Αρχικά, η πλήρως ηλεκτρική BMW iX θα παράγεται σε δύο εκδόσεις: xDrive40 και iX xDrive50. Και οι δύο διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης με απόδοση, για τη μεν xDrive40 326 HP και 630 Nm, για τη δε xDrive50 523 HP και 765 Nm (photo BMW).

Το έχουμε γράψει ότι η ηλεκτροκίνηση, μας αρέσει δεν μας αρέσει, είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, έτσι δεν είναι; Το έχουμε επισημάνει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι αναγκασμένοι, τοις Βρυξελλών ρήμασι πειθόμενοι, να σχεδιάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα νωρίτερα απ’ ό,τι προγραμμάτιζαν, σωστά; Το έχουμε πει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν πρόκειται ποτέ να συναρπάσει, όπως τουλάχιστον το κάνει ένα «κανονικό», όποιον έχει σταγόνες έστω βενζίνης στο αίμα του, ναι; Ναι.

Υπάρχουν λοιπόν μάρκες που έχουν αφεθεί αμαχητί στην ηλεκτροκίνηση, εστιάζοντας στην αποδοτικότητα, την αυτόνομη οδήγηση, την ταχεία φόρτιση και την αυτονομία (και την αναπόφευκτη συνδεσιμότητα βέβαια) των μοντέλων τους, χωρίς να τις απασχολεί ιδιαίτερα η γοητεία αυτού που ονομάζουμε οδηγική απόλαυση, και υπάρχουν και μάρκες που προσπαθούν να συνδυάσουν όλα τα παραπάνω, κάνοντας έτσι το «πέρασμα» στην ηλεκτροκίνηση λιγότερο επώδυνο.

Το μεγάλο SUV/SAV (μεγέθους Χ5, για να πάρετε μια ιδέα) λανσάρεται σε δύο εκδόσεις: iX xDrive40 και iX xDrive50.

Όπως η BMW, για παράδειγμα, εκ των πρωτοπόρων άλλωστε στην ηλεκτροκίνηση. Η οποία, πριν λίγες μέρες, παρουσίασε στο ΚΠΙΣΝ δυο νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα: τη sedan i4 και τη (βασισμένη στο Vision iNext concept του 2018) iX – που η εταιρεία αποκαλεί SAV προτιμώντας το πιο trendy Activity αντί του Utility το οποίο παραπέμπει πιθανόν σε μεταφορές οικοσκευής. Η i4 θα μας απασχολήσει (ίσως) αργότερα· εδώ θα μιλήσουμε για την iX.

Η οποία είναι εξαρχής σχεδιασμένη ως αμιγώς ηλεκτρική και, σύμφωνα με την εταιρεία, «βασίζεται σε ένα νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων για το μέλλον, με τεράστιες δυνατότητες για καινοτομίες στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργίας, συνδεσιμότητας και ψηφιακών υπηρεσιών, συνδυάζοντας οδηγική απόλαυση [να το!] μηδενικών ρύπων, σπορ ευελιξία και μία ασυναγώνιστη αυτονομία, ενώ αναπτύχθηκε με πιλότο τη βιωσιμότητα».

Εξαγωνικό τιμόνι και πλήρως ψηφιακό ταμπλό με οθόνες 12,3” και 14,9” πίσω από κρύσταλλο κεκλιμένο προς τον οδηγό. Ανεξάντλητος εξοπλισμός συν νέα γενιά συστήματος iDrive και έμφαση στη λειτουργικότητα της οθόνης αφής και στη λεκτική επικοινωνία με τον αναβαθμισμένο «ψηφιακό βοηθό» BMW Intelligent Personal Assistant (photo BMW).

Το μεγάλο SUV/SAV (μεγέθους Χ5, για να πάρετε μια ιδέα) λανσάρεται σε δύο εκδόσεις: iX xDrive40 και iX xDrive50. Και οι δύο διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης με συνδυασμένη ισχύ, για τη μεν xDrive40 326 HP [μη μπλέξουμε με τα γερμανικής προελεύσεως kW, να χαρείτε] και ροπή 630 Nm, για τη δε xDrive50 523 HP και 765 Nm. (Αν δε αυτά τα 523 άλογα δεν σας φτάνουν, μη χαλάτε τη διάθεσή σας, στη γκάμα θα προστεθεί αργότερα και μια iX M60 με «περισσότερα από 600 άλογα»).

Η αυτονομία φτάνει τα 425 km για την xDrive40 και τα 625 km για την xDrive50.

Μεγέθη τα παραπάνω δίχως άλλο εντυπωσιακά που αναμενόμενα μεταφράζονται σε ανάλογα εντυπωσιακές επιδόσεις – και όχι μόνο για αυτοκίνητο 2,5 τόνων. Ήτοι, σε επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,1” για την xDrive40 και σε μόλις 4,6” για την xDrive50. Για προφανείς δε λόγους, η τελική ταχύτητα και των δύο εκδόσεων «περιορίζεται» στα 200 km/h.

Η αυτονομία (στοιχείο που για τον τυπικό αγοραστή αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου φαίνεται πως συνεχίζει να έχει μεγαλύτερη σημασία από την απόλυτη ισχύ) φτάνει τα 425 km για την xDrive40 και τα 625 km για την xDrive50. Όσο για τη φόρτιση, με συνεχές ρεύμα (DC) το επίπεδο φόρτισης μπορεί να αυξηθεί από 10% σε 80% σε περίπου 31’ για την xDrive40 και σε 35’ για την xDrive50. Επιπλέον, σε σταθμό ταχείας φόρτισης DC, και με τη μπαταρία να είναι στο 10%, μέσα σε 10’ η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 95 km για την xDrive40 και να φτάσει τα 150 km για την xDrive50.

Mε συνεχές ρεύμα (DC) το επίπεδο φόρτισης της iX μπορεί να αυξηθεί από 10% σε 80% σε 31’ για την xDrive40 και σε 35’ για την xDrive50. Η αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 425 km για την πρώτη και τα 625 km για τη δεύτερη (photo BMW).

Η iX, εκτός από πλούσια εξοπλισμένη, είναι εφοδιασμένη με την πιο εκτενή λίστα στάνταρ συστημάτων υποστήριξης οδηγού που έχουμε δει ποτέ σε μοντέλο BMW, συν μια πληθώρα καινοτομιών. Το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, για παράδειγμα, τώρα ανιχνεύει επερχόμενα οχήματα στρίβοντας αριστερά, καθώς και δικυκλιστές και πεζούς στρίβοντας δεξιά, ενώ πέντε κάμερες, πέντε αισθητήρες ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση του περιβάλλοντος χώρου του αυτοκινήτου.

ΗiX περιλαμβάνει ένα ειδικά εξελιγμένο «soundtrack» το οποίο βοηθά στην προστασία των πεζών.

Επιπλέον, η iX περιλαμβάνει ένα ειδικά εξελιγμένο «soundtrack» το οποίο, εκτός του ότι βοηθά στην προστασία των πεζών, επιτείνει τον ενθουσιασμό της οδηγικής εμπειρίας με αυθεντική ανάδραση στις εντολές του γκαζιού και στις μεταβολές της ταχύτητας. Η δε στάνταρ λειτουργία BMW IconicSounds Electric επιτρέπει την ενσωμάτωση νέων εκδόσεων ήχου που δημιουργούνται στο πλαίσιο της συνεργασίας με τον συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής Hans Zimmer, αν έχετε ακουστά.

Η BMW iX θα είναι διαθέσιμη από τον Νοέμβριο με τιμές που ξεκινούν από €88.795 για την iX xDrive40 (τιμή ανάλογη μιας συμβατικής xDrive40i) και από €106.095 για την iX XDrive50. Αλλά μην αποθαρρύνεστε γιατί αφενός προσφέρεται χρηματοδότηση με μόλις €1.257,98 τον μήνα και αφετέρου αποκτάτε ένα αυτοκίνητο που κατασκευάζεται με χρήση πράσινης ενέργειας σε όλα τα στάδια της παραγωγής του. Για παράδειγμα, ανακυκλωμένα δίχτυα ψαρέματος χρησιμοποιούνται για τις μοκέτες και τα πατάκια, οπότε…

Δείτε περισσότερα για να διαμορφώσετε τη δική σας iX εδώ

 

Διαβάστε ακόμα: GLA 200: τo έξυπνα σχεδιασμένο SUV της Mercedes.

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top