Αν κάποιος βάλει να χαζέψει ειδήσεις στα ελληνικά κανάλια αυτές τις ημέρες, θα παρατηρήσει μια τρομερή αντίθεση: τα δύο βασικά θέματα που ακούγονται είναι από τη μια η οικονομική κρίση και από την άλλη τα νησιά που «βουλιάζουν» από κόσμο για το Πάσχα.
Κέρκυρα, Πάρος, Σαντορίνη, Μύκονος και δεκάδες ακόμα νησιά, ετοιμάζονται να υποδεχθούν χιλιάδες ανθρώπους αυτές τις ημέρες. Ανάμεσά τους όμως βρίσκονται και 14 «Βετεράνοι», που από τη Μ. Πέμπτη εισέβαλαν στο νησί των ανέμων και στα Δύο Χωριά.
Η μυκονιάτικη gallery άνοιξε τις πόρτες της για το 2017, με την ομαδική έκθεση Οι Βετεράνοι, στην οποία συμμετέχουν 14 εικαστικοί από όλο τον κόσμο: Αντωνάκης, Javier Calleja, Carl D’Alvia, Αναστασία Δούκα, Andrés Eidelstein, Alexandra Kehayoglou, Paul Kremer, Caroline Lars-en, Ηλιοδώρα Μαργέλλου, Taylor McKimens, Ana Prata, Ιωάννης Σπηλιόπουλος, Honza Zamojski και ο Alphachanneling, με τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε πριν από μερικές ημέρες.
Τα έργα που εκτίθενται έχουν επιλεγεί με κριτήριο την πρώτη ύλη τους και με σκοπό να ξεκινήσει μία συζήτηση για το πόσο σημαντική είναι σήμερα, η κατηγοριοποίηση ενός έργου τέχνης με βάση το υλικό κατασκευής του.
Ενώ ιστορικά τα πρώτα έργα τέχνης κατηγοροποιούνταν με βάση κάποιες εγγενείς και αμείωτες ιδιότητες της υλικότητας τους – σήμερα, αυτή η κατηγοριοποίηση δεν ισχύει. Η έκθεση έχει ως σκοπό να θέσει προς συζήτηση ένα φάσμα ερωτημάτων που προκύπτουν από αυτήν την αλλαγή όπως: σε ποιο βαθμό, σήμερα, η κατηγοριοποίηση ενός έργου τέχνης περιορίζει την καλλιτεχνική ελευθερία; Πότε ένα έργο τέχνης ενός μέσου, θεωρείται προσχέδιο ενός άλλου; Πώς συνδέονται διαφορετικά μέσα στο ίδιο έργο τέχνης; Κατά πόσο οι νέες τεχνολογίες της πληροφορικής και της τεχνολογίας έχουν αλλάξει τις παραπάνω ταξινομήσεις;
Για την εξέταση των παραπάνω, η έκθεση επικεντρώνεται σε τρία καλλιτεχνικά μέσα και παρουσιάζει την έκφανσή τους στις μέρες μας. Αυτά είναι το σχέδιο, η γλυπτική και η υφαντική, που αποτελούν τα μέσα για τα πρώτα ίχνη ανθρώπινης δημιουργίας στην αρχαιότητα.
//Η έκθεση Οι Βετεράνοι θα διαρκέσει έως τις 22 Μαΐου.
www.diohoria.com
Διαβάστε ακόμα: Ματιά βαθειά, Κωνσταντίνος Πίττας