Η Segun γιορτάζει τη γυναικεία φύση.

    Αν είστε από τους γενναίους που βγαίνουν από τώρα στην πόλη, σας προτείνουμε τρεις εκθέσεις που κάνουν εγκαίνια αυτή την Πέμπτη. Οι δύο από αυτές μάλιστα είναι κοντά μεταξύ τους, έτσι, αν συνοδεύεστε θα φανείτε ένας λαίμαργος τεχνολάτρης. Προσοχή, να μην το παρακάνετε. Ένα ποτήρι κρασί -αν προσφέρεται από τις γκαλερί- είναι αρκετό, πριν καθίσετε για φαγητό ή κατευθυνθείτε προς όποιον προορισμό έχετε αποφασίσει.

    Στην οδό Ρώμα μπορεί να ακούσετε ψιθύρους από έναν απρόσμενο διάλογο, αφού η Μιλέν Ζαμπανόι δεν διστάζει να σταθεί μετωπικά απέναντι στον Ζαν Κοκτώ.

    Η Μυλέν Ζαμπανόι μοιράζεται με τον Ζαν Κοκτώ την καταγωγή από την γαλλική ριβιέρα και έχει άμεσες προσλήψεις από το έργο του.

    Temporal Transferences, Jean Cocteau X Mylene Jampanoi, Roma Gallery, Ρώμα 5, Κολωνάκι

    Στην οδό Ρώμα, μπορεί να ακούσετε ψιθύρους από έναν απρόσμενο διάλογο, αφού η Μιλέν Ζαμπανόι, μια γαλλίδα κινηματογραφική που διατηρεί στούντιο στην Τήνο για να απομονώνεται και να ηρεμεί, δεν διστάζει να σταθεί μετωπικά απέναντι στον Ζαν Κοκτώ.

    Ίσως ο διάλογος να μην είναι τόσο απρόσμενος, αφού η Μυλέν Ζαμπανόι μοιράζεται με τον Ζαν Κοκτώ την καταγωγή από την γαλλική ριβιέρα και έχει άμεσες προσλήψεις από το έργο του. Ο Πάνος Γιαννικόπουλος, επιμελητής της έκθεσης, μου εξήγησε πως η επιρροή στα έργα της καλλιτέχνιδος φαινόταν έντονα. Μάλιστα, η περίπτωση του Ζαν Κοκτώ έχει επανέλθει στο προσκήνιο μετά την έκθεση στο Γκούγκενχαϊμ (Jean Cocteau: The juggler’s Revenge, που τελειώνει στις 16 Σεπτεμβρίου) καθώς -μάλλον άδικα- δεν διαβαζόταν όπως άλλοι σημαντικοί εκπρόσωποι του μοντερνισμού. Έτσι, αφού η γκαλερί είχε πρόσβαση σε ορισμένα έργα του (τα οποία τώρα είναι ιδιαιτέρως περιζήτητα), βρέθηκε το σωστό πλαίσιο για αυτό τον καλλιτεχνικό διάλογο.

    Τα ζωγραφικά έργα της Μιλέν Ζαμπανόι περιλαμβάνουν μια εντελώς διαφορετική τεχνική, την επανάληψη της γραφής που οδηγεί σε επίθεση χρώματος και αφαίρεσης, μορφές έτοιμες να φιληθούν. Όπως κοιτάζονται δυο εραστές την κρίσιμη στιγμή, απέναντι τους θα βρίσκονται τα ιστορικά κεραμικά, μερικά σχέδια κι έναν μεγάλο πίνακα ζωγραφικής του Κοκτώ, κάθε ένα εξ αυτών με τη δική του ιστορία. Ένα από αυτά ένα είναι δώρο του Ιόλα σε φίλο του με αφιέρωση στο πίσω μέρος· ενώ το άλλο βρέθηκε σε μια σημαντική θαλαμηγό.


    Τα έργα της έκθεσης στην Γκαλερί Citronne αναδεικνύουν την προσωπική και επιλεκτική προσέγγιση των καλλιτεχνών στο συγκεκριμένο θεματικό πεδίο.

    Θραύσματα της Ιστορίας συνδυάζονται με αρχαίους μύθους.

    Μυθιστορίες ΙΙ, ομαδική έκθεση, Citronne Galleries, Πατριάρχου Ιωακείμ 19, Κολωνάκι

    Λίγους δρόμους πιο κει, με το φως της Μεσογείου σαν φάρο, οι καλλιτέχνες (Αλεξάνδρα Αθανασιάδη, Λυδία Δεληκούρα, Ιάσονας Καμπάνης, Κατερίνα Κατσιφαράκη, Αλέκος Κυραρίνης, Τάσος Μαντζαβίνος, Πέτρος Μώρης, Νίκος Ποδιάς, Νάνα Σαχίνη) καλούνται να παρουσιάσουν την προσωπική τους μυθολογία, να αναλύσουν τα στρώματα της Ιστορίας και να αναδείξουν την επιδραστική δύναμη του Μύθου.

    Θραύσματα της Ιστορίας συνδυάζονται με αρχαίους μύθους, ενώ οι αιωνόβιοι μύθοι εντοπίζονται μέσα από τα ιστορικά γεγονότα. Τα έργα της έκθεσης αναδεικνύουν την προσωπική και επιλεκτική προσέγγιση των καλλιτεχνών στο συγκεκριμένο θεματικό πεδίο. Προσωπικά, θα σταθώ σίγουρα στα ευαίσθητα έργα της Λυδίας Δεληκούρα, και στα ολοζώντανα, ακαταμάχητα έργα του Ιάσονα Καμπάνη.


    H Γκαλερί Τhe Breeder τοποθετεί τους καλλιτέχνες συμπληρωματικά στους διαφορετικούς χώρους της γκαλερί, με την πρόθεση να παρουσιάσει στο απαιτητικό κοινό της μια πλήρη εμπειρία.

    Αριστερά: έργο του Δημήτρη Γκέτσι. Πάνω: έργο της Natsuko Kiura. Κάτω: έργο της Deborah Segun.

    Through the Keyhole, Δημήτρης Γκέτσις / VISTAS, Kiura Natsuko / Letting Yourself Be, Deborah Segun The Breeder, Ιάσονος 45 (Μεταξουργείο)

    Οι τρεις εκθέσεις που παρουσιάζει ταυτόχρονα αναδεικνύουν τόσο τη δέσμευση της Breeder για την παρουσίαση καινοτόμου σύγχρονης τέχνης, αλλά και την τόλμη που δείχνει τοποθετώντας τους καλλιτέχνες συμπληρωματικά στους διαφορετικούς χώρους της γκαλερί, με την πρόθεση να παρουσιάσει στο απαιτητικό κοινό της μια πλήρη εμπειρία.

    Η έκθεση του εξαιρετικού Δημήτρη Γκέτσι με τίτλο “Through the Keyhole” προσφέρει μια βαθιά εμβάθυνση στη δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη και φιλοξενείται στο Studyroom, και είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να γνωρίσετε τον γλύπτη και το έργο του. Η δημιουργική διαδικασία δεν μπορεί παρά να είναι προσωπική, εξού και η εγκατάσταση, εμπνευσμένη από το αναγεννησιακό studiolo, συνδυάζει προσωπικά αντικείμενα—σύρματα, σημειώσεις, έτοιμα αντικείμενα και μεταλλικές γλυπτικές συνθέσεις. Το έργο του Γκέτσι ασχολείται με σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, κυρίως κριτικές για την αποικιοκρατία και τον πατριαρχικό θεσμό, διερευνώντας ταυτόχρονα θέματα μυθολογίας και αλχημείας.

    Ταυτόχρονα, θα κάνουν εγκαίνια δυο καλλιτέχνιδες από το εξωτερικό, η Ιαπωνέζα Natsuko Kiura και η Νιγηριανή Deborah Segun. Η “VISTAS” της Kiura παρουσιάζει αιθέρια τοπία που βασίζονται σε προσωπικές αναμνήσεις. Οι απαλές, θολές συνθέσεις της ανακαλούν στιγμές που αποτυπώθηκαν σε φωτογραφίες, όπως ήσυχες μέρες στην παραλία. Αντλώντας από το κίνημα Yōga της Ιαπωνίας, η Kiura αντιπαραθέτει την οικειότητα με τη μεγαλοπρέπεια της φύσης, προκαλώντας ένα καθολικό αίσθημα νοσταλγίας και κοινής ανθρώπινης συναισθησίας.

    Στη δεύτερη ατομική της έκθεση, “Letting Yourself Be,” η Segun γιορτάζει τη γυναικεία φύση, ιδιαίτερα τα σώματα με μεγάλο μέγεθος. Οι ζωντανές, ρευστές ζωγραφιές της εξερευνούν πώς οι κοινωνικές οπτικές κρίσεις διαμορφώνουν την αντίληψη του εαυτού. Τα έργα της Segun ενσωματώνουν μια ένταση μεταξύ αποκάλυψης και απόκρυψης, παρουσιάζοντας σώματα που αψηφούν τα δυτικά κριτικά πρότυπα και τονίζοντας την κοινότητα, τον διάλογο και μια κοινή ανθρώπινη εμπειρία.

     

    Διαβάστε ακόμα: Αλέξανδρος Γεωργίου. «Η αγαπημένη μου συνήθεια είναι να αναμετρώ τις στιγμές που έκανα λάθος».

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top