Για να πάρετε μια ιδέα του μεγέθους, μέχρι τουλάχιστον να το δείτε να κυκλοφορεί ανάμεσά μας, το Renault Arkana είναι 25 εκ. μακρύτερο από ένα Nissan Qashqai και 19 εκ. κοντύτερο από ένα BMW X4, μοντέλο που οπτικά μιμείται (photo Renault).

Το όνομα του νέου μοντέλου, καταρχάς, προέρχεται λένε από το λατινικό «arcana» που σημαίνει «μυστήρια», «μυστικά». Το δε μοντέλο «πατάει» στο ίδιο πάτωμα με το Capture και το Dacia Duster, κατασκευάζεται στη Ρωσία, όπου μάλιστα κυκλοφορεί από το 2019, και στη Ν. Κορέα από την οποία θα έρχονται τα αυτοκίνητα που θα διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά – που ήταν αυτά που οδηγήσαμε.

Με το Arkana λοιπόν, ένα Coupé SUV/crossover που θυμίζει μεγαλύτερα BMW και Mercedes-Benz, η Renault παρουσιάζει μια νέα (γι αυτήν) γενιά SUV, με εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία, ψηλή θέση οδήγησης, ευρυχωρία, μεγάλη χωρητικότητα πορτμπαγκάζ και στυλ που σίγουρα δεν θα μπερδέψεις με άλλο Renault.

Η κεντρική κονσόλα προσφέρει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone, πλευρικές θήκες και δίχτυ από την πλευρά του συνοδηγού.

Με τα LED φωτιστικά σώματα, εμπρός και πίσω, να προβάλλουν την «υπογραφή C» που χαρακτηρίζει όλα τα νέα Renault, το Arkana είναι εύκολα αναγνωρίσιμο ως… Renault. Η διαφορά από τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας είναι εμφανής στο προφίλ όπου οι γραμμές και οι διαστάσεις του (μήκος 4,568 μ., ύψος 1,571 μ., μεταξόνιο 2,720 μ.) το κάνουν να ξεχωρίζει.

Στο εσωτερικό, υπάρχει ψηφιακό καντράν με έγχρωμη οθόνη 4,2, 7, ή 10,2 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση), ενώ την εικόνα του ταμπλό συμπληρώνει η κεντρική οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών. Η κεντρική κονσόλα προσφέρει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone, πλευρικές θήκες και δίχτυ από την πλευρά του συνοδηγού.

Η αισθητική της πίσω όψης, ας πούμε, διχάζει. Όπως και με κάθε σημερινό Renault, το Renault απουσιάζει από παντού. Αντ’ αυτού ο ρόμβος (photo Renault).

Υπάρχει επίσης αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο, από το πρώτο μάλιστα επίπεδο εξοπλισμού, με δυνατότητα Auto Hold στις πλουσιότερες εκδόσεις. Επιπλέον, αυτές οι τελευταίες διαθέτουν μια μεγάλη, κάθετη οθόνη αφής 9,3 ιντσών για πιο high-tech αίσθηση. Η θέση οδήγησης είναι καλή και πολλαπλώς ρυθμίσιμη, ενώ και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι εξίσου καλοί, παρόλο που το Arkana θεωρείται coupé.

Επίσης αν και coupé, διαθέτει χώρο αποσκευών 513 λίτρων (480 λίτρων για την έκδοση E-TECH Hybrid με το kit επισκευής ελαστικού) με δάπεδο δυο θέσεων και πίσω καθίσματα που μπορούν να αναδιπλωθούν ασύμμετρα, κατά το ένα ή δυο τρίτα, έτσι ώστε να υπάρξει ένα εντελώς επίπεδο χώρου φόρτωσης.

Περισσότερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκδοση με τον κινητήρα E-TECH Hybrid.

Όσον αφορά τους κινητήρες, το «βασικό» Arkana έρχεται μ’ έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo 1.3 TCe. Η mild hybrid (η Renault τη λέει micro-hybrid) MHEV τεχνολογία υλοποιείται μέσω της προσθήκης ενός εναλλάκτη σε συνδυασμό με μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 12V τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Σε αυτή την έκδοση, που συνδυάζεται αποκλειστικά  με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων, το Arkana αποδίδει 140 άλογα και μέγιστη ροπή 260 Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 rpm. Αυτό σημαίνει +10 άλογα και +20 Nm ροπής σε σύγκριση με τον προηγούμενο 1.3 TCe 130. Σύμφωνα δε με τη Renault, το Arkana 1.3 TCe πετυχαίνει κατανάλωση, σε συνδυασμένο κύκλο, 5,8 lt/100 km και εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 132-138 g/km (τιμές WLTP).

Περισσότερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκδοση με τον κινητήρα E-TECH Hybrid η οποία περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 91 ίππων ο οποίος, συνδυαζόμενος με δύο ηλεκτροκινητήρες 36 kW και 15 kW HSG (High-voltage Starter Generator), αποδίδει πέντε άλογα περισσότερα (145) όντας όμως οικονομικότερος και… καθαρότερος.

Εδώ, ένα «διπλό» κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode το λέει η Renault) συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης. Ο συνδυασμός των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου μεταφράζεται σε ομαλές αλλαγές ταχυτήτων και βέλτιστη οικονομία, ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την εταιρεία, της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Renault στους αγώνες F1.

Κομψό και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό με καλούς χώρους παρά τις γραμμές coupé. Η έκδοση 1.3 TCe MHEV με τα 140 άλογα συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων (photo Renault).

Με τη μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230 V) στο χώρο των αποσκευών ο υβριδικός κινητήρας E-TECH εξασφαλίζει σημαντική μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Έτσι, και πάλι σύμφωνα με τη Renault, μπορεί να πραγματοποιείται, έως και 80% του χρόνου οδήγησης, στην πόλη, 100% ηλεκτροκίνητα, με έως και 40% μείωση της κατανάλωσης, στην πόλη, σε σύγκριση με παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Με αποτέλεσμα, μια συνδυαστική κατανάλωση 4,9 lt/100 km και 112-117 g/km εκπομπές CO2 (τιμές WLTP), ενώ σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης το νέο Arkana E-TECH Hybrid μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 75 km/h. Όλα βέβαια αυτά θα μπορέσουμε να τα επιβεβαιώσουμε όταν μας δοθεί η ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Renault εκτενέστερα.

Οι τιμές του Renault Arkana ξεκινούν από €25.290 για την έκδοση 1.3 TCe 140 HP Expression EDC Hybrid MHEV και από τα €29.390 για τη Hybrid E-TECH 145 HP Expression.

Δείτε περισσότερα για το νέο Coupé SUV της Renault εδώ

 

Διαβάστε ακόμα: GLA 200. Τo έξυπνα σχεδιασμένο SUV της Mercedes.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top