Ο Σποκ και ο Κερκ στη διαχρονική χρωματική αντίστιξη του μπλε - κίτρινου.

Ο Σποκ και ο Κερκ στη διαχρονική χρωματική αντίστιξη του μπλε – κίτρινου.

Το Enterprise επιστρέφει στη βάση του, στο Λονδίνο, όπου το πλήρωμά του ανακαλύπτει ότι ο αστροστόλος και η Γη έχουν δεχτεί ένα θανάσιμο χτύπημα από μια άγνωστη δύναμη. Υπεύθυνος για την επίθεση είναι ο Τζον Χάρισον. Το πλήρωμα του αστρόπλοιου είναι αποφασισμένο να πιάσει τον ένοχο, προκειμένου αυτός να λογοδοτήσει για τις πράξεις του…

Κανένας δεν μπορεί να παραγνωρίσει το γεγονός πως ο σκηνοθέτης Τζέι Τζέι Έιμπραμς είναι ο άνθρωπος που ανανέωσε το μύθο της θρυλικής σειράς των 60s. Στην πραγματικότητα το franchise του «Star Trek» έμοιαζε να φτάνει στο τέλος του με τη 10η ταινία στη σειρά, τη «Nemesis», το 2002, όταν οι εισπράξεις της κόλλησαν στα 65 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το κόστος της έφτασε τα 60 εκατομμύρια. Εκείνη την εποχή ήταν λίγοι οι τυχοδιώκτες τζογαδόροι που θα στοιχημάτιζαν στην κινηματογραφική συνέχεια των περιπετειών του Enterprise. Πλέον το «Star Trek» χρειαζόταν μια δυναμική επανεκκίνηση, όπως εκείνη που γνώρισαν μύθοι σαν τον Τζέιμς Μποντ και τον Μπάτμαν.

Ο Mr Villain (Μπένεντικτ Κούμπερματς) αφήνει πίσω του συντρίμμια.

Ο Mr Villain (Μπένεντικτ Κούμπερματς) αφήνει πίσω του συντρίμμια.

Κι αυτό έγινε το 2009, όταν ο σκηνοθέτης του «Lost», του «Alias», του «Mission Impossible III» και «Cloverfield» ανέλαβε να αναβιώσει στις κινηματογραφικές αίθουσες την καλτ σειρά του Τζιν Ρόντενμπερι. Ο Έιμπραμς έπιασε το νήμα της ιστορίας ξεκινώντας από το σημείο μηδέν: παρακολούθησε τους δύο επικεφαλής του πληρώματος του αστρόπλοιου, τον Κερκ και τον Σποκ, από την εποχή της δημιουργίας της ιδιότυπης φιλίας τους. Το αποτέλεσμα; Οι εισπράξεις μόνο στο βορειοαμερικανικό box office σκαρφάλωσαν στα 257 εκατομμύρια δολάρια και η παρουσία του Έιμπραμς πίσω από την κάμερα ήταν δεδομένη και στο «Star Trek into darkness».

Ο σκηνοθέτης Τζέι Τζέι Έιμπραμς.

Ο σκηνοθέτης Τζέι Τζέι Έιμπραμς.

Εδώ ο λατρεμένος από τους Trekkers σκηνοθέτης παρακολουθεί τους ήρωές του να διάγουν τη φάση της μετενηλικίωσης, και ενώ του δίνεται η ευκαιρία να συνθέσει σκηνές ανθολογίας (όπως, λόγου χάρη, μια μνημειώδη λεκτική σύγκρουση Σποκ – Χάρισον), το αποφεύγει χαρακτηριστικά. Ο λόγος είναι η προσέγγιση που είχε από την πρώτη στιγμή που καταπιάστηκε με το συγκεκριμένο project: τίναξε τη σκόνη του χρόνου που είχε κατακαθίσει στο πλήρωμα του Enterprise, περιόρισε αποτελεσματικά τους μακροσκελείς διαλόγους που χαρακτήριζαν την πρώιμη περίοδο του «Star Trek» και απογείωσε τη δράση.

Ο Ζάκαρι Κουίντο (Σποκ) και ο Κρις Πάιν (Κερκ) παρακολουθούν τον Μπένεντικτ Κούμπερματς (Τζον Χάρισον ή, κατά κόσμον, Khan Noonien Singh) πίσω από του «πλέξιγκλας τα κάγκελα».

Ο Ζάκαρι Κουίντο (Σποκ) και ο Κρις Πάιν (Κερκ) παρακολουθούν τον Μπένεντικτ Κούμπερματς (Τζον Χάρισον ή, κατά κόσμον, Khan Noonien Singh) πίσω από του «πλέξιγκλας τα κάγκελα».

Φυσικά, ο Έιμπραμς δεν παραμελεί τη μηχανιστική (έστω) ανάπτυξη των χαρακτήρων –ο Κερκ πρέπει να μάθει πώς θα γίνει καλός κυβερνήτης κι ακόμη καλύτερος φίλος, και ο Σποκ πώς θα σταματήσει να είναι τόσο αποκρουστικά εκνευριστικός–, όμως εστιάζει στην παραγωγή καθηλωτικού οπτικού θεάματος, με την ουσιαστική συνδρομή βέβαια του διευθυντή φωτογραφίας Νταν Μίντελ.

Αφήνοντας, λοιπόν (πράγμα πολύ πιθανό) το «Star Trek», για να καταπιαστεί με το επόμενο επεισόδιο του «Star Wars», ο Έιμπραμς μπορεί να υπερηφανεύεται πως όχι μόνο δημιούργησε μια νέα γενιά Trekkers, αλλά επιπλέον πως υποχρέωσε τους παλιούς fans να εντάξουν στα ερωτηματολόγιά τους και τις δύο δημιουργίες του. Έτσι, λοιπόν, ετοιμαστείτε κάποια χρόνια αργότερα να απαντήσετε αν στο «Star Trek into darkness» ο Σποκ αναφέρει τη φράση «Irritating … one of your Earth emotions» ή τι χρώμα εσώρουχα φορούσε η Άλις Ιβ.

Η Άλις Ιβ (Κάρολ), τα μαύρα εσώρουχα και το βλέμμα εκτός κάμερας.

Η Άλις Ιβ (Κάρολ), τα μαύρα εσώρουχα και το βλέμμα εκτός κάμερας.

//Star Trek into darkness. Σκηνοθεσία: Τζέι Τζέι Έιμπραμς

Παίζουν: Μπρους Γκρίνγουντ, Ζόι Σαλντάνα, Κρις Πάιν

Διανομή: UIP

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top