O Τζόνι Ντεπ όπως είναι τώρα. Μια σκοτεινή περσόνα που έχει πιάσει πάτο (Alberto Pezzali / Associated Press)

Οι όμορφοι ηθοποιοί, όμορφα καίγονται.Ή, αλλιώς, το ταλέντο από μόνο του δεν μπορεί να σώσει κανέναν. Ο Τζόνι Ντεπ, και με τη βούλα του δικαστηρίου, χτύπησε 12 φορές την πρώην γυναίκα του, Αμπερ Χερντ, κάτι που σημαίνει ότι έχασε πανηγυρικά τη δίκη εναντίον της εφημερίδας Sun που αποκάλυψε το γεγονός.

Περισσότερο από όλα, όμως, αυτό που χάνει ο Ντεπ αυτή τη στιγμή είναι η έξωθεν καλή μαρτυρία του. Ουδείς θα καταφέρει να ξαναδεί τον διάσημο ηθοποιό με τα ίδια μάτια. Ακόμη και η βιομηχανία του θεάματος που όλα τα καταπίνει αμάσητα, τέτοιου είδους γεγονότα δεν τα αφήνει να περάσουν έτσι. Αρκεί να σκεφτούμε τη ραγδαία πτώση του Κέβιν Σπέισι από την εποχή του #MeToo.

Πίσω στη δεκαετία του ’90, ο Ντεπ, μαζί με τον Ρίβερ Φοίνιξ και τον Κιάνου Ριβς ήταν μια τριάδα νέων ηθοποιών που κουβάλησαν επάξια της διαφορετικότητά τους.

Ο Ντεπ υπήρξε πάντα ένας αντισυμβατικός τύπος, μια περίπτωση outsider που όμως ήξερε να παίζει με τους κανόνες των insiders δίχως να γίνεται ακραιφνώς μέρος του συστήματος. Λίγο πολύ τρελός, λίγο πολύ ροκ, λίγο πολύ αλητάκος που δεν δέχεται σκόνη στους ώμους του.

Ακούγοντας, όμως, κανείς τις γαργαλιστικές -έως εξοργιστικές- λεπτομέρειες που αναδείχθηκαν στην ακροαματική διαδικασία της τωρινής δίκης, είναι εύκολο να οδηγηθεί στο συμπέρασμα πως ο Ντεπ έχει ολότελα παραφρονήσει. Οι ποσότητες κοκαΐνης που χρειάζεται καθημερινά τον μετατρέπουν σε φυτό. Χρειάζεται να σκορπάει 30.000 δολάρια κάθε μήνα μόνο για το αγαπημένο του κόκκινο κρασί. Έφτασε στο σημείο να απλώσει -κατ’επανάληψη- το χέρι του σε γυναίκες για να τις χτυπήσει. Πόσο πιο χαμηλά μπορεί να πέσει ένας άνθρωπος;

Πίσω στη δεκαετία του ’90, ο Ντεπ, μαζί με τον Ρίβερ Φοίνιξ και τον Κιάνου Ριβς ήταν μια τριάδα νέων ηθοποιών που κουβάλησαν επάξια της διαφορετικότητά τους. Ηταν σταρ, αλλά με έναν αντισυμβατικό τρόπο. Ηταν οι grunge όταν ο κόσμος του θεάματος είναι ολότελα pop. Ήταν το ακριβώς αντίθετο του Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και του Μπραντ Πιτ. Όμορφοι, αλλά όχι ψεύτικα λαμπεροί. Αρρενωποί, αλλά με έναν θηλυκό τρόπο. Κουλ, αλλά όχι σε σημείο να δώσουν γη και ύδωρ στους αλαφιασμένους φαν.

Αμπερ Χερντ εναντίον Τζόνι Ντεπ (cnn.com).

Ο Ντεπ ήταν μια αρτιστίκ εκδοχή ηθοποιού. Εξαρχής αποφάσισε να μην γίνει ένας ακόμη σελέμπριτι, αλλά ένα σημείο καλλιτεχνικής αναφοράς. Η σειρά «21 Jump Street» έγινε μεγάλη επιτυχία εξαιτίας του. Οι περίεργες ατάκες στις συνεντεύξεις που έδινε, πρόσφεραν τροφή στα ΜΜΕ. Έγινε το σχετικό buzz γύρω από το όνομά του, ενώ αυτός μιλούσε για το θέμα που είχε με τα ναρκωτικά και το πότε έχασε την παρθενιά του.

Στα 90’s ήταν ωραίο να αγαπάς τον Ντεπ γιατί ήταν ένας μικρός χαρωπός αναρχικός.

Ο Ντεπ θα μπορούσε να γίνει ένα κλασικό teen idol, αλλά προτίμησε να κάνει το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο με το Cry-Baby του John Waters και στη συνέχεια να παίξει τον Ψαλιδοχέρη. Θα ακολουθήσουν οι συνεργασίες με τον Τζάρμους, τον Πολάνσκι και τον Νιούελ. Προς τα έξω έβγαινε μια ρομαντική πλευρά του. Γύρω στα 20 του παντρεύτηκε, αλλά σύντομα άρχισε να ταλαντεύεται συναισθηματικά μεταξύ της Sherilyn Fenn της Jennifer Grey και της Winona Ryder. Και, φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε την Κέιτ Μος με την οποία τράβηξε ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον των μίντια.

Με την Γουινόνα Ράιντερ (Barry King/WireImage).

Σε αντίθεση με τον Φοίνιξ που ήταν ολότελα σιωπηλός και τον Ριβς που έδειχνε πάντα… μονοσύλλαβος, ο Ντεπ είχε περισσότερη πλάκα, έβγαζε ενέργεια και μια κουλ διάθεση για τα πάντα. Ακόμη και για πράγματα ολότελα απαγορευμένα. Στα 90’s ήταν ωραίο να αγαπάς τον Ντεπ γιατί ήταν ένας μικρός χαρωπός αναρχικός. Τυχαία τον αγάπησε και ο Τιμ Μπάρτον; Οχι, βέβαια.

Όταν χωρίζει με την Κέητ Μος, τα φτιάχνει με την Βανέσα Παραντί και μαζί της κάνει δύο παιδιά. Έμειναν μαζί 14 χρόνια, στα οποία ο Ντεπ δεν σταματούσε να εκθειάζει την ομορφιά της γυναίκας του και την αγάπη του για τη Γαλλία.

Τριάντα χρόνια μετά, ο Ντεπ είναι ένας άλλος άνθρωπος. Μπορεί ο Captain Jack Sparrow στους Πειρατές της Καραϊβικής να του έδωσε ακόμη μεγαλύτερη ώθηση, αλλά ο ίδιος φαίνεται πως στο μεταξύ είχε χάσει ολότελα το κέντρο βάρους του. Τα ναρκωτικά άρχισαν να του κάνουν το μυαλό σμπαράλια. Σαν να ήθελε να μείνει με το ζόρι στη δεκαετία του ’90, ενώ ο κόσμος προχωρούσε κι εκείνος αναπόδραστα μεγάλωνε. Αυτός ο παλιμπαιδισμός φαίνεται πως του έκανε μεγάλη ζημιά.

Με την Βανέσα Παραντί (WireImage).

Από το 2012 κι ύστερα τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν άσχημη τροπή για τον Ντεπ. Χωρίζει με την Παραντί, μπλέκει με την Χερντ όπου από την αρχή φάνηκε να μην ταιριάζουν. Η Χερντ αρνιόταν να δεχθεί τον εθισμό του στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και του έλεγε πως τον μετατρέπουν σε τέρας, ενώ ακόμη και η επαγγελματική του εικόνα άρχισε να ραγίζει.

Νόμιζε πως θα μπορούσε να ζει μια ζωή μποέμ όπως οι αγαπημένοι του Χάντερ Τόμπσον, Κιθ Ρίτσαρτς, Ιγκι Ποπ και Μάρλον Μπράντο.

Έχει, ήδη, παρέλθει η εποχή όπου ο Ντεπ ήταν cool. Πλέον, έχει να γίνει μη λειτουργικός και ενοχλητικός. Χειρότερα ακόμη: προκαλεί οίκτο με τις αλλοπρόσαλλες δημόσιες εμφανίσεις του. Αρχισε να σπαταλάει τα χρήματά του δεξιά και αριστερά με αλόγιστο τρόπο. Το 2018 κατηγόρησε τον τότε μάνατζέρ του ότι του διασπάθησε την περιουσία του (κοντά 650 εκατ. δολάρια). Ο Ντεπ μπέρδεψε μέσα του πολλά πράγματα.

Νόμιζε πως θα μπορούσε να ζει μια ζωή μποέμ όπως οι αγαπημένοι του Χάντερ Τόμπσον, Κιθ Ρίτσαρτς, Ιγκι Ποπ και Μάρλον Μπράντο. Το θέμα είναι αν μπορούσε να το αντέξει όλο αυτό. Αποδείχθηκε πως δεν μπορούσε. Η βίαιη αντίδρασή του απέναντι στην Χερντ δείχνει να είναι ένα χτύπημα περισσότερο στον εαυτό του. Μένει να αποδειχθεί αν θα μείνει στα σχοινιά ή θα σηκωθεί αναγεννημένος.

 

Διαβάστε ακόμα: Κιάνου Ριβς, ο ορισμός της περιπτωσάρας.

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top