Nικητής αναδείχθηκε ο Arturo Burzio, ερχόμενος από το Scarfes Bar του ξενοδοχείου Rosewood στο Λονδίνο.

Τι σημαίνει όταν ένα θρυλικό κοκτέιλ μπορεί να “πειραχτεί” με βιώσιμο τρόπο; Μπορούν οι μικρές αλλαγές να σηματοδοτήσουν μεγάλες, θετικές εξελίξεις; Κακά τα ψέματα, πολλοί ακόμα νομίζουν πως η έννοια της βιωσιμότητας είναι μια περαστική μόδα, και το σκεπτόμενο drinking, μια περιττή πολυτέλεια.

Υπάρχουν, ωστόσο, πλείστα όσα παραδείγματα αειφορίας που προέρχονται από την παραδοσιακή παραγωγή αλκοολούχων. Δεν χρειάζεται να ταξιδέψουμε μακριά για να βρούμε τέτοια πρότυπα παραγωγής. Αρκεί να σκεφτούμε ότι τα στέμφυλα, δηλαδή τα υπολείμματα της παραγωγής κρασιού, δεν πετάγονται, αλλά επαναχρησιμοποιούνται και μέσω της απόσταξης προσφέρουν το ευρέως αγαπημένο και λαϊκά προσφιλές τσίπουρο. Ότι οι φλούδες των εσπεριδοειδών δημιουργούν εκλεκτά bitters. Και ούτω καθ’εξής.

Θεματικός πυρήνας του διεθνούς διαγωνισμού Martini Masters ήταν η ανάδειξη ενός σύγχρονου και αειφόρου τρόπου παρασκευής του θρυλικού ποτού.

Ο τελικός του διεθνούς διαγωνισμού Martini Masters της elit διεξήχθη στο Delta, το εστιατόριο που βρίσκεται στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Ο τελικός του διεθνούς διαγωνισμού Martini Masters της elit που διεξήχθη πριν λίγες ημέρες στην Αθήνα, είχε ως θεματικό πυρήνα την ανάδειξη ενός σύγχρονου και αειφόρου τρόπου παρασκευής του θρυλικού ποτού. Η αναζήτηση του καλύτερου και πιο sustainable martini ανατέθηκε στους νικητές των δέκα τοπικών διαγωνισμών που έγιναν σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι παρουσίασαν τις ευφάνταστες ρευστές τους ιδέες στο Delta, το εστιατόριο που βρίσκεται στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Διόλου τυχαία, το Delta κέρδισε πρόσφατα την αναγνώριση βιωσιμότητας από τον οδηγό Michelin, πλάι στα δύο λαμπερά του αστέρια στον ομώνυμο οδηγό.

Μέσα από τον διεθνή αυτό διαγωνισμό, η elit οραματίζεται να εμπνεύσει τους απανταχού bartenders να επανεφεύρουν το martini, να δημιουργήσουν μέσα από μια σύγχρονη ματιά, με οικολογική ενσυναίσθηση, μυώντας τους έτσι στη φιλοσοφία της βιώσιμης… κοκτεϊλικής ανάπτυξης. Κι αυτό διότι στη σημερινή εποχή, η τάση για βιώσιμα ποτά και κοκτέιλ είναι το αποτέλεσμα μιας προσπάθειας να μειωθεί το bar waste, η σπατάλη δηλαδή υλικών στα μπαρ. Μιλάμε για την απόρριψη λιγότερων υπολειμμάτων, τη στροφή σε οικολογικά αναλώσιμα (καλαμάκια κλπ.), τη χρήση φρέσκων υλικών και την δημιουργική αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων τους.

Οι διαγωνιζόμενοι επί σκηνής.

Είναι κάτι το οποίο αναζητούν και οι πλέον σκεπτόμενοι, σοφιστικέ πελάτες. Εκτός από την όμορφη παρουσίαση και ξεχωριστή γεύση, θέλουν να ξέρουν ότι το αγαπημένο τους ποτό δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, και εξοικονομεί ενέργεια στο μέτρο του δυνατού. Συνεπώς, δεν είναι παράξενο μια ultra premium βότκα να συνδέεται με ένα πρότυπο παραγωγής που σέβεται τον πλανήτη. Ειδικά ένας leader του κλάδου όπως είναι η elit.

Ενα από τα σκέλη του διαγωνισμού, περιλάμβανε ένα sustainable mystery box, με τα υλικά του οποίου οι bartenders έπρεπε να παρουσιάσουν μια εκδοχή του μαρτίνι.

Η Φαίη Σκορδά δεν μπορεί να αντισταθεί σε ένα καλοφτιαγμένο Martini.

Έτσι, ένα από τα σκέλη του διαγωνισμού, περιλάμβανε ένα sustainable mystery box, με τα υλικά του οποίου οι bartenders έπρεπε να παρουσιάσουν μια εκδοχή του μαρτίνι, έχοντας στη διάθεση τους λιγότερη από μια ημέρα για να εμπνευστούν ένα πρωτότυπο κοκτέιλ, και την επιπρόσθετη υποχρέωση για χρήση μόνο τοπικών υλικών, όχι εξωτικών μπαχαρικών ή τροπικών φρούτων που είχαν έρθει από την άλλη πλευρά του πλανήτη.

Αν τώρα αναρωτιέστε τι είναι αυτό που θα αναζητήσει κάποιος που επιλέγει σταθερά μαρτίνι, μετά από ένα σχετικό διαγωνισμό, μην περιμένετε τις γνωστές αναλογίες. Το μαρτίνι έχει όντως χαρακτήρα κλασικό, γι’ αυτό άλλωστε προσφέρεται για ανατροπές. Οι ευρηματικές παραλλαγές που είχαν ως βάση τα τοπικά προϊόντα εποχής, και την εξαιρετική βότκα elit, συνέβαλλαν στην εξερεύνηση νέων δρόμων. Μπορεί το κλασικό μαρτίνι να παραμένει το αγαπημένο μας, αλλά δεν λέμε όχι και στους πειραματισμούς.

Τα βαρύτιμα τρόπαια.

Απευθύνθηκα στον εμπειρότερο των κριτών, τον Jack Sotti, Global Ambassador της elit και πολυβραβευμένο bartender, και τον ρώτησα για τον τρόπο που θα επέλεγε ο ίδιος το καλύτερο καινοτόμο και βιώσιμο μαρτίνι. Ο Jack στάθηκε στην σημασία του storytelling (του αφηγήματος) για την επιλογή του ιδανικού μαρτίνι. Όπως ακριβώς ένας θαμώνας κάποιου μπαρ θα ζούσε εντονότερα την όλη εμπειρία γνωρίζοντας το “στόρι” πίσω από το ποτό του, έτσι και ο έμπειρος κριτής περίμενε από τους συμμετέχοντες να τον παρασύρουν με το δικό τους αφήγημα.

Η τηλεπαρουσιάστρια Τζένη Μελιτά δοκιμάζει το δικό της Martini.

Ανάλογη ήταν και η τοποθέτηση ενός άλλου σημαντικού κριτή, του Edoardo Mortara, οδηγού της ηλεκτροκίνητης Maserati MSG Racing στο πρωτάθλημα της Formula E: Ο Edoardo μου μίλησε για την ιεροτελεστία της προετοιμασίας και της παρουσίασης ενός κοκτέιλ. Άλλωστε, γευστικά, του άρεσαν όλα τα διαγωνιζόμενα ποτά. Αυτό που έκανε τη διαφορά στα μάτια του, ήταν το τελετουργικό της παρασκευής πίσω από την μπάρα. Μια ακόμα λεπτομέρεια που μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Ο νικητής, πέραν του διεθνούς τίτλου, θα έχει την ευκαιρία να ζήσει τη μοναδική εμπειρία συμμετοχής σε τρεις αγώνες της Formula E, κατά την αγωνιστική περίοδο 2023.

Ο DJ Αλέξανδρος Χριστόπουλος ήταν «υπεύθυνος» για τη μουσική διάσταση του διαγωνισμού.

Αφού τελείωσε το διαγωνιστικό σκέλος της εκδήλωσης, στον ιδιαίτερα ταιριαστό χώρο του Delta, άρχισαν να καταφθάνουν οι καλεσμένοι, δημοσιογράφοι, celebrities, cocktail aficionados, τους οποίους υποδέχθηκε ο Δημήτρης Ανδρέου, Brand Manager της εταιρείας W.S. Karoulias, προκειμένου να παρακολουθήσουν την απονομή, να απολαύσουν το πάρτι και φυσικά τα περίφημα μαρτίνι.

Τελικά, νικητής αναδείχθηκε ο Arturo Burzio, ερχόμενος από το Scarfes Bar του ξενοδοχείου Rosewood στο Λονδίνο (ειρήσθω εν παρόδω ήταν και ο πιο στυλάτος και “μαρτινικός” εμφανισιακά με το λευκό του σακάκι), κερδίζοντας στο νήμα τον “δικό μας” Κώστα Ματιάτο, του A for Athens. Τη βράβευση έκανε αυτοπροσώπως ο Damian McKinney, CEO του Stoli Group, επισημαίνοντας την προσήλωση του ομίλου σε βιώσιμες πρακτικές και συγχαίροντας όλους τους συμμετέχοντες για την ευρηματικότητα και το ταλέντο τους.

Ο χώρος που επελέγη ήταν σε αρμονία με το θέμα του διαγωνισμού.

Το διακύβευμα για τον νικητή, πέραν του διεθνούς τίτλου, ήταν και η ευκαιρία να ζήσει τη μοναδική εμπειρία συμμετοχής σε τρεις αγώνες της Formula E, κατά την αγωνιστική περίοδο 2023. Έτσι, δεν είναι περίεργο ότι οι διαγωνιζόμενοι περίμεναν με γνήσια αγωνία τα αποτελέσματα. Άλλωστε ο νικητής πρόκειται να παρουσιάσει το δικό του Martini που ξεχώρισε, και στο ολοένα ανερχόμενο πρωτάθλημα που διαγωνίζονται ηλεκτρικά μονοθέσια.

Ο νικητής Arturo Burzio ήταν και ο πιο στυλάτος και “μαρτινικός” εμφανισιακά με το λευκό του σακάκι.

O brand manager της elit, Δημήτρης Ανδρέου με τον Κίμωνα Φραγκάκη.

Αξίζει, τέλος, να υπογραμμίσουμε ότι ο χώρος που επελέγη ήταν σε αρμονία με το θέμα του διαγωνισμού, λόγω του βιοφιλικού design, με την πανύψηλη γυάλινη πρόσοψη που χαρίζει φυσικό φως καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας, τους κρεμαστούς καθρεπτίζοντες κήπους που γεμίζουν πράσινο και δημιουργούν μια αίσθηση πολλαπλών διαστάσεων, ενώ στην είσοδο υπήρχε ακόμα και ένας διάδρομος με νερό.

Δεν έλειπαν, δε, ούτε οι εικαστικές λεπτομέρειες, αφού το μπαρ στο οποίο ετοιμάζονταν τα μαρτίνι έμοιαζε ολόκληρο με ένα πολύπτυχο γλυπτό και οι τοίχοι ήταν διακοσμημένοι με έργα των υπότροφων του SNF Artworks. Μην ξεχνάμε ότι βρισκόμασταν σε έναν παγκόσμιας κλάσης χώρο πολιτισμού που προσφέρεται μόνο για ξεχωριστές εκδηλώσεις, με όσο γίνεται πιο θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

 

Διαβάστε ακόμα: Ο Κίμων Φραγκάκης συναντά τον «Στιβ Τζομπς» των ποτών, δημιουργό του σοφιστικέ τζιν G’Vine.

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top