Το «Furiosa: The Mad Max Saga» μας επιστρέφει στην έρημο και τη δυστοπία της κινηματογραφικής σειράς «Mad Max».

Η ποιότητα του χαρακτήρα μας δεν εξαρτάται τόσο απ’ αυτά που μας συμβαίνουν, αλλά περισσότερο από το πώς αντιδρούμε σ’ αυτά που μας συμβαίνουν. Γι αυτό καλό είναι που και που να χανόμαστε μέσα στη δράση, αλλιώς θα λιώσουμε από την ανία και την απελπισία.

Η ταινία «Furiosa: The Mad Max Saga» αποτελεί ένα prequel της διάσημης σειράς Mad Max, το οποίο καταπιάνεται με την προέλευση της αδάμαστης Furiosa σε σκηνοθεσία του Τζορτζ Μίλερ. Στην ταινία πρωταγωνιστεί η Άνια Τέιλορ-Τζόι ως μια νεότερη εκδοχή της ηρωίδας, την οποία είχε υποδυθεί με συναρπαστική ένταση η Σαρλίζ Θερόν. Αυτό το κινηματογραφικό εγχείρημα καταγράφει το οδυνηρό ταξίδι της από την εύφορη Πράσινη Γη στις άγονες ερημιές που κυβερνώνται από αδίστακτους πολέμαρχους.

Η αφήγηση ξεκινά στην καταπράσινη και ζωογόνο Πράσινη Γη, την πατρίδα της Furiosa. Αυτό το ειδυλλιακό σκηνικό έρχεται σε έντονη αντίθεση με τις άνυδρες ερήμους που είναι οικείες στους οπαδούς του «Mad Max», λειτουργώντας ως μια επίμονη υπενθύμιση του τι διακυβεύεται. Η ήρεμη ζωή της Furiosa διαταράσσεται βίαια όταν την απαγάγει η Ορδή της Καταδίκης, μια νομαδική συμμορία με επικεφαλής τον παρανοϊκό και διψασμένο για εξουσία Ντεμέντους (Κρις Χέμσγουορθ). Ο φοβερός πολέμαρχος, φιλοδοξεί να επεκτείνει την κυριαρχία του σε ολόκληρο τον έρημο πλανήτη. Η φιλοδοξία του τον ωθεί να διεξάγει πόλεμο εναντίον ενός άλλου τρομερού τυράννου, του Ιμόρταν Τζο (Λέιχι Χουλμ).

Η Άνια Τέιλορ-Τζόι καταφέρνει να αποτυπώσει την ουσία της νεαρής Furiosa: άγρια, ανθεκτική και αποφασισμένη.

Η Άνια Τέιλορ-Τζόι στον ρόλο της νεαρής Furiosa.

Ο Ντεμέντους είναι ένας πολύπλοκος ανταγωνιστής, που ενσαρκώνει τόσο την ωμή κτηνωδία όσο και τη στρατηγική πονηριά. Η παράνοια και η αδίστακτη συμπεριφορά του τον καθιστούν μια τρομερή δύναμη, που ενσταλάζει φόβο και επιβάλλει την αφοσίωση μέσω του απόλυτου τρόμου. Υπό τις διαταγές του, η Ορδή της Καταδίκης αποτελεί την επιτομή του χάους και της αγριότητας, μια έντονη απόκλιση από τη σχετική ειρήνη του σπιτιού της Furiosa. Αυτή η αντίθεση αναδεικνύει το κεντρικό θέμα της επιβίωσης σε έναν κόσμο όπου το έλεος είναι σπάνιο και η δύναμη το απόλυτο νόμισμα.

Καθώς η Furiosa βρίσκεται αιχμάλωτη του Ντεμέντους, μπαίνει σε έναν κόσμο βίας και απόγνωσης. Η αρχική της εστίαση είναι η απελευθέρωση, καθοδηγούμενη από μια ανυποχώρητη επιθυμία να επιστρέψει στον λαό της. Ωστόσο, καθώς περιηγείται σε αυτή τη βίαιη νέα πραγματικότητα, η αποστολή της Furiosa εξελίσσεται. Αναγνωρίζει ότι η προσωπική της ελευθερία είναι συνυφασμένη με έναν μεγαλύτερο σκοπό: την προστασία της πατρίδας της και τη μυστική τοποθεσία της Πράσινης Γης, η οποία κρύβει την υπόσχεση της ζωής σε έναν κόσμο που πεθαίνει.

Ο Κρις Χέμσγουορθ, ως Ντεμέντους, όπως δεν τον έχουμε δει ποτέ ξανά.

Η Άνια Τέιλορ-Τζόι καταφέρνει να αποτυπώσει την ουσία της νεαρής Furiosa: άγρια, ανθεκτική και αποφασισμένη. Η ερμηνεία της φέρνει βάθος στην καταγωγή του χαρακτήρα, αναδεικνύοντας τις εμπειρίες που τη σφυρηλατούν στην πολεμίστρια που γνωρίζουμε στο «Mad Max: Fury Road». Η Furiosa της Τέιλορ-Τζόι θέλει να είναι ένας φάρος ελπίδας και ανυπακοής, ενσαρκώνοντας το πνεύμα της αντίστασης ενάντια στις καταπιεστικές δυνάμεις. Η ένταση της ταινίας κλιμακώνεται καθώς ο πόλεμος του Ντεμέντους με τον Ιμόρταν Τζο εντείνεται. Ο Ιμόρταν Τζο, ένας χαρακτήρας που είναι ήδη γνωστός στους οπαδούς της σειράς, απεικονίζεται εδώ στην άνοδό του στην εξουσία. Η απεικόνιση του Hulme προσθέτει στρώματα σε αυτόν τον εμβληματικό κακοποιό, αποκαλύπτοντας τις αδίστακτες τακτικές που χρησιμοποιεί για να διατηρήσει τον έλεγχο της επικράτειάς του. Η σύγκρουση μεταξύ των άγριων ανταγωνιστών χρησιμεύει ως σκηνικό για τον αγώνα της Furiosa, πλαισιώνοντας το ταξίδι της μέσα στην ευρύτερη μάχη για την κυριαρχία σε αυτό το μετα-αποκαλυπτικό τοπίο.

Ο 79χρονο σκηνοθέτης Τζορτζ Μίλερ ενορχηστρώνει με τον γνώριμο δικό του τρόπο αυτή την ιστορία επιβίωσης, εξουσίας και εξέγερσης. Οι σκηνές δράσης της ταινίας είναι συναρπαστικές και βίαιες, διατηρώντας την ένταση υψηλών οκτανίων που χαρακτηρίζει τη σειρά «Mad Max» χωρίς όμως καινούργια ευρήματα και νέες καταστάσεις. Μέσα στο χάος  ο Μίλερ δημιουργεί για λόγους ισορροπίας και ρυθμού στιγμές οδυνηρής ανθρωπιάς, ιδιαίτερα στις αλληλεπιδράσεις της Furiosa με τους άλλους αιχμαλώτους και στον εσωτερικό της αγώνα να διατηρήσει την ταυτότητα και τον σκοπό της.

Μέσα από τα μάτια της Furiosa, καλούμαστε να εξερευνήσουμε έναν κόσμο όπου η επιβίωση είναι μια συνεχής μάχη και η ελπίδα είναι μια σπάνια αλλά ισχυρή δύναμη.

Η Furiosa της Τέιλορ-Τζόι θέλει να είναι ένας φάρος ελπίδας και ανυπακοής, ενσαρκώνοντας το πνεύμα της αντίστασης ενάντια στις καταπιεστικές δυνάμεις.

Η κινηματογράφηση αποτυπώνει την άγρια ομορφιά και τη σκληρότητα του κόσμου, με τη γνωστή φόρμα του franchise αντιπαραθέτοντας τα ερημικά τοπία με φευγαλέες αναλαμπές της πράσινης γης. Αυτή η οπτική διχοτόμηση υπογραμμίζει τα θέματα της ταινίας για την ελπίδα και την απελπισία, την επιβίωση και την εξαφάνιση. Ο ηχητικός σχεδιασμός και η μουσική επένδυση ενισχύουν περαιτέρω τον συναισθηματικό και ενστικτώδη αντίκτυπο της ταινίας. Η ταινία επιδιώκει να  είναι μια μαρτυρία για την ανθεκτικότητα και την πρόκληση απέναντι σε συντριπτικές αντιξοότητες, συμπυκνώνοντας το αμείλικτο πνεύμα της πρωταγωνίστριάς της, αλλά δεν επιτυγχάνει πάντα τον στόχο της. Μέσα από τα μάτια της Furiosa, καλούμαστε να εξερευνήσουμε έναν κόσμο όπου η επιβίωση είναι μια συνεχής μάχη και η ελπίδα είναι μια σπάνια αλλά ισχυρή δύναμη.

Οι σκηνές δράσης της ταινίας είναι συναρπαστικές και βίαιες, διατηρώντας την ένταση υψηλών οκτανίων που χαρακτηρίζει τη σειρά «Mad Max».

Το «Furiosa: The Mad Max Saga» ένα δυστοπικό sci-fi, ένα αξιοπρεπές prequel που εμπλουτίζει τη σειρά με μια συναρπαστική ιστορία καταγωγής. Το όραμα και η αφηγηματική δεινότητα του Τζορτζ Μίλερ διασφαλίζουν ότι αυτή η προσθήκη στο έπος του «Mad Max» μπορεί να μην μείνει το ίδιο αξέχαστη και εντυπωσιακή με τους προκατόχους της αλλά δεν θα επιβαρύνει τη φήμη του franchise.

Η ήρεμη σκέψη είναι ικανή να μας οδηγήσει στο ασφαλές λιμάνι της αυτογνωσίας, του ελέγχου και της ηρεμίας, αν για κάποιους λόγους δεν μπορεί να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος με όχημα τη σκέψη, θα το κάνει η δράση.

 

Διαβάστε ακόμα: Στο «Kinds of Kindness» ο Λάνθιμος θυμήθηκε τον παλιό σκοτεινό εαυτό του

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top