθηματική συνθήκη που χρειαζόταν η σκηνή».
Ο «γιατρός» χωρίς να φτάνει στο ύψος αντίστοιχων σπουδαίων σειρών, οι οποίες έχουν γυριστεί στο εξωτερικό, που καταπιάνονται με ιατρικά θέμα είναι μια αξιοπρεπής προσέγγιση αυτών των δύσκολων θεμάτων. Ο κόσμος υποδέχτηκε τη σειρά καλά, γι αυτό είναι στα σκαριά η δεύτερη σεζόν. Με επιμελημένη καλλιτεχνική διεύθυνση, σωστά επιλεγμένους χώρους και φωτογραφία λουσμένη στο λευκό φως των νοσοκομείων, το αποτέλεσμα χωρίς ποτέ να απογειώνεται είναι ευχάριστο με κάποιες σεναριακές και σκηνοθετικές εξάρσεις, όταν τα νοσοκομειακά περιστατικά και τα επείγοντα γεγονότα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Το να δημιουργεί κανείς καινούργια πράγματα, να σκέφτεται λύσεις για παλιά και νέα προβλήματα, να εμπνέεται από την φύση, τους γύρω του, να σκορπάει αγάπη και να θερίζει συναισθήματα, πολλοί άνθρωποι το βρίσκουν δύσκολο, αναποτελεσματικό, ακόμα και βασανιστικό, γιατί το φορτίο της πρωτοτυπίας είναι κάτι που οι πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να αξιοποιήσουν. Προτιμούν να κάθονται μπροστά στην τηλεόραση και αφήνουν να τους λέει τι πρέπει να τους αρέσει, τι πρέπει να αγοράζουν και με τι πρέπει να γελάνε και ύστερα γλυκά να τους παίρνει ο ύπνος και να τους οδηγεί στην επόμενη μέρα, που κάποιοι έχουν επιμελημένα διαμορφώσει.
Διαβάστε ακόμα: Φινάλε για το Milky Way: Μια ιστορία ασθμαίνουσας ενηλικίωσης