00_534-decoupe_2_snake6_finale

Πρωτοπόρος καλλιτέχνης, «κατασκευαστής εικόνων», πότε illustrator, πότε καλλιτεχνικός διευθυντής, πότε σκηνοθέτης.

Εδώ και 4 δεκαετίες, με μέσα έκφρασης το σχέδιο, τη ζωγραφική, την αφίσα, τη φωτογραφία και το βίντεο, ο Jean-Paul Goude δίνει τροφή στη φαντασία όλων εκείνων που αγαπούν επίσης το ρυθμό, το χορό, την ποίηση, την Αφρική, τη μόδα, τις γυναίκες και το χιούμορ.

Πρωτοπόρος καλλιτέχνης, «κατασκευαστής εικόνων», πότε illustrator, πότε καλλιτεχνικός διευθυντής, πότε σκηνοθέτης, ο Goude δημιουργεί τόσο για τα περιοδικά όσο και για τη μουσική, το χορό και τη διαφήμιση.

Πάντα προκλητική, η δουλειά του έγινε αντικείμενο μιας ακόμα ρετροσπεκτίβας, σπονσοραρισμένης από την Tod’s αυτήν τη φορά, στο Περίπτερο Σύγχρονης Τέχνης (Padiglione d’Arte Contemporanea) του Μιλάνο.

Με τίτλο «So Far, So Goude», η έκθεση συγκεντρώνει ένα μεγάλο αριθμό από σκίτσα, σχέδια και εικόνες του καλλιτέχνη που έγιναν κατά τη διάρκεια της μακράς καριέρας του μεταξύ Παρισιού και Νέας Υόρκης.

Ο Goude είναι ακόμα γνωστός ως εκείνος που ανέτρεψε τους κώδικες της διαφήμισης, όπου κατάφερε να επιβάλει το μπαρόκ και ανδρόγυνο, το θεατρικό κα πολύχρωμο σύμπαν του.
Blue-black-in-black-on-brown-New-York-1981-Jean-Paul-Goude

Η Γκρέης Τζόουνς, η πιο διάσημη μούσα του φωτογράφου, το 1981 στη Νέα Υόρκη.

Πρόθεσή της να εξερευνήσει τις πηγές έμπνευσής του. «Γεννήθηκα στο Saint-Mandé, στα 50 μ. από το Μουσείο των Αποικιών», μας λέει ο Goude στο βίντεο παρουσίασης της έκθεσης. «Η αποικιακή ατμόσφαιρα της εποχής θα έπαιζε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της δουλειάς μου». Η αγάπη του για τον εξωτισμό βρίσκεται στην καρδιά του έργου του, μια οπτική γωνία για την οποία συχνά θα κατηγορηθεί.

Ένα μεγάλο μέρος της αναδρομικής είναι αφιερωμένη στην πιο διάσημη μούσα του, και πρώην σύντροφό του, το τζαμαϊκανό μοντέλο Grace Jones. Ο Jean-Paul Goude τη φωτογράφισε, την ντεκουπάρισε, την επιζωγράφισε, την έβαλε να επιδοθεί σε παράδοξα αραμπέσκ.

Μαζί της, όπως και με τη Laetitia Casta, επινοεί και πάλι το μανιερισμό. «Το να θέλω να συστρέφω, να λυγίζω, να επιμηκύνω, να υπερβάλω τις φόρμες, όποιες κι αν είναι αυτές, βρίσκεται στη βάση της προσωπικότητάς μου», ομολογεί.

02_carolina-new-york-1976-jean-paul-goude

Tο 1976, ο Goode φιλοτέχνησε την περίφημη αυτή εικόνα που αντέγραψε πρόσφατα το περιοδικό PAPER, με τη συγκριτικώς χυδαία Κιμ Καρντάσιαν στο εξώφυλλό του.

 

 

Ο Goude είναι ακόμα γνωστός ως εκείνος που ανέτρεψε τους κώδικες της διαφήμισης, όπου κατάφερε να επιβάλει το μπαρόκ και ανδρόγυνο, το θεατρικό και πολύχρωμο σύμπαν του. Κάποιες από τις καμπάνιες του για τους μεγάλους οίκους, όπως η Chanel, ο Kenzo, η Cacharel ή η Shiseido αποτελούν επίσης μέρος της έκθεσης.

Γιατί ο Γάλλος, πάνω απ’ όλα, ξέρει πώς να επινοεί ένα στυλ, ένα σύμπαν, ίσως ακόμα και μια προσωπική μυθολογία, δημιουργώντας πολλαπλές βέλτιστες πραγματικότητες, ή τουλάχιστον πρόσφορες στην επαναδημιουργία.

//«So Far, So Goude», Padiglione d’Arte Contemporanea, Μιλάνο, ως τις 19 Ιουνίου.

 

Διαβάστε ακόμα: Eίσαστε περίεργοι να μάθετε τι συμβαίνει στα ατελιέ των ζωγράφων;

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top