Ένα συμπαγές κουπέ σε νέα όψη.

Η Bitubro της Maserati, όταν εμφανίστηκε το 1982, αποτέλεσε κάτι παραπάνω από ένα αυτοκίνητο. Κατάφερε να εμπνεύσει τα όνειρα και τις επιθυμίες μιας ολόκληρης γενιάς με τον τολμηρό σχεδιασμό και τις εξαιρετικές επιδόσεις της. Αυτό το μοναδικά σαγηνευτικό αυτοκίνητο, που γεννήθηκε από το όραμα του Alejandro De Tomaso, ενός αργεντινού επιχειρηματία που ανέλαβε την εταιρεία το 1975, ήταν μια άμεση πρόκληση προς την Alfa Romeo και τη Lancia, καθιερώνοντας τον εαυτό της ως σύμβολο καινοτομίας και κύρους.

Τι ήταν, τελικά; Μα φυσικά ένα συμπαγές κουπέ που πρόσφερε κορυφαίες επιδόσεις, παρείχε πρωτοφανή ισχύ για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του, χάρη στον V6 κινητήρα του με δύο εκκεντροφόρους και, για πρώτη φορά, δύο υπερσυμπιεστές. Κι όλα σε σχετικά προσιτή τιμή. Ο κινητήρας, που προερχόταν από τη Maserati Merak, διέθετε τρεις βαλβίδες ανά κύλινδρο -μια παγκόσμια πρωτιά για ένα αυτοκίνητο παραγωγής- καθώς και ένα πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και ημιενεργή ανάρτηση, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση σε συνδυασμό με ένα χαρακτηριστικό βρυχηθμό.

Εξωτερικά, η Maserati Biturbo, σχεδιασμένη από τον Pierangelo Andreani, παρουσιάστηκε ως ένα δίθυρο κουπέ με κομψές γραμμές και κλασική τεχνική διαμόρφωση.

Εξωτερικά, η Maserati Biturbo, σχεδιασμένη από τον Pierangelo Andreani, παρουσιάστηκε ως ένα δίθυρο κουπέ με κομψές γραμμές και κλασική τεχνική διαμόρφωση. Το εσωτερικό ήταν πολυτελές, με εξοπλισμό όπως ένα κιβώτιο ταχυτήτων ZF και μια σειρά αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένων των υφασμάτινων καθισμάτων Missoni που παρουσιάστηκαν στην έκδοση Biturbo S του 1984.

Η Modena Automobili, μια νεοϊδρυθείσα εταιρεία με το σύνθημα “Forever Icons”, επαναφέρει αυτόν τον θρύλο στη ζωή.

Το 1989, η Maserati γιόρτασε την 75η επέτειό της με το ντεμπούτο του Shamal, την απόλυτη εξέλιξη στην οικογένεια της Biturbo. Αναπτύχθηκε με τη συνεργασία του σχεδιαστή Marcello Gandini. Το Shamal αναδείχθηκε ως το πιο ισχυρό grand tourer στη σειρά, με έναν ολοκληρωμένο επανασχεδιασμό του αμαξώματος και έναν συναρπαστικό κινητήρα V8 twin-turbo κάτω από το καπό. Με επιθετικό στιλ, το Shamal διέθετε μυώδεις, γλυπτές θόλους τροχών σχεδιασμένους για βέλτιστη αεροδυναμική, με ασύμμετρη κοπή για τα πίσω φτερά και ενσωματωμένα στοιχεία αμαξώματος. Κατασκευασμένο μέχρι το 1995, σε μόνο 369 αντίγραφα, το Shamal σηματοδότησε μια νέα εποχή για τη Maserati και μια σημαντική εξέλιξη στην οικογένεια Biturbo.

Η Modena Automobili επικεντρώνεται στην ανανέωση των πιο εμβληματικών αυτοκινήτων από τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, ξεκινώντας από το Biturbo.

Και να που στις μέρες μας αυτό το μοντέλο αναβιώνει χάρη σε μια αγαστή συγχώνευση παρελθόντος και μέλλοντος. Ιδού πώς έγινε: η Modena Automobili, μια νεοϊδρυθείσα εταιρεία με το σύνθημα “Forever Icons”, επαναφέρει αυτόν τον θρύλο στη ζωή με το έργο Restomod MA-01 BITURBO SHAMAL, που ξεκίνησε στις αρχές του 2022. Η Modena Automobili επικεντρώνεται στην ανανέωση των πιο εμβληματικών αυτοκινήτων από τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, ξεκινώντας από το Biturbo.

Η Modena Automobili χρησιμοποίησε μια Maserati Biturbo Coupé του 1983 ως βασικό όχημα, αναβαθμίζοντας τόσο το στυλ όσο και τις επιδόσεις ώστε να αντικατοπτρίζουν την πιο προηγμένη έκδοση, το Shamal, ενώ σεβάστηκε το αρχικό μοντέλο που κέρδισε τις καρδιές των φανατικών της Maserati παγκοσμίως.

Η Modena Automobili χρησιμοποίησε μια Maserati Biturbo Coupe του 1983.

Το Restomod MA-01 BITURBO SHAMAL δεν αφορά μόνο την εξελιγμένη απόδοση. Η ομάδα σχεδιασμού της Modena Automobili έχει επανασχεδιάσει το αμάξωμα, χρησιμοποιώντας χάλυβα και ανθρακονήματα για τη μείωση του βάρους. Το μπροστινό μέρος διαθέτει χαμηλωμένη γρίλια, επανασχεδιασμένους προβολείς LED σε δομή άνθρακα, διευρυμένες εισαγωγές αέρα και επιθετικό αεροδυναμικό διαχωριστή. Η μυώδης εμφάνιση συνεχίζεται κατά μήκος των πλευρών με σμιλεμένες γραμμές, ένα πιο έντονο πίσω άκρο με μια ανυψωμένη, κολοβωμένη ουρά. Το πίσω μέρος περιλαμβάνει μια τετραγωνισμένη αεροτομή, νέα πίσω φώτα που χωρίζονται από μια χαρακτηριστική μαύρη ταινία με το λογότυπο Shamal και διπλές εξατμίσεις σε κάθε πλευρά.

Η Modena Automobili έχει σχεδιάσει σχολαστικά το εσωτερικό για μέγιστη άνεση, ταιριάζοντας σε ένα grand tourer με σπορ καρδιά.

Η Modena Automobili έχει σχεδιάσει σχολαστικά το εσωτερικό για μέγιστη άνεση, ταιριάζοντας ένα grand tourer με σπορ καρδιά. Τα νέα καθίσματα Recaro Classic LX διαθέτουν ρυθμιζόμενα προσκέφαλα και εργονομικά σχήματα, πλήρως προσαρμόσιμα με μεγάλη ποικιλία επιλογών ταπετσαρίας. Τα πίσω καθίσματα έχουν αποκατασταθεί και αναβαθμιστεί με υφάσματα που ταιριάζουν με το μπροστινό μέρος. Ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων TFT διατηρεί το οβάλ σχήμα του μοντέλου της δεκαετίας του ’90 και επιτρέπει τον έλεγχο του σύγχρονου συστήματος infotainment, ενώ το περίφημο οβάλ αναλογικό ρολόι παραμένει ως ένα νεύμα στην παράδοση.

Θα κυκλοφορήσει μόνο σε 33 αντίγραφα, καθένα πλήρως συναρμολογημένο στο χέρι στη Μόντενα

Η τιμή εκκίνησης για αυτό το αναπαλαιωμένο αριστούργημα είναι 585.000 ευρώ, χωρίς φόρους.

Αυτό το αυτοκίνητο-θρύλος στη νέα του μορφή θα κυκλοφορήσει μόνο σε 33 αντίγραφα, καθένα πλήρως συναρμολογημένο στο χέρι στη Μόντενα σε συνεργασία με κορυφαίες τοπικές εταιρείες μηχανικών. Κάθε αυτοκίνητο θα είναι ένα μοναδικό, αριθμημένο κομμάτι, εξαιρετικά προσαρμόσιμο σύμφωνα με τις επιθυμίες του πελάτη και πιστοποιημένο για χρήση στο δρόμο. Η τιμή εκκίνησης για αυτό το αναπαλαιωμένο αριστούργημα είναι 585.000 ευρώ, χωρίς φόρους.

Η Maserati Biturbo Shamal Restomod—Project MA-01— βρίσκεται σε προχωρημένα στάδια σχεδίασης, συναρμολόγησης και πιστοποίησης, με την ολοκλήρωσή της να αναμένεται στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2025. Η Modena Automobili δέχεται ήδη παραγγελίες, με εκτιμώμενους χρόνους παράδοσης 8 έως 10 μήνες ανάλογα με τις επιλογές που ζητά ο πελάτης.

 

Διαβάστε ακόμα: Γκάζια, νεύρα και αδρεναλίνη. Πέντε ταινίες ωδή στην ταχύτητα.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top