Rosario Dawson Trance
Trance (2013)

Σκηνοθεσία: Ντάνι Μπόιλ.
Παίζουν: Τζέιμς Μακ Αβόι, Ροζάριο Ντόσον, Βενσάν Κασέλ.

What’s up, doc? Ο υπάλληλος οίκου δημοπρασιών Σάιμον (Τζέιμς Μακ Αβόι) συνεργάζεται με μια συμμορία με σκοπό την κλοπή ενός πίνακα του Γκόγια, αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, ο Σάιμον δέχεται ένα χτύπημα στο κεφάλι, με αποτέλεσμα να χάσει τη μνήμη του και να μη θυμάται πού έχει κρύψει το ανεκτίμητο έργο. Όταν οι απειλές και τα βασανιστήρια αδυνατούν να φέρουν απαντήσεις, ο αρχηγός της συμμορίας, Φρανκ (Βενσάν Κασέλ), αποφασίζει να ρίξει στο παιχνίδι το τελευταίο του χαρτί: τη μυστηριώδη υπνοθεραπεύτρια Ελίζαμπεθ (Ροζάριο Ντόσον), η οποία προσπαθεί να φτάσει στις πιο σκοτεινές πτυχές του μυαλού του Σάιμον.

Στον κόσμο των δημοπρασιών: Μετά τη σκηνοθεσία της τελετής έναρξης της Ολυμπιάδας του Λονδίνου, ο Ντάνι Μπόιλ επέστρεψε πίσω από την κάμερα για να δοκιμάσει, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, το είδος του νουάρ. Κατά την άποψή μας, καλύτερα να επέλεγε να «ενορχηστρώσει» την τελετή έναρξης του επερχόμενου Μουντιάλ! Είναι απορίας άξιον πώς στο «Trance» ο Μπόιλ καταφέρνει ένα τυπικό στόρι ληστείας να το ελαστικοποιήσει με τέτοιον τρόπο ώστε ακόμη και στην τελική σεκάνς ο θεατής να μην μπορεί να αναγνωρίσει ποια είναι η πραγματικότητα από τις ψευδαισθήσεις. Οι ενδιαφέροντες –σε πρώτο επίπεδο ανάγνωσης– χαρακτήρες μοιάζουν να κινούνται μηχανιστικά, μην υπακούοντας στις προσωπικές τους επιθυμίες και στα εσώτερα κίνητρα, αλλά, σαν πιόνια της αφήγησης, εναρμονίζονται με το ρυθμό εξέλιξης των γεγονότων και ακολουθούν τους μαιάνδρους της αφηγηματικής ανέλιξης. Απάντηση στο ερώτημα «ποιοι κινούν τα νήματα της υπόθεσης;» δεν υπάρχει, καθώς το υποκείμενο είναι η ίδια η υπόθεση και οι χαρακτήρες τα αντικείμενα της κινηματογραφικής πρότασης του Μπόιλ.

Ροζάριο Ντόσον εγκώμιον: Αν η μετεμψύχωση ήταν η μεταφυσική πραγματικότητα και αν ο μύθος της δημιουργίας της ανθρωπότητας με το δίπολο Αδάμ – Εύας δεν ήταν το παραμύθι των ανθρώπων που αποστρέφουν το βλέμμα τους από τα επιστημονικά συμπεράσματα, η Ροζάριο Ντόσον είναι η πρωταρχική Εύα, ο κόλπος της ο αγωγός απ’ όπου διοχετεύτηκαν οι χυμοί του Ουρανού και η μήτρα της εκείνη που τεκνοποίησε τα πρώτα παιδιά των ανθρώπων.

Αιδοίου ποίησις: «Μας αρέσει να κάνουμε ντουζ στη συνέχεια / (θέλω το νερό πιο ζεστό από κείνη) / και το πρόσωπό της είναι πάντα απαλό και ήρεμο / και θα με σαπουνίσει πρώτη / θα απλώσει τον αφρό στ’ αρχίδια μου / θα τα σηκώσει / θα τα ζουλίξει / μετά θα σαπουνίσει τον πούτσο: “Ε, αυτό εδώ είναι ακόμα σκληρό” / ύστερα θα πιάσει όλες τις τρίχες κάτω εκεί, / την κοιλιά, την πλάτη, το λαιμό, τα πόδια, / χαμογελώ με ευχαρίστηση / κι ύστερα τη σαπουνίζω εγώ… / πρώτα το μουνί / στέκομαι πίσω της, ο πούτσος μου στα μάγουλα του πισινού της / σαπουνίζω απαλά τις τρίχες του μουνιού, / τη σαπουνίζω εκεί με απαλές κινήσεις, / παραμένω ίσως περισσότερο απ’ ό,τι χρειάζεται, / κι ύστερα ασχολούμαι με το πίσω των ποδιών, τον κώλο, την πλάτη, το λαιμό, / τη γυρίζω απ΄την άλλη, τη φιλώ, / σαπουνίζω τα στήθη, την πιάνω εκεί και πιο κάτω στην κοιλιά, / το λαιμό, το μπροστινό των ποδιών, τους αγκώνες, τις πατούσες, / κι ύστερα το μουνί, άλλη μια φορά, για γούρι…» («Ντουζ», Τσαρλς Μπουκόφσκι)

Δείτε εδώ αποκαλυπτικές στιγμές της Ροζάριο Ντόσον.

Δείτε στην επόμενη σελίδα την Μάγκι Γκίλενχαλ

1 2 3 4 5

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top