O Σούμαν αποτυπώνει με συμπάθεια τις στιγμές του δρόμου (Taschen.com).

Σε κάθε άντρα έρχεται εκείνη η στιγμή – είναι αναπόδραστο. Τι αφήνεις, τι κρατάς, τι ακολουθείς. Ο Σκοτ Σούμαν, το 2005 βρέθηκε μπροστά σε ένα σταυροδρόμι επαγγελματικό και τελικά υπαρξιακό. Ως εκείνη τη στιγμή ασχολούνταν ενεργά με το χώρο της μόδας. Ήταν εντελώς μέσα στο «παραγωγικό» παιχνίδι. Μέρος ενός μεγάλου γραναζιού που γυρίζει καθημερινά και αενάως.

Το λεύκωμα είναι αποτέλεσμα πολλών ταξιδιών του στην Ινδία (Taschen.com).

Τότε ήταν που αποφάσισε να τα παρατήσει όλα, να πάρει υπό μάλης την ψηφιακή μηχανή του και να ανοιχτεί στον μεγάλο δρόμο. Στόχος του ήταν να αποτυπώσει με την κάμερά του «αληθινούς» ανθρώπους. Αυθεντίες του στιλ που δεν θα περάσουν ποτέ από τα περιοδικά, που δεν ενδιαφέρονται να επηρεάσουν το χώρο της μόδας, αλλά που οι ίδιοι κουβαλούν κάτι ατόφιο και ολότελα προσωπικό.

Κατόπιν τις φωτογραφίες του άρχισε να τις ανεβάσει στο blog του που είχε το όνομα «The Sartorialist». Κάθε φωτογραφία υποτιτλιζόταν από τον ίδιο με κάποιο μικρό σχόλιο – άλλοτε επαινετικό κι άλλοτε με άποψη γι’ αυτό που η μηχανή του είχε αιχμαλωτίσει.

Για τον Σούμαν σκηνές σαν κι αυτή αποτελούν την έννοια του αυθεντικού στιλ (Taschen.com).

Δεν χρειάστηκε να περάσει πολύς καιρός που το blog του έγινε το έμβλημα πιστότητας κάθε fashionista. Ακόμη και η βιομηχανία της μόδας από την οποία προσπάθησε να κάποιο τρόπο να απεγκλωβιστεί, δεν τον άφησε σε ησυχία. Ωστόσο, ο Σούμαν δεν ήθελε τίποτα άλλο από το να συνδέσει με άμεσο τρόπο την μόδα με την καθημερινότητα στους δρόμους. Και φυσικά το πέτυχε.

Δεν φοράει επώνυμα ρούχα, δεν είναι μοντέλο, αλλά έχει δικό του προσωπικό στιλ (Taschen.com).

Οι φωτογραφίες του βγάζουν μια ανθρώπινη ζεστασιά (Taschen.com).

Δεν είναι τυχαίο πως άρχισε να γίνεται περιζήτητος τόσα από οίκους μόδας (άλλωστε ως φωτογράφος κι άλλοτε ως μοντέλο), αλλά και ονομαστά περιοδικά που ήθελαν με επίταση να συνεργαστούν μαζί του. Από το GQ έως το Vogue Italia και το Ιnterview Magazine έως τη Nespresso για την οποία κάλυψε τη διαφημιστική της καμπάνια.

Το 2009 περνάει το κατώφλι του θαυμαστού εκδοτικού οίκου Penguin για να εκδώσει μια ανθολογία των φωτογραφιών του. Το πολυτελές βιβλίο του έχει πουλήσει ως τώρα πάνω από 100.000 αντίτυπα και συνεχίζει την ανοδική πορεία του.

Τώρα, ήταν η σειρά ενός ακόμη βιβλίο για λογαριασμό του εκδοτικού οίκου Taschen υπό τον γενικό τίτλο: «Τhe Sartorialist: India». Oπως υποδηλώνει και ο τίτλος, ο Σούμαν ταξίδεψε ως τη μακρινή Ινδία για να συλλέξει σπάνιες στιγμές της καθημερινότητας. Δεν το έκανε μια φορά, αλλά πολλές. Στην πραγματικότητα επί μια δεκαετία επισκεπτόταν τακτικά την αχανή χώρα και πήγαινε από πόλη σε πόλη (Delhi, Jaipur, Chennai και Mumbai είναι μερικές από αυτές).

Εικόνες από τις ανοιχτές αγορές, από μουσικά φεστιβάλ, από δρόμους στο κέντρο των πόλεων έως και φωτογραφίες από αγώνες κρίκετ.

Το αποτέλεσμα, αναπτυγμένο σε 300 σελίδες, είναι μια πλούσια τοιχογραφία της καθημερινότητας στην Ινδία. Εικόνες από τις ανοιχτές αγορές, από μουσικά φεστιβάλ, από δρόμους στο κέντρο των πόλεων έως και φωτογραφίες από αγώνες κρίκετ (πολύ διαδεδομένο άθλημα στη χώρα) τράβηξε.

Το εξώφυλλο του λευκώματος (Taschen.com).

Μπορεί ο κόσμος, μέσω των τεχνολογιών, να έχει μικρύνει σημαντικά και να θεωρούμε τα πάντα δεδομένα, όμως, ένας πραγματικός καλλιτέχνης είναι ικανός να αποτυπώσει το άρρητο και το αφανές εκεί που όλοι οι υπόλοιποι βλέπουν το προφανές. Ο Σούμαν είναι ένας τέτοιος φωτογράφος που άλλοτε λειτουργεί με τη λογική του δημοσιογράφου (αναζητεί το θέμα), κι άλλοτε ως δημιουργός που ψάχνει τις ευαίσθητες λεπτομέρειες ενός θέματος.

Από τις φωτογραφίες αναδύεται η συμπάθειά του προς τα «μοντέλα» του: άνθρωποι καθημερινοί, απλοί, ανεπεξέργαστοι. Από τους οποίους, όμως, βγαίνει ένα άλλοτε τραχύ κι άλλοτε ναΐφ στιλ που δεν γίνεται να μην θαυμάσει για την αυθεντικότητά του.  Οσο για τους aficionados της μόδας, όταν θα κυκλοφορήσει το βιβλίο τον Σεπτέμβριο, είναι δεδομένο πως θα το ξεκοκαλίσουν για να δρέψουν ιδέες.

 

Διαβάστε ακόμα: Ο Αχιλλέας Κυριακίδης για τον Χόρχε Λουίς Μπόρχες. 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top